nagyon ritkán fordult velem elő olyan, hogy jókat írtam egy HW modellből született Elite verzióra. wannabiztem helyette főleg. nem is emlékszem, talán a 333 SP volt az egyetlen, amiről az volt a véleményem, hogy jól sikerült a finomítása. nna kérem szépen, előre lelövöm a poént; erről a modellről sem fogok túl sok jót írni.
pedig a történet érhetne akát szép véget is, hiszen az indulás nem is olyan vészes. főleg dobozon keresztül. nagyon is gusztusos a látvány (a rosszófanok most forduljanak el). gyönyörűen csillog a fényezés, a sima piros verzióhoz képest alkalmazott módosítások egyedi hangulattal örvendeztetik meg az autót, a teljes hosszában végigfutó fehér csík más autókat is dögössé tett már, ezzel sem történt másként.
a szerelem azonban mindössze addig tart, amíg ki nem vesszük a dobozából. nem írnám le, hogy csak három csavart kell oldani, meg nagyjából három méter fémdrótot. ami ugyan meg sem közelíti mondjuk az 512 S mennyiségét, de itt úgy van elhelyezve, hogy szinte biztos, hogy a motorháztető belső fényezése sérülni fog. ilyenkor az ember már ideges, de ez talán elterelő művelet, hogy ne vegyük észre az autó égbe meredő orrát. valamiért sajnos emelt első futóművet kapott szegényke. biztos lehet rajta segíteni, de nekem nincs hozzá kedvem.
a motorháztető hatalmas zsanérjait szintén észre sem veszi már senki, annyira megszoktuk az első Bburago verzió óta. azt gondolja ilyenkor a modellt először kezében tartó, hogy jól van, ez egy régi modellen alapuló valami, majd a részletek, azok majd jók lesznek, amit lehet, biztosan kihoztak belőle.
talán még többet is. annyira sokkal többet, hogy bele sem fért a modellbe, hiszen mint egy teletömött bőrönd, ennek sem lehet lecsukni a (motorház)tetejét. mindig marad egy vékony kis rész. kézzel össze lehet szorítani, ami azért elég vicces megoldás egy olyan gyártótól, aki 599XX-eket, meg GTO-kat ad nekünk. ugyanennyi pénzért. ráadásul a rendszámtábla helyén levő reklámtáblácska is megbukna nálam a MEÓ-n, mert eléggé ferdén-csálén-nemközépre van felragasztva.
érdekes ismertetőjegye a modellnek a bevakolt két első lámpa. ez tényleg nem is rossz, ebbe olyan nagyon nem lehet belekötni.
ellentétben az autó orrának minden más porcikájával. a kicsi ajtócska egyszerűen nem illeszkedik a helyére, alapállapotban ilyen, ha kézzel szintbe hozom, akkor elöl kinyílik vagy három millimétert. a fedélen levő kis kallantyú ferde, a fehér csík a fedél szegélyénél foszladozik. tragikus.
nincs baj viszont a szélvédő környékével. az egyik legszebb részlet szerintem a modellen ez a gumikeretesnek imitált szélvédőbeépítés. kár, hogy a fényezést az ablaktörlő tövénél egy lekaparhatatlan folt csúfítja. mert a fotómaratott ablaktörlő is jól sikerült, pedig én az ilyen módit nem nagyon szoktam szeretni. vannak a tetőn ezek a kis lámpácskák is. a kérdés adódik; kérem a hosszútávos szakértő kollégákat, hogy árulják már el, hogy mire szolgáltak!
a motorháztetőn a légbeömlő és a tanksapka környékén van egy kis zűrzavar. először is az a szegecselt él, aztán a nyílások, végül a nem jól illeszkedő fedél miatt nekem nagyon összevisszának, elnagyoltnak érződik a modellnek ez a része.
ellentétben a farral, ami csupa ív, csupa kecs, csupa szépség. főleg ezzel a fényezéssel. gyönyörű. ha ilyen formája lenne mindenhol, ez lenne a kedvenc Ferrarim, és talán a kedvenc modellem is.
ha már a motorháztetőt boncolgatjuk, nézzünk be kicsit a tető takarásában levő része felé; bizony, ott van egy Szent Mattel Rács a motor felett.
a kerekek anyaga nagyon jó, szerintem igazi gumi. tapintásra olyan majdnem, mint egy jobbfajta kemény radír. a felni hozza a szokásos Mattel színvonalat, ha nem is esünk tőle hasra. a méretezés már annyira nem győzött meg, szerintem picit ballonosra sikerült, főleg a hátsó két kerék.
teleüveges szélvédős ajtó. aki találkozott már az eredeti HW verzióval, az nem lepődik meg, hiszen azon is ilyen. annál is inkább, mert úgy hiszem, hogy az ajtó változtatás nélkül került fel az Elite modellre.
az autó orrában van ez a kis lyuk. semmi különös, aluhatású műanyagok, pár milligramm festék a fekete részekhez. holnapra el fogom felejteni, milyen ott belül. nem, már ma délutánra.
nézzük, mi rejtőzik a pilótafülkében, hátha az érdekesebb. volt már szó az ajtókról. természetesen óriási nagy egykaros zsanérral nyílnak. ráadásul elég nehezen is, a teleablak miatt pedig elkél egy erősebb köröm, vagy egy fogpiszkáló a nyitásukhoz. de ezek legalább nem esnek ki, mint az Eric Clapton-féle Lusso ajtajai.
sokat nem fogjuk őket úgysem nyitogatni, mert nem lesz hozzá kedvünk. ormótlan nagy kezelőszervek és maticaműszerek várnak ránk ugyanis odabent. van valami nagy kallantyú a jobb oldalon, aminek a kezeléséhez minimum jetinek kell lenni.
az üléseknek csúfolt műanyag fröccsöntőipari termékek már egy jobb érzésű magyar tejfölöspohár-előállító üzemben kilógnának a sorból lefelé. az pedig, hogy ott árválkodnak ezek ketten a padlóból kinézve, egyenesen a Majorette F355-ösének emlékét ébreszti fel bennem. pedig próbálok nem rá gondolni.
nna majd a motóre, az biztos jó lesz. jó is. a lehetőségekhez képest. talán itt nyúltak hozzá legjobban az alapokhoz, egész gusztusos lett a végeredmény. a gépháztetőt egy picit feszegetni kell felfelé, hogy valamit lássunk is belőle, mert simán, óvatosan nyitva csak nagyon minimálisan nyílik fel. ha már sikerült rendesen felnyitni, a csőváz bal oldalától egy kitámasztó nyitható ki, ami meg tudja tartani a tető roppantó súlyát.
a lehetőségekhez képest a futóművek is ki lettek dolgozva. persze senki ne gondoljon GMP minőségre, de azért nem rossz. főleg az általános összképhez képest.
de a legjobb poént a motortérben a Mattel mégsem ezzel, hanem régi szerelmével, a RÁCS-csal követte el. itt alul, a lökhárító alatt található, tessék jól megfigyelni, nagy ötlet.
ezzel együtt sem értem, hogy a Mattel 2011-re hogyan mert kiadni egy ilyen kritikán aluli gépet. már régen le kellett volna állniuk a régi vasak felturbózásával. egyszerűen saját magukat égetik, amikor tudnak ők olyat is, mint a már említett 599-s család, vagy az SWB California. persze, nem voltak illúzióim, de ez a gép még az alacsony elvárásokhoz képest is csalódás. jó, meg lehet venni. akinek Bburago-ja van, az bátran lecserélheti egy ilyenre, mert annál sokkal-sokkal jobb. de ne most, ne huszonezer forintért. várja meg, amíg valamelyik huszár megveszi 35 euróért az ebay-ről és felteszi a vaterára 14ezer forintért. akkor, annyiért meg fogja érni, most így ez ennyiért még szimpla pénzkidobás.