HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Kyosho Ferrari 512 TR

2010.12.05. 13:16 Labdacs

nem is olyan régen, pár bejegyzéssel ezelőtt volt szó erről a modellről. arról, hogy miért nincs róla bemutató még itt a blogon. nem tartottam fontosnak, mert a testvérmodelljéről a Tastarossa-ról már volt szó, elég bőven siránkoztam a gyönge teste felett, így azt gondoltam, hogy nem is igazán érdekes.

de a blog lelke az olvasó, hajtóereje a kommentező, a kérés pedig szent, ezért ma reggel képalkotó eszközt ragadtam, fotóztam, gondolatokat összegeztem. ezekből születik ez az írás. mivel a Testarossa tényleg alaposan kivesézésre került, ezért főleg a két modell közti különbségekre szeretném helyezni a hangsúlyt. egyrészt az apró különbségekre, másrészt a legfontosabb kérdésre; sikerült-e a Kyosho-nak rendesen összerakni az 512 TR-t, vagy itt is csalódunk.

a különbségek elsőre aprók, de az autó karakterét egészen jól megváltoztatják. az 512 TR megkapta a 348-as hűtőmaszkját, ez oldotta valamelyest az orr szögletességét. eltűnt a küszöbről a fekete festés, ezzel a lapos-széles hatás csökkent egy picit. új, nagyobb felniket kapott. hátul is módosult a lökhárító, a motorborítás szigorú éleit lágyabb vonalak váltották fel. a belső is átalakult, de csak minimálisan.

vagyis tipikus facelift történt. ízlés kérdése, hogy kinek melyik tetszik. a Testarossa ugye a legenda, a NÉV, amit híres ősöktől örökölt, és méltón visel. az 512 pedig ennek a finomított, tökéletesített, szelídített verziója. megmondom őszintén, hogy én nem tudok dönteni, de talán az 512 TR.

másik kérdés a modell minősége. sikerült-e kiköszörülni a csorbát, kijavítani a hibákat, sikerült-e újra igazi Kyosho minőséget gyártani? mik is voltak a bajok? a bukólámpa nem volt rendesen beállítva, a jobb oldali ajtó csúnyán lógott, a hátsó felfüggesztés igénytelen volt, a beltérben is akadtak fura részletek, találkoztam néhány ferde matricával is.

jelentem, a bukólámpák tökéletesek. szépen nyílnak, szépen csukódnak, a Testarossa lámpáival jelentkező szenvedésnek nyoma sincs. a részletek is szépek; a lámpák, a rács, a lovacska. a fényezés. az illesztések. kezdetnek biztató.

van itt hátul ez a rács. ez maradt, csak az 512 M-en lett belőle négy kerek lámpa. nna kérem, ez a rács lötyög a modellen, mert csak a bal oldalán fogja a ragasztó, jobb oldalon el lehet emelni a lámpáktól. ha nem nyúlok hozzá, akkor nem venni észre, de azért elég bosszantó.

a kerekek nincsenek túlbonyolítva, egyszerűek, de szépek. természetesen a hátsókat nem tervezték újra, egyszerű, közös tengelyes megoldás van itt is.

az ajtók szépen illeszkednek. egy icipicit talán lógnak. de ez csak a könyörtelenül mindent visszaadó makrófotókból látszik. nyitni eszköz nélkül nem lehet őket, a dobozban található egy kis műanyag szerszám hozzá.

a csomagtartó a kárpit színétől eltekintve pontosan megegyezik a Testarossa csomagtartójával. szép. ugyanolyan igényes, mint annál, nem lehet belekötni.

belül fekete. minden. tud ez jó lenni, ha a kidolgozási hiányosságokat, a hibákat kell picit takargatni egy jól megválasztott sötét színnel, de itt most nem lenne rá szükség, hibát nem találni idebent. nagy formagazdagságot persze senki ne várjon, de az anyagok finomak, a részletek jók.

ha már részletek; továbbra is a kedvenc Testarossa/512 TR részletem a gépháztető alatt levő tanksapka. maga a motor óriási, szinte alig fér el a vackában.

a kidolgozása nem egy CMC minőség, de Kyosho minőség. a szokásos dolgok, mint gyertyakábelek, kupakok, csövek, bilincsek mind megvannak, a blokkról meg majdnem elhinni, hogy alumíniumból készült.

ha valaki nem nézi meg jobban a motorteret, észre sem veszi a slusszpoént a motorháztető belső élén. a kinagyított felirat a modellen nagyjából 3mm x 3mm-es. teljesen olvasható. nagyítóval.

most kéne valami végső állásfoglalás, hogy milyen a gép. nem lett tökéletes, a Kyosho Ferrari terén hozott általános színvonalát nem éri el. egy Daytona, egy F40 simán felette áll, nem beszélve a 250 GTO-ról. de ha nem hozzájuk mérjük, hanem önmagában vizsgáljuk, akkor is felhozhatjuk ellene, hogy a lötyögő alkatrészek nem illenek a képbe. viszont formára meg tökéletes, de a végső érve mégis csak az, hogy 512 TR-ből ez a legszebb a piacon. egészen 2011-ig, amikor is jön a HighEnd verziója. akkor visszatérek rá újra.

59 komment

Címkék: bemutató piros kyosho 512 saját gyűjtemény tr

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr232494434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2010.12.05. 14:57:08

Érdekes bemutató,azt hittem,hogy már volt,de biztosan a TR bemutatóval kevertem.
Érdekes,hogy eddig még sem a TR,sam pedig az 512 TR nem jött ki más szinben a piroson kivül.Kiváncsi lennék,hogy milyen sárgában,vagy ezüstben.

ferrarifan 2010.12.05. 15:05:42

Érdekes bemutató volt,azt hittem,hogy volt már,de ezek szerint a Testarossa bemutatóval kevertem.
Érdekes,hogy a Kyosho eddig csak pirosban hozta ki mindkét modellt,pedig szivesen megnézném őket sárgában,vagy ezüstben.

ferrarifan 2010.12.05. 15:06:34

Na tessék,az első komment nem jelent meg,leirtam újra,erre meg megjelenik mindkettő.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.12.05. 15:32:27

Az én szememnek kedvesebb az 512TR. Kissé "ezt is megcsináltuk, jöhet a következő" érzésem van a modellel kapcsolatban. Önmagában korrektnek látom, bár még nem volt szerencsém élőben hozzá - majd pótolom. HighEnd-re leszek igazán kíváncsi, ha nem kerülne annyiba, amennyibe fog kerülni biztosan szorítanék neki helyet a két F430 mellett.
Még a 458 Italia-t is megszerettem itt, mi lesz így velem?

Labdacs 2010.12.05. 15:51:49

@SepangbronzeM5: eladod azt a sok BMW-t és lesz hely. :-)
tényleg, nem lesz Ferrari a vezess.hu-n?

LeoNardo 2010.12.05. 16:12:59

Nálam autóként 51:49-re az 512-es áll nyerésre. Modellben mindkettő kell, de elsőnek mindenképp az 512-t szeretném beszerezni.
Kösz a bemutatót, ez egy igazi vasárnapi ajándék volt!

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.12.05. 16:59:00

@Labdacs: Na, azért ilyen drasztikus dolgokba nem megyek bele két Ferrari-ért :D

Tervezek Ferrari-sat természetesen, mert nélkülözhetetlen elemei a modellgyűjtésnek, hiszen az egyik leggyakoribb téma. Egyenlőre megvan mik lesznek a következők, utána mindenképpen lesz.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.12.05. 17:06:28

@SepangbronzeM5: Ja, azt elfelejtettem még a modellhez, hogy szívesen látnám sárgában vagy akár egy fekete-piros színkombinációban is :)

Labdacs 2010.12.05. 17:09:20

@SepangbronzeM5: azzal vitatkoznék, hogy a leggyakoribb téma.. mindenki azt hiszi, de a saját nem reprezentatív felmérésem nem ezt mutatja.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.12.05. 17:24:18

@Labdacs: Ez érdekes, Én lazán azt hinném, mert sok fajta van és a neten is egy halom Ferrari gyűjtő megtalálható. Ez most meglepett!

Labdacs 2010.12.05. 17:33:57

@SepangbronzeM5: talán régen még így volt, amíg lehetett Bburago és társai árszínvonalát gépeket kapni. az ábácákben a pénztárnál álltak halomban, emlékszem. de nézz csak körbe mondjuk az sg fórumban. ott talán én vagyok egyedül. van sok mindenevő, amerikai autós, meg a Mercisek, BMW-sek.

meg van a Jeti. :-)

nagyjából a saját eladásaim is ezt támasztják alá.

ferrarifan 2010.12.05. 17:35:26

@Labdacs: Szerintem ha márkák szintjén indulunk,akkor talán mégis a leggyakoribb téma,a Mattel sem véletlenül pont a Ferrari licenszjogait szerezte meg,nem pedig Porsche,Mercedes,vagy BMW-ét.

Labdacs 2010.12.05. 17:45:59

@ferrarifan: megszerezte a jogokat, le is szűkítette a lehetőségeket. évente kijön 8-10 újdonság, darabonként 5-7.5-10ezer példányban. ez mondjuk hetvenezer modell. hol van ez a Bburago milliós példányszámaihoz képest?

a másik: nagyon sok vegyes gyűjtemény van, amiben szép számmal kapnak helyet Ferrarik. pl a tiéd is. ezeket nem számoltam bele a "Ferrari témába". én olyan gyűjteményekre gondoltam, amiben csak Ferrari van. olyanból meg elég kevés van.

MT21013 2010.12.05. 18:03:52

Üdv Labdacs! Köszönöm, hogy kérésem ilyen gyors meghallgatásra talált, tetszett a cikk! A kritikáktól függetlenül valamiért kiolthatatlan vágyat érzek egy Kyosho Testarossa megszerzése iránt.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.12.05. 18:06:38

@Labdacs: Ebből a szempontból valóban igaz a dolog, meg az eladások tekintetében is biztos úgy van.

Ahogy észrevettem rengeteg olyan vegyes gyűjtemény van, ami azért nagyrészt egy márka felé igyekszik orientálódni.

ferrarifan 2010.12.05. 18:15:53

@Labdacs: Ebben viszont teljesen igazad van.

Labdacs 2010.12.05. 18:40:58

@Labdacs: mondjuk van hiba a számításban: csak az Elite modelleket vettem figyelembe.

ferrarifan 2010.12.05. 18:46:05

Igen,de sajnos a Foundationok sem hozzáférhetők annyira,mint régen a Bburagók.Még hypermarketekben sem kapni (legalábbis nálunk)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2010.12.05. 19:13:38

Nekem nincs meg se a Testarossa, se az 512 TR,
ki mit mond, melyiket szerzzem majd be? (Úgy egy pár hónap múlva...) Mert így már nem tudok dönteni.

Labdacs 2010.12.05. 19:16:08

@Camaro96: nagyjából mindegy. amelyik autó élőben jobban tetszik.

Missa 2010.12.05. 21:27:15

Hát azért a hibáival együtt is sokkal, de sokkal szebb mint a MIRA féle "über-gagyi".
MIRA van nekem is. Nem az a modell amit leteszek az íróasztalomra és mellé téve a fejem órákon át nézném...
Ezt a Kyoso-t sokkal inkább. :-)

Missa 2010.12.05. 21:29:00

@Camaro96: Hát én ha most nyertem volna lottón, akkor mind a kettőt megvenném! Így kerek a gyűjtemény! Nem? :-)

Labdacs 2010.12.05. 21:33:24

@Missa: persze-persze, azzal nem említhető egy napon.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2010.12.06. 15:22:58

@Missa: Végülis miért is ne? Majd ha már minden Ferrari modell meg van, ami rajta van a mászthev beszerzési listámon, akkor az egyik mellé beszerzem a másikat is.
(Hol van az még...)

Labdacs 2010.12.06. 15:27:43

@Camaro96: a kérdés nem az lesz nemsokára, hogy melyiket, hanem, hogy honnan. jelenleg 1 db 512 TR van az ebay-en...

hornando 2010.12.07. 00:47:01

Szerencsére ez a "vas" ugyancsak megvan, és nemsokára az előd (Testarossa) is csatlakozik a méneshez, úgyhogy ezt a vérvonalat az 512BBi és az F512M kivételével lényegében sikerült kipipálni...
Ami a poszt tárgyát illeti, nekem is ez, a Testarossát váltó típus tetszik jobban.
Valahogy egységesebb az összkép, mint a Testarossa esetében. A Testa a megjelenése idején nagyon formabontónak számított, emlékszem, minden autóbuzi ismerősöm odáig volt érte, de az én gyomrom valamiért nem bírta befogadni. Azok az arányok és az a sok él a karosszérián, nagyon szokatlannak hatottak egy Ferrarin...
Ezzel szemben az 512TR vonalait mintha sikerült volna megszelidíteni. Néhány ügyes design megoldással egészen barátságos és harmonikus külsőt kapott. Szinte ugyanaz a kaszni és sziluett, de optikailag mégis egészen eltérő a végeredmény, amiben óriási szerepe van a nagyobb felniknek és peresebb gumiknak. Persze ezen nincs miért csodálkozni, mivel ezt a formai irányt szabták meg a 348tb-vel, majd folytatták az F355-el és később a 456 GT-vel, bár ez utóbbiakhoz inkább az F512M passzol design-ban.
Nem tudom ki, hogy van vele, de én nem bántam volna ha a Testarossa kimarad és az 512BBi után rögtön az 512TR érkezik mint utód. Ez esetben semmiféle diszharmóniát nem éreznék a formai evolúcióban. Nézzétek csak meg a két autót oldalnézetből.
Én személy szerint odáig vagyok a saját példányomtól, ugyanakkor annak ellenére, hogy annyira nem lelkesedtem érte, de a Testarossát is várom már.

=xapa= 2010.12.07. 19:33:18

"a blog lelke az olvasó, hajtóereje a kommentező"
Köszönjük, Labdacs :)
Szerintem is nagyon kellett ez a poszt!

Testarossa vs 512TR:
elolvastam amiket írtatok, és egy másik poszt kommentjében én is lepötyögtem már néhány gondolatot a témával kapcsolatban.LeoNardo nagyon találóan fogalmazta meg a probléma gyökerét: "Nálam autóként 51:49-re az 512-es áll nyerésre. "

Valóban picike, leheletnyi kilengésű egyensúlyozás ez az egész az ízlések és szubjektív benyomások pengeélén. Körülbelül ez a LeoNardo-féle 51:49-es arányosítás jól is példázza, mennyire nem lehet az asztalra ütni, és a világba harsogni, hogy márpedig az 512TR sokkal szebb, mint a Testarossa (vagy fordítva).

Én 51:50re a Testarossát hozom ki győztesnek, az 512TR minden finomsága, javított összképe, és harmóniabeli fölénye ellenére. A Testarossa varázsa épp azokban a formabontóan összerakott markáns élekben rejlik, amiről Hornando mester is ír. De mindkét autóra igaz szerintem, hogy tökéletes lenyomatokként szolgálnak arról az évtizedről, amiben születtek. A Testarossa nem is származhatna máshonnan, mint a kissé ízlésficamosan harsány '80-as évekből, és az 512 TR sem tagadhatja le a '90-es évek racionalizálódó felfogását.

Kyosho 512 TR:
Körülbelül ugyanez igaz a modellre is, én a fentiek miatt nem fogom megvenni ezt a gépet. Talán, ha megjelenne feketében, elgondolkodnék rajta :) De a modell néhány hibáját, különösen a nem jól rögzített grillrácsot furcsának tartom, pont amiatt, hogy lett volna lehetőség a Testarossa gyermekbetegségeinek kiküszöbölésére,és azért is, mert ilyen jellegű problémák a Labdacs által is említett 250 GTO és 365 Competizione esetében nem fordultak elő. A tökéletesen mozgó bukólámpáknak viszont örülök, és tetszenek a motortér Testarossához képest látható változásai is.
Viszont a komor, teljesen fekete beltér nem is említhető egy lapon a Kyosho Testarossa gyönyörű kétszínű belsejével, emiatt a modell összképe is sokkal szebb a Testarossa esetében. Szerintem. Persze minden cigány a saját lovát dícséri, nekem a Testarossa van meg, de nem is cserélném el semmire :)

szeszabi 2010.12.09. 18:48:53

Az írás szuper volt, meg maga a gép is az! Nálam megjelenésben veri a Testarossát, de itthon csak az 512TR van meg. Éppen tőled, Labdacs. Nekem picit a Kyosho rombadőlését hozta, minőség szinten, pedig a hátsó rács nálam fixen a helyén van. Viszont a hátsó Ferrari feliratból az utolsó i betű konkrétan fel volt gyűrődve, próbálkozásaim a megmentésével kudarcot vallottak, ugyanis leesett az egész. Az ajtók nyitásánál pedig az ajtó festése magával rántott néhány festékdarabot a keret festéséből is, így szép fehér pöttyök maradtak utána. Ugyanez sajnos a bal oldali ajtó felett is megtörtént, ott a piros fényezésből hiányzott egy pici pötty. És ha mindez nem lenne elég, az egyik biztonsági öv felső illesztése is kiesett a helyéről. Csak úgy lifegett a vakvilágba... Az autót szeretem, de ez a konkrét modell... :(

=xapa= 2010.12.09. 21:46:29

@szeszabi: Egyenesen horrorisztikus, amit a Kyosho 512 TR-ről írsz...Nekem még csak hasonló tapasztalatom sem volt Kyosho-val, szóval csak remélni tudom, hogy ez a te eseted egy egyszeri botlás volt, és nem a szomorú jövő kezdete...Persze ha így is van, te attól még joggal bosszankodhatsz a saját géped hibái miatt.

Labdacs 2010.12.09. 21:59:23

@=xapa=: sajnos el kell ismerni, hogy erre a Testarossa/512 TR vonalra nem lehet túl büszke a Kyosho. nem tudom, hogy mi az oka, sem előtte, sem utána nem volt tapasztalható semmi hasonló. kíváncsi leszek a HE verzióra, hogy ott is visszaköszönnek-e ezek a hibák.

=xapa= 2010.12.10. 09:41:19

@Labdacs: Rájöttem a titok nyitjára!

Abban a kínai gyárban, ahol a Mattel és a Kyosho is gyárt, az egyik reggel véletlenül összekeverték a műszakokat. Így fordulhatott elő, hogy a Mattel munkásai álltak a Kyosho gépsorához, és a Kyosho emberei meg a Matteléhez.

Ekkor született meg a Kyosho Testarossa/512 TR, és az Elite 410 Superamerica ;)

Labdacs 2010.12.10. 09:52:02

@=xapa=: nem hiszem, az összeszerelés minőségével a Mattelnél sem volt sosem ilyen szintű gond.

=xapa= 2010.12.10. 10:04:47

@Labdacs: Az én Testarossámon csak a szorulva nyíló bukólámpákkal van gond, más ilyen jellegű hibát nem találtam rajta.Még a hátsó Ferrari felirat sem ferde, pedig ez a bizonyos rész elég problémás terület a Kyosho Testarossáknál/512 TR-eknél, ahogy Szeszabi is írta.

Szóval nekem szerencsém volt, hogy egy ilyen jól sikerült példányom lett.

Fura tényleg ez a nagy minőségbeli szórás az egyed modellek között.

Labdacs 2010.12.10. 10:08:42

@=xapa=: sajnos nem látni bele, hogy pontosan hogyan működik ez a kínai gyártatás. lehet, hogy fix gyárban, de az is lehet, hogy egyes esetekben kiadják alvállalkozóknak. ez utóbbi esetben érthető volna a sok hiba.

=xapa= 2010.12.10. 11:27:16

@Labdacs: logikus feltételezés..Viszont ez a "kiadjuk alvállalkozóknak" rendszer megnyithatja a kaput a Hornando&Missa team-nek ;)

Labdacs 2010.12.10. 11:48:13

@=xapa=: :-)

az is eszembe jutott még, hogy szegény 512 TR pontosan a lesznek jogok/nem lesznek jogok vita kellős közepén született. sokáig attól is félni lehetett, hogy a zúzdában végzik a mintadarabok. lehet, hogy az ahol nincs nyugalom, ott nincs rendes munka elv is közrejátszott az eredményben.

szeszabi 2010.12.12. 11:27:15

És akkor még nem is beszéltem a fehér Daytona Competizione jobb első lámpájáról, amiben a különálló (köd?)lámpa esett ki a helyéről és kalandozott bátran a lámpatérben... Másfél órás barkácsolás, izzadás és infarktusveszély után sikerült sérülésmentesen össze is rakni az autót, immár tökéletes lámpával... Sok kínai anyuka csuklott akkortájt. Figyelnem kellett volna a híreket, hátha említik... :)

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2011.02.20. 11:48:07

Tegnap sikerült vásárolnom mcw oldaláról 75 euróért egy kyosho testarossat :) összesen 1 db lehetett mert utána el is tűnt a kínálatból :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.02.20. 17:12:00

@hamhusz85: Grat hozzá! Úgy látom az MCW lesz az egyik legkedevesebb internetes barátod, mert ez már a sokadik Kyosho-d amit tőlük szerzel be jó áron! ;)

308_gts 2011.10.14. 19:37:30

Üdv mindenkinek!

E-bayen rendeltem egy Kyosho Testarossát, ami ma végre megjött. Viszont az élmény leirásához Zámbó Jimmy egy száma jut eszembe kicsit átköltve (a hangot kérlek képzeljétek hozzá):

"Bááánatomat blogon mondom eeeeel,
Elfeledni ééérzeeem neeem leheeeeet,
Próbáltam félretenniiii,
Nem a kipufogóra nézniiii,
A valóság úgy fááááj,
Elcseszték a Testarossááám..."

Szóval megérkezett a csomag, hibátlan doboz, teljesen bontatlan, mondom, ez jól kezdődik, csak a szorulós lámpa lesz a gond, semmi más.

Kinyitom, és egyből megakadt a szemem a kipufogón: konkrétan a négy kipufogó egyikéről lefelejtették a végén a kis csővégződést, és fekete műanyag éktelenkedik helyette... Az hogy a hátsó Testarossa matrica vagy milyen felirat utolsó "a" betűje hiányzik, csak hab a tortán. Más hiba nincs.

A kipufogó az ami igazán leforrázott. Ez azért nagyon gáááz. Esztétikailag teljesen hazavágja a gépet hátul, és most fogalmam sincs, hogy mit lehetne vele csinálni. Hülyén hangzik, de ismertek valahol valami autómodell-bontó szerűséget?:) Mert kicseréltetni nem tudom hogy érdemes lenne-e, Ámérikából érkezett, a szállitási költséget meg valószinüleg nekem kéne állni, az meg nem olcsó mulatság, és nincs rá biztositék, hogy a másik makulátlan lesz.

Be lehet ilyen kis pici alkatrészeket szerezni valahonnan? Vagy marad a kézi barkácsolás, kisérletezés? Esetleg hagyjam az egészet a fenébe?
Nem tudom. Akinek van ilyen Testarossája, képzelje oda, hogy hátul a négy kipufogó közül egy fekete:) Mit tennétek?

Előre is kösz az észrevételeket.

Labdacs 2011.10.14. 21:11:13

@308_gts: nekem a szürke 250 SWB Californiám kipufogójáról hiányzott ugyanígy a cső vége, Dofekné esztergált rá alumíniumból újakat.

308_gts 2011.10.14. 21:26:59

@Labdacs: Hmm, köszi az infot. Neked csak a hibásat cserélte ki és igazitotta a többihez, vagy az egészet lecserélte?

Tudsz nekem adni esetleg egy Dofekné elérhetőséget? Nagyon megköszönném.

Privátba jöhet, de inkább küldök egy mailt mert szerintem úgy egyszerűbb lesz melyik e-mail cimre válaszolj:)

hornando 2011.10.14. 21:36:06

@308_gts: Szia! Szerencsére nekem ilyesmi problémáim nincsenek a sajátommal, de ettől még maximálisan átérzem a helyzetedet. Nincs is rosszabb annál, mint amikor egy hőn áhított modellből hibás példány érkezik.
Na de, hogy konstruktív javaslatot is tegyek, én azt mondanám, hogy nézz szét a golyóstollbetét piacon és a megfelelő méretűből (keresztmetszet) készíthetsz új kipufogót, akár négyet is, hogy egyformák legyenek... :-)))
www.ebolt.hu/category3451_10.html?PPP=10&OrderBy=Price&OrderType=ASC

=xapa= 2011.10.14. 21:49:37

@308_gts: Csak Zámbó Jimmy másik slágerével tudlak vigasztalni, amit a Kyosho Testarossád duruzsolhat most a doboz mélyéről:
"Egyszer megjavulok éééén...
Jó leszek maaaaajd..."

hornando 2011.10.14. 21:54:53

@=xapa=: Mi van Bélám, tréfarépát vacsoráztál? :-)))

=xapa= 2011.10.14. 22:07:48

@hornando: :)))) Igen, tudod Bélám, mindig azt eszek, ha elfelejtem bevenni a gyógyszereimet ;)

Missa 2011.10.15. 18:41:44

@308_gts: Szia! Sajnos még sosem volt a kezemben Kyosho 512 TR, vagy a sima TR. Neten nézegettem a képeket a farukról. Én, ha már Zámbó Jimmy, azt mondom Neked, hogy ne kövesd a "Király"-t, szóval nehogy Ganxsta Zolisan, Bumm a fejbe legyen...
Szerintem Egy tolómérővel mérd le a kipufogót. Külső-belső átmérőt. Menj el egy jobb modellező boltba és azoknál lehet venni vékony falú fémcsöveket. Ha szerencséd van tudsz aluminium csövet szerezni, azt fölpolírozva, méretre vágva, még lehet, hogy szebb is lesz mint az eredeti. Persze ezeket belülről kifesteném vagy matt, vagy fél fényes feketére. Így kép alapján sacc per kábé 3,5-4 mm külső átmérőjű lehet a cső. Eredetiben is 60-70 mm lehet a csőátmérő. Ha ezt elosztod 18-cal kb. jó volt a saccolásom. Na ilyen méretű fémcsöveket tuti, hogy lehet venni modellező boltokban. Ha pesti vagy javaslom a Váci úton a Modell & Hobby-t (www.modell.hu/), pontos címük a honlapon, vagy nem messze tőle, a Váci út Forgách utca sarkán, a benzin kút mögött is van egy bolt, valamint Újpesten a Zenn Modellsport (www.zenn.hu/modelsport/), esetleg a Móricz Zsigmond környékén van egy makettező paradicsom. Sajnos a nevét nem tudom. Ők összerakható műanyag makettekkel foglalkoznak főleg, de nagyon sok apró kiegészítőt is árulnak. lehet, hogy valami harcjármű fémből esztergált ágyucsöve is jó méretű. De az első 3 RC-s boltban szerintem 100% hogy kapsz ilyen fémcsövet. RC repülökben használják, az üzemanyag tank szerelvényeknél, vagy hajómodellezők csinálnak belőle kisebb árbócokat, korlátokat. Szóval én egyáltalán nem "kenődnék el" a helyedben!:-))
Nem nehéz ezt a problémát orvosolni.

Missa 2011.10.15. 18:47:09

@308_gts: De én még így is irigyellek! Természetesen ez egészséges irigység. Nekem csak egy szir-szar Bburago Testarossa-m van. Én a hibáik ellenére is szívesen birtokolnék egy TR-512 TR duót. :-)
Ja, a Móricz Zsigmond körtérre gondoltam, a Bartók Béla út felől, a Fehérvári uti SZTK felés kell bandukolni és ott van az a bolt valahol.

308_gts 2011.10.15. 20:16:52

@Labdacs: @hornando: @=xapa=: @Missa:

Uraim! Xapa kedvéért Béláim:)

Köszönöm a segítséget/tanácsot mindenkinek. Azt hiszem ez a probléma tényleg orvosolható, annyira nem vagyok azért kétségbeesve. Zavarni zavar, de nem a világ vége. Azt kívánom, ez legyen a legnagyobb gondom az életben. Zámbó Jimmyt nem szeretném utánozni;)
Missa tanácsa azt hiszem különösen megfontolandó, nagyon köszönöm. Nem is gondoltam rá, pedig tök kézenfekvő. És különben mivel a Forgách utcai modellbolttól nem messze dolgozom, még munkaidőben is le tudok nézni hátha tudnak segíteni:) De szerintem a másik kettő sincs nagyon messze. Majd nekidurálom magam aztán meglátjuk mi lesz belőle. Most ugyan elfoglalt leszek, de megpróbálom a dolgot.

308_gts 2011.10.15. 20:19:01

@=xapa=: :))A Zámbó Jimmy sláger idézeteden nagyot vihogtam..:) Ütött rendesen. Szegény Jimmy, ha tudná mire használjuk a slágereit...

308_gts 2011.10.15. 20:26:33

@Missa: Missa, kívánom hogy egyszer fogj a kezedben egy Kyosho Testarossát vagy 512 TR-t:) Tök mindegy melyiket. Eszméletlen szép gépek. Nyilván a Kyosho 250 GTO-hoz és társaihoz képest jócskán vannak hibái, de ez is messze veri az összes többi gyártó Testarossáját. Egyben van na.

Még így is, gyári hibásan. Nem mondom hogy egy pillanatra ne gondoltam volna azt, hogy kár volt érte kiadni a pénzt, amikor megláttam a hibáját, de a többi részét nézegetve annyi sok finom részlet van rajta, annyira szép autó, hogy azt mondom, még így is megérte. A kipufogót meg ki lehet korrigálni.

Eredetileg 512 TR-t szerettem volna, de gyakorlatilag beszerezhetetlen:( Így is örülök hogy a Testarossát sikerült beparkoltatni. 512 TR valószínűleg nem lesz. Ennyire nem vagyok én se eleresztve anyagilag.

Missa 2011.10.15. 21:51:08

@308_gts: Köszi. Hát törekszem egyre én is. Bár melyikre, de jobban örülnék mind a kettőnek. Akkor Bburago és a MIRA átadná szépen a helyét a Kyosho-knak a polcon.

308_gts 2011.10.16. 17:51:29

@Missa: 512 TR-t nagyon nehéz lesz beszerezni. E-bayen volt egy licites, 81.5 Euroért vitték el kb. két hete. A rohadt mázlistája:) Nem tudtam elég gyorsan biddelni, béna voltam:) meg mondjuk nehéz is, nekem nincs sok tapasztalatom az ilyen licitelésekben. Scuderiamodellin meg a Kyoshop oldalán láttam még. 135 illetve 150 Euro. Plusz postaköltség. Szóval 40 alatt nem igazán lehet megúszni. Persze nem tudom, lehet h vannak még más helyek is ahol kapni lehet. Én nem tudok róla.

A Testarossát egy kicsit olcsóbban még be lehet, az e-bayen. Persze a rizikó mindenhol ott van, hogy nem lesz makulátlan. Ezért is nem jó ezt halogatni a legvégére. Én is mindig csak tologattam a TR beszerzését, mert mindig kitaláltam, hogy van helyette fontosabb, meg hogy drága meg mittomén. Aztán rájöttem, hogy bármelyik Mattel Elite várhat, első a Kyosho:)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.10.16. 18:07:37

@308_gts: izé, van most ebayen egy eladónak két dobozos 512 TR-je is, mindkettő 128 euróért, de hát még ott van a szállítás is...

"hogy bármelyik Mattel Elite várhat, első a Kyosho:)"

Legnagyobb egyetértésemről biztosíthatlak, ez már akár egy modellautós közmondás is lehetne...;)))))

Missa 2011.10.16. 18:17:29

@308_gts: Köszi a tanácsokat.
Már csak az "anyagi tehetségemet" kell akkor fejleszteni. :-)
Ja, jó, hogy írtál. Ma, ahogy száguldottam a börzére, pont a tegnap említett modell bolt mögött mentem el. Rosszul írtam. Nem a Váci- Forgách sarkon van! Hanem a Váci út - Fáy út - Lomb utca által behatárolt épület az!
Itt van egy ábra, hogy hol van. Nem messze a Hobby@Modell-től. picasaweb.google.com/106724747231283506570/2011Oktober12#

=xapa= 2011.10.16. 19:45:53

@308_gts: :)))) Na akkor hogy ne csak Jimmytől idézgessünk: "Olvéjz lúk on dö brájt szájd of lájf" :)

Ez a mondatod pedig:
"hogy bármelyik Mattel Elite várhat, első a Kyosho:)"
...tényleg talált-süllyedt :)

Én sajnos eladtam a Kyosho Testarossámat, és ez az egyetlen olyan ex-gépem, aminek az eladását nagyon megbántam, de ezen már siránkoztam jópárszor itt a blogon, mégsem tudom eléggé hangsúlyozni :) és :(

Viszont teljesen biztos vagyok én is abban, hogy még ha a kipufogó problémát nem is oldanád meg (de biztosan fogsz rá találni vmilyen gyógyírt) akkor is annyi szépséget kínál ez a modell, hogy bőven van miben gyönyörködni rajta, kipufogó nélkül is.

Egy Kyosho még 3 kerékkel is megéri az árát :)
süti beállítások módosítása