HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Elite Ferrari 575 GTZ Zagato

2009.01.25. 18:55 Labdacs

hölgyek-urak-Bélákok, újra itt egy jó kis bemutató. mégpedig az első "igazi" Elite bemutató itt ezen a blogon. értem ezt úgy, hogy először írok olyan Elite modellről, ami Elite modellnek is született, nem rút kis középszerű Foundation-ként látta meg a napvilágot, hogy gondos kínai kezek aztán wannabe prémiummodellt faragjanak belőle. neem, ez itt kérem egy igazi kékvérű: Elite Ferrari 575 GTZ Zagato.

annak is a szerintem legszebb, szürke-ezüst verziója. vannak itt persze, akik felszisszegnek, hogy "a fekete", de a szerintem szócska szolgáljon szisszenésgátlásként. aki gyakran jár a blogomra, tudja, hogy hogyan viszonyulok az 550/575 vérvonalhoz; talán egyedül a Superamerica tetszett belőle. egészen addig, amíg meg nem láttam a GTZ-t. nem igazi Ferrari; semmi vadság, semmi dinamizmus. épp ellenkezőleg, csupa finomság, csupa lágyság, csupa puhaság. de mégis, illetve pont ezért számomra ez az autó gyönyörű. nincs mese, elvarázsolt. az elnyújtott mandula fényszórók, a hatalmas légbeömlő, az egy ponton találkozó ablakok, a púpos tető. a hatásvadászat elért; a puskacsövébe néztem és elterültem a hangos dörrenés után.

nézzük, mit tett vele a barbigyáros cég, sikerült-e ezt a hangulatot átültetnie egytizennyolcba. ahogy szoktuk, nézzük körbe az autót. a színek, az arányok stimmelnek. az én autóm egy plusz kunsztot is tud, lebeg az asztal fölött, ugyanis a talphoz tartozó távtartók picit az alvázra vannak ragasztva, tudván, hogy milyen macerás ezeket újra visszatenni, csak a fotózás kedvéért nem törtem le őket.

ha már a talpnál tartunk: a Mattel egyébként is mindig megdolgoztat, mire kerékre állítok egy modellt a dobozból, de most különösen nehéz dolgom volt. a modellt a talpra rögzítő csavarokból kettőnek a feje bele volt tekerve a talp egyik merevítőbordájába. a harmadik csavarhúzómmal sikerül megoldani a helyzetet. valaki biztos azt hiszi, hogy egy modell jósága egyenesen arányos a dobozból való kiszedésének idejével. javasolnék neki egy tanulmányutat a Kyosho-hoz.

de térjünk vissza a modellhez. szóval színek, arányok rendben. távolról az illesztések is megfelelnek egy átlagos egytizennyolcassal szemben támasztott követelményeknek. az ablakkeretek (tudom, vesszőparipa) picit talán vastagabbak a kelleténél, de ami ennél a modellnél különösen bántja a szemem, az a hülye félig felhúzott oldalablak. itt egy autó, ami csupa ív, csupa hajlat, csupa forma. erre ott a közepén két lyuk.. ha én lettem volna a Mattel helyében, ide teleüveget választottam volna. az itt alkalmazott megoldással más bajom is van, de azt picit később árulnám el.

de ezek eddig inkább apró pici labdacsos kötekedések voltak, mint valódi hibák. nézzünk akkor egy valódit. ha szemből közelítünk, láthatjuk, hogy micsoda nagy szájjal van dolgunk. meg micsoda félrecsúszott illesztéssel, ami a motortértetőt illeti. nem egy világvége, de azért ott van a képen.

javít viszont hátul a gépezet: nagyon szépek az illesztések, a lámpák, a kipufogók. külön bájos a rendszámtábla felirata. a fényezésen megfigyelhető a tetőablakon keresztül betörő január végi napfény.

a lámpák is szépek nagyon. elöl-hátul. a sárvédők tetejének éle a búrákon is folytatódik, aztán a lökhárítókon egészen a kocsi aljáig. ezt is jól adja vissza a modell.

itt meg aztán formaorgia. egy apró pici árulkodó jel, hogy valójában egy átöltöztetett 575-össel van dolgunk; a bal oldali kis nyílás a hátsó sárvédőn. az összes ilyen kis pici nyílás, rács, szellőző szépen ki van dolgozva a modellen. az a nagyfejű, aki tükröződik a képen az én volnék, igen.

íme a legeslegnagyobb baki: a félig lehúzott ablak nem illeszkedik az ablakkeret síkjába, hanem csúnyán eláll tőle. nem szúrni ki egyből, de ha már észrevette az ember, bántja a szemét, állandóan azt vizslatja, hogy jól lát, ekkora bakit lehet?

kár érte, mert máshol nem nagyon lehet igazán hibát találni a modell külsejében. a felnik is szépek, ritkaság, de a kerékméret is stimmel, a fékek forognak, a féknyergek állnak.  kívülről az ember nézi az autót, feveszi, forgatgatja, és az az érzése van, hogy ez nagyon egyben van.

nézzük meg, milyen belül! kezdjük a csomagtartóval. egészen különleges, steppelt kárpitozást kapott a Zagato belseje. ez a forma belül mindenhol, még a motorháztető hangszigetelésén is visszaköszön. itt a csomagtérben is a rombuszforma az uralkodó. full műanyag minden, kárpitozásnak nyoma sincs. kapunk az autóhoz egy kis kézitáskát és egy elegáns sporttáskát. illetve kapnánk, de gondos kezek mindkettőt beleragasztották a csomagtartóba. lehet, hogy kis feszegetéssel magamévá tudtam volna tenni őket, de nem akartam rombolni.

utastér: ami a legjobban tetszik nekem itt, azok a színek. nagyon meleg, barátságos a hangulata, ha a kidolgozása nem is tökéletes. a kormány picit bumszli, találunk pár sorját is, néhány kidolgozatlan részletet, de alapvetően jól sikerült az egész. szépek az illeszkedések, van kárpit, textil biztonsági öv. egy szebb kormány tényleg nem ártana.

motore: színes, díszes, gusztusos. nagyon tetszik a fém bilincsek kihangsúlyozása a csöveken és a szigetelés a motortértetőn. persze van itt még számtalan apró részlet, ami hengulatossá teszi a motorteret. semmi kiemelkedő, de nem tudok rá rosszat sem mondani.

ahogy a modellről is valami hasonló a véleményem: egyáltalán nem tökéletes, vannak hibái, néhány fájdalams is, de a modell legalább annyira tetszik, mint az igazi autó. nem tudom megmagyarázni, egyszerűen jó kézbe venni, jó ránézni. biztosan sokat segít ezen az élményen, hogy az 1:1-est is nagyon szeretem, de attól ezt még el lehetett volna rontani. szerencsére nem így lett. reményt ad a jövőre nézve, hogy ha alapjaiból építenek prémium modellt a Mattel-nél, akkor abból egészen jó dolgok is kisülhetnek.

23 komment

Címkék: bemutató 575 szürke elite zagato

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr87901788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petryx 2009.01.25. 23:49:37

Ismét a megszokott Labdacs-style! Gratula a cikkhez és köszönjük!
Nekem ez a típus nem a szívem csücske, be kell hogy valljam. A hátuljáról mindig valami Batman film szerűség jut eszembe. Maga a modell viszont tetszik! Ebben a színben nagyon!
Először végig szoktam nézegetni a képeket és utána olvasom el a szöveget és nekem elsőre kibökte a szemem az oldalsó üveg. Borzasztóan el lett rontva, nagy kár érte!
Amikor majd valamikor beparkoltatok egy példányt a vitrinembe, biztosan ezt a színt szeretném és nem a feketét! A cikk még jobban meggyőzött eme elhatározásomban!

LeoNardo 2009.01.26. 11:26:10

A cikk nagyon jó (ez itt a kötelező benyalás volt :) ), a modell is tényleg szép kivitel, de maga az autó továbbra sem tetszik.
Nem sokat kéne rajta változtatni, hogy Aston Martin emblémát kaphasson, főleg ebben a színben. Ez csak az én szerény véleményem, ettől még tiszteletben tartom, ha valakinek bejön.

Labdacs 2009.01.26. 11:36:20

@LeoNardo: persze, értem én, mire gondolsz, utaltam is rá a bevezetőben. igazából egy Zagato karosszériának megvannak a tipikus stílusjegyei (púpos tető, lámpák, nagy hűtőmaszk, íves formák). ha megnézed a közelmúlt Zagato tanulmányait, mindegyik hasonlít egymásra.

LeoNardo 2009.01.26. 15:28:06

@Labdacs: van ezek között a stílusjegyek között olyan, ami tetszik. Ilyen pl. "az egy ponton találkozó ablakok". Pont ezért nem értettem, hogy a további széria egyes darabjain (amiket a múltkor linkeltél) miért pont ezt hagyták ki.

ferrarifan 2009.01.26. 18:18:24

Érdekes cikk volt,gratula.Mikor először láttam képen ezt a Ferrarit,nem tudtam betelni a gyönyörüségtől kár,hogy csak két példány létezik belőle.Ha jól tudom egy japám üzletember megrendelésere készültek.Azt tudom,hogy az egyik metálszürke,de milyen a másik,talán piros?

Xapa (törölt) 2009.01.26. 19:31:20

Nna kérem, véleményezek akkor én is.

Egy vallomással kezdem.
Magát a tesztet ma délelőtt olvastam el, és a kezdeti nagy örömömet (ti.: egy számomra kedves modell a bemutató tárgya) porrá zúzta egy arcul csapáshoz és hideg vízzel való leöntéshez hasonlatos felismerés: NEM VETTEM ÉSZRE A KERETBE NEM ILLESZKEDŐ FÉLIG LEHÚZOTT ABLAK HIBÁT!!!!!
Pedig:
-nekem is van otthon egy ilyen, csak az a bizonyos fekete színű...
-körbefotóztam kb ilyen makrókkal az enyémet még az ünnepek alatt...
És mégsem vettem észre...

Ebédszünetben hazamentem és megnéztem, utolsó szalmaszálként abban bíztam, hogy HÁTHA csak a Labdacsé ilyen :P :P :P

De nem...

Annyi mentségem van, hogy a feketén nem látszik ennyire kontrasztosan :)) (na jó, ÉN nem akarom ennyire kontrasztosan látni ;)

Mivel az enyémen egyszínű fekete a fényezés, feketék az ablakkeretek, ez jótékony hatással van a modell apró (?) hibáira (vagyis azok elkendőzésére), pl a motorháztetőnél a (fekete) illesztési hézag sem olyan "mutatós" a fekete fényezésen,mint ezen az ezüstön.
(Magyarázom a bizonyítványom.)

Remélem szóba álltok még velem ha azt is bevallom, hogy nekem nem tűntek fel úgy különösen "az egy ponton találkozó ablakok", rendesen rácsodálkoztam hogy "tééényleg, de jóóóó".

Ismét magyarázkodok: a feketének teljesen más hangulata van élőben, mint ennek az ezüstnek.
Igazából akkor bűvöl el, amikor kiveszed a dobozból.Amikor teljes életnagyságban látszanak ezek a Labdacs által is találóan leírt vonalak, a hátsó búrákon folytatódó sárvédő él,a "púp" a tetején, a hatalmas légbeömlő (ami a feketén nincs lekrómozva, hanem matt fekete, olyan mint egy ásító barlang, engem kiráz a hideg tőle, mármint azért mert annyira tetszik :)

Petryx, tiszteletben tartom persze a véleményed ( "biztosan ezt a színt szeretném és nem a feketét! " ) de én a helyedben adnék azért egy esélyt a black edition-nek :)

Szóval maga az autó hangulata,a formavilág annyira magával ragadó, hogy tényleg, mindig csak a formákat nézegettem, szerintem magát a félig lehúzott ablakot sem vettem észre.

"Formaorgia" ahogy Labdacs írta, igen.

Megtörölgettem ilyen lencsetisztító szarvasbőr kendővel, és egyszerűen csak gyönyörködtem abban ahogy az "(...) ablakon keresztül betörő január végi napfény" játszott ezeken a csillogó fekete idomokon.

Szóval nekem az egyik nagy kedvencem ez az autó, az ablakkeret hiba kb olyan mértékű, mint egy gyönyörű női testen egy apró anyajegy.(De amiatt ég a fejem, hogy mégsem vettem észre...)

Minden részlet amit Labdacs a tesztben leírt, úgy igaz ahogy itt írva vagyon, a kerekek, a motore, a belső tér, minden kifogástalan.

A fekete verziónak egy apró szépséghibája lehet sokak számára, a belső tér színe...zöld...nem emlékszem Labdacs, milyen jelzőt mondtál rá mikor átvettem az autót, valami olyasmit hogy kicsit "pszichopata zöld" :P Van benne valami de nekem épp az extremitása miatt tetszik. :)

Szóval szerintem is megnyugodhatunk az "eleve Elite-nak készült" Barbie autók minőségével kapcsolatban :)

Labdacs, egy apróság a végére, azok a távtartók szerintem nincsenek beragasztva. Egy minimális erőkifejtés árán (pont azon a határon túl, hogy "most le fogom törni vagy sem?" :)egyszerűen kijönnek a helyükről, és aztán ugyanekkora erőfeszítéssel vissza is pattannak.
De a csavarok kiszedése nálam is komoly művelet volt, lesarkaztam párszor az első csavart a csillagcsavarhúzóval, mire meglazult.. :)

Ferrarifan, ezt a Zagato kérdést egy másik topikban részletesen kitárgyaltuk, persze ez hetekkel ezelőtt volt, nyilván pont nem olvastad akkor a blogot. Adódna a megoldás hogy visszakeressek és bemásoljam neked az akkori kommenteket, csak fogalmam sincs, melyik topik volt az :(

Labdacs 2009.01.26. 19:32:27

@ferrarifan: összesen 7 példány létezik belőle. valamelyik korábbi bejegyzés egyik kommentjében írtam róluk.

ferrarifan 2009.01.26. 19:58:07

Akkor én tudtam rosszul ezek szerint.Egy linket ha be tudnátok szúrni,az jó volna.

ferrarifan 2009.01.26. 21:43:00

@Xapa: Köszönöm a tájékoztatást.Ma is tanúltam valamit.

Labdacs 2009.01.26. 22:33:53

@LeoNardo: szerintem az valami proto-prototípus lehetett, ahhoz képest sokat finomodott a végső forma.

Labdacs 2009.01.26. 23:00:36

@Xapa: nyugi, a sajtófotókon is ilyen. azokon én sem vettem észre, csak amikor kibontottam és jobban megnéztem. szemét kis hiba. ahogy nézem, nem csak a GTZ ilyen, hanem szinte az összes keret nélküli, félig lehúzott ablakosé. nálunk erre mondják, hogy ez nem bug, hanem feature. :-)
a távtartókkal kapcsolatban: akkor ezen nincs ragasztva, de emlékeim szerint van olyan, ahol bizony egy-egy csepp ragasztó oda volt pöttyintve. volt, hogy a vevőm hívott órákkal a vásárlás után, hogy menjek el hozzá, mert nem tudja levenni a talpról a modellt, mert rá van ragasztva. egy elég hosszú telefonbeszélgetéssel sikerült rábeszélnem, hogy ne kelljen Szentendréről elmennem Újpestre (akkor még Megyeri híd sem volt) modellt feszegetni, inkább oldja meg ő.

Xapa (törölt) 2009.01.27. 20:59:36

Labdacs,kénytelen leszel a jövőben egy flexet is mellékelni a Ferrari modelljeidhez, ilyen esetekre :)

Xapa (törölt) 2009.01.27. 21:06:22

"ez nem bug, hanem feature. :-)"

:))) Igen, erről hallottam már valahol, mint ahogyan a pepitamintás vonalkódról is :P :)

A two-one Fioranót nem mertem tegnap óta megnézni, nehogy kiderüljön hogy azon is rossz ez az ablakkeret.Majd megiszok a hétvégén egy fél liter szilvapáleszt bátorító gyanánt, és megnézem, akkor már úgyis mindegy lesz mit látok :)

Labdacs 2009.01.28. 10:13:49

@Xapa: azért ránézhetnél a kedvemért. :-)

Xapa (törölt) 2009.01.28. 10:47:55

Labdacs, ok, délután veszek egy mély levegőt, és megnézem, sőt le is fotózom! ;) :)

Labdacs 2009.01.28. 11:05:54

@Xapa: megnéztem a sajtófotókat és nem egyértelműen, de úgy látszik, mintha az 599-esen állna az üveg.

Petryx 2009.01.28. 11:53:49

Én megnéztem az 599-esemen, (Elite, sima ezüst) és azt nem mondom hogy tökéletes, de lényegesen szebb mint a Zagatóé. Hogy a two-one is ugyanolyan-e, azt kiváncsian várom én is!

Xapa (törölt) 2009.01.28. 16:06:57

Igazatok van! (szerencsére)

A two-one ablaka jelentem, sokkal szebb mint a Zagato. Szerintem ugyanaz lehet mint a Petryx féle Elite ezüstön, nem tökéletes, de azért illeszkedik szépen:

indafoto.hu/xapa

Labdacs 2009.01.28. 16:16:39

@Xapa: ott a beltér mindenért kárpótol. :-)

Xapa (törölt) 2009.01.28. 17:02:16

Labdacs, az én értékrendem szerint ez az ablak amúgy TÖKÉLETES :P , csak hozzátok (te+Petryx) igazítottam az előbb a szigorúsági indexemet :)

A beltértől meg könny szökik a szemembe még most is, pedig már két hete itthon van az autó :)

Petryx 2009.01.28. 22:48:26

Amúgy nekem egyáltalán nem célem még jó darabig hogy azonos típusból, több szín is legyen, de amikor megláttam a two-one 599-et, ennyit bírtam mondani: "Azta @&v< #%/!% "+$!% eget! Na ilyenem lesz az tuti!!!" :-)
Maximum az ezüst eladósorba kerül, de lehet hogy megférnek majd egymásmellet!
Amúgy nekem is teljesen megfelel a Fiorano ablaka! Szép az! :-P

Xapa (törölt) 2009.01.30. 09:22:43

Petryx, én is ugyanígy vagyok, egy típus - egy szín.
(Legalábbis amíg akkora tátongó lyukak vannak a gyűjteményemben típusok terén, mint jelenleg :)

A vörös-ezüstöt vállald be szerintem is, de ha már megvan csak ezüstben, akkor kínálkozik a páratlan lehetőség, hogy a Fioranóval kivételt tegyél, és több szín is legyen ebből a típusból.
Ez esetben már csak egy vöröset kellene beszerezned, és egymás mellett állna a vörös, az ezüst, és a vörös-ezüst 599es, nem mindennapi látvány lenne az biztos :)

Majd várjuk a fotókat ! ;)
süti beállítások módosítása