HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

BBR Ferrari F430

2011.02.21. 16:39 Labdacs

késő van, éjfél lesz nemsokára, éppen szkájpolok a másik gépen, valami eszement iPhone alkalmazást mutatnak nekem; egy macska mond vissza mondatokat. Talking Tom Cat. már le is töltöttem én is. remek kis játék, éjjelre kimondottan kikapcsoló hatással bír. lehet, hogy holnap kéne elkezdenem az írást. de ha már nekikezdtem, azért nem adom fel ilyen könnyen. főleg azért nem, mert ma éjjeli bemutatóm tárgya egy régóta, de talán a legrégebb óta vágyott darab, ami abban a különleges élményben részesített, hogy legalább annyira tetszik, mint amennyire szerettem volna megszerezni.

persze nem volt túl nehéz. mert ez az autó egyszerűen tökéletes. nna jó, majdnem tökéletes. de minden tökéletessége mellett ráadásul nem egy szerethetetlen darab fém, hanem egy szerethető alkotás. múltkor nálam járt Xapa kolléga, és még ő is elismerte, hogy ez így van, minden fehérgőte iszonya ellenére.

nyáladzás következne itt, ha le akarnám írni, hogy az ívek, az illesztések, a formák, a színek, aztán ezek mixtúrája micsoda gyönyörűséges elegyet alkot, hogy nincs a gyűjteményemben még egy modell, ami hozzá fogható, ráadásul annak ellenére, hogy én ezeket a modern vackokat nem is igazán szerettem eddig, jobban vonzódtam a klasszikus modellekhez.

mert úgy gondoltam, hogy azokon van mit nézni. tele van csövekkel, kábelekkel a motorjuk, szép küllős a kerekük, fakormányuk van, H kulisszás váltójuk, króm kilincseik, lökhárítójuk. de rájöttem, hogy egy ilyen gépet, amin nincsenek ilyen kapaszkodók így, ilyen minőségben megalkotni talán nagyobb feladat, mint egy régit, ahol el lehet kábítani a népet egy csomó részlettel a motortérben, vagy egy csillogó lökhárítóval. itt viszont az ilyen trükkök nem jönnek be, mert nincs hozzájuk felület.

itt vannak szépen felületbe simított lámpák, vékony illesztések, hibátlan fényezés.

meg persze a mai modern modellgyártás farzsebből előhúzható építőelemei, a rácsok. mindenhol igaziak, vagy igazinak kinézők, szépek. nem úgy szépek, mint egy Mattel gépen, hogy odanézz, milyen szép rács ott, hanem úgy, hogy észre sem veszed, hogy ott van, csak ha lefotózod, hogy jajj, tényleg, de jó az a rács.

mint például itt a hátfalon a lámpák között, a Ferrari emblémát tartó. de ez a kép nem ezért készült. hanem a kipufogóvégek miatt.

ez pedig a diffúzor miatt. több részből áll, nem egy egybeöntött műanyag vacak. mögötte pedig megint a Szent Rács.

ahogy a hátsó sárvédőben levő légbeömlőnél is.

a HighEnd modellek Nagy Sablonos Trükkjeinek egyetlen példányát hozta magával a BBR erre a gépre, a kinyitható tanksapkát. ami önmagában nem lenne meglepetés, de a megvalósítás módja annál inkább említésre méltó. a dobozban levő kis mágneses végű piszkafával lehet kicsalogatni a nyugalmi helyzetéből, aztán óvatosan kézzel kinyitni. ekkor nagyon halkan, nagyon finoman bekattan a helyére. becsukáskor tudja ugyanezt a kattanást.

a felnik, kerekek természetesen tökéletesek. ahogy mögöttük a kerámia fékek is. ezek a grafitszínű abroncsok nagyon jól állnak az autónak, sima ezüst felnikkel biztosan nem lenne ilyen kisugárzása.

azt ajtó első élénél bizony vastagabb az illesztési hézag, mint a kívánatos. nem tudom, hogy csak a fehér fényezés hozza-e így ki, de tény, hogy a többi színnél nem ennyire szembeötlő, a fehéreken viszont kivétel nélkül látszik. ha bele lehet valamibe kötni akkor ez az. természetesen Mattel-féle félig lehúzott ablaknak híre-hamva nincs.

a csomagtartó nyitásának módja a következő: a modell alján levő pöcökkel oldódik a zár, a fedél kiugrik pár milliméterre, így már körömmel, vagy a már említett piszkával ki lehet nyitni. teleszkópok tartják a helyén, a zárszerkezet pedig tényleg működik, a fedél visszanyomásakor halkan kattanva záródik. természetesen az üreg szépen kárpitozott, a modellhez jár még egy bele passzoló táskakészlet is.

az ajtókat kézzel nyitni lehetetlen, szerszám kell hozzá. igen, a már kétszer említett piszka tökéletesen alkalmas a feladatra. természetesen nyoma sincs igénytelen megoldásoknak, maga az ajtókárpit is több részből áll, alul külön térképzsebbel. szép. nagyon. tetszik.

ha a másik oldalt látjuk, akkor van egy zárszerkezetünk, meg egy típustáblánk. nna jó, ezek már picit a vakítás kategóriájába tartoznak, de még a határon innen vannak.

a beltér szép. részletes. gyakorlatilag egy kicsinyített autóbelső. a kárpit, az ülések anyaga, formája, a műszerpanel, a karbonutánzatú betétek mind jól sikerültek.

a slusszpoén persze a nyitható kesztyűtartó. van benne egy szervizkönyv és egy zseblámpának látszó tárgy is. ha valakinek ilyen modellje van a gyűjteményében és haveroknak akar mutatni olyat, amitől az álluk leesik, akkor ezt mutassa meg, garantált a hatás. tudom. próbáltam.

a motortérben semmi extra nincs, leszámítva, hogy minden a helyén, még a tetőt tartó teleszkópok is. persze ha jobban benézünk az alkatrészek alá, láthatjuk, hogy ott is van egy-két részlet kidolgozva, ahova talán sosem tévedne a tekintetünk. ki-kivillan egy kis hőszigetelő fólia, egy-egy kábel innen-onnan. szerintem ezt hívják igényességnek.

nem is kell semmi összefoglaló a végére. nagyon vágytam rá, nagyon sokáig sajnáltam rá a pénzt, nem is pénzt adtam érte. de a lényeg, hogy már az enyém, és ha választani kéne most egyet, akkor őt tartanám meg az összes többi közül.

7 komment

Címkék: fehér bemutató f430 bbr saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr552672946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

308_gts 2011.02.21. 23:44:51

Csodálatos gépezet! Csak gratulálni tudok hozzá. Gyönyörű minden részlete. A slusszpoén pedig tényleg a nyitható kesztyűtartó, engem is az fogott meg. Meg a csomagtartó nyitási módja. Egyszerűen fenomenális. Tény, hogy a legszebb 430-as a piacon. Az ára viszont sokkoló nekem, még úgy is hogy tudom, "hogy ez aztán döfi!!!":))

A BBR-nél viszont nem értem a kettősséget: műgyanta és fém. A 458-as miért műgyanta, és miért nem fém mint ez? A nyitható dolgok miatt sajnálom, még akkor is, ha a rések a műgyantánál sokkal élethűbbek.

kantorati 2011.02.22. 10:46:06

Nagyon szép gépezet. Szívesen beáldoznék érte pár gépet a gyüjteményemből. Spider verzió is létezik fehér színben? Szóval ez lett a kedvenc modelled....
Gondoltam a CMC - s klasszikusaidat semmi sem előzheti meg! De meg tudlak érteni. Nekem is kell!!!!!!!!!!!!!!!

=xapa= 2011.02.22. 13:10:24

Köszönet a bemutatóért!

Múlt héten valóban volt szerencsém élőben is ehhez a technikához.
Labdacs igazat szólt, legyőztem a fehérgőte iszonyomat, vagyis nemis én, hanem a modell kerekedett felül a gőte-szindrómán :)

Sokszor leírtuk már azt, amit most is megjegyzek: amíg a fényképezőgépeken a makró üzemmód mellett nem lesz "hangulat" üzemmód is, ami a fotózni kívánt tárgy élő kisugárzását tudná valami aura-képhez hasonlóan rögzíteni, addig reménytelen karcolgatása lesz a legtökéletesebb fotó is a valóságnak.

Egy korábbi kommentemben írtam erről a modellről, hogy "miniatürizált autó", ettől most sem jut eszembe találóbb kifejezés.

Ahogy Labdacs az amúgy szuper hófehér BBR-es kesztyűjében elővarázsolta a dobozból az F430-ast, az első gondolatom ez volt: tökéletes.
Biztosan ismeritek azt az érzést, amikor nézegetünk egy-egy modellt, és tetszik ugyan, de a kekec-écünk (copyright by Hellsing) csak súgja a fülünkbe, hogy "oké, de nézd má' azt és azt, azért lehetett volna kicsit szebb az a rész" meg " de kár azért a hibáért ott".
Na. A BBR F430-nál ilyen nincs. Csak pislog rá az ember, hogy ezt mégis hogyan sikerült ilyenre?

A legjobban tetsző részletek nálam:
- kerekek, és különösen a féktárcsák, mintha tényleg karbonból készültek volna, nagyon realisztikus!
- a mágnessel nyíló tanksapka
- természetesen a nyíló kesztyűtartó, amikor Labdacs megmutatta, ki is szaladt a számon egy "aztakurva", pedig nem akartam csúnyán beszélni Benedek előtt :P :P Valóban tökéletes haverok és egyéb szemlélődők szédítésére! :P
- működő zár mechanizmusok, tényleg egy apró kis "katt"-al működnek, óriási
- az első fényszóró kidolgozottsága, 100% olyan mintha igazi lenne, azt is elhinném, hogy van egy gomb a műszerfalon, amit megnyomva világítani kezd :)
Á, inkább nem is sorolom tovább, mert az autó összes kis részletét leírhatnám :P

Teljesen megértem, hogy Labdacsnál ő a kedvenc (általában nem szeretek tárgyakról úgy beszélni, ,mintha személyek lennének, de "ő" megérdemli :)

Viszont azt még megjegyzem, hogy a BBR F430 után a GMP 312 PB-t is megnézegettem Labdacsnál való látogatásomkor, és...az a gép is megérne egy legalább ekkora ömlengést, mint amit most írtam :)

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2011.02.22. 18:25:32

Gratulálok! Öröm volt olvasni az örömködést, többet nem is fűzök hozzá, mert már leírtam :)

dinoenzo 2011.02.22. 19:28:37

GRATULÁLOK!!!!

ÁÁÁÁÁ!!Csoda!Brutál :)

A zárszerkezet hihetetlenül szép!
Az "igazoltatásos szekrény" ,(kesztyűtartó) besírós!
A BBR ENZO beltér ehhez képest nulla!
Nagyon szép autó!

WHITE POWER :)

"nem is pénzt adtam érte"

A CMC 250 TR vörös modelledét nem cserélted el érte?
Úgye nem tetted meg? Kérlek ne.... :)

dinoenzo 2011.02.22. 20:41:55

@=xapa=: Decathlon ?
Kesztyű prodzsekt?
Sikerült :)

=xapa= 2011.02.23. 19:04:38

@dinoenzo: Volt eszemben, de annyira ki volt számolva az időm, hogy végül a Decathlon már nem fért bele a programba. :)
süti beállítások módosítása