nem is olyan régen, pár bejegyzéssel ezelőtt volt szó erről a modellről. arról, hogy miért nincs róla bemutató még itt a blogon. nem tartottam fontosnak, mert a testvérmodelljéről a Tastarossa-ról már volt szó, elég bőven siránkoztam a gyönge teste felett, így azt gondoltam, hogy nem is igazán érdekes.
de a blog lelke az olvasó, hajtóereje a kommentező, a kérés pedig szent, ezért ma reggel képalkotó eszközt ragadtam, fotóztam, gondolatokat összegeztem. ezekből születik ez az írás. mivel a Testarossa tényleg alaposan kivesézésre került, ezért főleg a két modell közti különbségekre szeretném helyezni a hangsúlyt. egyrészt az apró különbségekre, másrészt a legfontosabb kérdésre; sikerült-e a Kyosho-nak rendesen összerakni az 512 TR-t, vagy itt is csalódunk.
a különbségek elsőre aprók, de az autó karakterét egészen jól megváltoztatják. az 512 TR megkapta a 348-as hűtőmaszkját, ez oldotta valamelyest az orr szögletességét. eltűnt a küszöbről a fekete festés, ezzel a lapos-széles hatás csökkent egy picit. új, nagyobb felniket kapott. hátul is módosult a lökhárító, a motorborítás szigorú éleit lágyabb vonalak váltották fel. a belső is átalakult, de csak minimálisan.
vagyis tipikus facelift történt. ízlés kérdése, hogy kinek melyik tetszik. a Testarossa ugye a legenda, a NÉV, amit híres ősöktől örökölt, és méltón visel. az 512 pedig ennek a finomított, tökéletesített, szelídített verziója. megmondom őszintén, hogy én nem tudok dönteni, de talán az 512 TR.
másik kérdés a modell minősége. sikerült-e kiköszörülni a csorbát, kijavítani a hibákat, sikerült-e újra igazi Kyosho minőséget gyártani? mik is voltak a bajok? a bukólámpa nem volt rendesen beállítva, a jobb oldali ajtó csúnyán lógott, a hátsó felfüggesztés igénytelen volt, a beltérben is akadtak fura részletek, találkoztam néhány ferde matricával is.
jelentem, a bukólámpák tökéletesek. szépen nyílnak, szépen csukódnak, a Testarossa lámpáival jelentkező szenvedésnek nyoma sincs. a részletek is szépek; a lámpák, a rács, a lovacska. a fényezés. az illesztések. kezdetnek biztató.
van itt hátul ez a rács. ez maradt, csak az 512 M-en lett belőle négy kerek lámpa. nna kérem, ez a rács lötyög a modellen, mert csak a bal oldalán fogja a ragasztó, jobb oldalon el lehet emelni a lámpáktól. ha nem nyúlok hozzá, akkor nem venni észre, de azért elég bosszantó.
a kerekek nincsenek túlbonyolítva, egyszerűek, de szépek. természetesen a hátsókat nem tervezték újra, egyszerű, közös tengelyes megoldás van itt is.
az ajtók szépen illeszkednek. egy icipicit talán lógnak. de ez csak a könyörtelenül mindent visszaadó makrófotókból látszik. nyitni eszköz nélkül nem lehet őket, a dobozban található egy kis műanyag szerszám hozzá.
a csomagtartó a kárpit színétől eltekintve pontosan megegyezik a Testarossa csomagtartójával. szép. ugyanolyan igényes, mint annál, nem lehet belekötni.
belül fekete. minden. tud ez jó lenni, ha a kidolgozási hiányosságokat, a hibákat kell picit takargatni egy jól megválasztott sötét színnel, de itt most nem lenne rá szükség, hibát nem találni idebent. nagy formagazdagságot persze senki ne várjon, de az anyagok finomak, a részletek jók.
ha már részletek; továbbra is a kedvenc Testarossa/512 TR részletem a gépháztető alatt levő tanksapka. maga a motor óriási, szinte alig fér el a vackában.
a kidolgozása nem egy CMC minőség, de Kyosho minőség. a szokásos dolgok, mint gyertyakábelek, kupakok, csövek, bilincsek mind megvannak, a blokkról meg majdnem elhinni, hogy alumíniumból készült.
ha valaki nem nézi meg jobban a motorteret, észre sem veszi a slusszpoént a motorháztető belső élén. a kinagyított felirat a modellen nagyjából 3mm x 3mm-es. teljesen olvasható. nagyítóval.
most kéne valami végső állásfoglalás, hogy milyen a gép. nem lett tökéletes, a Kyosho Ferrari terén hozott általános színvonalát nem éri el. egy Daytona, egy F40 simán felette áll, nem beszélve a 250 GTO-ról. de ha nem hozzájuk mérjük, hanem önmagában vizsgáljuk, akkor is felhozhatjuk ellene, hogy a lötyögő alkatrészek nem illenek a képbe. viszont formára meg tökéletes, de a végső érve mégis csak az, hogy 512 TR-ből ez a legszebb a piacon. egészen 2011-ig, amikor is jön a HighEnd verziója. akkor visszatérek rá újra.