HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Két férfi egy eset - Elite Ferrari 250 GT California SWB umbau

2011.12.12. 17:35 =xapa=

Kicsivel több, mint egy éve írtam egy kicsivel más című posztot itt, Labdacs blogján.

Sok idő eltelt azóta, ami a gyűjteményem változásán is meglátszik. Jónéhány gyűjtőtársamhoz hasonlóan én sem tudtam ellenállni az Elite egyik legjobban sikerült gépezetének: James Coburn legendás fekete Californiájának 1:18-as modellváltozata nálam is a ménes tagja lett. Az eredeti gépet persze ettől sokkal nagyobb felhajtás övezte, amikor az autó - mint ahogy a sztorit mindannyian ismerjük - azon a bizonyos rekordot döntő aukción egy James Coburn-től sokkal szerényebb kvalitású, de annál harsányabb személyhez, bizonyos Chris Evans-höz került. 

Kevés olyan okot tudok felsorolni, ami miatt mély szimpátiát éreznék ezen hirtelenszőke jóember iránt (elég csak a fehérgőtévé csúfított Ferrari gyűjteményére gondolnom), de a fekete California mindenképpen egy ilyen ritka ok. Két híres ember, mégis mindkettőjüknek ugyanaz lett az esete: a mai napig lenyűgöző, lakkfekete színben pompázó Ferrari 250 GT California.

Ez a tulajdonosbeli váltás aztán rövid idővel az adásvétel után a California külsején is érzékelhetővé vált. Még Chris Evans sem merte elkövetni ezzel a géppel szemben a fehérre mázolás merényletét, így mindannyiunk örömére csak egy egészen pici, de - szerintem - annál hatásosabb változtatást eszközölt: repültek az autóról a krómozott lökhárítók. Sok tuningcég örülne, ha ilyen kevés eszközzel ilyen nagy karakterbeli változást tudna elérni, mint amilyen a megújult California esetében figyelhető meg:

Amikor megvettem az Elite Californiámat, már akkor terveztem, hogy lecsapom az Elite által magasan hagyott labdát, és James Coburn Ferrarijából Chris Evans gépét fogom "umbauzni". Az idézőjel sokszorosan indokolt, hiszen az átalakítás nálam is annyi volt, mint az 1:1-es gép esetében. A lökhárítók szabad kézzel történő leszedésével töltött maximum 7-8 perc után már Evans gépe volt a kezemben:

Kíváncsi vagyok, kinek mi a véleménye, de szerintem egy sokkal formásabb autó született. Itt kérek elnézést a hevenyészett fotó miatt: véletlenül a kép hátterében maradtak oda nem illő tárgyak, ezért szeretném, ha mindenki csak a fekete négykerekűre  koncentrálna :) A modellt az eredeti géppel összehasonlítva még inkább kijön az Elite műszer gyengesége a hűtőrács terén (amit valamelyik poszt kommentjei között többen írtátok is). Nyilván ez lesz az egyik terület a sok közül, ahol a CMC fényéveket fog verni az Elite gépezetére. Ami az umbaut illeti, persze a "FER1" rendszám még kellene az autó orrára, ahogy az eredeti Evans gépen is van, de az ilyesmit meghagyom Missának, Dofeknének, és más, tőlem finoman szólva is profibb umbau mesternek. További különbség még az eredetihez képest, hogy míg azon megmaradtak a lökhárítót tartó kis pöckök, ez a modellen hiányzik, de talán még nekem sem okozna leküzdhetetlen feladatot egy ilyen pöcök kifaragása valamelyik régi makettem öntőkeretéből. De ezzel nem fogok foglalkozni.

Ha én olvasnám ezt a posztot, inkább azon morfondíroznék, hogy vajon milyen nyomot is hagyott a lökhárító leszerelése a modellen? Maga a művelet tényleg pár perc, egy határozott mozdulattal kipattintható a helyéről mindkét lökhárító,és ha ügyes az ember, még kárt sem okoz a kis műanyag alkatrészben, így később akár vissza is ragasztható. Nekem ez sajnos csak a hátsónál sikerült, az első lökhárítót nagy igyekezetemben eltörtem. Ráadásul a bal elején még egy kis műanyag maradék is maradt a kasztniban, és picit meg is karcoltam a fekete fényezést a hűtőrács irányába, a lökhárító kifordításakor:

Szándékosan nem javítottam ki ezeket a hibákat, hogy meg tudjam mutatni elrettentésképpen :) De nem lesz nehéz eltüntetni, egy kis fekete festék illetve tűhegyes modellezőecset, és már reményeim szerint nem is fog látszani semmi a hibából. Egyébként ez volt az a rész, ahol a lökhárító két rögzítési pontja közül az első kipattintásának gyürkőztem neki. Az autó jobb oldalán már némileg finomabban sikerült a művelet, semmi nyomot nem hagytam a lyukon kívül...

...és mire az autó hátuljához értem, már profi lökhárítókipattintó lettem :)

Kifejezetten tetszik a modell hátulja így, az meg különösen szemet gyönyörködtető, ahogy a fekete fényezésen tükröződnek a krómozott kipufogók.

Mindenkit, akinek tetszetős így az autó, bátorítok, még az umbautól idegenkedő gyűjtőtársakat is, hogy hajtsák végre ezt az egyszerű kis műtétet :) (Pláne ha van más színű California SWB is a vitrinben :) Kedvcsinálásnak küldök egy linket is: ide kattintva egész jó kis cikk olvasható az eredeti autóról és új tulajáról.

Tényleg zárásképpen pedig fölteszek néhány további képet az 1:18-as Evans gépről, és felhívom az esetleg a posztot olvasó Mattel kreatívok figyelmét, hogy ha jövőre piacra dobják mondjuk a "Ferrari Celebrities Collection" sorozatuk legújabb tagjaként Chris Evans 1:18-as Ferrariját, az ügyvédemmel együtt fogok kopogtatni az ajtajukon ;) 

 

56 komment

Címkék: fekete california 250 elite mások gyűjteménye swb umbau

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr773458311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labdacs 2011.12.13. 12:06:26

köszönjük a posztot.

tényleg teljesen más karaktert kap így az autó, lökhárítók nélkül.

ahogy privátban írtam is már, így sokkal jobban érvényesül az autó csónakszerű formája.

a másik dolog, amiről volt szó, az a beavatkozás nyoma. látszik, hogy a Mattel máshogy oldotta meg a lökhárítók rögzítését, mint ahogy az az 1:1-es gépen van. bizony, a lyukak eltüntetése nem kis munka lenne, talán a kromofágos fürdőt sem úszná meg.

Labdacs 2011.12.13. 12:15:02

Chris Evans-ról:
én piszokmód irigylem a fehérgőte 1:1-es sora miatt. :-)
valahol leghátul a sorban szerepel is a terveim között egy ilyen sor megvalósítása, de nem ez a legfontosabb projektem, ráadásul a mesterember, aki csinálná, most túl elfoglalt.

magáról az emberről: nem tudom, talán abból ered, hogy a gyarmatokról a furábbnál furább szerzetek jöttek az anyaországba sok évszázadon keresztül (és bár hivatalosan már nem gyarmatok, de az évszázados kapcsolatok természetesen a mai napig működnek), de bárhonnan is jön, az biztos, hogy Angliában sokadrangú dolog az, hogy valaki ennyire fura. lehetsz bármilyen bolond, ameddig senkit nem bántasz, addig azt csinálsz, amit akarsz. az fel sem merül, hogy bőrszín, vallás, szexuális orientáció miatt bárkit megkülönböztessenek. és ez nagyjából tényleg így működik a legalsóbb szintig.

dinoenzo 2011.12.13. 15:42:27

Gratulálok!

Igen szép lökös nélkül a gép!

=xapa= 2011.12.13. 18:20:02

@Labdacs:
"bizony, a lyukak eltüntetése nem kis munka lenne, talán a kromofágos fürdőt sem úszná meg. "
Ha maximalista megoldás jöhet csak szóba, akkor szerintem sem, de ha mekgájvörös, akkor egy kis műanyag öntőcsonk beragasztás is elég lehet :P

"én piszokmód irigylem a fehérgőte 1:1-es sora miatt. :-)"
Na igen, ezen valahogy nem is csodálkozom ;)

Ami a furcsaságok tolerálását illeti, nagyon szép is az, hogy így működik a szigetországban ez a dolog, ahogy írtad.
Valahogy ez az Evans nekem mégsem szimpatikus, de nem is erre, hanem a két ember (Coburn és Evans) közti karakterbeli különbségre akartam a posztban a hangsúlyt helyezni, hogy két ennyire különböző alkatnak is lehet ugyanaz a szerelme, ilyesmire is csak egy Ferrari lehet képes :)

=xapa= 2011.12.13. 18:21:27

@dinoenzo: Köszönöm, de az érdem nyilván nem az enyém ;) De örülök hogy tetszik! Neked ez az átalakítás ujjgyakorlat lesz! :)

Labdacs 2011.12.13. 20:03:24

@=xapa=: arra gondoltam, hogy ha jól látom a képet, akkor a kis tartócsonkok nem pont ott vannak, ahol a lyukak az Elite gépezeten. ezért azt be kéne foltozni valami pasztával, jönne a simára csiszolás, fújás. rengeteg munka egy kis pöcökért.

Missa 2011.12.13. 20:43:06

Jó pofa... Tényleg jól kihozza a karosszéria formáját.
Nekem egy ugyan ilyen California-m van. Ez a fekete. De én inkább meghagyom "Steiner őrmester" eredeti gépének megfelelően.
Biztos velem van a "gond". De nekem nagyon tetszenek ezek a krómozott vasak. A fateromnak volt egy FIAT 125-e. Valahol a kocka lámpás 125-ös torinoi és a Polski között félúton. Na ezen a gépen is imádtam a krómos lökhárítókat, az ütköző babákkal. Nekem hiányozna a Ferrariról is. :-)
Ami viszont tény. Csoda szép kis modellje ez az Elite-nek. Csak az a hűtőrács! Hááát azon lenne mit javítani. Már forgattam az enyémet is a kezemben és agyalok, hogy mit lehetne tenni vele.
Egyenlőre ott tartok a megoldásban, hogy 1. Várok, hogy milyen lesz a CMC. Feltételezem jobb.
2. Gyűjtöm a pénzem (és a színes újságpapírt, egész szép pénzt kerestem vele a múltkor...)
3. Ha piacon a CMC verzió és zsebemben a pénz (többek között az újságpapírból), kerül amibe kerül beszerzem! :-)

=xapa= 2011.12.13. 22:08:17

@Missa: Na igen, a Vaskereszt, tökéletesen alakított abban is Coburn. Nem tudom a könyvet olvastad-e, ha esetleg nem, akkor ajánlom figyelmedbe, biztos tetszeni fog.

A krómozott lökhárítókat úgy alapból én is szeretem, és van az a típus (például a 410 SA, Lusso) ami az eleganciáját veszítené el nélküle. De a California, vagy a 250 GT SWB lökhárító nélkül is "működik" szerintem, nekem legalábbis a 250 GT SWB Competizione sokkal jobban tetszik, mint a Passo corto változat.

A hűtőrácsra jó lenne valami Tremonia alkatrész, lehet meg is nézem a HW Californiám Tremonia rácsát, hogy vajon passzol-e az Elite orrába :)

A CMC változat beszerzéséhez pedig sok sikert!

=xapa= 2011.12.13. 22:33:07

@Labdacs: Jaaa, ok, bocs, akkor félreértettelek. Igen, így ahogy írod, már tényleg "légvédelmi ágyúval verébre lövés" kategóriájú lenne a pöcökgyártás.

Missa 2011.12.14. 09:51:15

@=xapa=: "a 250 GT SWB lökhárító nélkül is "működik" szerintem, nekem legalábbis a 250 GT SWB Competizione sokkal jobban tetszik, mint a Passo corto változat"
Na erre a témára még visszatérünk. :-)

"A CMC változat beszerzéséhez pedig sok sikert!"
És sok pénzt akartál mondani. Nem? :-)))

Missa 2011.12.14. 09:54:09

@=xapa=: Amúgy a California-nak tényleg jól áll a lökhárító nélküliség.
De ha most nyernék a lottón és mennék ehhez az Evans-hoz, azt mondanám hogy: "-Ecsém, köllene a Coburn Ferrarija! De cuccoshoz dobd oda a lökösöket is! Dikk!" :-)))

Labdacs 2011.12.14. 10:01:24

@Missa: félek, hogy egy magyar lottóötös nem lenne elég rá...

Missa 2011.12.14. 12:31:13

@Labdacs: Ja, már utána számoltam. Rekord méretű nyereményre van szükség.

dinoenzo 2011.12.14. 14:54:45

@=xapa=: Szerintem az volt a rongálásod oka,hogy nem a túfelüről taszajtottad kinek,hanem oszt innejd lenek :D

Belülről kellet volna szépen a lököst kifelé tolni!

Szerintem egy laza puha horgászólommal kitömheted a krátert (mit mond a holdon a nagykráter a kicsinek????? lúúúúk ...én vagyok az apád!!!),vagy egy céllövöldés légpuskagolyóval :)

Nagyon szép így lökös nélkül,és nekem is kell :D

A CMC-t nagyon várom,de lehet,hogy kék ,mondom KÉK 250 Californiát fogok vásárolni.
Bár a fekete az igazi.

Ha megy,akkor leszedem a lökit!

=xapa= 2011.12.14. 15:36:17

@Missa: "Na erre a témára még visszatérünk. :-)"
Oké!Kíváncsi vagyok...! :)

"És sok pénzt akartál mondani. Nem? :-)))"
Á, pénzzel túl könnyű, inkább valamilyen tengeri kommandóakciót kellene szervezned, ami egy Kínából Európa felé tartó, CMC modelleket szállító hajóról elcsenne néhány kartont ;) A hajós kapcsolataid biztosan megvannak hozzá ;)

=xapa= 2011.12.14. 15:37:46

@Missa: "-Ecsém, köllene a Coburn Ferrarija! De cuccoshoz dobd oda a lökösöket is! Dikk!" :-)))

Vagy ahogy a "dikk"-et mostanában kibővítve hallom a braziloktól: "dikkktemurokáresz!" :)

=xapa= 2011.12.14. 15:38:56

@dinoenzo: "em a túfelüről taszajtottad kinek,hanem oszt innejd lenek :D"

Mi mással is reagálhatnék erre mint:
Rátótuk' Béláim, rátótuk'...tútótuk'... :)

Missa 2011.12.14. 16:28:36

@=xapa=: "A hajós kapcsolataid biztosan megvannak hozzá "
Nem dézsmáltuk a rakományt! Naná, mi a francot kezdtünk volna a vasérccel? :-)

Missa 2011.12.14. 16:34:23

@=xapa=: Na adjál csak ötletet! Majd a szomáliai kalózok a CMC-kért fogják megtámadni a Kínából Európába araszoló konténerhajókat.
Már látom a híreket, ahola döbbent hajóskapitány nyilatkozik:
"-Megtámadtak minket! Mi összeszedtük a személyzet és a hajókassza összes pénzét! Felvettük a cégünkkel a kapcsolatot a lehetséges váltságdíjjal kapcsolatban. Megmutattuk melyik konténerben van a dél-afrikai gyémántbányák fél évi termelése! De nem kellett nekik!Ezek felfeszítettek egy CMC feliratú konténert, összeszedtek egy rahedli kisautót és elporoltak a motorcsónakjaikkal!"
:-)))

=xapa= 2011.12.14. 17:33:17

@Missa: :)))))))))))
Ehhez most a röhögésen kívül nem tudom mást hozzátenni :))))

hornando 2011.12.15. 13:10:03

@=xapa=: Gratula, mind az átalakítás, mind az írásod kiválóra sikerült.
Ez a Chris Evans tuti nem egy unalmas, a kandalló mellett gubbasztó, a teájába kekszet mártogató pasas lehet. Inkább egy bohóc, a legokosabb fajtából...
Nézzétek a képeket:
www.topgear.com/uk/photos/chris-evans-ferrari?imageNo=0

@Missa: A vízen, hogy az ördögbe lehet motorcsónakkal elporolni? Ez valami hajós szleng? :-)))))

Missa 2011.12.15. 16:47:53

@hornando: A "rohadtnak" van 288-asa! Meg SWB-je! Meg Lusso-ja! Na ezekért megverném, ha utána ide adja! Ja és keresztbe rá a Californiát! Hogy egyensúlyban legyenek!

Ha elég jól húzod a rocsó fülit (értsd: húzod a gázt a csónakmotornak), bizony porzik a víz utánad! :-)

=xapa= 2011.12.15. 17:58:56

@hornando: Köszönöm! :)
"Inkább egy bohóc, a legokosabb fajtából..."
Igazad lehet, de nekem ebből inkább a "bohóc" része jön le :) Persze nem vitatom hogy egy különleges személyiség , és biztos van ész a haja alatt, nem is kevés.

A fehérgőtére mázolt Ferrari gyűjteménye viszont komoly ellenszenvet vált ki belőlem, mert úgy érzem, ha a Ferrari tradicionálisan fehér lenne, akkor ő csakazértis pirosra festette volna mindet, azért mert ő Chris Evans. És az ilyen kicsit torz önkifejezés, aminek az az ára hogy valami eredendően szép dolgot elcsúfítsunk, nekem nem tetszik. De lehet csak a rossofan énem lihegi túl ezt :) (Itt jegyzem meg, hogy fehér modellek gyűjtőivel semmi bajom, hiszen abban az esetben egy már amúgyis létező, gyárilag különleges színűre festett modell megvásárlásáról van szó.)

hornando 2011.12.15. 20:03:39

@Missa: A porlasztásra gondolsz? :-)))
Na jól van, nem kukacoskodom tovább, a lényeg, hogy a kalózok kegyetlen gyorsan távoznak.

Missa 2011.12.15. 22:08:21

@hornando: Jó! Én is feladom! Hajós szleng. :-)))

Labdacs 2011.12.17. 09:32:52

@=xapa=: abban igazad van, hogy ha egy Ferrari eredetileg piros/fekete/sárga/zöld/kék/fehér, akkor biztos nem festeném át, hacsak nem lenne az eredeti fényezés menthetetlen bármilyen okból.

de ha most sok pénzhez jutnék (mondjuk én tenném rá a kezem a manyup 300 milliárjára, és nem fordítva), akkor, ha vennék új Ferrarit, egészen biztos, hogy nem piros lenne 1:1-ben sem. ez a fenti fehér FF a kék bőrülésekkel például egész vonzó.

=xapa= 2011.12.18. 16:30:02

@Labdacs: Ha hirtelen rádszakad egy manyupnyi pénz, akkor megkérlek, hogy nekem azért pirosban vegyél egy 1:1-es Ferrarit, ok? :) Nincsenek nagy igényeim, egy 348-as bőven elég lesz! :) :)

Labdacs 2011.12.20. 21:41:10

@=xapa=: a szavamat adom. :-) 300 milliárd és már a tiéd a 348-as. addig gondolkozz, hogy csukott, vagy ts kell-e, esetleg Spider. :-)

=xapa= 2011.12.22. 08:53:21

@Labdacs: szavadon is foglak! :) Azt, hogy milyen kivitelű, rád bízom, legyen meglepetés! ;) A színén nem szeretnék csak meglepődni :P Ja, és ha már nagyot álmodunk: egy XAPA-1 rendszám is lenne, de szigorúan a ROBIN-1 mintájára! :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.12.22. 22:11:55

Tetszett az írás, eszméletlenül jól néz ki így lökösök nélkül! :) Én ugyan nem fogom leszedni a magaméról, mert úgy is tetszik, bár ha kettől lenne belőle, az egyiket biztos megszabadítanám tőlük, mert nagyon ütős! Ráadásul a feketén annyira nem is látszódnak meg az átalakítás nyomai. Előlről se rossz, de hátulról jön be a leginkább, a kipufogók tükrözödése a carozzerián meg plusz jó pont! :)))

=xapa= 2011.12.23. 18:05:11

@Camaro96: Köszi, és természetesen egyetértek, szerintem is a lökhárítók levételével a lökések hárítása talán megoldatlan feladattá válik, de a tekintetek odavonzása exponenciálisan megugrik :)

dinoenzo 2011.12.25. 10:20:54

@=xapa=: Nekem nagyon bejön ez a HW-ELITE California.Most vizuálgatom a saját példányomat,de nekem tökéletes kis gép.Fehérben a hűtörács nem gáz szerintem.
A motore...... :D amore :)

www.kephost.com/view3.php?filename=sio5mwoxtmsvpke1t2ff.jpg

=xapa= 2011.12.25. 20:32:16

@dinoenzo: A motore valóban amore :) Az utcain is, és ezen a versenyváltozaton is! Nekem ez amúgy teljesen kimaradt, és ezért most az újdonság erejével hatott, hogy az Elite odafigyelt a versenyverziónál a motore különbségére is! Azt hittem csak festésben, butított utastérben, és 1-2 légterelőben különbözik a fehérgőte Elite az utcaitól...Szóval újabb nagy piros pont a modellnek! Ráadásul a linkelt fotón,a CMC mellett parkolva egyáltalán nem kell szégyenkeznie (jó persze gondolom élőben azért ki jön a különbség.)

dinoenzo 2012.01.09. 22:52:51

@Missa: Hol vannak a képek ,mert ezen a HDF.vsg4.hu nem igazán igazodok el,és ezért is nem vagyok tagja ennek az oldalnak! átláthatatlanságosösszevisszaság :) ?!?!?!?

Missa 2012.01.10. 09:17:08

@dinoenzo: Nem nyilt meg a link?
Ha nem akkor: www.hdf.vsg4.hu -> 1/18 -> Újdonságok az 1/18-as modellek világában. Ennek a topiknak a 25. oldalán van néhány kép róluk (piros, fekete, szürke, kék).

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.01.10. 14:23:56

@dinoenzo: "ezért is nem vagyok tagja ennek az oldalnak! átláthatatlanságosösszevisszaság"

szerintem itt most nem ez volt a lényeg hanem a CMC California...amúgy amit Missa belinkelt az jó volt, csak nekem az legelső oldalt adta ki, lehet, mások a beállításaink és azért...de egyszerűen végigmész azon az úton, ami Missa írt, csak nem kell a 25. oldalat megkeresni, elég csak rákattintani a topikra, mert "Vendégként" egyből a legfrissebb hsz-ekhez rak. Amúgy nekem piszkosul tetszik, kéne is egy kék...:))

dinoenzo 2012.01.10. 14:49:42

@Camaro96: Persze persze persze :)

A 250 GT SWB California FEKETE a lényeg!!!!!
Talán a szürke is bejövős,de a vörös is szép (narancs).

LeoNardo 2012.01.10. 17:26:12

Ezért sietett a Mattel piacra dobni a Californiát, hogy megelőzze a CMC-t? Vagy a CMC vág vissza ezzel a 250 GT SWB miatt???
Csak találgatok, hogy miért olyan modellek jönnek ki sorra, amelyeket már láttunk nem is egy gyártótól, amikor annyi meg nem valósított modell lenne még...

Amúgy gyönyörű a CMC, kéne! Mennyivel szebb a fekete így, komplett piros belsővel. És ennek a változatnak még a piros is jól áll.

Missa 2012.01.10. 20:09:12

Hmmm, milyen az élet... Nézegettem a régebbi hozzászólásaimat. Hogy milyen frankó is az Elite. Tegnap nézegettem a CMC-t és sajnos találtam még egy bibit az Elite-n.
picasaweb.google.com/106724747231283506570/FerrariCalifornia?authkey=Gv1sRgCLK4tse24cf8Vg#
A montázson látszik az eredeti-Elite-CMC sor. Bizony-bizony az Elite csomagtér teteje csapottabb, kisebb a lökhárító és a tető alsópereme közti rész. Nagyobbak a hátsó lámpák is. De azért tetszik még így is. :-)

Missa 2012.01.10. 20:12:15

@dinoenzo: Szóval a "narancs". Ugye, hogy szerinted sem az az igazi vörös. Persze remélem, hogy csak a kép csal.
Én nem is tudom melyik a szebb ebben a CMC kvartettben.

LeoNardo 2012.01.10. 23:07:24

@Missa: elég nehéz az összehasonlítás az "eredetivel", hiszen szinte nem készült két egyforma darab.

dinoenzo 2012.01.11. 20:39:51

@Missa: Ez a CMC California biza öcsém nem SWB,hanem LWB!

A lámpa rövid,furcs az orr.

dinoenzo 2012.01.11. 20:51:24

@Missa: A kék nagyon izgatott,de nem ez a bucsus pözsi 206-os light-blue :(

A HW-ELITE 250 GT SWB 7#-es kék az nagyon tuti!

A fekete-vörös California az valami iszonyat szép.
Majd ,ha 50-60 ercsivel lemegy az ára,akkor biztos,hogy be fogom szerezni :)

Missa 2012.01.11. 20:51:45

@dinoenzo: Hmm, azt mondod? Nem tudom...
Akkor a CMC inkább a sima HW (bordó) sokkal jobb "reinkarnációja"?
Na akkor ez "betett" nekem... Akkor az azt jelenti, hogy be kell szereznem az Elite féle SWB-t és a CMC féle LWB-t. :-)
Mondjuk így egy gonddal kevesebb! Filóztam, melyik CMC kellene. A fekete? De az nem olyan mint Coburn-é! A piros, az kommersz, de 70%-os "rosso-fan" vagyok. Szürke, vagy a kék? Szürkét általában nem szeretem, de ez jól néz ki! A kék nekem kicsit világos, főleg a kárpitja. De azért az is nagyon bejön(ne)!
Tehát, SWB-ből kell a fekete Elite. CMC-ből meg a maradék 3-ból valamelyik! Na de azt hiszem nem vagyok elkésve még a választással. Mire piacra kerül... Mire lesz rá pénzem!!! :-)

Missa 2012.01.11. 20:53:36

Ja, ha meg lesz mindkettő, esküszöm egy tolómérővel lemérem a tengelytávot és felszorzom 18-cal! :-)

Missa 2012.01.11. 21:03:48

@dinoenzo: Szerintem meg kell majd nézni más képeken, esetleg igaziban. Hátha nem olyan pözsós, vagy a vörös sem olyan narancsos.
Na, ja azt az 50-60 € áresést én is megvárnám. :-)
De ezek az Ft/€ árfolyamok... :-(
A #7-es az a Goodwood-os, Stirlin Moss-os ugye? Szép, de Competizione "ügyben" maradok bármelyik CMC-nél. Fertőzés... Ez van... :-)

LeoNardo 2012.01.11. 22:38:56

@dinoenzo: @Missa: ezt az SWB/LWB témát már kiveséztük itt a blogon: ferrari18.blog.hu/2010/12/14/swb_vagy_lwb
A lényeg: 3 kopoltyú SWB, 4 kopoltyú LWB.
De ez sem szentírás, mert lehet találni kivételeket.

Ha maradtak kétségeitek, itt egy oldal, ahol még jobban összekavarodhattok :)
LWB: www.barchetta.cc/All.Ferraris/by-serial-number/ferrari-by-serial-number/model-index-55-59/model-summary/250-gt-lwb-california-spyder-index/index.html
SWB: www.barchetta.cc/All.Ferraris/by-serial-number/ferrari-by-serial-number/model-index-60-64/model-summary/250-gt-swb-california-spyder-part-i-index/index.html

Az Elite által megvalósított hátsó szerintem a 3099GT-re hasonlít a legjobban. Tehát nem formai hiba.
Hasonlítsátok össze a tükröket, a kilincseket, a hűtőrácsokat, a lökhárítókat, a sárvédőíveket, a szélvédőkereteket, a fényszórókat, és egyéb formai jegyeket! Mondom, nincs két egyforma.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.01.12. 15:27:05

@Missa:@dinoenzo:@LeoNardo: A HW kontra Elite 250 California összehasonlításnál született kommentek végén lett kimondva a végszó. :DDD Ha jól emlékszem...régen volt...:D amúgy nem akarok kötözködni, de a CMC is SWB...:DD

LeoNardo 2012.01.12. 15:31:41

@Camaro96: én is ezt mondtam, hogy swb.

dinoenzo 2012.01.12. 15:41:41

Lehet ,hogy swb,de nem vagyok vak!
És az a lámpa rövid (nagyon)!

A sima mezei HW California pontos mása ez a CMC(csak a lökös más).

Aztán felőlem lehet 154 db féle SWB,LWB, korai-késő amerikai-európai-bangladesi piacra szánt ilyen-olyan verzió

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.01.12. 16:23:41

@dinoenzo: "Aztán felőlem lehet 154 db féle SWB,LWB, korai-késő amerikai-európai-bangladesi piacra szánt ilyen-olyan verzió."

Ez amúgy kis túlzással, de így is van. :DDDD nincs két ugyanolyan California. Mi csak azért írtuk, mert előjött a kérdés, hogy SWB, vagy LWB. ;))

Labdacs 2012.01.15. 15:21:16

@dinoenzo: a mezei HW California is SWB.

Labdacs 2012.01.15. 15:26:18

@Missa: a pirost kivéve 2500 darabos limitált lesz mindegyik. nem mondom, hogy mindegyiknél igaz, de előfordulhat, hogy nem lesz ideje leesni az árnak.

Missa 2012.01.15. 18:41:03

@Labdacs: Nem baj... "Méla undorral" bevállalom a pirosat is. :-)
Na mielőtt nekem esnének a kommentelők: Csak vicceltem! Persze, hogy a piros is tetszik.

Labdacs 2012.01.15. 18:42:15

@Missa: nekem a kékre fájna a fogam, aztán majd meglátjuk, mit hoz a jövő.
süti beállítások módosítása