HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

St Martins Models

2011.05.11. 09:08 Labdacs

a nemrég megszűnt St Martins modellüzlettől mindössze 30 méterre megnyílt a St Martins Models nevű üzlet. a név becsapós, mert nem arról van szó, hogy a régi cég költözött el egy picit arrébb, ez egy teljesen más, a diecastlegends.com offline boltja.

ha jól látom, akkor a motorbooks könyvesboltból lett leválasztva egy rész. az új bolt természetesen gyönyörű, csillog-villog. annyira nem voltam pofátlan, hogy belül is fotózzak, ezért csak elmesélni tudom, hogy amennyire lehetett, nagy, kivilágított vitrinekkel töltötték ki a belső teret.

az árak persze nem magyar pénztárcának valók, meg mindenki tudja, hogy vannak más , sokkal olcsóbb lelőhelyek, de ha valaki Londonba téved, annak ajánlom, hogy kukkantson be az üzletbe, csak úgy szétnézni, mert a látvány miatt mégiscsak megéri. a cím: 15 Cecil Court, London WC2N 4AN.

21 komment

Címkék: london

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr92894990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2011.05.11. 10:58:11

Gusztusos kínálat.
Kár, hogy a CMC 250 California-ról nincs kép. Csak az eredetiről.
De egyszer kezembe fognék egy Mattel 250 GT SWB-t is.
Vajh, hogy sikerült "Barbie"-éknak? Ha szép, akkor amíg nem tudok kikönyörögni otthon egy CMC változatot, "hézagpótló" lenne. Jouef van, szép-szép, de nem az igazi...
Na és a "rögeszmém", a 348 TB. Mit tudni? Lesz belőle Matteléknak Spider változat? :-)
Ha nem lesz, akkor csattog az ollóm!!! Flexem...

Labdacs 2011.05.11. 11:07:48

@Missa: idővel lesz kép a CMC Californiáról is, legkésőbb februárban. :-)
egy Mattel SWB-ről egy prototípus-képről tudok:
ferrari18.blog.hu/2011/02/04/hw_elite_ferrari_250_gt_swb
szerintem nem lesz rossz, a Mattel utóbbi munkái alapján, e persze nem fogja elérni a CMC minőségét.
348-ből eddig csak a TB verzió biztos. a Spider elvileg esélyes, hiszen a 308-nál is egymás után jött a GTB és a GTS. meglátjuk.

Missa 2011.05.11. 11:34:47

@Labdacs: Érdekes kép. Elmennék szívesen egy ilyen modellgyártóhoz gyárlátogatásra. Hmmm csak kivállal be manapság egy kiadós buszozást, mondjuk Kínába... :-)
De szívesen megnézném, hogy készül a minta egy eredti autóról. Valami Discovery-n láttam, hogy létezik valamiféle 3D-s nyomtató, amit építészek, gépészmérnökök használnak. Auto-CAD-es rajzból kinyomtatja a kivánt alakot, valami műanyagból.
Mókás lehet amikor egy aranyárban mért Ferrari kuriózumot begyömöszölnek egy szkennerbe...

Labdacs 2011.05.11. 11:41:23

@Missa: annyira nem vagyok otthon a 3D nyomtatásban, de ha jól tudom, még eléggé gyerekcipőben jár a dolog, ráadásul a "felbontása" még nem az igazi, ahhoz, hogy rendes, pontos, sima felületeket kapjunk, utána még van vele munka. ráadásul piszok drága. egy másik fórumon most olvastam, hogy egy 1:43-as modellhez az anyag kerül 10ezer forintba. építészeknek persze jó, mert viszonylag sík formák vannak, de ők is inkább balsafát használnak még modellezésre. :-)

szerintem az olyan cégek, mint a Mattel egy az egyben megkapják az eredeti formaterveket a Ferraritól, nem kell nekik utólag szüttyögni 3D szkennerrel.

Missa 2011.05.11. 11:47:30

@Labdacs: OK, én is csak vicceltem. :-) Igen láttam én is a TV-ben ennek a nyomtatónak a működését. Csak az alakot és a külső felület részleteit nyomtatja ki. Egy autómodellnél azért még sok meló lehet a fém és műanyagöntvények öntőformáinak kidolgozása. Főleg tömeggyártáshoz. Hasonló problémán agyalok én is. A 348 Spider ponyvatető utánzatra próbálok valamiféle jó öntősablont kieszelni. Ki tudja, hátha lesz igény többre is? A mostani, 2.számú vagy inkább re-prototípus gyártásnál még csak csak elreszelgettem ezt a vackot 2-3 napig...

Labdacs 2011.05.11. 11:52:49

@Missa: ha már megvan a mintadarab, akkor nem tudsz a segítségével kiönteni egy negatív formát gipszből, vagy műgyantából?

Missa 2011.05.11. 12:14:55

@Labdacs: De, de ez motoszkál az én fejemben is. Hááát, csak olyan jó lenne, mondjuk piff-paff fröccsönteni egyet műanyagból aztán felpattintani.

Missa 2011.05.11. 12:22:39

Apropó, hogy visszakanyarodjak a londoni modell bolt témához valamelyest.
A '80-as években volt egy újság az Autó-Motor. Gyakorlatilag az egyetlen autós újság akkoriban. Ezek félévente kiadtak egy ún. Autó-Motor Magazint. Na ebben olvastam egy talán olasz ürgéről. A fazon keményfából faragta ki a legendás Ferrarik karosszériáját, nem tudom milyen méretarányban. Aztán rézlemezt kalapált a keményfa magra, fúrt-faragott-forrasztott és hip-hop pár száz munkaóra alatt már kész is volt a Ferrari modell. A képek szerint 1:18, vagy 1:12 méretarányban. Igen prominens vásárlói voltak, a Rolling Stons-ból volt valaki a törzsvevője, meg sok hasonszőrű ürge. A képeken látni lehetett, hogy zseniálisan, gyönyörű modelleket fabrikált ez Dzsepettó...
Lehet tudni róla, hogy ki lehet(ett) ő? Meg van még a manufaktúrája?
Gondoltam megkérdezem. Ezen a blogon úgy látom többen vannak olyanok akik jobban ismerik nálam a modellgyártó ipart.

=xapa= 2011.05.13. 17:38:05

Szívesen bekopogtatnék ide egy sörétes puskával..modellt vagy életet.

Labdacs 2011.05.13. 18:20:34

@Missa: sajnos nem tudom. valami rémlik. talán majd Nándi.

Labdacs 2011.05.13. 18:23:02

@=xapa=: egyébként szerintem egy ilyen bolt tiszta ráfizetés lehet. ott azon a környéken bele sem merek gondolni, hogy mennyi lehet egy ekkora üzlet bérleti díja. ahogy néztem, nem voltak tömött sorok a bolt előtt, tehát stabilan veszteséges lehet. csak arra lehet jó (arra viszont tökéletes), hogy reprezentálja a bizniszt.

=xapa= 2011.05.14. 09:05:36

@Labdacs: Igazad lehet.Egyfajta kicsinyített autószalon jelleggel működhet. Álommeló egy ilyenben dolgozni :) Az eladót nevezhetjük főállású nyálcsorgatónak is :)

Labdacs, pár év múlva neked is lesz Londonban egy ilyen boltod, legalábbis legyen ez a cél, ok? :P

St Labdacs Models

Labdacs 2011.05.14. 09:25:37

@=xapa=: köszi a szentté avatást, de ahhoz előbb boldognak kell lennem. :-)

ha olyan anyagi helyzetbe kerülnék, hogy megengedhetnék magamnak egy ilyen kis boltot bárhol Central Londonban, akkor boldog is lennék. :-)

=xapa= 2011.05.21. 11:50:28

@Camaro96: Szóhoz is nehezen jutok! :)
"Nagyon jó a felhozatal", "mindenki ott van, aki számít" és hasonló közhelyeket tudnék írni, de inkább csak ámulok. Van azért némi morbid orosz rulett jellege is az ilyen versenyeknek, micsoda értékek köröznek, és nem nyugdíjas tempóban. Egy kisebb ország éves költségvetése ottmaradna a pályán, ha történne egy '98 Spa-t idéző tömegkarambol.

=xapa= 2011.05.28. 12:16:43

@Camaro96: Erre gondoltam :) Mennyire rohan az idő, már 13 éve ennek, pedig mintha tegnap lett volna, ahogy tépem a hajam, látva a futam végén Schumi és Coulthard mutatványát. Mai napig bennem van a szálka, hogy mi lett volna az év végén a pontelszámolásnál, ha DC nem lassul be véletlenül MS előtt ott és akkor Spa-ban, annál a bizonyos lekörözésnél.

10 évente történik azért egy jó kis esőfutamos McLaren-Ferrari összecsapás a belga pályán, a 2008-as Hamilton-Raikkönen is szép kis kakaskodás volt :)

De jó is lenne, ha most is a két ősi rivális csatáját láthatnánk az első helyért, ehhez képest erre a hétvégére is befigyel egy méretes pofon a maranelloi csapatnak (de ne legyen igazam).

Labdacs 2011.05.28. 12:27:57

@=xapa=: akkor te nem láttad a szabadedzéseket. érik a Meki-Ferka párharc. :-)

picit irigyellek, én már rég nem tudom olyan gyermeki lelkesedéssel nézni az F1-et, mint régen. túl sok lett benne a politika, a rinya, túl van szabályozva az egész.

nekem valamiért a 86 és 93 közötti időszak marad meg, mint a legjobb évek. az én hőseim Senna, Prost, Piquet, Mansell, Berger. a mostaniak előtenyésztett PR-figurák hozzájuk képest.

=xapa= 2011.05.28. 13:44:35

@Labdacs: De-de, láttam, vagyis olvastam az online tudósítást amikor csak tudtam :)
Egy óra múlva okosabbak leszünk, de attól tartok, a szabadedzés csak szalmaláng volt, a jó öreg 5-ös rajtpozíció környéke lesz a reális most is.Persze az elég valószínűnek tűnik, hogy a most debütáló lágy keverékek jobban passzolnak majd a Ferrarinak, mint a korábbi garnitúrák. Egy piros Pirellinek egy piros Ferrarihoz kell(ene) legjobban illenie ;)

A lelkesedés már bennem sem a régi, de azt azért hiába tagadnám, hogy nagyon fel tudja dobni a napomat egy Ferrari-győzelem :) Csak most már nem ugrálok fel-alá örömömben :P

A legnagyobb F1 szenvedély nálam az 1998-2001 közötti időszak volt, ennek is a legjobban végigizgult része a 2000-es idény, a 21 éves átok megtörése. 2001-ben volt szerencsém élőben látni a Hungaroringen Schumi 4. vb győzelmét, az volt a csúcs, ami azután történt az F1-ben (2002-2004es sikerek) már "csak" jutalomjáték volt számomra :P

Persze emlékszem én is a piros-fehér McLarenekben Prost és Senna csatáira, és abban is egyetértünk, hogy az a korszak sokkal emberközelibb volt, sokkal könnyebben lehetett azonosulni az akkori hősökkel, mint ezekkel a mostani "előtenyésztett PR-figurákkal".

Politika viszont szerintem akkor is volt rendesen, csak akkor még nem álltak rendelkezésünkre ilyen napi szinten friss információforrások, mint a netes F1 portálok, így a susumusok nagy részéről nem is tudhattunk.

Labdacs 2011.05.28. 14:30:40

@=xapa=: szerintem most sokkal több pénz forog kockán, mint a nyolcvanas években, ezért sokkal több érdek is ütközik, ráadásul jóval összetettebb az egész, sokkal nagyobb a kapaszkodási felület. erre gondoltam politika alatt.
süti beállítások módosítása