HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

CMC Ferrari 250 GT SWB California Spider

2012.12.23. 15:18 Labdacs

adott egy modell, amiről már a sarki fűszeres is mindent tud, aminek a megérkezését már több, mint egy éve várjuk, amit kiemelkedő figyelemmel kísért a szakma, ezerszer beszéltünk már róla mindenféle fórumokon. mi a fenét lehetne róla írni?

az az igazság, hogy rengeteget. a képek azok képek, az enyémek is csak azok, azokból szinte semmi nem derül ki a modellről, ezért rengeteget kell írnom, hogy legalább valami kis szeletet meg tudjak mutatni belőle. nem lesz könnyű. az első fotók alapján bennem is volt egy nagy adag csalódottság. ott volt ugye a még majdnem friss és ropogós Elite verzió, tehát maga a téma sem ígérkezett nagy durranásnak, ráadásul a képek alapján, aki már látott CMC 250 SWB-t, az nagyon sok extra tűzijátékra nem számíthatott.

és mekkorát tévedett... de ne szaladjunk előre. először is egy kis magyarázat, hogy miért lett az enyém kék. nem, nem (csak) a nem-piros mániám miatt. kizárásos alapon döntöttem így. ha nem lett volna meg az Elite verzióból az összes színvariáció, akkor lehet, hogy fekete lett volna, de mivel fekete Elite van itthon, ezért marad az egyetlen, amit nem adott ki a Mattel. nos, nem bántam meg.

ez a szín gyönyörű. alapvetően világoskék, de van egy ezüstös hatása, talán a metálszemcsék miatt. bizonyos fényviszonyok mellett egy nagyon enyhe lilás árnyalatot is bele lehet látni. ehhez jönnek a gyönyörű krómozott alkatrészek és a pezsgőszínű beltér. tény, hogy a legelső képeken eggyel sötétebb árnyalatú kék szerepelt, de szerintem az, amiről ez az autó szól, az életcsászárság, azt sokkal jobban tükrözi ez az árnyalat, mint egy komorabb sötétkék.

imádom ezt a formát, szinte nincs olyan nézete, ahonnan ne mutatna jól. ideje közelebbről is megvizsgálni.

egy CMC modellnél érdemes egy picit elidőzni a hastájékon is, ott is találni rengeteg érdekességet, pedig élete nagyon nagy részében rejtve marad ez a fele. a rézcsövek már szinte megszokottak, ahogy az olajteknő-váltó egység is. a futóműalkatrészek nagyon szépek, de nagyon szeretem a kis bilincseket amivel a különböző csöveket rögzítették.

régi kedvencem a fémből készült hátsó laprugó a csatlakozó kis stabilizátor-rúddal.

az első lámpák is tökéletesek, talán-talán a fényszóró előtt levő buborék krómkerete hangsúlyosabb valamennyivel a kelleténél.

a hátsó lámpák: okés, van krómkeret a lámpatest és a karosszéria között, ezt már az Elite verziók is tudták. na de a lámpát rögzítő kis csavarok is megvannak. ezen a modellen még a lökhárító is olyan részletességgel van kidolgozva, ami épp ésszel eszünkbe sem jutna, különös tekintettel a rajtuk levő babákra.

a csomagtartó fedelén levő Ferrari felirat talán a legfinomabb fotómatatott alkatrész, amivel eddig élőben találkoztam. de mégsem ez a legérdekesebb dolog itt hátul, hanem az alatta levő kis zárszerkezet. ami működik; a fedelet a kis mütyür gomb benyomásával tudjuk nyitni. a fedél becsukásánál olyan szépen kattan a helyére a zár, hogy az eddigi etalon modellalkatrész-kattanás hangomat (ami a BBR F430-as csomagtartófedelének csukásakor volt hallható) szépen a második helyre csúsztatta.

a szélvédőkeret is jól sikerült. a kis gumiperem a szélvédő körül nagyon ügyes, de az ablaktörlők sem sima 2D-s fotómaratott alkatrészek, hanem szépen kidolgozott műszerek.

a gumi-felni-fék szentháromság CMC módra. a gumikon a profilmélység egy picit talán túlzó, ráadásul én nem rajongok a gumikba öntött feliratokért sem, igaz, azok most egész jól sikerültek. a kerékre a koronát mindenképpen a küllőzés teszi fel, de a központi kerékanya kidolgozása, közepén a teljesen jól olvasható feliratokkal is gyönyörű.

a fényképeken a tető dőlése furán meredeknek tűnt. főleg a piros színűeken. de most jön a szokásos mantra: élőben nem, ott nagyon szép, arányos

az a krómcsík az ajtók felső peremén talán nem egyedi dolog, de a gumitömítések megléte mellette már olyan látványelem, amit nem látni minden modellen. ha már gumi: természetesen a kilincsek alatt is megtalálhatók a kis tömítések.

ahogyan az ajtónyílásban is ott a tömítés, végig, ahogy kell. az olyan kis finomságokról, mint a szegecselt fém küszöbvédő, vagy a műszerfal és az ajtó találkozásánál levő kis fémlap is érdemes szót ejteni. az ajtókárpit igazi bőrből készült. sajnos ez látszik is, a varrások, az illesztések, meg az egész ajtózseb nagyon nem egytizennyolcas arányú. még egy kritikai megjegyzés: az ajtók mindenféle ellenállás nélkül kalimpálnak nyitás után, mintha nem is fémből készült pántok tartanák a helyükön őket, hanem egy meggyűrt kartonpapír. lehet, hogy valakinek így tetszik, nekem egy picit szokatlan.

a műszerfal két éke a csodás fakormány és a visszajelző műszerek. a kormány nem egyszerűen egy barna karika, valóban látni rajta a fa erezetét, a küllők és a Ferrari emblémát is tartalmazó duda külön darabok. az órák pedig külön-külön vannak elkészítve, a számlapjuk is nagyon szép.

az ülések huzata is bőrből készült, ahogyan az ülések mögötti kis felület is. itt már nincsenek olyan jellegű problémák, mint az ajtókárpit esetében, sőt.

említettem már, hogy egy apró zárszerkezet segítségével nyithatjuk a csomagtartót. odabent mi vár ránk? finom-finom kárpitozás, a tanksapka, a pótkerék. ahol kell, ott egy krómszegély. és természetesen gumitömítés-imitáció a szegélyeken.

a motorról nem is kéne írnom, annyi minden van itt, hogy elég csak a képeket nézegetni. van, aki szerint a CMC újrahasznosította a 250 SWB motorját, és azt tette egy az egyben ide, de azért rengeteg apró különbséget találni, sok-sok finomítást.

az egyik kedvenc részletem egy banálisan egyszerű kis dolog, a motorháztető tartó kis konzol a tűzfalon. a másik a gyújtási sorrendet leíró tábla a motor elején.

ez lett volna a szépséges California bemutatója. már elkészítettem a képeket, csomagoltam vissza a gépet a dobozába, magamban fogalmaztam már a végszót, valami vulgárisat, amikor rájöttem, hogy egy fontos dolog kimaradt; a tető.

mert ugye a nem piros verziókhoz jár felcsatolható keménytető is. ráadásul a CMC csinált egy csavart: a szürkéhez fekete-, a feketéhez szürke tetőt adnak. (a kékhez kéket) van akinek ez a megoldás nem tetszik, de én például a fekete tetős szürkére eléggé rákívántam amikor a prospektusukban megláttam kinyomtatva.

a tetőt a szélvédőkerethez a képen látható két kis rugó húzza hozzá tökéletesen. picit fura megoldásnak tűnik, voltak, akik ruhacsipeszt kiáltottak, de élőben egyáltalán nem vészes. nézegettem képeket az igazi autóról, próbáltam meglesni, hogy hogyan rögzül a tetejük, de sajnos igazán jó képet nem találtam, csak egyet, ami alapján sejteni lehet, hogy ott is mintha ez a megoldás lenne, persze jóval szolidabb méretben.

a tetőt tartó kis konzol szerintem egymagában több alkatrészből áll, mint egy komplett 1:18-as Bburago 250 GTO. emiatt megérdemel egy külön fotót.

hogy hogyan illeszkedik a tető? sok panaszt hallottam, de nekem vagy szerencsém van, vagy mások nem voltak elég ügyesek, de az enyém tökéletes. a csomagtartófedél előtt levő két kis krómkarom alá kell becsúsztatni a tető alsó-hátsó felét, és máris a helyén van. ezután lehet bűvészkedni a kis rugókkal, de nekem nem is volt rá szükségem, enélkül is tökéletesen a helyére került minden.

ami a legérdekesebb, hogy a tető által egy teljesen más karakterű autót kapunk. a kis könnyed barchetta egy szempillantás alatt GT-autóvá változik hatására. nehéz eldönteni, hogy melyik változat a kívánatosabb.

ha nő lenne, én meg facér, akkor hozhatná a fogkeféjét, bár tartok tőle, hogy esélyem sem lenne nála. nem-nem, nincs tökéletes modell. szerencsére. ez sem az. csak a tökéletességre törekszik. ennyi pénzért, amit elkérnek érte, ez persze elvárható. de ezért a sok pénzért igazi ünnepnapot varázsol akkor, amikor először kibontjuk, és a nap különlegesebb pillanatai közé tartozik, amikor elvonulunk nézegetni. számomra egyértelműen ez a 2012. év modellje.

26 komment

Címkék: california bemutató kék 250 cmc swb

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr234975569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2012.12.23. 15:21:21

Na végre, erre vártam :) Olvasom is!

ferrarifan 2012.12.23. 15:48:40

Tényleg nagyon szép modell, és már többször hangoztattam, hogy nekem ez a változat tetszik a legjobban.

A szürkéhez fekete, a feketéhez szürke tető nálam nagyon nem jön be.

Missa 2012.12.23. 16:23:35

Nos ezzel: "számomra egyértelműen ez a 2012. év modellje." tökéletesen egyet tudok érteni!
Talán ezen a képen, halványan, a bal felső sarokban látszik a tetőrögzítés: www.ultimatecarpage.com/pic/2176/Ferrari-250-GT-SWB-California-Spyder_4.html
A prospektuson, amit láttam másik két szín variációt, azt mondom, bármelyiket szívesen elfogadnám! Mondom ezt az ezüst szürkére is, pedig hírhedten nem vagyok rajongója a színnek... De még ezüstben is gyönyörű a modell. Bár ezt én inkább Pininfarina-nak tudom be. Igazán elegáns, szép vonalvezetésű karosszériát tervezett az autónak, amihez a CMC limitált színei nagyon passzolnak! Szép modell! A szívemben, a dobogó legfelső fokán helyet kért magának az SWB mellett! De le nem taszította! :-)

Dinoenzo 2012.12.23. 18:10:56

Itt Mr. Ruhacsipesz :)

Gratulálok a modellhez!
Remek volt ez a kis bemutató,és nagyon részletes.

Egy dolog maradt ki csak,hogy a modell kerekei csapágyozottak.

Számomra ez viszi a prímet.

Én is ezt a Californiát szerettem volna beszerezni,de sajnos nekem ez a kék túl világos,és nagyon kilógott volna a mostani gyűjteményemből ez a szín.

Remek kis gép,de azért egy kicsit sablonos,és darabos a számomra.Kár hogy a HW-ELITE-es California korábban már megjelent.

Ne tegyük a CMC-t Californiát a HW- mellé,mert brutális eltérések vannak méretek terén.

Talán nekem van csak itthon fekete CMC Californiám,és egy kicsit magányos is vagyok :)

Nekem a hard top-os megoldás nagyon nem jön be,még akkor sem ,ha nem az a randa szürke sapkája lenne az én modellemnek,hanem a fekete.
Az íve nem szép tetőnek szerintem,és még kisebbé teszi optikailag a modellt.

Talán 2013-ban a CMC 312 Berlinetta,és a Spyder több durvább megoldást fog rejtegetni a számumkra,és érdekesebb is lesz :)

Nekem idén a HW-ELITE 458 GT2 vitte a prímet...1 db hibát találtam csak rajta.

kantorati 2012.12.23. 21:42:29

Köszönjük a jó kis bemutatót! Érdekesebb így egy bemutatót olvasni, hogy közben az adott model itt van előttem az asztalon. Ritka egy lehetőség ez, főleg hogy még a szín is stimmel. Fantasztikus model, talán az egyik legszebb az összes közül... de mivel az én szívem a mai Ferrari modelek felé húz, a "fehérektől" nem veheti el a dobogó legfelső fokát!
Minden blog- os kolégának békés, boldog Karácsonyt kívánok, a házigazdának meg külön köszönet az ezévi bemutatókért, olvasnivalókért!! Jövőre ugyanígy!!

kantorati 2012.12.23. 21:51:58

Ja, és a képeket elfelejtettem ismét megdicsérni! Nekem nagyon bejönnek! Szerintem tökéletesek!

Missa 2012.12.24. 13:06:20

@kantorati: Szerintem a népsűrűség és a limitált példányszámok tekintetében, szerintem Nálunk, Magyarországon van a legtöbb kék példány.
Kapásból tudok 4 darabról határainkon belül. :-)))

MT21013 2012.12.24. 20:02:46

Sajnos jelen pillanatban egy CMC birtoklása meglehetősen távolinak tűnik számomra, de látva többek között ebben a bemutatóban is a kidolgozottság korábban elképzelhetetlen fokát biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb lesz...

LeoNardo 2012.12.29. 13:17:14

Lehet, hogy egyedül vagyok vele, de szerintem a CMC kiadás pirosban is szép!

A bemutatót olvasva azon tűnődtem, hogy hogy tudják ezt ennyi pénzért ilyen részletesen megcsinálni? Ha ez a modell 300 euróért ennyi részeltet nyújt, akkor hogy mer 90-100 eurót kérni a Mattel egy modellért??? Aztán mégis arra jutottam, hogy kell egyáltalán, hogy egy modell ennyire részletes legyen? Nekem bőven elég az, hogy egy ilyen bemutató során rácsodálkozzak, hogy mire képes egy ilyen gyártó, de nem kapott el a birtoklási vágy.

Labdacs 2012.12.29. 14:01:50

@LeoNardo: igazából számomra az összes CMC egyik legnagyobb különlegessége az, hogy miközben tényleg ennyire részletes és szép, ezt úgy tudja, hogy nem kell hímes tojásként bánni vele, meg lehet fogni, lehet nézegetni, stb...
ezt pl a GMP nem igazán tudja.

Labdacs 2012.12.29. 14:03:33

@LeoNardo: a 80-100 euró az a bolti ára, tippem szerint a Mattel nem kér 30-35 eurónál többet a nagykerektől egy modellért. és ebből ki kell jönnie mindennek, a kínai munkás bérétől kezdve az anyagköltségen át a szállítással együtt a vámig.

LeoNardo 2012.12.29. 14:26:34

@Labdacs: de gondolom ugyanez az arány egy CMC-nél is. A kisker ár ugyanúgy képződik, nem hiszem, hogy a prémium modelleken kisebb a szorzó.

Labdacs 2012.12.29. 14:32:17

@LeoNardo: a saját magam példájából mondom, hogy de, valamivel kisebb.
persze vannak fix arányok, pl az adók fix százalékban tevődnek rá. de pl az anyagköltség nagyjából ugyanaz, egy CMC ugyanannyiért jön át Kínából, mint egy Bburago, a nagyker, meg végül a kisker is többet keres rajta akkor is, ha kisebb kulccsal adja, tehát itt azért nagyobb a mozgástér.

Dinoenzo 2012.12.29. 14:32:59

@LeoNardo: A vörös California nekem is bejövős már.Talán a ruhacsipesz nélkülisége,és az enyhe narancsossága miatt.

CMC birtoklási vágy engem sem kapott el,és Missát sem,Camarot sem,Xapat sem :)

Az első CMC amit láttam ...egy Maserati 250 D F.1-es gép volt......napokig nem aludtam a látványa után :)Naponta jártam a boltba,és 30 perceket töltöttem el ott nyáladzással.

www.kephost.com/images4/2012/12/29/a1_2012_12_29_v1l5aja0uf.jpg

1:18-as!

Dinoenzo 2012.12.29. 14:52:52

@Labdacs: Én ezt a CMC Californiát már nem annyira merem tapogatni.

És mivel a kerék csapágyas is....figyelnem kell arra is ,hogy a modell el ne kezdjen gurulgatni ide-oda :)

Ha rajt van a hard-top-os tető a Californián....reflexből olyan BUBU-san (mutató & hüvelykújj ablak helyén be) érek a modellhez......pedig ezt a mozdulatot nem kellene erőltetnem gyakran,mivel az a 2 db ruhacsipesz nem igazán tartja meg a modell teljes súlyát.

A CMC 250 GT SWB Copetizione-t jobban merem piszkálgatni,de a 250 TR-t már annyira nem :)

A BBR 375 határeset.

A GMP tényleg már nem annyira tapizható.

Az Exoto XS 246 D F.1 meg már túl törékeny,és megfoghatatlan.

Labdacs 2012.12.29. 15:00:05

@Dinoenzo: tapogatás alatt nem pont ezekre gondoltam.

Dinoenzo 2012.12.29. 15:21:14

@Labdacs: na jó....egyben van a CMC az tuti,és nem kell parázni nagyon tőle :)

=xapa= 2013.01.01. 16:40:33

Kicsit offolok, mert már mindent leírtatok erről a gépről, de mégsem hagyhatom szó nélkül a 2012-es Év Modelljét :)

Igazat kell adnom LeoNardonak és Dinoenzonak abban, hogy nem a mindent elsöprő birtoklási vágy az első reakció, amit kivált ez a gép. Legalábbis nálam nem.

A finom műszaki és technológiai megoldásokért lelkesedő énem teljes és határtalan elismerése az, amivel adózni tudok a CMC ezen remekműve előtt. (De ez általánosságban a CMC minden műszerére igaz.)

Labdacstól hallottam először szinonímaként a "műszer" szót a "modellre", és azóta előszeretettel használom én is. De igazából a high-end gépek, és különösen a CMC érdemelné meg ezt a kifejezést.

Nekem egy szem CMC modellem volt, a 156 F1, de Labdacs segítségével túladtam rajta. Ennek több oka volt, amivel most nem untatok senkit, csak egyet emelik ki közülük. Korábban is írtam talán erről, de nekem már "túl sok" a CMC, nem tudom befogadni ezt a végtelen részletességet akkor, amikor kézben tartom a gépet.

Röviden a lényeg szerintem is az, amit LeoNardo is írt: jobb tisztes távolságból, tökéletes makrókon keresztül gyönyörködni egy ilyen gépben (és persze olcsóbb is :)

Ettől függetlenül ez a CMC 250 SWB California maga a csúcsra járatott finomság és precizitás, tényleg minden tiszteletem az övé, és mindenki érezze elismerően hátbaveregetve magát általam, aki birtokol egy ilyet :)

Missa 2013.01.01. 19:23:22

@Dinoenzo: "CMC birtoklási vágy engem sem kapott el,és Missát sem,Camarot sem,Xapat sem :)"
Laci, engem azért egy kicsit igen... :-) Szeretnék még egy 250 GT SWB Competizione-t is. Én mindig is rajongtam a "műszerekért". Úgy vagyok velük mint a karórákkal. Tisztelem bennük a kézműves munkát. Karórából is ha tehetném, csak is felhúzósat vennék! Nem quartzot, nem automatát! Hanem olyat, amit naponta fel kell húzni! Órások szerint az ilyen típusú órák, már csak kis szériában, manufakturálisan, gyűjtőknek készülnek. Mivel nem gyűjtök órákat, hanem Ferrar modelleket, nekem a CMC (látatlanban a GMP és az Exoto) a "felhúzós óra", a BBR-Kyosho a "nagyon jó minőségű, kisszériás automata", az Elite pedig a "jó quartz óra". Na jó, Elite-ből egy-kettő a második kategóriába is belefér.
Szóval én azért beleszerettem a CMC-kbe. Nem akarom mindegyiket, csak ami Ferrari, csak ami sárvédős és mindegyik külön állóból csak az egyiket. Ezért nem lesz több 250 TR-em, pedig a fekete és a "Lucybelle" is teszik. Nem lesz több California-m, pedig mindegyik tetszik. Szóval jelenleg nagyon vágyok egy #14-es Competizione-ra. A Berlinetta SWB-k kevesebb "kötözködni valót" tartalmaznak mint a California-k. Talán nem véletlenül lett 2006-ban az Év Modellje valahol, valamilyen kategóriában. :-)

Labdacs 2013.01.01. 19:35:42

@Missa: ahogy 2012-ben pedig a California. :-)

Missa 2013.01.01. 19:44:05

@Labdacs: Tényleg?! Ezt nem is tudtam... Igaz, nem tartom a mutatóujjam a modell világ ütőerén. :-)

Labdacs 2013.01.01. 19:45:26

@Missa: CMC nyúzletterben jött nemrég a hír róla.
nem tudom, milyen jelentőségű díj, de díj. szép sárga plecsni.

Missa 2013.01.01. 19:52:10

@Labdacs: Aha. Be vagyok regisztrálva, de nekem még nem jött nyúzletter. Na majd pár nap múlva.

Labdacs 2013.01.02. 08:09:21

@Missa: régebben jött, még mielőtt nekifogtam volna ennek a bemutatónak. onnan tudom, hogy gondolkodtam rajta, hogy beleszőjem-e a szövegbe.

=xapa= 2013.01.03. 19:24:29

@Missa: "Karórából is ha tehetném, csak is felhúzósat vennék! Nem quartzot, nem automatát! (...) Órások szerint az ilyen típusú órák, már csak kis szériában, manufakturálisan, gyűjtőknek készülnek."

Egy kicsi off következik, de ezzel azért vitatkoznék. Egy felhúzós szerkezet majdnem megegyezik egy automata szerkezettel, csak az automata rész ( a rotor) nélkül. Nyilván automatából is készülnek manufakturális keretek között, sorszámozott, kis szériás példányok olyan összegekért, hogy az árukat az Atlantis legénysége látta utoljára az űrben, a csillagok felé tartva.

Kvarcok terén pedig egy atomóra szinkronjeladó által vezérelt kvarc szerkezet szintén felveszi a kesztyűt egy mechanikussal műszaki téren, és persze árban is :)

Szóval szerintem az óráknál is a gyártó szerint, és nem az óra jellege szerint érdemes meghúzni a high-end és a gagyi közti határt :)

De amúgy természetesen értem amit ezzel az órás hasonlattal mondani akartál, és a lényegével egyet is értek :)

Missa 2013.01.09. 20:39:51

Na, úgy néz ki a kéket szétkapkodták mint orosz muzsik a gombos harmónikát... CMC most írta, hogy akinek még kék kell, az csipkedje magát, mert alig van már...
süti beállítások módosítása