HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Bburago Ferrari 348 Spider - umbau

2010.12.06. 10:11 Labdacs

a hétvégén, a 2011-es Elite újdonságok között szerepelt ugye a 348 tb, aminek úgy látom, mindenki örült. a hír kapcsán mégis egy Bburago verzióval kapcsolatos volt a legérdekesebb hozzászólás; jelentkezett Missa, hogy ő tud Bburago 348 Spiderről, ugyanis ő maga készítette őket. igen, őket, mert nem egy került ki a kezei alól. az általa küldött levelet engedélyével változtatás nélkül közlöm:

"Missa vagyok. Mint a blogban írtam, én is csináltam még régen egy Ferrari 348 TS Spidert, egy Bburago 348 TB alapból.
Ez számomra egy prototípus volt. Még a '90-es évek elején kezdtem gyűjteni az 1:18-as Ferrarikat. Ezek közül is az első négyben benne volt a 348-as is. Mivel fényképek alapján sok különbség volt az eredetihez képest, próbálgattam feljavítani. Ennek a próbálkozásnak a nyomai láthatók ezen a maketten is... Évekkel később szereztem be egy 348 Bburago kittet aminek a feljavítása már sokkal jobban sikerült.
Az "alapító" 348-ast pedig ujj gyakorlatnak szántam az átépítéshez. Ugye a '90-es évek közepén Spider változatot tudtommal csak a MIRA csinált. Szerintem elég gagyi kivitelben.
Na szóval, mivel hajón dolgoztam mint gépész, helyem, szerszámaim voltak, az összes többi kellék anyagot (festék, ragasztó, stb) vittem magammal a hajóra és egy Budapest-Regensburg viszonylatban neki álltam az átalakításnak. OK, most már beismerem, nem csak munkaidőn kívül, hanem szolgálat alatt is. De a hajó automatizáltsága ezt a lazaságot, megengedte. Amúgy most már a MAHART sem létezik, és öt éve én is pályát módosítottam... Meg különben is! Én voltam a hajnalos szolgálat főnöke, úgy hogy kuss volt mindenkinek! Főleg, hogy a legtöbbje még aludt a hajón...
A Ferrari átépítése a teljes szétszereléssel kezdődött. Ez egy Bburago-nál nem volt megoldhatatlan feladat. Nem véletlen, hogy kit-ben (nem Kitt!) is piacra dobták. Készítettem a karosszéria rögzítő csavarjainak megfelelő furat kiosztású konzolt, ami segítségével satuba tudtam fogni a kasznit. Egy mély sóhaj, keresztet vetettem (bár nem vagyok vallásos különösebben), jobb hüvelyk ujj a kis-flex kapcsolóján és a "spiáterhez" illesztettem a 9000-rel pörgő, kis átmérőre kopott korongot. Direkt erre a célra nem dobtam ki a kopott tárcsákat. Munka védelmisünket a frász kerülgette volna, ha látja a védő burkolat nélküli akciómat...
Gombot lassan előre toltam. A korong rögtön harapta a vaj-puha fröccsöntött fémet. Aminek a szétrepülő forgácsai frankón össze-visszaégettek. A tető, szélvédő felőli oldalán ráhagyással vágtam. A szélvédő keret végső alakítása, berajzolás után, tűreszelő segítségével történt.
Amire nem gondoltam, hogy a gépház tetőnél a hátra nyúló karosszéria elemnél, két oltári nagy  V alakú lyuk lett...
Itt egy kicsit megmarkolta a "jeges kéz" a szívemet. Erre nem gondoltam, azt hittem tömör ez a rész. Hát nem volt az, nagyon nem. Hiába mondta első főnököm hajós karrierem kezdetén: "Gyerek három féle kifejezést nem ismernek a hajósok! 1. Nem tudtam! 2. Nem gondoltam volna! 3. Azt hittem, hogy..." Igaz ő a fináncok-hajósok viszonylatára értette e 3 alap igazságot... Na én ennél az átalakításnál mind háromnak aláfutottam! Szerencsére emlékeztem, hogy amikor szárnyashajón dolgoztam, volt ott egy Diamant nevű, 2 komponensű műgyanta ragasztó. Kifejezetten alumínium ragasztáshoz. (A szárnyasok teste a durálból van, kisebb repedések, szegecs hiányok javítására használtuk ezt az elixírt). Gondoltam jó lesz a "spiáterhez" is. Úgy, hogy Bécsben átfutottam a szárnyas-bázisra és kunyeráltam ebből a csodaszerből. Egyáltalán nem nézett senki sem hülyének. Amíg a többiek a Mexico-platz-on alkudoztak én ragasztóért rohangáltam...
Alulról, "bezsaluztam" a lyukat és kiöntöttem a Diamant tejföl sűrűségű keverékével, persze előbb érdesítés, zsírtalanítás, stb. Amikor kikeményedett reszelővel, smirglivel tökéletesen formára lehetett igazítani. Ezután kezelésbe került a szélvédő felső része. Majd kromofágos maratás után a kész kaszni csiszolása, gittelése, ismét csiszolása, polírozása, zsírtalanítása. Ezekhez még mindig jó segítség volt a házilag barkácsolt befogó konzol. A festés Tamiya alapozóval és Tamiya Ferrari Red festékekkel történt. A prototípust nem lakkoztam. A későbbi példányok karosszéria festését egy repülőmodellező klubtársam csinálta. Ő szebben festett, mint én.
Az összeszerelés már gyerek játék volt. Kicsit a belső rész is kapott egy kis feljavítást. Ezt sajnos, csak a hajón talált fekete akril festékkel tudtam csinálni. Kicsit tartottam tőle, hogy kikezdi a műanyagot, de nem bántotta. Hááát, a minősége? A képeken talán látszik.
Persze egy dolog még hátra volt. A vászon tető. Én meg sem próbáltam a felhajtott vászontető elkészítését. Csak az összecsomagolt változatban gondolkodtam. Ehhez fényképek alapján (Autó-Motor és a fene tudja milyen autós újságokból kiollózott képek kellettek. Internet, digitális fényképező még nem volt) kemény, sima karton papírból öntő sablont készítettem. A sablon alját felrajzoltam a még festetlen kasznira. Ezen az alapon már volt két furat is. Két db M3-as csavarral szándékoztam az általam öntött elemet rögzíteni. Ez alapján lett kifúrva a kasznin a két lyuk. A sablon furatába beraktam a két csavart és a rövidebb kötés idejű (narancssárga+zöld) Uverapiddal elnagyolva kiöntöttem a sablont. Miután megkötött formára reszeltem, csiszoltam, gitteltem, festettem. Persze mielőtt a kaszni és a vászon elem festve lett(matt fekete akrillal), rengeteg illesztési próba volt. Amúgy, ha valaki bevállalná még ezt az átalakítást, én továbbra is a rövid kötés idejű és nem a piros+kék Uverapidot javaslom. A narancs+zöld keményebbre köt, jobban megmunkálható.
Nem mondom, hogy a prototípus a legszebb lett. Készült még belőle 4-5 darab. Sajnos nem tartottam meg belőle egyet sem. Linzben, egy modell boltban megvette a tulaj őket.
Azt hiszem meg van még valahol a befogó sablon, talán a vászon tető őntő minta is. Nem lehetetlen, hogy megpróbálok szerezni egy Bburago 348 TB-t és saját célra egy tisztességeset összerakni. Most már, hogy itthon dolgozom talán több időm lesz rá.

Üdv:
Missa"

Missának van gyűjteménye is, nemsokára arról is beszámolok

58 komment

Címkék: piros spider bburago 348 mások gyűjteménye umbau

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr532496345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LeoNardo 2010.12.06. 12:15:23

Ez ám az umbau!
Volt vele meló rendesen. Én biztos nem állnék neki, de a végeredmény szép lett, mindenképp szebb, mint egy Mira. Gratulálok hozzá!
És üdv itt a blogon. Várom a gyűjteményedet.

MT21013 2010.12.06. 16:52:59

Az ilyen kézügyességű emberek előtt mindig megemelem a kalapom. Most is!

ferrarifan 2010.12.06. 17:51:17

Hát ez igazán szépre sikerült,gratulálok a modellhez.Kiváncsi lennék a gyűjteményedre.

\/ ! |< ˇ|ˇ 0 |2 2010.12.06. 19:52:02

nemsemmi , szép munka kb mintha gyári modell lenne :)

Missa 2010.12.06. 20:50:12

Köszönöm még egyszer mindenkinek az elismerő szavakat.
Sajnos ennek a modellnek is vannak hibái. Mivel már egy többször szétszerelt, finomítgatott modellről van szó, nem túl szép például a belső tükör rögzítése. Nem figyelem pl a motorfedél rácsozatára. Itt a blogon olvastam épp, hogy 3-as tagolású és nem 4-es mint a BBurago-kon... Ezt is meg lehetett volna oldani. A motorháztető élén lehet látni, hogy a feketével való festésnél meremegett a kezem. Vagy a hajó amin készült a mű... A túl mélyre húzott orr köténnyel sajnos nem tudtam mit kezdeni. Ez az alváz szerves része. Na és sehol nem tudtam szerezni a hátuljára Spider feliratot. A festésben sajnos nem vagyok elég ügyes-türelmes. Jó lett volna a festés után lakkozni is.Ezt nem mertem be vállalni. Ha fent lesz a gyűjteményem képei, ott van egy '62-es GTO, amit szintén átalakítottam egy kicsit. Ennek a festésénél rengetegett szenvedtem a festés utáni lakozzással. Vagy 3-szor marattam le a festéket róla... A 348-nál nem vacakoltam vele. Az ajtók éleinél látszik is a festék kopás. Jelenleg próbálok a családi költségvetésből 2000 Ft-ot megszavaztatni egy erősen kopott 348 TB-re. Kedvet kaptam újra az átalakításhoz! Hátha most még jobbra sikerül! Vannak új ötleteim is pl. a kárpitozásra.
Elnézésst a hosszú kommentért.

hornando 2010.12.06. 23:12:40

@Missa: Hú Öregem, egészen lenyűgöztél ezzel az átalakítással. Nem különben az átalakításról szóló történeteddel, amit élvezettel olvastam. Igazán lebilincselő és tanulságos sztori. Nem tudom a többiek hogy vannak vele, de eléggé rávilágítottál a dolog nehézségére, ugyanakkor a szépsége is átjött és végül az elégedettség, mint amikor az ember alkotott valamit...
Gratulálok, nagyon szép munka!
Más:
Amennyiben komolyan belevágnál újabb spider(ek) készítésébe, én szívesen csatlakoznék a projekthez és osztoznék veled a költségeken +1 spiderért cserébe...

Missa 2010.12.07. 10:15:37

@hornando: Köszi!
Felelőtlenül nem akarok ígérgetni. Ha belevágok jelezni fogom. Ezt megígérhetem. Ha sikerül beszélhetünk róla. De mondom, ígérgetni, hülyíteni nem akarok senkit.

Labdacs 2010.12.07. 16:55:36

@Missa: viszont ha lesz belőle valami, szívesen bemutatnám részletesen itt.

hornando 2010.12.07. 17:17:38

@Labdacs: Úgy van, sőt én azt is eltudnám képzelni, hogy fotókkal dokumentálnánk a folyamatot. Már ha Missa talál valakit a családban, aki szívesen kattintgat párat, míg Ö dolgozik.... :-)))
Na Missa, "vágjunk" bele. :-)))

Missa 2010.12.07. 19:24:35

@hornando: Már keresem a donort. :-)
Lehet, hogy a hétvégi börzére is kinézek.
Vaterán van egy 2000-ért, de a felnijei nem az eredetiek.

=xapa= 2010.12.07. 20:00:59

Szándékosan hagytam a végére ezt a posztot a mai kommentezéseim között, mert mély levegőt akartam venni a legőszintébb gratulációm előtt :)

Missa, megemelem a virtuális kalapom a munkádat látva és olvasva!

Az én umbauim ehhez képest inkább "um-motoszkálások", kicsit szégyellem is a HW California umbaum posztját, mert a te 348 Spiderré alakításoddal összehasonlítva a Tremonia kites prüntyögésem egy közepes kézügyességű óvodás délutáni napközis papírhajtogatásának tűnik :)

Nagy respect jár nemcsak az umbauért, hanem azért a maximalista hozzáállásért is, ami "átjön" a munkát leíró soraid között!

Nagyon tetszett a sablonkészítős rész is, és úgy általában, teljesen érződik, hogy nagyon felkészültél a feladatra, és nem csak úgy fejest ugrottál az átalakításba.

A végeredmény pedig önmagáért beszél, túlzás nélkül mondhatom, hogy gyárinak hat az összkép, mindenféle fölösleges csicsát nélkülöző profi munka.

Mindezt rövidebben is leírhattam volna, mondjuk így:

Gratulálok!

:)

Missa 2010.12.07. 22:06:07

@=xapa=: Köszönöm. De Srácok! Alapvetően szerény gyerek vagyok! Mi sem bizonyítja ezt jobban mint a lakásban egy külön szoba, ahol több képen is látható vagyok, babér koszorúval a homlokomon. :-)
Szóval most komolyan. Nem annyira nehéz a dolog. Jó, OK, tanult hajógépész vagyok, nem idegen tőlem a fémmel való munka. Aki egy kicsit is szokott barkácsolni otthon, az meg tudja csinálni.
Amikor ez készült akkoriban már javában űztem másik hobbymat is, az RC repülőmodellezést. Na ott is be tudja az ember fia gyakorolni a ragasztást és az egyéb munkafogásokat. De való igaz, nagyon sokat agyaltam rajta, hogy, mit, hogyan csináljak. És bizony még így is ért meglepetés. Most, hogy pár részlet fotó kedvéért szétkaptam a modellt, eszembe jutott, hogy a motorfedél zsanérja is megszívatott. De szintén egy volt főnököm mondása jutott eszembe ezzel kapcsolatban, ha valami probléma adódott azt mondta: Laci, ha kell, tűreszelővel, bugavasból reszelünk egy főmotort is! Ezt a mondását alkalmaztam ilyen esetben. :-)

hornando 2010.12.08. 00:52:34

@Missa: No akkor elárulom, hogy én sem tétlenkedtem és vagy 80db. használható fotót töltöttem le innen-onnan. Ezenkívül rábukkantam egy príma weboldalra, amin rengetek fasza részletfotó látható a gép különböző műszaki megoldásokról.
(Motor, futómű, fékek, miegymás.)
Íme: www.myferrari.page.tl/348-Engine-Removal.htm

=xapa= 2010.12.08. 17:40:10

@Missa: Jók ezek a mondások :) Nekem az a régi legenda is nagyon tetszett, amikor az angolok a világháború előtt küldtek a németeknek egy szőke női hajszákat, amit végigfúrtak, mire a németek visszaküldték úgy, hogy menetet vágtak belé :)

(De hallottam már ezt japán-USA verzióban is persze)

Mindenesetre azért kell egy jó adag műszaki érzék is ehhez a munkához, nem elég a jó felszerelés.

=xapa= 2010.12.08. 17:41:40

@hornando: Ha ti Missával összeálltok umbauzni,és még találtok egy tőkeerős szponzort is, akkor kezdhet aggódni minden modellgyártó ;)

Végülis a "Hornando" majdnem olyan hangzású, mint a "Kyosho", és a "Missa" sincs messze a "Mira" márkanévtől ;) :)

hornando 2010.12.08. 17:48:09

@=xapa=: Á, én megelégszem egyetlen jól sikerült példánnyal.

=xapa= 2010.12.08. 17:51:55

@hornando: Na remélem majd láthatjuk itt a blogon a végeredményt, aztán jól ízekre szedjük és kivesézzük ;)

Missa 2010.12.08. 20:49:11

@=xapa=: Még régebben előfizettem egy német modell autós magazinra (Modell Fahrzeug). Abban volt rengeteg olyan fanatikus modellgyűjtő-umbauozó, akik hasonló átépítéseket csináltak. Sőt nagy üzemben, pénzért. Én azt hiszem ezt nem tudnám csinálni. Ebben tetszett a "kihívás" és az, hogy nem volt a gyűjteményembe való szép 348 Spider. MIRA a "hagyjuk" kategória, a Maisto sem tetszett annyira. Hiába volt nyitható vászontetős gegje is. Sokan lehúzzák a BBurago-t, de szerintem
nem volt csúnya modell. Persze, kis festék, ez-az nem árt neki. Ettől még a TB is feldobottabb lesz.
Lásd a "Terminátorok" harcát a 288-ast is frankón feldob egy kis "smink".
Szóval készült a Spiderből is 4-5 darab, de többet nem csináltam. Pedig volt "anyagi motiváció". Akartam venni egy 1:8-as Pocher Ferrari F40-est. Amikor sikerült megvenni, abba hagytam a "gyártást". Azzal a dög nagy F40-nel, meg a mai napig nem tudok mit kezdeni...

Missa 2010.12.08. 20:54:01

@=xapa=:
@=hornando=: Hát erre egy kicsit várni kell! :-)
Most puskáztam el a Vaterán egy donornak kiszemelt 348-ast... Na nem baj, figyelem tovább a piacot! Persze ha valaki, értelmes áron tud egy ilyenről, szóljon! A másik 7500 Ft-ost nem szívesen vagdalnám szét. Kicsit rühelem a matricás autókat, de az mégis jól néz ki...

=xapa= 2010.12.08. 21:40:58

@Missa: Érthetőek az érveid. Nem megyek a szomszédba egy kis umbauzásért, de ez a spiderré való átalakítás azért már feladná a leckét, szóval finoman fogalmazva is kihívást jelent :)

A Bburago amúgy sztem is mindig (na oké, többnyire...vagy inkább csak...sokszor...) jó volt a formák eltalálásában, csak a részletek kidolgozásában nem volt igazán erős sosem, de épp ezért hálás umbau alanyok ezek a gépek, jó példa erre az általad is említett 288 GTO "Amazon-Terminator" :))))

1:8-as F-40?? Eddig Hornando mester vitte a prímet az 1:12-es 250 GTO-jával, én annak a fotóitól is lehasaltam és dobtam egy hátast egyszerre, annyira játékautónak tűntek mellette az 1:18-asok...Mit tudhat akkor egy 1:8?? Tényleg jó lenne már pár kép a gyűjteményedről :)

=xapa= 2010.12.08. 21:42:48

@Missa: Időről-időre feltűnnek olcsó, donornak való gépek a Vaterán. Csak ülj, mint a vadász, hosszú, méla lesben, előbb-utóbb siker koronázza majd a vadászatot :)

hornando 2010.12.08. 22:05:12

@Missa: Nekem már meg van a donor, ráadásul kettő is, mivel a spideren kívül szeretnék egy TS-t is. Amióta az eszemet tudom, nagyon tetszenek a Targa tetős megoldások. Azt ráadásul még könnyebb is előállítani, mint a spider változatot és ez esetben, egy alapos maszkolással még a gyári szín is megtartható.
Na Missa, mit szólnál ha emelnénk a tétet? :-)))

Egyébként igaza van Xapának, idővel lesz alkalmas donor modell. Egy időben, bizonyos NSUTTS nevű eladónál időről-időre feltűntek ilyesmi régi Bburago modellek. Gondolom ahhoz sem ragaszkodsz, hogy legyen doboza, bár ha eladásra is szánsz, akkor azért jobb ha van hozzájuk doboz.

Csatlakozom Xapához, küldj már képeket Labdacsnak a gyűjteményedről. Meg aztán az a Pocher is felkeltette az érdeklődésemet. Tudtátok, hogy a Testarossa-t is megcsinálták 1:8-ban?

Missa 2010.12.08. 22:07:40

@=xapa=: 1:8-as F40 nekem a csalódás. Hatalmas nagy dög. Több mint kétszer nagyobb mint az 1:18. Nincs az a vitrin amiben elfér... Az ember azt gondolná, hogy ekkora méretben, na és ennyi pénzért (1994-ben 500 és 1000 DM között, attól függően, hogy össze volt-e rakva vagy sem, vagy fa utánzatú alapon vitrinnel) csak tökéletes minőséget kaphat. De nem. Rengeteg alkatrész nem passzolt, a futómű alkatrészek nagyon ócska műanyagból vannak öntve. Érted? Műanyagból! Ez a modell összerakva több mint 3 kg! Mindig alá kell pakolni valamit, mert elvetemednek a futómű alkatrészek, megül a rugózása... A karosszéria illesztések valami borzalmasak. Milliméteres elcsúszások és javíthatatlan. Mondjuk ebből a szempontból nagyon hasonlít az igazira. Volt szerencsém látni ilyet is, sőt bele is ülhettem. Az eredeti is állati gányul néz ki közelről. Bedőltem a Pocher retusált katalógusának... Igaz volt nekik Bugatti 55-ös talán. Na azt láttam összerakva. Az szép volt, de ott szinte minden fémből volt! Több ezer alkatrészből kellett összepakolni. Az F40-t ehhez képest csak(!) 800-1000 db-ból.
Labdacsnak átadott fotókon nincs rajta, de valahol van róla kép. Megkeresem és felteszem valahova, hogy megnézhesd. De mondom, csalódás...

Missa 2010.12.08. 22:12:34

@hornando: Pocher ügyben lásd amit xapa-nak írtam. Sajnos a Testarossa sem volt a Pocher prémium változata, szerintem. Kiadták több féle színben is. Még targa tetős változaban is. De szerintem a Pocher az oldtimerekben volt verhetetlen. Volt egyébként még 1:8-as Volvo Globetrotter is a palettájukon. A kamion! Na az mekkora egy állat! Külön garázs kell neki a ház mellett!

Labdacs 2010.12.08. 22:12:54

@Missa: tényleg, ha vannak friss képeid a gyűjteményedről, akkor várom őket és csinálok róla egy kis posztot. kaptam ugyan egy linket, de nem tudom, mennyire naprakész állapotot mutat.

=xapa= 2010.12.09. 11:11:32

@hornando: Igen, azt tudjuk, hogy te nagy GTS fan vagy :) Egyszer te is küldhetnél pár képet a gépediről, mármint a frissekkel együtt, mert utoljára a 2008-as állapotokat láttam ;)

=xapa= 2010.12.09. 11:13:55

@Missa: Legalább 40x le tudnám írni, mennyire irigyellek azért, hogy volt szerencséd egy 1:1-es F-40eshez! :)
Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy tényleg nem a szoros illesztések tömkelege jellemzi az eredeti autót :)
De az 1:8-asról írottak alapján valóban nagy csalódás az a modell, de legalább önvédelmi fegyverként jól szuperálhat (pl. betörőhöz hozzáhajítani) :P

Labdacs 2010.12.09. 11:17:13

@=xapa=: az F40 nekem is megvót'. igaz, csak kívülről. de nagyon közelről. tényleg nem a finom és könnyed részletek jellemzőek rá. de nem is ezért szeretjük. :-)

=xapa= 2010.12.09. 11:17:56

@Missa: "A kamion! Na az mekkora egy állat! Külön garázs kell neki a ház mellett! "

:)))))))))))

=xapa= 2010.12.09. 11:19:11

@Labdacs: :) :) Igazat szóltál! :) :)
Valahogy kimaradt amúgy, hogy neked is megvót' a gép? Hogy is vót', mint is vót'?

Missa 2010.12.09. 11:37:52

@Labdacs: Hát egyenlőre nincs frissebb. Azokon a képeken a legfrisebb, a 250 GT Lusso. Mostanában hanyagoltam a Ferrarikat... :-(
Kicsit elhajlottam a Citroen felé.

Missa 2010.12.09. 11:58:52

@=xapa=: Az F40, az aranyos sztori volt. :-)
Linzben a kikötő mellett van (vagy már csak volt?) a Denzel kereskedés. Ausztriában ők dealerkednek a Ferrarikkal. 1994-ben volt egy használt F40-esük eladó. Abba kéredzkedtem bele. A szalonos ürge átérezte a rajongásomat. Beindította a járgányt, egy-két gázfröccsöt adhattam én is. Mai nyelvezetben: zsír-király-kúl volt!
Az ára, ha jól emlékszem 8-10 millió schilling volt. Az árfolyam akkor 10-14 Ft volt. Az eladó viccesen megkérdezte, megveszem-e? Előkapartam a zsebemből 2-300 schillinget és megkérdeztem, előlegnek elég lesz? Jót röhögtünk mind ketten, egymáson...
Amúgy az autó igen érdekes jószág. Kárpit sehol nincs benne. Mindenhol kilátszik az a zöldes-sárga, "szövetmintás" kevlár. A műszerfal olyan sötétszürkés, filc szerűséggel van bevonva, mint amit a padlók alátesznek. Az ülésbe csak beesni lehet egy gáton keresztül, ami alatt a csőváz ferde eleme van. A pasas szerint az ülést egyedileg, a tulajra szabják. Belül az ajtón nem volt kilincs. Az ajtó belsejében volt egy madzag, amivel a zárat ki lehetett oldani. Az "anyósülés" előtt nem volt kesztyűtartó. Ott relék és biztosítékok vannak. Kicsit lentebb hajol az ember, látja a gyors kötözővel összepántolt kábeleket a műszerfal alatt. Klima nincs, az oldal ablakon van egy elhúzható rés. Állítólag volt azért egy-két luxus kivitel is, letekerhető ablakkal. Az utas cellában, mert ez az, iszonyatos büdös benzin és kenőolajszag volt. A motorhang jóformán tompítattlanul jött át. Tök fölösleges bele drága hi-fi cuccot venni. Olcsót se. És amit már említettem, az illesztései kívánni valót hagytak maguk után. De a hangja... Az valami muzsika volt. Több szólamra, kipufogóra és turbókra. Bocs, de ez is hosszúra sikerült...

Missa 2010.12.09. 12:01:49

@LeoNardo: Jó, jó. A Citroen csak hétköznapi márka-hűség. A Ferrari az Szerelem!

Labdacs 2010.12.09. 12:05:31

@=xapa=: ülni nem ültem benne sajnos. de látni többször láttam már. mozgásban, utcán, de igazi megnézősen kiállításon.

=xapa= 2010.12.09. 12:06:52

@Missa: Jó, hogy ebéd előtt olvastam, ilyen nyálelválasztással, ami beindult a soraidat olvasva, szuperül fog csúszni a kaja :P :P :P

Én is szoktam hosszú kommenteket írni, amik tele vannak hülyeségekkel, ez viszont élménybeszámoló volt a javából, állatira tetszett!

A Bburago modellje alapján nem, de a Kyosho LW képei alapján el tudtam képzelni azt, amiről meséltél.

"Állítólag volt azért egy-két luxus kivitel is"

A luxusautó luxuskivitele, aha... :) :)

=xapa= 2010.12.09. 12:08:30

@Labdacs: Nekem még semmilyen formában nem volt szerencsém hozzá :( Pedig nagy kedvenc nekem is a típus!

Ahogy korábban is írtam, nekem eddig beleülős szinten "csak" az F-50 volt meg.

Missa 2010.12.09. 12:25:04

Egyébként itt meglehet nézni az 1:8-as Pochert:www.pocher.net/english/engframes.html
Az F40 képeken azért lehet látni, hogy bizony elég keveset hoztak ki ebből a méretből.

LeoNardo 2010.12.09. 12:27:56

@Missa: én is így vagyok a Fiattal, Alfával és a Lándzsával :) A Ferrari a nagy szerelem, de igazából olaszautó rajongó vagyok. Van is pár nem Ferrari modellem 1:18-ban és mütyürkékben is. Ha a Ferrari 1:18 gyűjteményem eléri az elégedettségi szintemet (sosem fogja :-) ), akkor a nagy kedvenc olasz autókat akarom összegyűjteni: Delta HF, 124 Spider, 131 Abarth, stb.

LeoNardo 2010.12.09. 12:33:25

@Labdacs: egyszer 2-3 órát ültem egy F40-es mellett Siófokon, vártam hogy elmenjenek vele, hogy halljam a hangját meg hogy mozgásban lássam. Ekkor még új autónak számított, talán gyártásban is volt. Nem emlékszem óriási illesztési hibákra, de ahogy be kellett akasztani a riglit az ajtón belülről, mint az udvari budin, az elég vicces volt :) Meg hogy a padlón látszik a kompozit vázszerkezet, tulképp azon tapos az ember. De ez egy versenyautó, nem lehet benne süppedős szőnyeg :)

hornando 2010.12.09. 15:40:13

Tizen X évvel ezelőtt Pécsett volt egy piros F40 replika. Sőt, mivel az azóta már komoly gyűjtővé avanzsálódott Bader is itt járt egyetemre, láthattunk egy két igazi, de itt offtopic überszuper gépet is a városban...
Rövid ideig egy fekete Testarossaval is járt, de azt aztán hamar váltotta egy sárga Diablo.
Pletykák keringtek arról is, hogy kiszemelt egy EB110-est is, de én olyan autóban nem láttam.
Ma már Pagani-ja és Enzo-ja is van a palinak.

hornando 2010.12.09. 15:52:19

@hornando: Tessék, itt a bizonyíték... :-)
www.carstyling.hu/account_shower.php?T=&id=101
Bájos ember nem... :-)

LeoNardo 2010.12.09. 16:00:47

@hornando: tényleg volt egy Bugattikék EB110-ese.
A pali, akinek az F40-esét láttam is komoly autófaló volt, de egyszerre csak 1-2 komoly gépe volt, ellentétben Baderrel, akinek vagy 8-9 ilyen komolyságú gépe van. Sztem Xapa is az ő egykori F50-esében ült egy kiállításon.

LeoNardo 2010.12.09. 16:03:26

@hornando: addig fogalmaztam, amíg megelőztél :) És a színére is rosszul emlékeztem, sorry... Pedig a szemem előtt lebeg most is a cikk, amiben benne volt a kék Bugatti.

hornando 2010.12.09. 16:25:52

Egyébként ha az alább csatolt oldalon picit bátrabban legördítitek a kurzort, akkor jó néhány modifikált, umbauzott Ferrari modellt láthattok. Akad köztük 348 TS változat is, amit elsőként Missa kolléga figyelmébe ajánlok.
Persze akad itt minden, mint a búcsúba... :-)))
Nézelődjetek: www.diecastxchange.com/forum1/topic/48852-r-a-i-d-o-u-m-o-d-e-l-s/

Missa 2010.12.09. 16:58:35

@hornando: Ezen a csomagtartó-lábtér kárpitozáson már agyaltam én is. Az durva lenne, hogy valami bolyhos-vékony szövetet beleszabogatni. De mondjuk bevonni a kárpitozandó felületet ragasztóval, abba beleszórni-szitálni hasonló anyagot, mint amit a vasútmodellezők műfűnek használnak. Aztán azt átködölni festékkel. Hmmm, ki kellene próbálni valami semleges felületen...
Nem rögtön a modellen.
Oldal ablakokra már gyűjtögetem az írható DVD lemezek (10-es csomag) védő korongját. Vékony is, átlátszó is. Igaz, hogy ezeket a Cousteau féle Calypso-m kabinablakaiba szántam eredetileg...

Labdacs 2010.12.09. 17:01:29

@Missa: hobbi boltokban lehet kapni plüssport, az teljesen jó kárpitozni. bekened ragasztóval, rászórod, majd a száradás utána felesleget begyűjtöd. pl:

=xapa= 2010.12.09. 17:41:17

@hornando: Állati komolyak ezek az umbauzott gépek amikról a linket küldted...aztabetyárkutyafáját...aztahétmeganyóccát...na ezek aztán umbau mesterek...

=xapa= 2010.12.09. 17:41:58

@Missa: "Igaz, hogy ezeket a Cousteau féle Calypso-m kabinablakaiba szántam eredetileg... "

Micsoda egy polihisztor vagy te :) :)

=xapa= 2010.12.09. 17:43:10

@LeoNardo: Eltaláltad, annak a jóembernek az F-50esében ültem!

=xapa= 2010.12.09. 17:46:26

@LeoNardo: Az F-40es sztorid beillene egy tifosikról szóló cikkbe:) :)

Ahogy Kiss Tibor énekeli abban a bizonyos nagyon felkapott számban: "ez tényleg szerelem" ;)

Missa 2010.12.09. 18:49:37

@=xapa=: Áhhh. Vasútmodellekkel nem foglalkozom. Ja és nem babázom. :-)

hornando 2010.12.09. 19:17:03

@Missa: Ehhez, mármint a kárpitozáshoz ilyesmi anyag kell.
www.cd-hobby-creativ.de/Velvet-Powder/
Labdacs már írta, de ismétlés a tudás anyja...:-)
Szóval, létezik bársony por és kapható plüss por is, és én ez utóbbit javaslom.

Missa 2010.12.09. 20:58:31

@hornando: Köszi. Szétnézek majd az itthoni hobby-kézművesboltokban is. Hátha van valami hasonló nálunk is.
Most karácsony környékén úgyis be kell menni ilyen boltokba. Az asszonyokat ilyenkor elkapja a dekorálási láz...
süti beállítások módosítása