HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Chrono Ferrari 512BB

2012.05.01. 06:48 Labdacs

korán reggel van. múlt kedden ilyenkor kellett valakiért reggel ötre kimennem a Népligethez, természetesen a telefonomban lementve maradt a fél négyes ébresztő, fel is keltett annak rendje és módja szerint, ezért most kihasználom a hirtelen jött lyukas órákat, és írok egy olyan modellről, ami rajtam kívül ebben az országban talán két embert érdekel. meg Erdélyországban még egyet.

ez pedig az 512BB a Chrono-tól. akinek ez a márkanév nem mond semmit, az gondoljon a SunStar nevű gyártóra; őket hívták valaha így. a naaagy 2000-es Ferrari moratórium előtt ők is gyártottak Ferrari modelleket. vagyis helyesebben fogalmazva Ferrari modellt, csak ezt az 512BB-t. a bemutató alanya eladó gyűjteményből hozzám kerülő piros példány, de létezett még feketében és sárgában is.

és milyen jó, hogy létezett, mert így gazdagabb lett a Ferrarit gyűjtő közösség egy kuriózummal. sajnos a forma maga nem vádolható azzal, hogy harmonikus lenne. sokan a 308 GT4 Dino-t illetik a legcsúnyább Ferrari címével, én ezt a címet gondolkodás nélkül a 365GT4/512BB párosnak adom. ebből kellett főzniük az egytizennyolcasító mestereknek, és ahhoz képest egész jót alkottak.

ha a részletekbe megyünk, akkor láthatunk érdekesen nagyvonalú-, de a 2000-es évek előtti rút kiskacsa részleteket is. a kipufogócsövek végződéseit például bármelyik mai Elite modellen elfogadnám, a hullámosan ragasztott, messziről láthatóan papírból készült rendszámtábla viszont annyira nem szép megoldás. természetesen a rácsok kivétel nélkül kamuból készültek, de legalább külön alkatrészek, nem a feketére festett fémfelületet kell bámulnunk.

a kamurács-orgia a motorháztetőn csúcsosodik ki, ahol öt sorban sorakoznak a recék. a motorháztető egyébként hatalmas, gyakorlatilag az autó egész hátsó része felnyílik. ehhez képest csak egy apró kis karocska tartja az egészet, nem is túl stabilan.

elöl van egy szép, és kivételesen igazi hűtőrácsunk, rajta a lovacskával. fekete a rettenetes borostyánsárga lámpatest, ami a kegyelemdöfést viszi bele ebbe a formába. felette egy szép szellőzőrács, amiről majdnem elhisszük, hogy tényleg alumíniumból készült, mellette a két bukólámpa fedele. sajnos a lámpák nem nyithatók, de ne csodálkozzunk, hiszen maga a csomagtérfedél is fix; ebben a bemutatóban nem lesz kép a pótkerékről.

gyönyörűen kidolgozottak a szélvédők, főleg az első kerete tökéletes. vékony, egyenletes, szép. a bonyolult egykaros ablaktörlőlapát is szépen sikerült, messze vagyunk még a 2D-s fotómaratott rémségektől. a kis csöppnyi tükör is szót érdemel; nagyon jól sikerült.

sajnos ugyanez nem mondható el a kerekekről. egyszer, majd ha nagyobb leszek, és megértem, hogy miért nem lehet egy modellnél a kerékméretet rendesen belőni, akkor majd leírom ide, de addig csak értetlenkedek. csöppnyi, bár tisztességesen kidolgozott felniket kapunk óriási traktorgumikkal, amiknek ráadásul még a mintázata is rájátszik a traktoros érzésre. egyértelműen ez a részlet a modell leggyengébb pontja.

az Ertl 275 GTB4 és a Jouef-féle SWB után ez volt az egyik első Ferrari, aminek rendesen kidolgozták az ajtaján a szélvédőkeretet, és mind közül itt sikerült a mutatvány a legszebbre. tanácstalanok lehettek, hogy most akkor legyen-e benne üveg, vagy ne, ezért az anyósülés oldalán tettek bele, a vezetőoldalon kihagyták belőle.

belül van egy kis fekete. feketével. meg még egy kis fekete. jótékonyan elfedve a hetvenes évek kockasivárságú beltéri formáit.

az egyedüli dolog, ami nem szögletes ebben az autóbelsőben, az a kormánykerék. meg a váltókar gombja. egyébként nagyon is tisztességes a munka, csak tényleg semmi nem látszik belőle a sok szöglet miatt.

még a kardánalagút is egy fekete téglatest. viszont a kedvenc részletem, a piros tűzfal így jobban kiemelődik.

a motor jól látszik, hiszen tényleg kinyílik a modell szinte teljes hátsó része. alapvetően egyszerű szerkezet, de vannak rajta csodálatra méltó megoldások, például a festett töltősapkák. a cérnaszál gyertyakábelek nem túl meggyőzőek, de azt a Kyosho is elrontotta.

tipikus régi-Ferrari modell ez a kis Chrono. abból a korszakból, amikor még nem váltak ipari sztenderddé bizonyos megoldások, tele kísérletezéssel, tele akkoriban értékes megoldással. ilyenkor sajnálom, hogy ezek a gyártók nem pörkölhetnek oda néha a nagy Mattel orra alá.

24 komment

Címkék: bemutató piros bb chrono 512

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr494481617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2012.05.01. 12:35:23

Nem rossz modell ez, őszintén szólva én rosszabbra számitottam.
A mintázat a gumi oldalán tényleg megdöbbentő, hogy lehetett ezt igy elrontani, nem értem.
Az ajtók is egészen pofás darabok volnának, ha nem csúfitaná el őket a hatalmas karok. Na de persze ne várjunk csodát egy 90-es évekbeli modelltől.
De nagyon szép modell, engem meggyőzött.
Miért nem tartod meg magadnak inkább?

Missa 2012.05.01. 14:58:03

Még hogy csak két embert érdekel! :-)
Érdekel ez engem is. Csak tényleg, az eredeti autó nem egy szívdobogtató látvány. Benne van az én kívánság listámban is. Igaz, ha egy mód van rá inkább a Kyosho. Sosem láttam még igaziban Chrono-t. Annak idején olvasgattam a Modell Fahrzeug-ban róla, de sehol nem láttam. Biztos, hogy vettem volna. De manapság inkább várnék valami, hangyányival szebbre. :-) Tudom, esélyem annyi rá mint Hitler-Sztálin-Pol Pot triónak a megosztott Béke Nobel-díjra. :-)

Labdacs 2012.05.01. 14:59:08

@Missa: a börzén pl volt Kyosho 512BB.

ferrarifan 2012.05.01. 15:02:03

@Labdacs: Milyen jó, hogy annak idején megvettem a Kyo 512 BBi-t. Ma már biztos nehezebb lenne.

Missa 2012.05.01. 15:06:14

@Labdacs: Ja, láttam. Csak, 1. "anyagi tehetség" is kellene hozzá. 2. A másik "csúf kiskacsa", a Mondial 8 is jobban kellene előbb. :-)
Sajnáltam a pénzt rá. Olyan közel vagyok már egy másik nagy vágyamhoz! ;-)

Labdacs 2012.05.01. 15:08:00

@Missa: a jövő hét elején indul is a hollandusoktól.

Labdacs 2012.05.01. 16:36:22

@Missa: megrendeltem, amikor megbezséltük, hogy a piros kell, a májusi pakkban benne is lesz.

Missa 2012.05.01. 17:03:19

@Labdacs: Nem számítottam rá! De akkor jól kezdődik a májusom! :-) Írtam mail-t.

LeoNardo 2012.05.01. 17:29:14

Érezhető az írásból, hogy nem akartad a modellt lehúzni, sőőt, mégis úgy érzem, hogy egy kicsit túlságosan objektív voltál. Az én SÁRGA példányom a Kyosho 512BBi mellett áll, és bátran állítom, hogy semmi oka szégyenkezni. Ha lenne a közelben tolómérő, megmérném hogy biztos legyek a dolgomban, de szerintem a két modellen pont ugyanakkora felnik/gumik vannak. És élőben egyáltalán nem olyan traktoros a gumi, nekem a cikk olvasása előtt fel sem tűnt, hogy gond lenne vele. A Kyoshon egyik oldalon sem teli az oldalablak, sőt, egy leheletnyivel vastagabbak is az ablakkeretek. Az összes többi részletben a Kyosho nyer, de így vitrinbe téve, 30 centi távolságból nem az az ember első gondolata, hogy mi ez a vacak amellett az ékszer mellett.

Mikor készültek ezek a Chrono-k? Nekem tavaly egy bontatlan példányt sikerült beszereznem. Napokig ki se akartam nyitni.

LeoNardo 2012.05.01. 17:29:55

@Missa: mi a nagy vágy? Ne titkolózzatok :)

Labdacs 2012.05.01. 18:33:01

@LeoNardo: nem, egyáltalán nem akartam lehúzni, sőt. én is bátran oda merem állítani a Kyosho mellé. 1998-ban lettek kiadva.

Missa 2012.05.01. 18:55:35

@LeoNardo: Egy rejtvény. Erről milyen Ferrari jut az eszedbe: 1.bp.blogspot.com/-Fat-b9UXhBA/TdGMvlC0unI/AAAAAAAAAqM/r1MFJ_5042M/s1600/shimmer6.jpg
Nem a nő személye a lényeg, amúgy is a fene tudja ki ő. Koncentrálj a hajára. :-)

LeoNardo 2012.05.01. 21:34:58

@Labdacs: akkor ebben egyetértünk.

@Missa: semmilyen...
Talán valamelyik 60. évfordulós Elite.

Missa 2012.05.01. 22:36:08

@LeoNardo: Jó, elismerem, rossz árnyalatú színt választottam. Akkor segítek. Read Head - na ezt fordítsd le olaszra és meg tudod ki is az én választottam! :-)

Missa 2012.05.01. 22:37:47

@LeoNardo: Jaj bocs. Megkopott, az amúgy is gyenge angol tudásom... Red Head. Ezt kell olaszra fordítani. :-)

Missa 2012.05.01. 22:40:33

@LeoNardo: De van egy "fonetikus" segítségem is:
img.infobomba.hu/olasz-teszta.jpg
viragszinvonal.unas.hu/shop_ordered/9001/shop_pic/unas_143452.jpg?time=1328736920
Csak olvasd össze a két képen látható dolgot és meg tudod mire várok. :-)

Labdacs 2012.05.02. 09:13:47

@LeoNardo: lehet, hogy még korán reggel volt, és nem tudtam rendesen megfogalmazni, hogy átjöjjön, de én nagyon szeretem ezt a kis gépet. többször is leírtam már, (igaz, hogy talán nem itt) hogy látva a SunStar Platinum gépeket, egy olyan minőségű SunStar Ferrari vonalat nagyon szívesen látnék. bár tudom, hogy ez csak álom marad.

LeoNardo 2012.05.02. 09:48:38

@Missa: így már érthető. A csaj hajszínére koncentráltam és ez elvitt az erdőbe :)

Csak nem egy CMC? Melyik?

Labdacs 2012.05.02. 10:17:26

@LeoNardo: összeszámoltam, idén már 21 lovacskás parkolt be a nemlétező vitrinembe, és a 22-ik, egy Kyosho Daytona Competizione #71 már vár rám, hogy hazajöhessen Németországból, aminek az árának egy részét jó lenne, ha ez fedezné. ráadásul megvan már sárgában. erős a kísértés, de jobb lenne vevőt találni rá.

LeoNardo 2012.05.02. 10:20:59

@Labdacs: szép szám. Így már értem.

Missa 2012.05.02. 12:32:50

@LeoNardo: Az CMC, sima vörös. A fekete lámpája nem látszik, ez kevésbé tetszik, a Lucybell nagyon tetszik, de annak meg nem az a szép hasított küllős a kormánya. Tehát marad a vörös. Na és persze az ár sem volt egy utolsó szempont. Majd inkább a California esetében próbálok kevesebb kompromisszumot kötni, árban is és abból ha minden jól megy a kékre pályázok.

LeoNardo 2012.05.02. 17:28:38

@Missa: én is egy "sima" pirosat szeretnék majd.
süti beállítások módosítása