HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HotWheels Ferrari 166 MM

2011.05.20. 15:05 Labdacs

késő tavasz van, szépen süt a nap, virágoznak a virágok, zöldellnek a zöld ligetek, csicseregnek a csicsergő madarak. nincs is jobb alkalom egy jó ki bemutatóhoz, mint a mai délután. az alanya pedig legyen egy szívemnek kedves kis gépezet, a HotWheels 166 MM gépe. eddig valamiért nem is gondoltam rá, hogy írjak róla, de Xapa kolléga összehasonlítása meghozta a kedvemet.

meg aztán hozzájutottam egy használt példányhoz, amit gyorsan körbefotóztam. az utóbbi időkben eléggé sok csalódás ért a legújabb Mattel kreálmányok okán, ilyenkor mindig felüdülés egy régi Mattel vasat egy picit jobban szemügyre venni, hogy kb 10 éve hogyan is gondolták a modellgyártás a Hotwheels-nél.

mert ez a kis Ferrari igazán szemrevaló. ráadásul pici, kedves jószág. a felületes szemlélő egyhuszonnégyesnek nézné, de nem, egytizennyolcas.

a modell hozza a negyvenes évek végének útkereső formáját, tudja a 166-osra jellemző, a karosszériához képest hatalmas kerekek fílingjét. a fényezés tökéletes, csak a használt mivoltából jövő apró sérülések (egy-egy tűhegynyi festéklepattanás), itt-ott lerakódott makacs porfoltok rondítanak a képbe, de ezek is csak közelről tűnhetnek fel.

a múltkori Dino bemutató után elhatároztam, hogy ezentúl bekukkantok minden modell alá is, és a benyomásaimat is megosztom az ott látottakról. itt nem a világ legszebb alvázát találjuk, de a Dino sivárságához képest teljesen üdítő a látvány. van kipufogórendszer, kardántengely, olajteknő, némi kerékfelfüggesztés is.

szemből az autó egyik legjellegzetesebb alkatrésze, a küklopsz harmadik lámpa az uralkodó látványelem, ha a szomorúan a földre néző szemeket és a hatalmas, a kor formulaautóin alkalmazotthoz hasonló hűtőrácsot nem vesszük figyelembe. a modell korához képest teljesen tisztességes a kidolgozás, ma már nyilván bele lehet kötni a rács anyagába, meg a lámpák közepén levő pöttybe, de anno ez teljesen elfogadottnak számított.

a hátsó nagyon kis keskeny, karcsú. alul éppen csak hogy kikandikál a két szívószál vastagságú kipufogó, amire a rendszámkeret körüli két kis kerek lámpa rímel. fölötte apró krómozott nyitó. itt is ugyanazt lehet megállapítani, amit elöl: korrekt.

elöl két szélvédőcske tereli az egyizennyolcas levegőt. ennek a kereteit ma már biztosan szebben illesztenék a helyére, maga az üveg is valami vékonyabb anyagból készülne. a motorháztető tetején levő kitüremkedések is valódi lyukak lennének, de azt hiszem, telhetetlen vagyok.

ez Elite verzión a Superleggera felirat és logó már fotómaratott, a sima HW-n még csak egy ügyes matrica. szerintem nem rossz.

a kerekekről már tettem említést. jobban megnézve azért itt is látszik, hogy rohan az idő. az anyagok fényesek, a küllők ritkák és túl vastagok, a központi kerékcsavar is picit túlzó méretű.

az ajtók szépen illeszkednek, pedig a forma nem egyszerű, elég sok ívet kell követni. félig lehúzott oldalsó szélvédő nincs, mert oldalsó szélvédő sincs.

a csomagtartóban még van egy ronda kerék, meg egy kupak a benzintankhoz. egyszerű.

ahogy a motor is az. színes-szagos kábeles típustáblás megoldásokra senki ne számítson. van pár elem, amiből következtethetünk, hogy ez itt egy motor. nincs vele probléma, emlékszem, hogy ez így mekkora számnak számított még 6-7 éve is.

ahogy az egykaros zsanéron nyíló ajtókkal sem volt semmi probléma régen. van némi stilizált ajtóbelső imitáció is.

a belső tér egyszínű pirosra van mázolva. természetesen kárpitozást hiába is keresnénk, nem is teszünk ilyet. az ülések egy picit műanyagos hatásúak, a kormány viszont jól néz ki, ha nem a kíméletlen makrofotón keresztül nézzük.

de talán a legszebb részlet a modellen a műszerfalon levő besüllyesztett órák kidolgozása. ismerek olyan gyártót, aki szemrebbenés nélkül ragasztott volna a műszerfal helyére egy matricát, de Mattelék jó fejek voltak, dolgoztak rajta tisztességesen.

ahogy az egész modell tisztességes. lehet előszedni a régi lemezt: ma már picit elavult, de ha a maga korába helyezzük vissza, akkor teljesen korrekt, sőt nagyon szép modellről van szó. tudom, hogy ez a visszahelyezés nem olyan könnyű. akinek ez nem elég, annak ott az Elite verzió, nem sokkal nagyobb élménnyel, nem sokkal többért.

14 komment

Címkék: hw bemutató piros mm 166

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr232919385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2011.05.20. 18:44:24

!! ELSŐ !!

Az Elite verzió lesz szerintem ebből a következő amit beszerzek, egyedül a kormány az amivel nemtudok megbarátkozni...valahogy olyan bumszli, ahogy nézegetem a képeket a neten!

Labdacs 2011.05.20. 18:49:23

@hamhusz85:
gratulálok, te vagy az első elsőző 432 poszt alatt.

a kormányról: élőben semmi baja, sőt. már a sima HW-n is.

ferrarifan 2011.05.20. 19:48:31

Nekem is tetszik ez a modell,azt hiszem,hogy pont tőled vettem a sajátomat.

=xapa= 2011.05.21. 12:05:31

"virágoznak a virágok, zöldellnek a zöld ligetek, csicseregnek a csicsergő madarak"

...és piroslanak a piros Ferrarik :)

Az 1:43-as és az 1:18-as Elite-okkal összehasonlítva is megállja a helyét ez a kis HW gépezet, a legjobban a Superleggera matrica jellemzi a különbséget. Megvan minden a modellen, ami kell, csak a kivitelezés minőségében érhető tetten a tesco gazdaságos életérzés. De a saját korába helyezve (bár ez tényleg nem könnyű a legújabb csodákat ismerve) minden elismerés megilleti a modellt, szerintem is tisztességes, korrekt munkát végzett a Mattel. A felniken és a hűtőrácson kívül nincs is semmi igazi adu ász az Elite verzió kezében ezzel a HW-val szemben, szóval azt mondom, a 166 Elite - HW között van az egyik legkisebb minőségi szintkülönbség.

"akinek ez nem elég, annak ott az Elite verzió, nem sokkal nagyobb élménnyel, nem sokkal többért."

Ha valahol nagyon elromlott valami ebben az egész Mattelos modellautós történetben az évekkel ezelőttihez képest, az pont ez az ár/érték aránybeli eltolódás. Tudom, sokszor kiveséztük már ezt, de azért itt ismét leírom: a régebbi HW és Elite modellek árcédulája (mint pl a 166 MM-é) sokkal jobban illeszkedett a modell valós "tudásához".

MT21013 2011.05.21. 14:46:33

@=xapa=: Üdv Mester! Labdaccsal együtt lényegesen komolyabb gyűjtői múlttal és Ferrari arzenállal rendelkeztek. Szóval a véleményetekre alapból adok. Viszont én pont mostanában kezdem azt érezni, hogy a Mattel az Elite sorozattal elindult abba a régióba, ahol az átlagos Kyoshok és Autoartok vannak. Az utóbbi időben egy Mondial és egy 599 GTO parkolt be hozzám. Nagyon egyben vannak, nüansznyi különbségeket lehetne mondani, hogy melyik miben jobb, vagy gyengébb. Ez a minőségi javulás számomra meggyőző és teljesen reálisnak érzem a 20 ezer körüli kisker. összegeket. A korábbi gépek láttán valahogy nem jöttek nálam a hangok. Az újak viszont mindig előkelő helyre kerülnek a "kellene listámon". Lassan a BMW szekcióm be fog sértődni...

=xapa= 2011.05.21. 17:08:04

@MT21013: A "véleményre adás" kölcsönös :), és abban vitathatatlanul igazad is van, hogy az újkori Elite-ok jelentős minőségi ugrást mutattak be. Ha azt nézzük, hogy kb 2007-ben 12-15.000 körül mozgott az akkori Elite-ok (pl Daytona) ára, akkor tényleg megéri a +5.000 körüli ráfordítást például egy California SWB. Az is világos, hogy egy Elite Daytonát ma is utánunk hajítanak 12.000 körüli összegért, ilyen értelemben még csökkent is az árcédulája a korábbi Elite-oknak. (PErsze ugyanez a McQueen Lussóról már nem mondható el, szóval nem lehet ezt sem általánosítani.)

De akkor úgy fogalmazok, hogy az a modellautó szegmens, ahová a Mattel az Elite szériát pozícionálta, az én értékrendem szerint max 15.000-es szinten kellene hogy maradjon.Elhiszem, hogy magasabb költséggel jár egy komolyabb gép előállítása, de akkor meg a korábbi szériájú Elite-ok voltak túlárazva kicsit. Az Elite-al az is a bajom, hogy időről időre lerombolja a felépíteni kívánt brandjét, mint ahogy most is tette a 246 Dino LM-el, vagy a California SWB-vel egy áron piacra dobott, mégis itt-ott vállalhatalan megoldásokat felvonultató 250 LM változatokkal. Először egy tartósan magas színvonlú (tehát mondjuk 8 modellt felvonultató) "jó szériát" kellene eltalálni, hogy végérvényesen belépjenek a Kyosho és társainak valóban elit, 20.000 Ft. fölötti árszintjére.

De elnézve a jelenlegi csökkenő vásárlási hajlandóságot, szerintem úgy általában ráférne egy jó 15%-20%-os árcsökkentés az egész modellautópiacra. "Inkább a sűrű fillér, mint a ritka forint" párti vagyok :)

Labdacs 2011.05.21. 18:40:44

@=xapa=: nna, ez azért nem egészen így van..

most rohannom kell, de leszek nemsokára, aztán válaszolok picit hosszabban.

Labdacs 2011.05.21. 19:12:10

@MT21013: nna, neked elég nagy szerencséd volt, mert pont azokat a modelleket sikerült kifognod, amivel valami csodát tett a Mattel, és érződik rajtuk a minőségi javulás. Mondial (főleg a 3.2), California, GTO, XX... ezek mind-mind csodás gépek. de sajnos vannak olyan kisiklások, mint a 308 GTB, vagy a Dino LM, amiktől azért többet vártam.

Labdacs 2011.05.21. 19:22:51

@=xapa=: látni kell, hogy 2007 óta azért elég erőset változott a világ. egyrészt az akkori 12-15ezer forintos ár is erősen akciós jellegű volt. ott is inkább a 75 euró volt a jellemző indulóár. viszont akkor 240-250 forint volt egy euró, a kínai előállítási árak 25-30 százalékkal alacsonyabbak voltak, az áfa is alacsonyabb volt. nem csak nálunk. ehhez hozzájön az olajárak emelkedése (Kínából valahogy el kell juttatni az árut). ezek mind-mind olyan dolgok, amik a Matteltől függetlenek.

szóval a 13-15ezer forintos Mattel Elite ár eléggé a valóságtól elrugaszkodott valami. (egy új mezei HW ára most 12-13ezer forint) az, hogy az ebay-en ki lehet ilyesmit fogni, az szerintem rövid távon jó csak. azt jelenti, hogy az adott nagykereskedő (mert ne legyenek illúzióink, ennyiért csak nagykerek tudják adni a portékát) nem tud tőlük megszabadulni, ezért a rendes áron értékesített hasznából próbálja a minuszt kigazdálkodni. ami hosszú távon azt jelentheti, hogy majd jól nem lesz kitől venni, mert nem fogják idehozni Kínából az árut, ha nem forog normális áron.

a 250 LM áráról: az is le kell gyártatni, azért is ki kell fizetni a (bizony a hőn szeretett Ferrari gyárnak a búsás) jutalékot, azt is ide kell szállítani. az, hogy 100 helyett 70 alkatrészből áll, az a kiskereskedelmi árban alig jelentkezik.

egyébként ha utánaszámolunk, akkor könnyű belátni, hogy egy 80 eurós modellen, ha mondjuk Magyarországon kerül eladásra, akkor a Magyar Állam legalább egy nagyságrenddel többet keres, mint maga a Mattel.

bocs, ha kicsit izés a stílus, de annyiszor volt már erről szó.. az árról magáról legkevésbé a gyártó maga tehet.

MT21013 2011.05.22. 09:58:44

@Labdacs: lehet könnyelmű voltam, de egy piros 308 GTB úton van Alba Regia felé... A bemutató alapján nekem is az antenna bumszli az ami nem tetszik, a többi részével személy szerint nem volt különösebb bajom. Talán csak a műszerfali tábla tűnik hangyányit igénytelenebbnek. Na majd kiderül, de "Ő" már nagyon odakívánkozott a Testarossa, F40, Mondial szakaszba... Már csak a Bubu F40-et kellene leváltanom egy Kyoshora, de a normál piros verziót szinte lehetetlen beszerezni. Így múlik el a világ dicsősége. Kezdő gyűjtő középiskolás koromban a Bubu F40 volt az "állat", most meg már nagyon nem illik a Kyosho Testarossa és újabb Elite masinák közé...

Habba50 2011.05.22. 13:13:05

@Labdacs: Kedves Labdacs! Régóta olvasgatom a blogodat, ami nagyon tetszik, de még sajnos nem vásároltam Nálad! Piros, Elite 458 Italiát keresek, az iránt érdeklődnék tudsz-e benne segíteni, esetleg tudnék-e Tőled vásárolni? A segítséged előre is köszönöm! Email-em: balazs.habjanecz@gmail.com

Labdacs 2011.05.22. 17:31:26

@Habba50: sajnos szinte a bevezetés hetében eladtam az összeset, amit meg tudtam rendelni. próbálkozz az ebay-en, vagy a nagyobb külföldi webáruházaknál.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.05.25. 20:57:14

"eddig valamiért nem is gondoltam rá, hogy írjak róla, de Xapa kolléga összehasonlítása meghozta a kedvemet."

Hát ez igencsak hiányzott a blog történetéből, valami hasonló módon, mint a 250 Lusso. :-)

Nekem is egy szép rosso Elite MM parkol a vitrinben, szeretem is. Még a decemberi börzén vettem Labdacstól, emlékszem amikor először kézbe vettem, egyből mellé állítottam egy 1:24-es Challengert. Utóbbi a nagyobb fiú kettejük közül. Hogy csodálkoztam rajta! :-D Persze az első benyomások után eszembe jutott, hogy az 1:1-es se valami böhöm nagy gépezet.
Kifogásolni valóm nem nagyon akad rajta, tekintve az árát/érték arányt, egyedül az, hogy az enyémen sikerült rendesen elszúrni a csomagtértető (bocsánat, "benzintanktető"), illesztését.

A sima HW-ról már nagyon semmit nem tudok mondani, ti már megtettétek előttem, max ismételni tudnék, legyen annyi, hogy maga korához mérve szép kis gépezet ez, az Elite nem nézhet le rá olyan ölényesen, mint az Elite 250 California a HW-re. :-D

Ja igen, köszönjük a bemutatót! :-)

Labdacs 2011.05.27. 21:48:21

@Camaro96: azért vannak ám még hiányzó láncszemek (pl 288 GTO), de igyekszem szépen pótolgatni őket.
süti beállítások módosítása