azt hiszem, ezzel régóta adós vagyok. elég sokat beszélgettünk róla, gyakran előjött a téma, de különböző okok miatt sosem került rá sor, hogy megírjam az összehasonlítást. mindig csak kijelentettem, hogy igen, az UT sokkal jobb/szebb modell, mint a HW. most próbálom illusztrálni is, hogy miért gondolom így. sajnos a két modell nem szerepelhet közös képen, mert egymástól 200 km-re vannak, de azért bízom benne, hogy így is élvezhető lesz.
nem biztos, hogy egyértelmű, ezért ezzel kell kezdenem: a piros a HW, a sárga az UT verzió. az UT-ről már készült egyszer egy bemutató, a képek innen lehetnek ismerősek. elsőre a színen kívül semmi különbség nem tűnik fel. talán az UT egy picit könnyedebb, nincs benne annyi modellautós "vaskosság", de lehet, hogy ezt csak azért látom bele, mert én már ismerem a részleteket is. nem. mégsem. az ablakkereteknél az ordító különbség messziről is látszik.
persze vannak szögek, ahonnan tényleg csak a szín segít eldönteni, hogy melyik modellről van szó.
sajnos egyik változat csomagtartója sem nyitható. ha valaki tudja ennek okát, ne tartsa magában, ossza meg velünk. nekem nem sikerült rájönnöm, csak mindenféle konteókat gyártanom a témához. ezen a fronton olyan nagyon nagy eltérések nincsenek. talán annyi, hogy a HW egy amerikai Spidert formázott meg, amihez az oldalfényeket nemes egyszerűséggel egy-egy narancs matricával oldották meg. nem túl elegáns.
hátul vadítóak a HW sötétpiros lámpái, szép a lovacskája. sajnos az UT-nél spóroltak a zabbal, az ő lovuk soványkára sikerült. viszont a motorháztető pontosan illeszkedik, nem úgy, mint a vetélytárs picit vastag, picit csálé teteje és a kipufogók is kidolgozottabbak, mint a HW-n.
a kerekek-felnik harcát is az UT nyeri nálam. sokkal szebb, arányosabb a sárga embléma, a kerékanyák körüli pici lyukak is élethűbbek, azon kívül a HW felnijének színében van egy kis krómos-csillogós ganxta rap beütés, amit én annyira nem kedvelek. a fékek... nos, igen, nehéz a döntés. a lyuggatott, de nem élethű, vagy a szép féknyerges, de nem lyuggatott. erre azt mondom, hogy találtam a neten olyan Spidert, aminek nem volt lyuggatott a féktárcsája.
volt már szó a motorháztetőkről. ami kimaradt: sajnos mindkét verzióé műanyag. az okát nem tudom, nagyon messziről nem is látszik, a csalódás akkor ér minket, ha mozgatjuk őket. már, ha valakit ez tényleg zavar.
a szélvédők terén nincs vita. csúnyán elvérzik a HW. pedig ha jobban megnézzük, az oszlopok ugyanolyan vastagok, csak az UT ügyes festéssel eléri a kívánt hatást, addig a HW nem foglalkozik ilyen részletekkel, ráadásul a szélvédő felső része nem is passzol rendesen a keretbe.
a motoroknál kiegyenlítettebb a küzdelem. néhány helyen az UT finomabb, máshol a HW. az én szívem itt is az UT felé húz, a kifestett bilincsek miatt, de én részrehajló vagyok.
a belterek összehasonlítása lesz az, amivel úgyis mindenkit meggyőzök róla, hogy az UT a nyerő. ez az ajtóbelsőkön még nem látszik egyértelműen.
viszont a kormány, a műszerfal, a középkonzol, a padló, még a belső tükör is, de leginkább a váltókulissza környéke egyértelműen mutatja, hogy melyik kiskakasé itt a szemétdomb. szerintem egy ilyen részlet elférne még egy mai prémiumkategóriás modellbe is.
nálam egyértelmű, hogy ki a nyerő. nem is árultam zsákbamacskát, már szóltam az elején. nem rossz ám a HW sem, azt is nyugodt szívvel tudom ajánlani bárkinek, de ha esetleg elérhető közelségbe kerül egy UT, akkor arra tessék lecsapni.