HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HW Elite Ferrari 250 GT Passo Corto "SWB"

2011.12.18. 18:55 Labdacs

Missa mester fantasztikus, hihetetlenül alapos és részletes, szuper fényképekkel illusztrált CMC SWB bemutatója után egy picit bizonytalanul ragadom meg a billentyűzetet, hogy írjak az SWB Elite verziójáról. egy ilyen színvonalú íráshoz nekem minimum egy válás kellene, de akkor sem biztos, hogy képes lennék így körbejárni a témát.

ami azt illeti, nem sokon múlt, hogy sehogy sem jártam körbe; ennek oka pedig a többször megénekelt gagyi csomagolás. annyiszor, de annyiszor elhatároztam, hogy nem írok erről többet, de volt olyan pillanat a szenvedéseim között, amikor elment a kedvem az egésztől, és azt mondtam, hogy kész, fogom, visszateszem a dobozba, nem lesz bemutató. pénteken vittem Missa mesternek a CMC-t. a kollégák persze rögtön kiszúrták; "Ferrrrrráriiii, mutasd!" én persze boldogan: doboz kinyit, hungarocellboboz kihúz, doboztető leszed, ott a modell. itt mi volt? csíptem magamnak fél órát a fotózásra, nyugodt szemrevételezésre, amiből 25 perc ment el szentségeléssel. a csomagtartó fedelét rögzítő drótot a kipufogók felerősítése előtt tehették fel, mert a bal oldali kipufogóvégtől nem lehetett hozzáférni. valahogy kipiszkáltam a végét, addig feszegettem, amíg ki nem tudtam annyira húzni, hogy a töveinél elvágjam. de akkor még ott volt egy kis műanyag röfiorr, amit egy csavarhúzóval kellett kifeszíteni a helyéről. közben összefogdostam a modellt mindenhol, az egyik ablaktörlőt majdnem letörtem, és természetesen a kipufogóvég sem volt biztonságban.

ha már az összefogdosásnál tartunk, ez a fényezés szerintem nagyon nem áll jól a modellnek. a hivatalos oldal szerint kék, de igazából alig van olyan fényviszony, ahol ki-kicsillan belőle egy kis kékség. az első fekete Hondám volt hasonló, annak is volt egy enyhe kék alapszíne. ezen a modellen is ott látszik a kékség, ahol megcsillan rajta a nap, vagy tükröződik benne valami, egyébként a legfeketébb fekete. lehet, hogy az árnyalat miatt, de lehet, hogy azért, mert a Mattelnél elkövették azt a hibát, amit nem nagyon szoktak, de pár helyen olyannak látszik a felület, mintha meg lenne karcolódva, repedezve a lakkréteg alatt. talán csak optikai csalódás, de egészen fura. szóval különleges ez a szín, de több a békesség a pirossal.

a színtől és a csomagolástól nehéz eltekintenem, de ha megpróbálok, akkor mindezek mögött egy egészen pofás kisautó rejtőzik. szépek a formák, jók az arányok, olyan kis rövid, zömök a gép, mint amilyennek az ember elképzeli. talán picit magasan hordja az orrát, de lehet, hogy az igazi is, mert a CMC is hasonlóan csinálja. a sötét szín jól kiemeli a modellen szép számmal található krómozott elemet.

a sok részlet után nézzük meg, merre is bújt el az ördög. kezdjük a gép seggével. szép, kerek. semmi gond nincs vele, a feszegetéssel a csomagtérfedél illesztési réseit sem sikerült tönkretennem, ennek nagyon örülök. a képen pont nem látszik, de a kipufogóvégek sem a most szokásos vastag kályhaezüst színű csövek, hanem igazi krómozott, csodálatos darabok.

rácsokban a Mattel mostanában elég jó, ezért a orr sem lett csúnya. bár a ködlámpák kis rögzítőpöckein látványosan észrevehető, hogy csúnyán egybe van öntve a hűtőrács keretével, de ez már csak kukacoskodás. a Ferrari lovacska is szép munka, a lámpák sem rosszak. a modell büszkén viseli az orrán minden idők legkisebb, talán legarányosabb sárga téglalap Ferrari emblémáját. a motorháztető tetején levő rács is szót érdemel.

sokadik örök vesszőparipám, a fotómaratott ablaktörlő. nem szép, nem tetszik, nem jó, de a legnagyobb probléma, hogy nem hasonlít az igazira. tessék elfelejteni.

az sg fórumon masszív fikázást ígértem, amit még csak részben váltottam be, de most pótlok. a kerék. vagy inkább; a keréknek látszó tárgy. nem azért fikázok itt, mert két napja volt a kezemben a CMC, és az egy kicsit más, hanem azért, mert a Mattel is tud ennél sokkal szebbet, és ezt nem egyszer bizonyította is. például a California SWB-n (tessék a linkre kattintani!). ha mást nem csinálna, csak fogják, és felteszik azokat a kerekeket is erre, nyert ügyü(n)k lenne. de nem, inkább visszarepültünk 10 évet az időben.

természetesen megkapjuk a félig tele oldalablakot. a végén még megbékélek vele, bár ha umbauzni támadna kedvem, úgy érzem, ennek a lyuknak a befoltozása még nekem is menne.

a csomagtartó semmilyen meglepetést nem tartogat. van egy ötödik béna kerekünk benne, aztán lehet méltatlankodni a zsanért tartó hatalmas fémdarabon is. viszont most látom csak, hogy ezen a képen tényleg mintha kék lenne a modell.

2011-ben ez az ajtózseb talán megérdemelt volna egy külön alkatrészt, de a nagyobb baj szerintem az, hogy az ajtók csak nagyon kis szögben nyílnak.

ami azért is kár, mert a beltér egész kellemes meglepetés. az ülések ugyan valami gumiszerű anyagból vannak, a kárpitozást is kispórolták, de mindezekért kárpótol a műszerfal a maga finom megoldásaival. egy picit fura elsőre a piros szín, de tud érvényesülni. szépek a műszerek, a kormányoszlopon levő kapcsoló. az összes modellautó-kormány bénább fényképen, mint élőben. ez is.

a kedvencem a műszerfalon a fekete és a piros rész találkozásánál végigfutó kis krómszegély.

a motor igazi csemege, szerencsére ezt nagyon érzi a Mattel, órákig lehetne nézegetni, tele van gyönyörű részletekkel, apró kis finomságokkal, itt igazán csak a kalapunkat tudjuk megemelni.

kár, hogy az egész összkép nem ilyen pozitív. ahogy az lenni szokott; pár buta, elkerülhető hiba miatt nem igazán lehet beleszeretni a gépbe. tízezer darab készül ebből is, csakúgy, mint a pirosból. ha maradnak a mostani árak, én inkább azt mondanám, hogy kettő ilyennek megfelelő euróból le kell vadászni egy CMC-t, az tényleg szerelem.

9 komment

Címkék: bemutató kék 250 elite saját gyűjtemény swb

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr903473833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2011.12.19. 08:37:39

Meg tudlak érteni a drótozás okozta bosszúságok miatt. Nekem is tele van a hócipőm vele. Sokkal több sérülésveszélynek van kitéve a modell ezeknek a szaroknak (már bocsánat) leszedése során, mintha a dobozban esetleg kinyílnának az ajtók-fedelek szállítás közben. Az újkori modellek zsanérozása ráadásul olyan, hogy nem is nyílnak ki a saját súlyuktól. Akkor meg tényleg MIÉRT??? Ráadásul ezt az ostoba szokást az Autoart is elkezdte. Az E30 M3-as modellem hungarocell csomagolás ellenére is drótozva volt... Ami a bemutatott verdát illeti nekem be kell ismernem, hogy Missa kolléga fantasztikus modelljének fantasztikus fotói után sajnos nagyon el lettem kényeztetve. A kerekekhez érve egy hangos ááá-val konstatáltam csalódottságomat. Egyet kell értsek...2 Elite áráért a CMC nagyságrendekkel többet ad. De csak pirosban! :-)

kantorati 2011.12.19. 09:20:39

Nagyon vártam már ezt a bemutatót, mivel egy ideje szemezgetek e modellel. A piros CMC a kiszemelt, de kíváncsi voltam az Elite verzióra. Azt kell hogy mondjem, el sem kellett a szöveget olvasnom, már a képek alapján mondom: mindenképpen CMC.
Egyet nem értek: ha egy California SWB -t meg tudnak tökéletesen oldani, legalábbis nekem nagyon bejön az a gép, ezt miért nem?

Missa 2011.12.19. 11:43:03

Így a képekről nézve, azt mondom, hogy nem csúnya modell! Sőt, nekem tetszik ez is! Az, hogy mi indokolja a két gyártó közti jelentős árkülönbözetet? Az Elite-ben nincs "lélek"...
Nem régiben volt róla szó, hogy AutoArt, Elite emelni fogja az árait. Nekünk még külön betesz az € árfolyam. Szóval az AutoArt közleményében is le volt írva, hogy a Kínában élő emberek is egyre inkább autóval szeretnének közlekedni, nem biciklivel. Hiába van korlátozva náluk az internet, innen-onnan kapnak infót a világról. Na most, ha Mattel a Kínába telepített gyártósorain dolgozó munkásokat továbbra sem fizeti meg jobban, nem is várható el tőlük, hogy "lelket" vigyenek a termékbe. Nem tudom, de gondolom, hogy CMC ezt a kérdést ügyesebben kezeli.
A "lélek" hiányra még lenne egy magyarázatom. Idén februárban olvashattuk ezt a hírt:ferrari18.blog.hu/2011/02/04/hw_elite_ferrari_250_gt_swb#more2637644
Mit is írt ott Labdacs? A fejlesztés abban a szakaszában levő modellből, jó ha egy év múltán bolti árú lesz. És hopp, karácsony előtt már a piacon az SWB! Gondolom az USA-ban hamarabb került a polcokra, mint nálunk. Vagyis lehet, hogy a kapkodás miatt nem fordítottak kellő időt a fejlesztésre. Sajnos. Mert valljuk be, hogy az alapok nem rosszak! Igen is, ezek az apróságok (kerék, kárpit, lámpák) több odafigyeléssel való kidolgozása, egy CMC-hez nagyon közeli állapotot tudott volna előidézni. Jó, nem szükséges a nyitható tanksapka, a bőrözött napellenző, a térképzseb. Ezek nélkül is lehet nagyon szép és kívánatos modellt csinálni. Szerintem sokan meggondolnák, hogy 11-12 csíknyi pénzt, vagy valamivel kevesebbet, akár felével, kiadjanak a zsebükből egy nem sokkal "kevesebbet tudó" modellért. Én nem tudtam összehasonlítást végezni CMC vs Elite között. De, látva azt, hogy a 308, 348, 250 California gyártása során milyen apró "bakikat" csináltak, már-már tudat alatt is a drágábbra voksoltam. Bízzunk benne, hogy a 10-10000-es sorozat első darabjai után kapnak visszajelzést és kijavítják a hibákat. Mert azért nem szarvashibák ezek!

ferrarifan 2011.12.19. 17:28:16

Remélem,pár hónap múlva lehetlesz majd kapni a piros változatot,jóárasitva.

dinoenzo 2011.12.19. 17:40:48

Szép az arca,szép a motore,szép a feneke,a beltér nem is gáz,de a felni..... az valami betérdeltetős brutál gáz :(

MIÉRT?!

A kedvenc gépem!

=xapa= 2011.12.22. 09:12:12

Még friss-ropogós formájában elolvastam a posztot, de kommentig csak most jutottam el:

Örülök hogy a Missa-féle CMC bemutató után egyből módunkban állt megnézni ezt az Elite verziót is! Olyannyira így van ez, hogy eldöntöttem, az 1:43-as 375 Plus bemutatót tovább tolom, és ma, legkésőbb holnap írok egy 1:43-as Jouef 250 GT SWB Competizione bemutatót, az 1:18-as Joueffel összehasonlítva.

Az Elite gépezetről nekem is felemás érzéseim vannak. Az autó orra nagyon szép, a motore zseniális, az utastér is tetszetős. Egyedül a kormánnyal-most a modell alkatrészéről beszélek- :) nem vagyok kibékülve, az olyan, mintha egy az egyben a Lussóból tették volna át. De számomra is a leginkább szemet bántó az, hogy ezt a felnit nagyon benézték a fiúk. Annál a bizonyos nürnbergi kiállításon látható prototípusnál, aminek a posztját Missa linkelte, még reméltük, hogy a felnik nem maradnak olyan csúnyák, de tévedtünk.

Tehát szerintem továbbra is adós a Mattel egy újabb nagy durranással az Italia, és a 250 California után, hátha az FF majd beváltja a hozzá fűzött reményeket.

Ugyanis ez az Elite műszer attól tartok, megint nem lesz egy sikertörténet a Mattel számára. Ha a fekete Californiákat 10.000 forintos áron dobálják ma már az ember után, pedig az tényleg egy szinte hibátlan modell (kivéve a hűtőrácsot) akkor mi lesz ezzel a sok helyen kompromisszumos modellel, aminél alteratívaként ott várakozik bevetésre készen a CMC "tényleg szerelem" változata, ráadásul a többi CMC-hez képest még elérhető ára is van.

Labdacs 2011.12.22. 20:23:32

@=xapa=: kitalálom, az 1:43-as fog győzni. :-)
egyébként összevetettem ennek a motorterét a GT California motorterével, mert ugye az ember azt gondolná, hogy ugyanaz a blokk, ugyanazt használják mattelék is, de nem. minden ugyanott van, de minden egy picit más. talán ennek a motorja egy picit butább is kidolgozásilag. a felnikre meg tényleg nincs mentség. bár egész egyszerű kijavítani, kell venni 10-ért egy fekete Californiát és már meg is oldódott a probléma.

=xapa= 2011.12.22. 21:41:55

@Labdacs: :) :) A közismert mondást átírom úgy, hogy "1-es számú szabály, mindig az 1:43-as győz, 2-es számú szabály, ha véletlenül mégsem az 1:43 győzne, akkor az 1-es számú szabály lép életbe" ;)

A 10.000 forintos California kerékcsere nem is rossz ötlet, hiszen általa a modell legszembetűnőbb hibája tűnik el! Tehát most kell venni 10-esért egy Californiát, aztán kivárni, mire ennek a 250 SWB-nek is lemegy az ára 10 körülre, és akkor 20.000 forintból van egy tényleg pofás Elite ;)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.12.22. 21:56:53

Végülis nem is lett olyan komoly fikázás, habár nem egy tökély a gépezet. :))

Röviden, egyszerűen:

1. Orr: Exccelente!
2. Hátsó: Bella!
3. Felni: Disgustoso!
4. Beltér: Non male!
5. Csomagtér: Dimentico!
6. Motore: Magnifico!

:)))))) Tehát az orr, a hátsó, a beltér, meg a motore tetszik (kivéve a kormányt), a többi meg felejtős illetve nagyon nem tetszik. :DD Külön öröm számomra, ami az én vesszőparipám, a szép rácsozás a motoreháztetőn.
Viszont, az is biztos, hogy CMC kell majd, ha 250 SWB-t akarok látni a vitrinben, abból is az ezüst #14-es Competizione.
süti beállítások módosítása