Kicsivel több, mint egy éve írtam egy kicsivel más című posztot itt, Labdacs blogján.
Sok idő eltelt azóta, ami a gyűjteményem változásán is meglátszik. Jónéhány gyűjtőtársamhoz hasonlóan én sem tudtam ellenállni az Elite egyik legjobban sikerült gépezetének: James Coburn legendás fekete Californiájának 1:18-as modellváltozata nálam is a ménes tagja lett. Az eredeti gépet persze ettől sokkal nagyobb felhajtás övezte, amikor az autó - mint ahogy a sztorit mindannyian ismerjük - azon a bizonyos rekordot döntő aukción egy James Coburn-től sokkal szerényebb kvalitású, de annál harsányabb személyhez, bizonyos Chris Evans-höz került.
Kevés olyan okot tudok felsorolni, ami miatt mély szimpátiát éreznék ezen hirtelenszőke jóember iránt (elég csak a fehérgőtévé csúfított Ferrari gyűjteményére gondolnom), de a fekete California mindenképpen egy ilyen ritka ok. Két híres ember, mégis mindkettőjüknek ugyanaz lett az esete: a mai napig lenyűgöző, lakkfekete színben pompázó Ferrari 250 GT California.
Ez a tulajdonosbeli váltás aztán rövid idővel az adásvétel után a California külsején is érzékelhetővé vált. Még Chris Evans sem merte elkövetni ezzel a géppel szemben a fehérre mázolás merényletét, így mindannyiunk örömére csak egy egészen pici, de - szerintem - annál hatásosabb változtatást eszközölt: repültek az autóról a krómozott lökhárítók. Sok tuningcég örülne, ha ilyen kevés eszközzel ilyen nagy karakterbeli változást tudna elérni, mint amilyen a megújult California esetében figyelhető meg:
Amikor megvettem az Elite Californiámat, már akkor terveztem, hogy lecsapom az Elite által magasan hagyott labdát, és James Coburn Ferrarijából Chris Evans gépét fogom "umbauzni". Az idézőjel sokszorosan indokolt, hiszen az átalakítás nálam is annyi volt, mint az 1:1-es gép esetében. A lökhárítók szabad kézzel történő leszedésével töltött maximum 7-8 perc után már Evans gépe volt a kezemben:
Kíváncsi vagyok, kinek mi a véleménye, de szerintem egy sokkal formásabb autó született. Itt kérek elnézést a hevenyészett fotó miatt: véletlenül a kép hátterében maradtak oda nem illő tárgyak, ezért szeretném, ha mindenki csak a fekete négykerekűre koncentrálna :) A modellt az eredeti géppel összehasonlítva még inkább kijön az Elite műszer gyengesége a hűtőrács terén (amit valamelyik poszt kommentjei között többen írtátok is). Nyilván ez lesz az egyik terület a sok közül, ahol a CMC fényéveket fog verni az Elite gépezetére. Ami az umbaut illeti, persze a "FER1" rendszám még kellene az autó orrára, ahogy az eredeti Evans gépen is van, de az ilyesmit meghagyom Missának, Dofeknének, és más, tőlem finoman szólva is profibb umbau mesternek. További különbség még az eredetihez képest, hogy míg azon megmaradtak a lökhárítót tartó kis pöckök, ez a modellen hiányzik, de talán még nekem sem okozna leküzdhetetlen feladatot egy ilyen pöcök kifaragása valamelyik régi makettem öntőkeretéből. De ezzel nem fogok foglalkozni.
Ha én olvasnám ezt a posztot, inkább azon morfondíroznék, hogy vajon milyen nyomot is hagyott a lökhárító leszerelése a modellen? Maga a művelet tényleg pár perc, egy határozott mozdulattal kipattintható a helyéről mindkét lökhárító,és ha ügyes az ember, még kárt sem okoz a kis műanyag alkatrészben, így később akár vissza is ragasztható. Nekem ez sajnos csak a hátsónál sikerült, az első lökhárítót nagy igyekezetemben eltörtem. Ráadásul a bal elején még egy kis műanyag maradék is maradt a kasztniban, és picit meg is karcoltam a fekete fényezést a hűtőrács irányába, a lökhárító kifordításakor:
Szándékosan nem javítottam ki ezeket a hibákat, hogy meg tudjam mutatni elrettentésképpen :) De nem lesz nehéz eltüntetni, egy kis fekete festék illetve tűhegyes modellezőecset, és már reményeim szerint nem is fog látszani semmi a hibából. Egyébként ez volt az a rész, ahol a lökhárító két rögzítési pontja közül az első kipattintásának gyürkőztem neki. Az autó jobb oldalán már némileg finomabban sikerült a művelet, semmi nyomot nem hagytam a lyukon kívül...
...és mire az autó hátuljához értem, már profi lökhárítókipattintó lettem :)
Kifejezetten tetszik a modell hátulja így, az meg különösen szemet gyönyörködtető, ahogy a fekete fényezésen tükröződnek a krómozott kipufogók.
Mindenkit, akinek tetszetős így az autó, bátorítok, még az umbautól idegenkedő gyűjtőtársakat is, hogy hajtsák végre ezt az egyszerű kis műtétet :) (Pláne ha van más színű California SWB is a vitrinben :) Kedvcsinálásnak küldök egy linket is: ide kattintva egész jó kis cikk olvasható az eredeti autóról és új tulajáról.
Tényleg zárásképpen pedig fölteszek néhány további képet az 1:18-as Evans gépről, és felhívom az esetleg a posztot olvasó Mattel kreatívok figyelmét, hogy ha jövőre piacra dobják mondjuk a "Ferrari Celebrities Collection" sorozatuk legújabb tagjaként Chris Evans 1:18-as Ferrariját, az ügyvédemmel együtt fogok kopogtatni az ajtajukon ;)