HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

UT Ferrari F355 Spider

2009.05.28. 22:59 Labdacs

egyik nagy kedvencem következik a bemutatók sorában: az UT-féle F355 Spider. abból sem egy mezei piros, fekete belsovel, hanem egy viszonylag ritkább verzió, a barna belsős sárga.

nemrég lőttem az ebay-en, nem volt olcsó, de úgy érzem, nem volt feleslegesen kidobott pénz. nem egyhiperszuper HighEnd gép, mint a nemrég bemutatott GMP, de valamiért belőlem mégis több érzelmet vált ki annál. mai szemmel talán csúnyácskának is mondanánk egy-egy megoldását, de a maga korában, ha nem is számított akkora durranásnak, mint a mai nagy durranások, de teljesen elismert és korrektül kivitelezett modellnek tartotta mindenki.

miért is? mert 1996-ot írunk. Ferrari modellválasztékból ekkor példának fel lehet hozni a Bburago F50-esét, esetleg az 550 Maranello-t. ezek mellé téve ezt a modellt, máris nagyon élesen el lehetett határolni a szépet a nem olyan széptől. bár megjegyezném, hogy akkoriban az AutóMotor újság a frissen megjelent Bburago 550 Maranello-ról valami olyasmit írt, hogy "az olaszoktól megszokott szép, aprólékos kidolgozás jellemzi, de majd jönnek a kínában gyártató cégek, akik még szebben megcsinálják". hiába no, repül az idő.

igazság szerint a modell megértéséhez kézbe kellene venni azt. eddig csak az UT-nél és a Kyosho-nál (bár utóbbinál néha nagyon nem) éreztem ezt a "nagyon egyben van" érzést. az egész autó tömege, ahogy az ajtók nyílnak, ahogy a kerekek a helyükön bannak, mind-mind ezt az érzést erősíti.

persze lehet valami bármennyire masszív, ha egy csúnya-ronda béka, de itt szerencsére nem erről van szó. elég egy kósza pillantást vetni az formákra, a fényezésre, a felnikre, a matricákra, a feliratok finomságára.

a csomagtartó sajnos (?) nem nyitható. biztos nyomós oka van neki, mert az általam ismert összes F355 verziónak nyithatatlan ez a karosszériaeleme, gyártótól és kiviteltől függetlenül. talán olyan titkok rejtőznek ott a mélyben, amit mi nem érthetünk, nem láthatunk. pici zöld ufonauták. vagy a csillagkapu. összecsukva, elakadásjelző háromszögnek álcázva. egyébként a zárva tartott fedélnek köszönhetően a már említett "egyben van" érzés sajátságos értelmet nyer: itt szó szerint egyben van minden, ezért az illesztések nem lehetnek csúfak. a lámpák, emblémák még lehetnének, de nem azok.

a fenékrésznél mennyugodhatunk, a műanyag motorháztető szépen illeszkedik a helyén, ez általában neuralgikus pont szokott lenni a háromötvenötösöknél. a sötétített lámpák, a fekete csík, rajta a típusnévvel. szép. talán a lovacska soványabb picit az ideálisnál.

nna igen, a fékek. valamiért erre nem figyeltek rendesen az UT-nál. de a Spider-nél legalább már van Ferrari feliratos féknyereg, viszont a tárcsa egy tömör lemez. ha nagyon-nagyon részlehajlóra akarnám írni, akkor mondhatnám, hogy itt a kevesebb néha több elvet követték, mert az igazi autón a fékhűtő lyukak olyan aprók, hogy azt nem lehetett szépen megoldani ebben a méretben, ebben az árkategóriában, akkor. a felni viszont szép. a kerékanyák környéke a kedvenc részeim közé tartozik.

a másik kedvencem a szélvédő. a lehetőségekhez képest nagyon vékonyra sikerült, a keretek szépen kidolgozottak, elöl is, oldalt is.

erről a képről semmi nem jut eszembe. vagyis igen, de az nem modellautós téma.

az erő itt lakik. ekkor még nem volt divat a Ferrarinál a plexi alá tett motor, ezért annyira nincs is túlcsicsázva, mint a 360-nál és a 430-nál. itt-ott ki van emelve egy-egy részegység, bilincs, kupak, de igazából semmi különös, semmi megkapó.

az ajtók természetesen még egykaros zsanéron nyílnak, de részleteiben már látszik a jövő, ami a mostani jelen. nem egy egyszínű, egyanyagú, nesztek fröccsöntött valami, hanem a lehetőségekhez képest míves a belső borítás.

a harmadik kedvenc részem az autón a beltér. cuzammen. de azon belül is a kardánalagút. váltókulisszástól, kis gombostól, zászlós emblémástól. szép. tetszik. a fő műszerek persze matricák sajnos, de ezt is fogjuk rá az időre, meg mutogassunk ujjal az elite 288 GTO-ra, hogy bezzeg ott is. a kormány is meglepően szépre sikerült, egy árnyalattal vékonyabb csak, mint amit az ember szeme várna. ami kárpitozásnak néz ki az ülések előtt a lábtérben, az nem az, hanem egy kis becsapás, de az akkor megoldásokkal a tökéletesre törekvés jele: kárpitot utánzó finom, dorozmás műanyag.

részlehajló voltam. tudom. nem véletlenül. ez a gép megérdemli. persze adja magát az összehasonlítás a HotWheels verzióval. egyszer majd arról is leírom a véleményem.

7 komment

Címkék: bemutató sárga spider f355 ut saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr551149976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modelcar 2009.05.29. 15:50:47

Remek írás, köszönjük.

Nagyon tetszik ez az Ut f355-ös.1996-ban a bburagok korában nagyszerű autót csináltak.Meglepett hogy kárpitozott.Eddig nem vettem észre a képeken se.A motortér is szép.

Remélem még más gyártó is kihozza (mondjuk a hw elite).

Labdacs 2009.05.29. 16:02:14

@modelcar: sajnos ez sem kárpitozott, csak úgy néz ki, mintha..

létezik egy HotWheels kiadása:
http://www.freeweb.hu/ferrari18/images/355sp3.jpg

valamivel gyengébb ennél.

az F355 Challenge verzióból tervezett a Mattel Elite verziót, de elmaradt.

modelcar 2009.05.29. 18:41:31

@Labdacs: Akkor ezt jól benéztem.De tényleg úgy néz ki mintha kárpitozott lenne.

De hogy miért nem akarják megcsinálni elitben

Labdacs 2009.05.29. 21:32:04

@modelcar: szerintem úgy érzik, hogy egyelőre nem aktuális. aki meg akarta venni a háromötvenötöst, az vett UT-t, vagy HW-t. az ínyencek meg mazsorettet. :-)

modelcar 2009.05.30. 08:09:16

@Labdacs: Akkor remélem majd egyszer

Xapa (törölt) 2009.05.30. 14:42:46

Visszakerestem ennek a modellnek a blogos múltját.
Az utóbbi két szavazáson a GMP 330-as:
http://ferrari18.blog.hu/2009/05/15/szavazas_208
és a Kyosho 328-as :
http://ferrari18.blog.hu/2009/04/23/szavazas_199
mellett nem nagyon tudott labdába rúgni.
Az összehasonlító tesztek szavazását viszont(HW vs UT 355 Spider) stablian vezetve megnyerte:
http://ferrari18.blog.hu/2009/03/02/szavazas_174

Szóval Labdacs:
"persze adja magát az összehasonlítás a HotWheels verzióval. egyszer majd arról is leírom a véleményem"

Várjuk! :)

Amúgy a korábbi szavazásokat csak azért hoztam fel példának, mert talán nem véletlen hogy viszonylag visszafogottabb érdeklődés övezte ez a gépet így magában. Ahogy azt hiszem korábban meg is beszéltük,talán nem ez a sárga fényezés&barna belső a legütősebb kombó,amit el tud az ember képzelni, de az vitathatatlan, hogy a ritkasága miatt érdekes modellről van szó.

A saját HW Berlinettámmal összehasonlítva az "UT egyben van érzés"-en túl tényleg a középkonzollal körözi le leginkább az UT 355-ös a HW -t így fotók alapján is átjön hogy nagyon precíz munka. A HW-nál úgy látom, minden addig létezett ötletet igyekeztek átvenni amikor a saját gépüket elkészítették, így a "kárpitot utánzó finom, dorozmás műanyag" a HW-nál is megvan, tényleg kár hogy nem adták ki Elite-ban, mert szép kis vas lett volna.

A nyithatatlan csomagtértetőt (ja, ez a rész nagyon tetszett: "vagy a csillagkapu. összecsukva, elakadásjelző háromszögnek álcázva" :))))))))) és a műanyag motorházat én sem nagyon értem, és kár azokért a tömör féktárcsákért is, bár lehet tényleg a kevesebb itt a több, ahogy azt szintén egy korábbi posztban kitárgyaltuk.

Lényeg a lényeg, szép kis modell ez, de szerintem alapvetően maga a 355-ös típus az, ami annyira eltalált és jól sikerült darab, hogy még egy mazsorett féle kicsinyített mása is tud szép lenni a maga sajátos módján :)

Labdacs 2009.05.30. 22:05:38

@Xapa: ízlés kérdése. nekem ez a színöszeállítás sokkal jobban tetszik, mint a sárga-fekete. a piros-feketénél meg még inkább. a HW piros-fehérjéről ne is beszéljünk.

a motorháztető műanyagsága igazán nem zavar, a Maisto például fémből csinálta a 348-ason, olyan is lett..

az összehasonlítás akkor lett volna az igazi, ha egy UT is a kezedben van. de megígérem, hogy nem késlekedem a saját verziómmal.
süti beállítások módosítása