a hét eleji sikertelen próbálkozás után jobbnak láttam beszerezni egy csillagfejű csavarhúzót. itt nem messze találtam is egy "nálunk minden egy font" boltot, ahol vettem egy fontért egy egész készletet. 20 darabosat. nem volt rossz vétel.
egy apró problémája van, mégpedig az, hogy iszonyatosan büdös. van persze, aki szereti a mindent átható kőolajszagot, bizonyos körülmények között én is, de ha egy egyszobás lakást önt el ez pár másodperc alatt, akkor az nekem már nem olyan kellemes.
most már csak az a kérdés, hogy érdemes volt-e, megérte az áldozat, szép modell-e ez, vagy megint olyan felemás, hümmögéses lesz a dolog vége, mint a 308 GTB bemutatójánál.
az első fotók alapján ijesztő, de inkább a "dobozban jobban néz ki" kategóriába lehetne sorolni, de ennek szerencsére csak az az oka, hogy a doboz belső dekorációja elég pofásra sikerült, és az, hogy az ideiglenes fotózási helyem a sötét, erezett burkolatával nem a legkegyesebb a bemutatásra kerülő modellekhez.
mert amúgy másodikra teljesen jó gép ez, a sima utcai Dino-t is nagyon szerettük, ez meg csak rátesz egy lapáttal. a formákkal, arányokkal nincs probléma, a fényezés, matricázás nagyon szépen sikerült, már csak az a kérdés, hogy közelről is ilyen benyomást kelt-e bennünk.
eltűntek a lökhárítók, a NART csíkozás így törés nélkül haladhat egészen a középen kivezetett dupla kipufogóig. pont a csíkozás miatt nem lesz túl üres a hátsó. a már említett kipufogók innen nézve nagyon jó eltaláltak. mással sincs gond. a réseken persze látszik, hogy melyik elem nyitható, de ez mindig is így volt, sokáig is így marad egytizennyolcban.
a rajtszám körül megtalálhatók a már sokszor tárgyalt kis lámpácskák, amik talán-talán picit nagyobbak a kelleténél, de azért még elfogadható méretűek.
elöl sincs lökhárító, helyette számos új elem került a modellre. a lámpák kaptak áramvonalas burát, alulra került egy méretes légterelő, és lettek ködlámpái is az autónak. ez utóbbiak háza egy picit elnagyolt, túl műanyagos. sajnos az öntési sorja is látszik rajtuk hátul. ezen egy icipicit lehetett volna még csiszolni. szó szerint.
az első csomagtérfedél a rengeteg lyukkal nekem tetszik, a szélvédőkeret úgyszintén. még talán az ablaktörlők is, bár azon a kevés képen, amit találtam az eredeti autóról azon egy ablaktörlő volt csak felszerelve.
a modell fő jellegzetességei közé tartoznak az utólag szélesített sárvédőívek. nem tudom, hogy direkt, vagy csak a nem elég gondos kidolgozás miatt, de a modellen is bőven látszik, hogy utólagosak. néhol nem illeszkednek pontosan, itt-ott eláll a karosszériától. tényleg nem tudom, hogy ez most itt bug, avagy feature.
sajnos a külső tükörnél már egyértelműen állást lehet foglalni: igénytelen. ide van biggyesztve nekünk egy alaktalan, sorjás gombóc. szerencsére legalább a tükörlapot nem spórolták ki, azzal a felkiáltással, hogy hát az is ilyen színű.
pedig az ajtók ettől eltekintve majdnem jók, szép a keretük, szép rajtuk a krómozás, a kis kilincs, a kulcslyuk. a félig lehúzott szélvédőről nem is írnék, csak annyit, hogy egy picit trehányul van a helyére ragasztva. vagyis az én példányomnál inkább fordítva.
a felnik élőben sokkal jobbak, mint a képen. ott nem annyira feltűnő, hogy a Dino feliratot ragasztó emberke keze megcsúszott néha-néha. maguk a küllők nagyon szépek, vékonyak.
mindig meg szoktam nézni az összes modellem alját is, de nagyon ritkán kerül róluk kép a bemutatóba, mert általában semmi érdekes nincsen rajtuk, kivéve egy-egy HE gépnél. itt azonban ezt a formai sivárságot muszáj volt meg mutatnom. az ma már sajnos szinte természetes, hogy hátul merevtengely van, de az már nem, hogy minden más is merev, és csak jelzésértékű. a hátulról olyan pofásnak kinéző kipufogó innen nézve már egyáltalán nem tetszetős.
nno, de nézzünk valami szebbet, az első csomagteret kitöltő berendezéseket. van itt egy nagy hűtő, itt lakik az akkumulátor, egy tartály, meg némi elektromos panel. ez így korrekt. egyedüli kritika, hogy a tető nem bírja el sajt magát, becsukódik a súlya alatt.
szándékosan ide tartogattam a modell kicsomagolásához tartozó, a szokásosnál is bicskanyitogatóbb tapasztalataimat. az egy dolog, hogy szerszámüzletet kell előtte látogatni, ha nincs itthon csavarhúzónk, de arra, hogy egy viszonylag szép, ráadásul az árcédulája alapján bizony a prémium szegmensbe pozicionált modellt egyszerűen kilyukasszanak ott, ahol kedvük tartja, csak azért, mert jobb módot nem találtak ki a biztonságos csomagolásra a hülye drótoknál, arra nem találok szavakat, ez egyszerűen elképesztő.
az autó belül teljesen sötét, ha nem nagyítóval, vagy makróval megyünk neki, sok mindent nem mutat magából. nekem pedig nagyon tetszik az ajtókárpit műanyagjának finom mintázata, a térképzseb vékony krómkerete.
belül az utcai Dino-hoz képest mindössze két változást fedeztem fel. az egyik, hogy a vezető kapott egy jó kis hárompontos versenyövet, a másik az, hogy nincs kárpitozás.
ettől eltekintve belül egy az egyben ugyanaz, mint a már jól ismert utcai verzió. hogy ez a valóságban is így volt-e, azt kétlem, de sajnos nem találtam megfelelő fotót, amivel igazolni, vagy cáfolni tudtam volna a sejtésem.
ahogy az a középmotoros Ferrariknál lenni szokott, a motorból nem sok látszik. ami mégis, az tisztességes. kupakok, színes vezetékek, az utcaihoz képest módosított dolgok hada.
lehet, hogy velem van a baj. lehet, hogy az utóbbi időben túlságosan el voltam kényeztetve szebbnél szebb modellekkel, vagy csak egyszerűen elegem van az egészből, de én csalódtam ebben a modellben. sokkal többet vártam tőle. ugyanazt érzem, mint a 308 GTB-nél, csak most sokkal jobban. egy alapvetően jó modellt tönkretesznek 2-3 teljesen igénytelen megoldással. amiben az az ijesztő, hogy az elmúlt pár modellre ez a jellemző. régen sete-suták voltak az Elite modellek, de ilyen nem nagyon fordult elő. remélem, hogy nem ez az út, mert nekem nagyon nem tetszene.