HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

BBR Ferrari 375 Plus

2011.04.08. 08:59 Labdacs

nagyon régen készítettem bemutatót. ennek számos oka van, majd egyszer talán részletezem is őket. de addig is jöjjön valami elképesztő. egy olyan modell, amit eddig méltánytalanul elhanyagoltam. eddig. ennek nagyon prózai oka volt; nem volt belőle saját példányom, ezért nem tudtam bemutatni. de nemrég sikerült szert tenni egyre, így semmi sem gátolhat meg benne, hogy leírjam róla a véleményemet.

ez a modell pedig nem más, mint a BBR Ferrari 375 Plus névre hallgató remekműve. nem vagyok nagyon otthon a BBR történetében, de úgy tudom, hogy talán ez volt az első 1:18-as Ferrari, ami kikerült a kezeik közül. nos, ez egyáltalán nem látszik meg rajta, lehetne akár vadiúj gép is, egyszerűen annyira a legapróbb részletekig kidolgozott, míves darab, hogy simán letagadhatja azt a pár évet.

de mielőtt belemerülnénk a részletekbe, nézzük meg picit kívülről az autót. ami legelőször feltűnik az az, hogy ez bizony egy szép nagy tepsi. a szabvány egytizennyolcas dobozt hosszában majdnem teljesen kitölti. egy 250 Testa Rossa szabályosan eltörpül mellette, egy 166 MM-ről nem is beszélve.

a legtöbbet következtetni a nagyságára így, hogy egyedül van a képen leginkább a kormány, vagy az ülések méretéből lehet. a hatalmas kormány szinte elveszik a kabinban, az ülések is olyanok, mintha törpékre szabták volna őket.

persze nem csak a nagyság az, ami lenyűgöző ebben a modellben. a festés, az illesztések, az egész összkép, mind nagyon jól eltalált. tudom, hogy a Le Mans győztes ritkább, meg nemesebb jószág, de engem nagyon megfogott ezen a modellen a mexikói fíling, többek közt ezért is választottam ezt. csak ránézek, és látom magam előtt, ahogy egy poros úton száguld, kaktuszok között. 

közelebbről megvizsgálva látszik, hogy ez tényleg nem az a kecses Ferrari, amit később megszoktunk a 250-es szériával. vannak persze szép domborulatok, de sehol nincs  légiesség, harmónia. a pofonegyszerű fart a színes rendszámtáblán kívül nem sok minden oldja. maximum az a fél mázsa szegecs.

a csomagtartó teteje már picit érdekesebb formailag, főleg a rajta vágott rácsozat miatt. ezen van a rajtszám. mind a rácsot, mind a rajtszámozást mesterien oldotta meg a BBR. a csomagtartó tetejét egyébként pici kis rugós fémkarmok tartják a helyükön, ezeket a dobozban található szerszámokkal elég könnyű kioldani, de azért nem biztos, hogy elsőre sikerül.

készítettem egy képet a modell oldaláról is. itt egy darabig fut egy krómozott díszcsík, amit később a eltakar az oldalsó rajtszám. a díszcsík egy kis szellőzőnyílász is kettészel.

ezen a modellen csak egy ajtó van, a vezető felőli oldalon. az illesztése természetesen tökéletes.

előröl nézve a modellt a legszebb részlet a hűtőmaszk lehet. a rácson keresztül egészen a mélyen levő hűtőig belátni, miközben mindenféle merevítéseket is megszemlélhetünk.

a motorháztetőt a korszellemnek megfelelően kis bőrcsatokkal rögzítették. egytizennyolcban láttam már ilyet, mindig félek is tőlük. egy örökkévalóság megbirkózni velük. ha meg nem, akkor meg bumszlik, nem élethűek. a BBR-nek sikerült a lehetetlen: nem olyan nagy ördöngösség kibontani őket, mégsem aránytalanok. a motorháztetőn levő nyílás rácsozata is megérdemli, hogy megemlítsem; szép.

jómagam annyira nem lelkesedem a gumival egybeöntött feliratokért a gumi oldalán. itt  sem sikerült nagyon élethűre. de lehet, hogy csak a hajszálvékony küllők és a szép kerékcsavar miatti kontraszt miatt tűnik egy picit buta megoldásnak.

ha már a kerekeknél tartunk, nézzük meg, hogy mi tarja őket a helyükön, milyen a felfüggesztés. hát kérem, akár itt, a modell aljánál el lehet időzni egy jó ideig, annyira sok aprólékos részletet találunk itt is. igazi laprugó, lengőkarok, fékcsövek, csapok, meg még ki tudja mi minden rejtőzik itt alul.

de az igazi tűzijáték mégsem ez, legalábbis szerintem. engem igazán az fogott meg, hogy a modellen levő összes fedél nyitható. kivétel nélkül. pedig van rajta nem kevés. például itt a jobb első sárvédőben levő. az egész megvan vagy egy fél kisujjkörömnyi. ebből lehet következtetni a zsanér méretére.

hasonlóan vicces méretű a szélvédő előtt levő kis szellőzőnyílás.

az autó orrán levő már nagyobb, ez egy kis kezű ember kisujjának körméhez mérhető talán.

van egy nyílás a motorháztetőn is.

meg természetesen az üzemanyagtartályon levő tanksapka is nyitható. általában nem nagyon esem térdre, ha nyitható elemeket látok egy modellen, de az ezen levő aprólékosság teljesen megfogott. ezen kívül az egész nyitás-csukás kulturáltsága is. a tényleg nagyon apró alkotóelemek dacára sosem volt olyan érzésem, hogy elgörbítek, esetleg eltörök valamit, amikor játszadoztam velük.

az autóhoz jár egy külön felhelyezhető takarólemez, ami szegény másodpilótától nagyon pici magasságot követel meg. pedig, ha jól látom, nem más diktálta az itinert, mint maga Zorró.

a fülkében semmi hókuszpókusz. fakormány, bőrülések, pár műszer, kapcsoló, biztosítékok, relék, csupasz fémlemezek, itt-ott kilátszó vázdarabok. nekem tetszik.

a csomagtartót teljesen uralja a hatalmas benzintartály. a hétvégi teszkós bevásárlást ne ezzel tervezzük. a tető egyébként meglepően nehéz, hiszen a pilóta feje mögötti dudort is magán viseli. a csomagtérből egy kis pálcika hajtható ki, amivel megtámasztható.

a motor maga a csoda. még nem az a színesszagos piros hengerfejes Ferrari, hanem szürke egy kis szürkével. mellé pedig a változatosság kedvéért egy kis szürke.

de talán pont ez a színvilág emeli ki legjobban a részleteket. mert azok vannak dögivel, csak legyen ideje az embernek mindent megfigyelni.

múlt hétvégén Hornando kolléga nálam járt. nézegettünk modelleket. szépeket, a szívemnek kedveseket. ezt valamiért nem jutott eszembe elővenni megmutatni. mert mindezen szépek mellett, amit írtam róla valamiért mégsem férkőzött be a legszebbek, legkedvesebbek közé. pedig megvan hozzá mindene, de az a kis szikra hiányzik. aki bele tud szeretni, vagy nem zavarja az érdekházasság, annak viszont bátran ajánlom. annál is inkább, mert egyes verzióit, főleg a #19-est néha piszok jó áron ki lehet fogni itt-ott. szóval hajrá!

12 komment

Címkék: bemutató racing piros #1 bbr saját gyűjtemény 375

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr52808888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2011.04.09. 17:19:38

Egyértelműen megvan benne a "hűűha faktor"!
"csak ránézek, és látom magam előtt, ahogy egy poros úton száguld, kaktuszok között." És mikor ezt a mondatot elolvastam, már én is láttam. :)
Egyik börzén Dezső a kezembe adott egy ilyet. Hát, nem győztem összeszedni az államat a földről. A sok, finom, kicsi részletek keresésével órákig el tudtam volna még időzni.
Köszi!

=xapa= 2011.04.09. 18:04:25

A "friss topikok" oszlopban látom Sepangbronze hozzászólását, de furcsamód a kommentek között nem...Remélem az én kommentemet nem fogja elnyelni valami blogközi fekete lyuk. (Illetve azt is, hogy a Sepangbronze-é is előkerül :)

Köszönet a bemutatóért, már tényleg hiányzott egy ilyen! :)

Úgy gondolom, Labdacs, a BBR 375 legnagyobb "hibája", hogy a CMC 250 Testa Rossa után érkezett hozzád. Pontosabban: hogy nem ő (mármint a BBR 375) volt az első fecske a saját tulajdonú high-end gépeid között. Másik gondolatom, hogy talán maga a típus nem áll hozzád annyira közel, nem annyira, mint "a szívednek kedves" modellek által megformált gépezetek.

Csak azért elmélkedek ezen ennyit, mert kicsit meglepett, hogy "valamiért mégsem férkőzött be a legszebbek, legkedvesebbek közé" nálad ez a gép.

Nálam igen! :P :)

Persze nekem az ettől kedvezőbb árfekvésű #19-es van meg, aminek a motorja teljesen más, és bár ezt mi annak idején meg is beszéltük, nagyon nagyot csodálkoztam ezen, hogy két, szinte teljesen más motorével kijöttek a 375-nél. A #19-es motore:
www.diecastxmagazine.com/Media/News/375plus_eng.jpg

A 375 méretei valóban brutálisak, ezért is jó a modellgyűjtés, mert ezek a méretbeli különbségek nem jönnek ki fényképeket nézegetve. De nem egyszer álmélkodtam (ez egy ilyen álmélkodós komment most) azon, hogy egymás mellé parkolt modelleknél mekkora méretbeli különbségek jönnek ki adott Ferrari típusoknál. Az 1:43-as soromban is rendesen kilóg a hadrendből az IXO 375, ott a 166MM és a 250 TRS veszi közre, de ugyanilyen furcsán hat egymás mellett (szintén 1:43-as méretarány) a 196 SP és a 330 P4. A 196 SP játékautónak tűnik a 330 P4 mellett.

Visszakanyarodva a modellhez:
ennél aztán valóban új értelmet nyer a "mindene nyílik" közhely, tényleg hosszú időt el lehet tölteni csipesszel a kézben, és végignyitogatni-zárogatni mindent :P

A bőrcsatok, a kis rugós rögzítő fülek, a felfüggesztés, a felnik, lehetne hosszasan sorolni a nyálcsorgatós részeket: mestermunka ez a modell, minden apró részletében.

A mexikói életérzés tényleg az egyik ütőkártyája a gépeknek a Le Mans-i győztessel szemben, és nagyot nevettem Zorro másodpilóta nevénél :)

A #19-es mexikóihoz (ami ha jól tudom, megnyerte ezt a futamot) képest ezek a fekete ülések kicsit komorrá teszik az utasteret, a barna talán jobb választás, a #19-esen viszont nincs ez a bizonyos oldalsó krómcsík, mint ahogy a másodpilóta előtti plexiüveg sincs, és biztosan lehetne még sorolni ilyen különbségeket. Ez is külön érdem a BBR számára, hogy nem tudta le egy sima átmatricázással az egyes változatokat.

A lényeg, hogy nekem ez egy nagy kedvencem,a típus is, a modell is, ezért külön örülök ennek a bemutatónak.

Labdacs 2011.04.10. 23:08:27

@=xapa=: nem tudom, mi a bajom vele. nagyon sokáig vágytam egyre, talán ez volt a legelső HE modell, amit jobban megvizsgáltam a neten, fotókon keresztül. de aztán mindig elmaradt, mindig elmaradt. amire megérkezett, addigra már nálam volt a három CMC, két GMP. azoknál pedig az autók maguk számomra sokkal szebbek.
ennek ellenére ezt is nagyon szeretem, mert tényleg zseniális.

azért ebben a szegmensben a sima átmatricázás nagyon nagyon nagy szégyen lenne, ilyet már a Mattel sem csinál. még a wannabi Elite gépeken sem.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.04.12. 18:33:39

Köszönet a bemutatóért, jó írás!

Még péntek este (éjszaka) elolvastam a posztot, de valamilyen okból kifolyólag nem jutott róla eszembe semmi. Nem azért mert nem tetszik, vagy nem szeretnék ilyen 375-öst, pont ellenkezőleg. A kedvenceim közé tartozik, pláne mióta sikerült egyet élőben megvizsgálni. (Fotóm nincs róla, nem igazán értem miért, kerestem a képeim között, de nem találtam. Elveszett, amit nagyon sajnálok.)

A lényeg az, hogy ami igazán megfogott benne (az igaziban), az az orra azzal a hűtőmaszkkal, plusz a beltér. Modellként hozzávenném az előző kettőt, plusz a motore, a részletes kidolgozottság, nameg a mexikói életérzés. Viszont, az #1-es motortere mintha egy kicsit jobban tetszene...

Épp az jutott eszembe, milyen kár lenne, ha ennek semmilye se lenne nyitható. A 4 (?) féle változat közül nekem is a #19-es tetszik a legjobban, a versenymatricái és a barna ülések miatt. Ámátőr kérdés: A #19-esnek csak akkor lehet bekukkantani a csomagtartójába, ha levesszük, vagy fel is lehet nyitni? Ugyanez a kérdésem az #1-esnél is, csak fordítva.
A többit pedig már elmondtátok.

Minden egyes részlete tetszik a modellnek, naggyon szeretnék egy ilyet! A jövő évi kívánságlistámon rajta van! :-) Szívesen mellé tennék egy 166 MM-et! :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.04.12. 18:35:13

@=xapa=: Az első kommenttek minden friss posztnál eltűnnek, jobban mondva meg se jelennek, amíg egy újabb komment nem érkezik. Fura...

dinoenzo 2011.04.12. 20:26:11

4 hónapja várom már!!!!

VÉGRE!

Gratulálok LABDACS :)

A BBR 375 PLUS 19# VS 1#?
A 19#-re szavazok,mert a festése eszméletlen,de az 1#-es is KELL :)
A 375 1#-es gép a "sima" 375 Plus Street motorját kapta.A 19# -es motore "tunning".

5. napja dolgozom már ITALIA-ban :)

És az első LIVE Ferrari gépek:

1. nap 458 ITALIA volt
2. nap 360 Stradale
3. nap F430 + egy csöves LAMBO SPYDER

Már csak 201 nap :(

A 375 PLUS a legszebb modell a világon!

Gyönyörű Ferrari!A BBR legdurvább gépe!Az 512 BB LM csak mecsbox :)

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2011.04.25. 10:02:05

Úgy néz ki hogy nekem a #4es lemans verzió lesz, tegnap sikerült egyet lőnöm 140 euróért :) már éget a vágy h kezemben tartsam és mindenét megtapizhassam :):):)

dinoenzo 2011.07.17. 00:07:02

@hamhusz85: GRATULÄLOK!!!

GMP 33O Spyder & CMC 25O TR & BBR 375 PLUS LM 4.
Es F43o spyder elado white!!!!

Nem semmi :D

Nem penz kerdese :)

Csak igy toväbb !!!

Nekem high-end soha meg dräga stb....

Van az a penz azert a modellert ugye-e?!

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2011.08.15. 16:01:16

Sajnos megfertőztetek azt kell hogy mondjam :) Úton van egy újabb darab a gyűjteménybe! :)

dinoenzo 2011.08.16. 13:41:50

@hamhusz85:Csak nem egy CMC 250 GT SWB Berlinetta vörös :D ??????????

A GMP milyen?

Felejtős?

Csak a CMC a BEST !!!!

Nagyon várom már a CMC Fiat 642 RN2 gépet!!!
De az EXOTO 246 D F.1 is kemény dió :D

Csak az a gond,hogy az egyik jöhet velem haza majd,de ki legyen a kiválasztott???!!

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2011.08.16. 15:04:33

@dinoenzo: Most jelenleg egy Kyosho Ferrari 512 TR :) Utána majd valamikor egyszer a CMC 250 GT SWB vörös amit te is írtál :) lassan jönnek össze a pénzek.
De abban igazad van hogy CMC a BEST :D
süti beállítások módosítása