HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Bburago Ferrari 250 Testa Rossa vs HotWheels Ferrari 250 Testa Rossa vs CMC Ferrari 250 Testa Rossa

2011.08.20. 18:10 Labdacs

már nagyon rég elkészült Dofekné a kis HW TR átfestésével, de nekem mindig közbejött valami, csak a múlt héten tudtam átvenni. ezúttal is nagyon köszönöm a türelmet. meg a gyönyörű munkát, aminél jobb apropó nem is lehetne egy hármas összehasonlításhoz. a rengeteg birtokomban levő 250 TR-ből egy Bburago-t és egy CMC-t választottam ki mellé. nem hiszem, hogy hatalmas meglepetésként érne bárkit is, ha azt írom, hogy nem lesz meglepetés a bemutató végén; a Bburago szenvedi az úttörők sanyarú sorsát, a HW biztosra ment 10 éve, a CMC pedig tökéletes.

ahogy az lenni szokott, távolról egész kevéssé látszik a modellek közötti különbség. ha valaki kellően felületesen nézi őket, még a Bburago verziót is teljesen vállalhatónak gondolhatja. ehhez kell ezért némi kis csalás is. főleg az, hogy az kerüljön legtávolabb az optikától.

ami azért is fontos, mert úgy nem látszik, hogy a Bburago egy mérettel nagyobb a többieknél. olyan, mintha 1:16-os lenne. a lényeg az, hogy kellően kitöltse a szabványméretű Bburago dobozt. vicces, hogy a HW is nagyobb egy picit a kelleténél. szemből még nem is annyira feltűnő, de hátulról egyértelmű, hogy a modell farát túl szélesre, túl szögletesre vették.

ez a kép érzékelteti talán legjobban, hogy miről próbáltam irkálni az előző pár mondatban. ezen illusztráció mellett különösen érdekes, hogy a három modell közül a Bburago a legkönnyebb. ráadásul nyeklik-nyaklik; olyan, mintha nem gyári modell lenne, hanem valami ügyetlenül összerakott dobozos verzió, amiből kifelejtettek néhány csavart. a CMC a másik véglet: a legkisebb, de a méretéhez képest megdöbbentően nehéz. erre mondják talán, hogy van benne anyag.

tényleg elnézést kérek, ez az összehasonlítás így, hogy belemegyek a részletekbe is,  méltatlan a CMC-nek, és sportszerűtlen a Bbuargo-nak, az olvasónak pedig semmilyen izgalmat nem tartogat, de ez most ilyen lesz mégis. kezdjük a kerekeknél. a Bburago csúnya terepgumikkal, fényesen csillogó műanyagküllőkkel operál. a HW-nél némiképp még rosszabb a helyzet; a gumi oldalfalából ugyan hiányzik az ordítóan ronda felirat, de a mintázat még terepesebb, a felni még elnagyoltabb. a csillogó anyagok ugyan elmaradtak, de ez nem biztos, hogy a modell előnyére vált: a matt szürke felnit nem tudom hová tenni. a CMC-t inkább nem részletezném, a látvány önmagáért beszél.

csináltam autós képeket is. a Bburago és a HW nincs is annyira lemaradva a CMC-től, ha csak kívülről nézzük őket. később majd mutatom, hogy milyen áron.

azt kellett megállapítanom, hogy a Testa rossa fara az, amin igazán le lehet mérni, hogy hová jutott a formahűség a modellszakmában az elmúlt 20-25 év alatt. a Bburago-nál ezt a formát akár egy AC Cobra fenekének is el lehetett volna adni, mert arra is nagyjából annyira hasonlít, mint a donorautóra. ráadásul egy csúnya vízszintes illesztés szeli ketté az autót. de legalább jár hozzá négy bónusz trombita is. a HW-nél már valamivel jobban rá lehet ismerni a formára, itt is van illesztés elvágólag, de legalább a trombiták kisebbek. a CMC fara gömbölyded, sehol egy nem kívánt illesztés, viszont még itt is találni finom részleteket. például a kis szegecseket a "rendszámtáblán", vagy a krómkeretet a hátsó lámpák mögött.

a Bburago rozogasága talán a Testa Rossa legjellegzetesebb része, az első sárvédő környékén érhető leginkább tetten. a kipufogó eleje a levegőben fityeg, a légkiömlő környéke egy katyvasz, az illeszkedni vágyó lemezek között néhol milliméteres hézagok. a HW sem sokkal jobb nála, de ott legalább az illeszkedések jobbak, és az ember nem érzi úgy, hogy rögtön szétesik a kezében a vas. a CMC itt is más ligában játszik.

előröl vizsgálva a modelleket, tanúja lehetünk a rácsok evolúciójának; a Bburago a szokásos fényes műanyaggal, vastag osztásokkal operált, ráadásul spórolt is, mert nem volt képes a ködlámpás verzióknak külön alkatrészt önteni, ezért a ködlámpák fogadására szolgáló kis lyukak az összes Bburago Testa Rossa-n megtalálhatók. a HW picit okosabb volt, az "ami nem szép, azt ne mutogassuk" elvet alkalmazta. a rács egy fekete műanyag valami, ami szerencsére alig látszik, úgy el van dugva. a CMC-nél? a rács az egy rács.

benzintanktartó terén a Bburago és a HW fej-fej mellett; annyi talán a különbség, hogy a Bburago fedelét úgy kell feszegetni, hogy kinyíljon. a CMC ürege meg igazi kis csoda. bőrszíjjal, nyitható tanksapkával, szegecselt tankkal.

azt mondom, hogy talán itt, a beltérben a Bburago picit megelőzi a HW-t. elkezdtem írni az, hogy valamivel szebb, de kitöröltem. inkább azt írom helyette, hogy nem olyan ronda. a legelszomorítóbbak mindkettőnél az utastérbe csúnyán belógó hatalmas zsanérok.

motorilag is hasonló a helyzet, azzal a különbséggel, hogy itt nem tudom eldönteni, hogy melyik a rondább. viszont a HW-nél legalább a fémfelületek festése tisztességes. nem csak itt, egy Dofekné-mentes darabon is. a CMC motorterét meg tényleg sportszerűtlen és kínos itt mutogatni.

ami tehát egyértelmű: a CMC teljesen más ligát képvisel. ami meglepő lehet: a Bburago ha méretben picit jobban eltalált, és egy picit jobban összerakott volna, nagyon megszorongathatná a HW-t. de nem az, így esélye sincs rá. végeredményképp azt kéne írnom, hogy vegyen mindenki CMC 250 TR-t, akinek ilyen autóra fáj a foga, ha nem 200 euróba kerülne. viszont a másik kettőt olyan nagyon őszintén nem tudom ajánlani senkinek sem. a esetleg donornak. mert ebben a sárga modellben is a legjobb, legigényesebb dolog Dofekné munkája. amiért újra nagy köszönet neki!

15 komment

Címkék: hw sárga racing piros 250 összehasonlítás bburago saját gyűjtemény cmc testa rossa #37

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr183167282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2011.08.27. 09:29:17

Érdekes összehasonlitás volt,grat hozzá.
Talán az lett volna az igazi,ha a Collezione classico féle TR is szerepelt volna az összehasonlitásban,na de ne legyünk telhetetlenek.
A Bburago tényleg nagyon ronda,de szerintem,a HW simán bevállalható.
A CMC meg egy remekmű.

Labdacs 2011.08.27. 11:43:17

@ferrarifan: 4 gépet egy posztban kezelni sajnos eléggé nehézkes, az a tapasztalat, hogy 3 a határ, ahol még élvezhető a dolog. az olvasónak is, az írónak is. a Bburago sok tekintetben állja a versenyt a HW-val, csak tényleg ne lenne olyan böszme.

ferrarifan 2011.08.27. 11:48:57

Megtartod ezt a sárgát,vagy eladod?

Labdacs 2011.08.27. 12:01:08

@ferrarifan: kiviszem a börzére, aztán majd meglátjuk.

=xapa= 2011.08.28. 13:09:51

A Bburago-Kyosho F-40es meccshez hasonlóan ez is egy rendhagyó mérkőzés volt, köszönjük!

Egyértelműen a méretbeli különbség volt a legmeglepőbb, tudtam hogy a Bburago gépe egy tank, de azt nem, hogy ekkora :) A képeket nézegetve csak arra tudtam gondolni, hogy a CMC gömbölyű feneke adja vissza tökéletesen azt az életörömöt sugárzó szellemiséget, ami ennek az autónak annyira sajátja. Az utolsó csoportképen látszik, tényleg mennyivel csinosabb a high-end gép hátulja (is)a többitől, legszívesebben rápaskolna egyet az ember erre a kerek hátsóra :) :)

Még mindig a fenék oldalon maradva, fura, hogy a Bburagon a rendszámtábla jobb-és bal oldaláról hiányzik az a két fekete lyuk, ami a HW-n és a CMC-n (és ugye az eredeti autón is) látható.

Ettől, és a durva elméretezéstől függetlenül én a Bburagot a HW elé sorolom, pontosan azért, mert ő volt az úttörő, és ennek ellenére néhány területen (utastér, felnik) veri a HW-t.

4 gépet lehet tényleg nem szabad már egy osztba sűríteni, de megérne majd egyszer a Shell verzió is egy kis bemutatót. Ha a CMC elérhetetlen az ára miatt, én mindenképp a Shell gépezetét tartom a legjobb választásnak.

Missa 2011.08.28. 22:10:47

@=xapa=: Ezek után én is várom a Shell féle bemutatót! Sosem láttam még és most már nagyon kíváncsi lennék rá.

Labdacs 2011.08.29. 09:53:08

@=xapa=: gondolkodtam különben, hogy azt kéne csinálni az összehasonlítások végén, mint a legtöbb autós újság 1:1-ben; nem mondani ki sorrendet, hanem csak leírni a benyomásokat. úgyis mindenki a saját szempontjai szerint értékel, ami nekem kizáró ok, az lehet, hogy mást nem zavar. nálam a Bburago mérethelytelensége, meg az, hogy bárhol érsz hozzá, azt hiszed, hogy leesik róla valami, egyértelműen a sor végére száműzi. a HW-vel meg ugye az a probléma, hogy egy kövér tíz évvel fiatalabb kiadású az olasz kollégájánál, mégsem ad annyival többet. de azért az is igaz, hogy akkoriban nem fejlődtek ennyire gyorsan a modellek, mint mostanában.

Shell: lehet, hogy bénaság, de eddig talán csak dobozon keresztül volt hozzá szerencsém. csodát ettől sem lehet várni szerintem. egyszer lesz róla bemutató is.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.04. 18:31:05

Nekem is van Shelles verzsön a 250 TR-ből, de nagyon nem estem hasra tőle, valahol a BB, meg a HW közé lehetne helyezni, igazából én egy BB kontra Shelles összehasonlításra volnék kíváncsi, amikor nincs ott a CMC, valamivel "izgalmasabb" lenne szerintem...bár az én szememben az is előre lefutott lenne, talán egy HW-t kéne összereszteni egy Shelles-el? Már nem tudom...:DDD

Labdacs 2011.09.04. 20:03:27

@Camaro96: ha turkálok az emlékeimben, én is valahová a Bburago és a HW közé tenném.

most ezek voltak kéznél sajnos, meg szerettem volna bemutatni Dofekné munkáját is, ezért válogattam bele őket a posztba. a CMC meg egy picit vendégszerepel itt, van részlet, ahol meg sem említem, csak mutatom.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.04. 20:12:39

@Labdacs: nem, én csak a jövőbeni Shelles bemutatóval kevertem a lapokat, ez úgy volt jó ahogy van! ;))))

CMC: pl a hűtőrács? :)))

Labdacs 2011.09.04. 20:16:09

@Camaro96: pl a CMC műszerfaláról, kabinjáról egy mondatot nem írtam.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.04. 20:18:36

@Labdacs: jah, későn fogtam fel hogy értetted, pont a rács az amiről írtál...hiába, hezd késő lenni...:)))))

=xapa= 2011.09.08. 22:48:35

@Missa: @Labdacs: @Camaro96:
Szerintem a Shell egyértelműen a HW elé kerül, tehát első helytől az utolsó felé haladva Shell-HW Bburago a sorrend nálam. A Shell műszerfala például legalább 1 fényévvel veri a HW-t, és néhány olyan apró részlet is jobban sikerült, mint a motorháztető rögzítő bilincse.

Szívesen bemutatnám az enyémet, de megumbauztam, így az nem jó összehasonlítási alap.

Missa 2011.09.11. 19:18:23

@Labdacs: Hmmm, így jár aki későn kell. :-(
Csak 10 perccel előbb mentél el, mint ahogy kiértem. A "hóvirágot" szívesen megnéztem volna.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.11. 19:38:12

@Missa: én megnéztem és nagyon király! egyszer szívesen látnám magamnál is csakhát...:)))
süti beállítások módosítása