HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HotWheels Elite Dino 246 GT LM 1972

2011.05.12. 22:21 Labdacs

a hét eleji sikertelen próbálkozás után jobbnak láttam beszerezni egy csillagfejű csavarhúzót. itt nem messze találtam is egy "nálunk minden egy font" boltot, ahol vettem egy fontért egy egész készletet. 20 darabosat. nem volt rossz vétel.

egy apró problémája van, mégpedig az, hogy iszonyatosan büdös. van persze, aki szereti a mindent átható kőolajszagot, bizonyos körülmények között én is, de ha egy egyszobás lakást önt el ez pár másodperc alatt, akkor az nekem már nem olyan kellemes.

most már csak az a kérdés, hogy érdemes volt-e, megérte az áldozat, szép modell-e ez, vagy megint olyan felemás, hümmögéses lesz a dolog vége, mint a 308 GTB bemutatójánál.

az első fotók alapján ijesztő, de inkább a "dobozban jobban néz ki" kategóriába lehetne sorolni, de ennek szerencsére csak az az oka, hogy a doboz belső dekorációja elég pofásra sikerült, és az, hogy az ideiglenes fotózási helyem a sötét, erezett burkolatával nem a legkegyesebb a bemutatásra kerülő modellekhez.

mert amúgy másodikra teljesen jó gép ez, a sima utcai Dino-t is nagyon szerettük, ez meg csak rátesz egy lapáttal. a formákkal, arányokkal nincs probléma, a fényezés, matricázás nagyon szépen sikerült, már csak az a kérdés, hogy közelről is ilyen benyomást kelt-e bennünk.

eltűntek a lökhárítók, a NART csíkozás így törés nélkül haladhat egészen a középen kivezetett dupla kipufogóig. pont a csíkozás miatt nem lesz túl üres a hátsó. a már említett kipufogók innen nézve nagyon jó eltaláltak. mással sincs gond. a réseken persze látszik, hogy melyik elem nyitható, de ez mindig is így volt, sokáig is így marad egytizennyolcban.

a rajtszám körül megtalálhatók a már sokszor tárgyalt kis lámpácskák, amik talán-talán picit nagyobbak a kelleténél, de azért még elfogadható méretűek.

elöl sincs lökhárító, helyette számos új elem került a modellre. a lámpák kaptak áramvonalas burát, alulra került egy méretes légterelő, és lettek ködlámpái is az autónak. ez utóbbiak háza egy picit elnagyolt, túl műanyagos. sajnos az öntési sorja is látszik rajtuk hátul. ezen egy icipicit lehetett volna még csiszolni. szó szerint.

az első csomagtérfedél a rengeteg lyukkal nekem tetszik, a szélvédőkeret úgyszintén. még talán az ablaktörlők is, bár azon a kevés képen, amit találtam az eredeti autóról azon egy ablaktörlő volt csak felszerelve.

a modell fő jellegzetességei közé tartoznak az utólag szélesített sárvédőívek. nem tudom, hogy direkt, vagy csak a nem elég gondos kidolgozás miatt, de a modellen is bőven látszik, hogy utólagosak. néhol nem illeszkednek pontosan, itt-ott eláll a karosszériától. tényleg nem tudom, hogy ez most itt bug, avagy feature.

sajnos a külső tükörnél már egyértelműen állást lehet foglalni: igénytelen. ide van biggyesztve nekünk egy alaktalan, sorjás gombóc. szerencsére legalább a tükörlapot nem spórolták ki, azzal a felkiáltással, hogy hát az is ilyen színű. 

pedig az ajtók ettől eltekintve majdnem jók, szép a keretük, szép rajtuk a krómozás, a kis kilincs, a kulcslyuk. a félig lehúzott szélvédőről nem is írnék, csak annyit, hogy egy picit trehányul van a helyére ragasztva. vagyis az én példányomnál inkább fordítva.

a felnik élőben sokkal jobbak, mint a képen. ott nem annyira feltűnő, hogy a Dino feliratot ragasztó emberke keze megcsúszott néha-néha. maguk a küllők nagyon szépek, vékonyak.

mindig meg szoktam nézni az összes modellem alját is, de nagyon ritkán kerül róluk kép a bemutatóba, mert általában semmi érdekes nincsen rajtuk, kivéve egy-egy HE gépnél. itt azonban ezt a formai sivárságot muszáj volt meg mutatnom. az ma már sajnos szinte természetes, hogy hátul merevtengely van, de az már nem, hogy minden más is merev, és csak jelzésértékű. a hátulról olyan pofásnak kinéző kipufogó innen nézve már egyáltalán nem tetszetős.

nno, de nézzünk valami szebbet, az első csomagteret kitöltő berendezéseket. van itt egy nagy hűtő, itt lakik az akkumulátor, egy tartály, meg némi elektromos panel. ez így korrekt. egyedüli kritika, hogy a tető nem bírja el sajt magát, becsukódik a súlya alatt.

szándékosan ide tartogattam a modell kicsomagolásához tartozó, a szokásosnál is bicskanyitogatóbb tapasztalataimat. az egy dolog, hogy szerszámüzletet kell előtte látogatni, ha nincs itthon csavarhúzónk, de arra, hogy egy viszonylag szép, ráadásul az árcédulája alapján bizony a prémium szegmensbe pozicionált modellt egyszerűen kilyukasszanak ott, ahol kedvük tartja, csak azért, mert jobb módot nem találtak ki a biztonságos csomagolásra a hülye drótoknál, arra nem találok szavakat, ez egyszerűen elképesztő.

az autó belül teljesen sötét, ha nem nagyítóval, vagy makróval megyünk neki, sok mindent nem mutat magából. nekem pedig nagyon tetszik az ajtókárpit műanyagjának finom mintázata, a térképzseb vékony krómkerete.

belül az utcai Dino-hoz képest mindössze két változást fedeztem fel. az egyik, hogy a vezető kapott egy jó kis hárompontos versenyövet, a másik az, hogy nincs kárpitozás.

ettől eltekintve belül egy az egyben ugyanaz, mint a már jól ismert utcai verzió. hogy ez a valóságban is így volt-e, azt kétlem, de sajnos nem találtam megfelelő fotót, amivel igazolni, vagy cáfolni tudtam volna a sejtésem.

ahogy az a középmotoros Ferrariknál lenni szokott, a motorból nem sok látszik. ami mégis, az tisztességes. kupakok, színes vezetékek, az utcaihoz képest módosított dolgok hada.

lehet, hogy velem van a baj. lehet, hogy az utóbbi időben túlságosan el voltam kényeztetve szebbnél szebb modellekkel, vagy csak egyszerűen elegem van az egészből, de én csalódtam ebben a modellben. sokkal többet vártam tőle. ugyanazt érzem, mint a 308 GTB-nél, csak most sokkal jobban. egy alapvetően jó modellt tönkretesznek 2-3 teljesen igénytelen megoldással. amiben az az ijesztő, hogy az elmúlt pár modellre ez a jellemző. régen sete-suták voltak az Elite modellek, de ilyen nem nagyon fordult elő. remélem, hogy nem ez az út, mert nekem nagyon nem tetszene.

11 komment

Címkék: bemutató racing piros dino gt elite 246 #46

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr912899457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=xapa= 2011.05.13. 17:31:02

A legújabb Elite gépek közül a California SWB-t leszámítva erre a műszerre voltam a leginkább kíváncsi, szóval örömmel olvastam a bemutatót.

Az örömöm azonban nem vonatkozik magára a modellre, mert nekem is keserű kicsit a szám íze a hibákat nézegetve. Főleg a tankolócső lemezében hagyott nagy fekete lyuk borzolta nálam is az idegeket, de a Labdacs által kiemelt többi problémás rész (visszapillantó tükör, a modell alsó részének totális elhanyagolása, fordítva beragasztott oldalablak, elálló sárvédőív szélesítések) is blokkolja az ember pénztárcanyitó ingerét.

Pedig a fehér-kék csíkok, a szélesített sárvédőívek, és a #46-os rajtszám miatt jó párosítást ígért a modell a hasonló jegyekkel rendelkező #64-es Daytona Competizione-vel egy képzeletbeli vitrinbe helyezve. (De ezt biztos írtam már korábban is.)

Az Elite honlapján levő előzetes Deco Master képek is ígéretesek voltak, be is indították nálam anno a "nekem ez kell" reakciót.

Azonban az Elite annyira megemelte az elvárásokat önmagával szemben az utóbbi gépeivel (és talán pont az utcai Dino volt ezeknek az új generációs, igazi Elite gépeknek az első hírnöke) hogy tényleg csalódott legyintés lehet csak az ember válasza ezt a modellt nézegetve. (Ez egyszerre lehet persze dícséret is, 3 éve, az akkori Elite-okhoz képest biztosan tapsviharban törtünk volna ki ezt a modellt látva.)

Így viszont marad a brummogás, hogy de kár ezért és ezért a hibáért. Lehet ám, hogy csak most vagyok ilyen kritika szakos, és holnap már a modell izgalmas és vadító részeire fogok koncentrálni, a csinos lámpabúrákra, a rendszám nélkül még feszesebb fenékre, és a versenyszellemet árasztó középre rendezett kipufogócsövekre :)

Labdacs 2011.05.13. 18:15:27

@=xapa=: bennem is pont ugyanezek játszódtak le. nagyon vártam a modellt, a képek alapján meg főleg. aztán amikor megjött, dobozon keresztül sem volt komolyabban problémás. egészen a kibontásig. aztán folyamatosan idegesített fel a hülye hibáival. pedig tényleg vártam. nem annyira, mint te, de azért eléggé.
most megnéztem én is a gyári képeket róla, ami a honlapjukon van. azokon nem jönnek elő ennyire a hibák, meg néhány beállítás eléggé ápol és eltakar jellegű. de mintha azokon is ugyanúgy állna a szélvédő. most akkor én vagyok hülye, vagy mégsem érzem rosszul, hogy fordítva kéne lennie?

szóval tényleg kár-kár. de lesznek ők még sokkal jobbak is. már nagyon várom pl a 308 GT4-et...

hellsing 2011.05.13. 20:25:04

Talán tudjátok, hogy én egy kicsit más vezérvonal mellet gyűjtöm a modelleket, mint a legtöbben. Van, aki korszakot gyűjt, mások kedvenc autóikat márkafüggetlenül, nekem a lényeg a Ferrari, és cél, hogy a lehető legtöbb Ferrari gép modell változata meglegyen.

Régen szemeztem már ezzel a modellel. Anno meg is szereztem az Ansonól a kicsit hasonló #50-est, de pont amikor kiderült, hogy a HW is kihozza, valaki meg akarta venni, és odaadtam. Részemről a lényeg, hogy ez a modell sokkal szebb és részletgazdagabb az Anson-félénél és egyel több Ferrari-típus feszíthet a vitrinben. Szerintem a modell csúcspontja a felni, a mélypont a karosszériaelemek közötti hézagok és az alja. Fikázni való akad rajta bőven (pl. ahogy Labdacs is írta: kizárt, hogy ilyen lett volna az utastér, engem ez zavar leginkább), de nekem meg _kellett_ vennem, nem is bántam meg. És hogy vörös, csak hab a tortán :-)

Labdacs 2011.05.13. 20:36:14

@hellsing: igazából nem fikázásnak szántam, amit írtam róla. a gyűjtési szempontjaink szerintem nagyjából megegyeznek, azzal a különbséggel, hogy én még nem kóstoltam bele a műgyanta világba, és nagy valószínűséggel nekem is bekerül egy ilyen a gyűjteménybe, de főleg amiatt, hogy szerintem az utcai Dino az egyik legjobban sikerült HW modell, sokkal jobbra számítottam.

hellsing 2011.05.13. 23:55:27

Asszem én fogalmaztam rosszul: a modellnek bőven vannak kritizálható pontjai.

Az utcai Dinoból tudnék szerezni a szokásos nagyker ár alatt jóval egy Super Elite kiadásút, de még nem volt ilyen a kezemben. Te láttad már? Sokkal többet ad, mint az Elite?

Labdacs 2011.05.14. 00:26:18

@hellsing: sajnos én is csak fotókon láttam.

=xapa= 2011.05.14. 08:34:46

@Labdacs:
"most akkor én vagyok hülye, vagy mégsem érzem rosszul, hogy fordítva kéne lennie?"

Szerintem egyértelműen kilóg a lóláb az LM oldalablakánál. Megnéztem az utcai verziót, és azon teljesen rendben van, de ezen az LM-en olyan, mintha a versenyző a félig lehúzott oldalablakon keresztül mászott volna be az autóba, és akció közben lefittyedt volna az ablak :)

"már nagyon várom pl a 308 GT4-et... "
Azt én is! Csak 1:43-ban. Remélem kihozzák ebben a méretarányban is.

=xapa= 2011.05.14. 08:54:17

@hellsing: "de nekem meg _kellett_ vennem"

Ezt az érzést szerintem sokan ismerjük :)
A gyűjtési vezérvonalad alapján nem kétség hogy neked ez tényleg kötelező darab volt.

Továbbá azt is el kell ismerni, hogy a versenyhangulat+Dino egy olyan különleges párosítás, amiért még a hibái ellenére is képes újra és újra visszamászni ez a kis 6 hengeres harcos az ember agyának mászthev zugaiba. Ha nagyobb gyűjteményem lenne, vagy teljesen ráállnék a versenyváltozatú Ferrarikra (voltak már ilyen hangjaim is) én is beparkolnám. De jelenlegi állapotok szerint kb 46%-ot adok annak, hogy egyszer megveszem. :)

ferrarifan 2011.05.14. 11:18:33

Érdekes bemutató volt,gratula.
Csodálkozom,hogy nem a zöld változatot szerezted be magadnak.

dinoenzo 2011.06.01. 22:19:12

Na szervusztok :)

Nagyon szép bemutató volt!
Nekem azért kellene ez a gép is.
A hibák nem durvák a modellen!
Ma sikerült egy 1:43-as 1966 - os 330 GTC szereznem.Igaz nem 1:18-as de nagyon vágytam rá :)
Kicsit Jaguár E-type-os érzésem van, ha nézegetem.de FERRARI :)
süti beállítások módosítása