HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HW Elite Ferrari FF

2012.03.21. 19:45 Labdacs

régen voltam gimnazista, 17 éve érettségiztem, de azért emlékszem sok dologra onnan. volt például minden évben egy nap, amikor a diákok átvették a hatalmat az iskolában. ilyenkor nem volt tanítás, hanem mindenféle szórakoztató, meg vicces programok közé lehetett keveredni. van ilyen még?

mert most itt ez lesz. itt vannak a képek alant, kíváncsi vagyok rá, hogy ezek alapján ki mit gondol az autóról. persze előnyben vannak azok, akiknek otthon pihen már a vitrinükben, vagy akár még dobozba szorulva. azok talán tudják, hogy mekkora szívás kiszabadítani onnan, hány csavart kell oldani, hol vannak a trükkök a drótok eltávolításánál.

milyen az összkép, hogy áll az autónak az egytizennyolcasítás? mekkora nagy tepsi is ez valójában?

tényleg gagyik-e a kipufogók? milyenek a hátsólámpák?

zseniálisak még mindig a Mattel-féle rácsok? eldönthető erről fotó alapján, hogy igazi rács, vagy csak kamu?

ugyanez a kérdés felmerül az összes többi esetben is, például itt elöl a sarkokban.

tetszenek-e a kígyószem-szerű lámpák? illeszkedik-e szépen a helyére?

kinek mi a véleménye a szélvédő környékéről? ciki-e, ha 2012-ben még mindig kívülre kerül a fekete keret, nem belülre? ki mennyire van kibékülve az ablaktörlőkkel?

és a kerekek? a felnik? a fékek ott belül? aki nem tudja, azt meglepné-e, hogy a tárcsa nem forog együtt a kerekekkel? nevetünk egy ilyenért egy Maisto esetében? és itt? sírunk?

vagy azért, hogy az ajtók lötyögősen vannak felfogatva, szinte kiesnek a helyükről? ezek után zavar még valakit a celofán oldalablak?

ugyanaz belülről szebb, vagy nem? kinek mennyire jön be ez a kék árnyalat?

miért nincs kárpit egy 90 eurós modellben? tudja valaki a választ?

ettől eltekintve milyen?

a csomagtartó? semmi különös? vagy van benne érdekesség?

motorilag? szabványos, vagy szívet dobogtató? nem kéne már csomagolni mellé egy nyitót? ha már csak úgy nyitható a fedél, hogy alányúlunk valami vékonnyal? nem lenne sokkal elegánsabb?

kéne?

22 komment

Címkék: fehér ff bemutató elite saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr94326583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2012.03.21. 22:28:05

Nincs benne kárpit? Na ezen meglepődtem.
Az ablaktörlők túlságosan vékonyak, olyan igy képről, mintha csak oda lenne rajzolva a szélvédőre.

=xapa= 2012.03.22. 11:18:39

A diákigazgató választás nálunk is nagy műsor volt, habár nagyságrendileg nekem is olyan távoli ez a középiskolás dolog, mint neked,Labdacs :) Emlékszem, pártokat alapítottunk, és a pártok indították a jelöltjüket a diákigazgatói székért. FüGE Párt(Független Gimisek Egyesülete), FeJEK Párt (Ferenczi János Elvakult Követői) és hasonló nevekkel :)

A válaszaim pedig a kérdésekre:

1."hogy áll az autónak az egytizennyolcasítás?"
Csak képeken láttam még a modellt, de az elődjéből ( ha a 612 annak tekinthető) kettő is volt, a HW-féle Pebble Beach, és az Elite verziós Sessanta. Na azok a gépek állati nagy bestiák, szóval ebből kiindulva az FF is "jó nagy nyúl" lehet (ahogy a régi viccben mondják).

2."tényleg gagyik-e a kipufogók? milyenek a hátsólámpák?"
A kipufogókkal kapcsolatban van egy kis Italia utóérzésem, a hátsó lámpák viszont csinosak.

3."zseniálisak még mindig a Mattel-féle rácsok?"
Megintcsak azt kell mondanom, "képek alapján", de nekem most egyáltalán nem meggyőzőek ezek a rácsok.Nagyon műanyagosak lettek, nem olyan realisztikusak, mint más Elite gépeken. De lehet csak a makró túl kíméletlen.

4."tetszenek-e a kígyószem-szerű lámpák? illeszkedik-e szépen a helyére?"
Határozottan tetszenek, kár hogy 2007 előtt nem voltak ilyenek :P :P Az illeszkedésükkel is ki vagyok békülve, egy Elite Enzo illesztéshez képest például csillagos ötös.

5."kinek mi a véleménye a szélvédő környékéről?ciki-e, ha (...) még mindig kívülre kerül a fekete keret(...)?ki mennyire van kibékülve az ablaktörlőkkel?"
Itt számomra a cikiség fokozatai valósulnak meg: a külső fekete keret csak kicsit ciki, viszont a hajszálakból összerakott ablaktörlőtől már erősen kileng a cikiségmérő.

6."és a kerekek? a felnik? a fékek ott belül? aki nem tudja, azt meglepné-e, hogy a tárcsa nem forog együtt a kerekekkel?"
Kerék+felni+fék csudálatosan szép, viszont ha a tárcsa nem forogna együtt a kerekekkel, az engem nagyon-nagyon meglepne!(Kezdjek meglepődni?)

7."az ajtók lötyögősen vannak felfogatva, szinte kiesnek a helyükről? ezek után zavar még valakit a celofán oldalablak?"
Akkor az ajtókat ugyanaz a munkásbrigád szerelte, amelyik a Clapton Lussóét :) Az oldalablakkal a félig tele a pohár esetre hagyatkozom, még mindig jobb, mintha teljesen ablaknélküli lenne.

8."ugyanaz belülről szebb, vagy nem? kinek mennyire jön be ez a kék árnyalat?"
Kép alapján jónak tűnik, passzol a fehér fényezéshez.

9."miért nincs kárpit egy 90 eurós modellben? tudja valaki a választ?"
Az Elite monnnnyon' le! De egyébként az Elite Sessanta sem volt kárpitozva..Lehet a 4 üléses Ferrarikba elvből nem tesznek kárpitot :)

10."ettől eltekintve milyen?" (mármint az utastér)
Ettől eltekintve rendben van, habár pár kapcsolót még kifesthettek volna a műszerfalon.A kormánykerék Ferrari logója egy picit lecsúszott, de gondolom ez ennél a konkrét példánynál lehet ilyen. Viszont a váltófülek szép vékonyak.

11."a csomagtartó? semmi különös? vagy van benne érdekesség?"
A csomagtartó az átlagtól is sötétebb lyuk,így, kárpit nélkül. A sötét lyukban levő sötét lyuk ( a rögzítődrót számára) az élvezetek netovábbja.

12."motorilag? szabványos, vagy szívet dobogtató? nem kéne már csomagolni mellé egy nyitót?"
Szabványos. De lehet ez is szebb, élőben. Viszont a típustáblákat hiányolom (vagy az igazin sincsenek?)Ami a nyitót illeti, van az csomagolva, a rögzítőszalagokat szétvágva pontosan megfelelő célszerszámot kapunk :P

13."kéne?"
Minden apró hibája ellenére, ha nem 2007 utáni gép lenne..kéne..de ragaszkodnom kell az elveimhez, így végeredményben...mégsemkéne :)

Missa 2012.03.22. 12:13:42

A 1. számú magán véleményem: az autó nem tetszik.
A 2. számú magán véleményem: túl sok, apró, bosszantó, Elite-lelketlenséget reprezentáló részlet. Nem szép modell. Persze csak a képek alapján mondom ezt. Meg kellene tapogatni is a modellt.
Kéne? Elsőre azt mondom, nem! Másodszorra, mivel nincs a piacon másik die-cast ami szebb, jobb ebben a méretarányban és mivel Ferrari-kat gyűjtök, még is csak kellene. De nem fogom véresre dörzsölni a szemem, ha nem lesz majd meg. Ha ilyen az Elite, vajon milyen lesz a Foundation? Mert gondolom 1-2 év múlva előszedik a fröccsöntő formákat és lesz alkatrésze amit fémből, lesz amit műanygból megcsinálnak... Na ott majd nem lesz feltünő a kárpit hiány. Viszont lehet, hogy lesz majd zöld, barna, meg sárga is. :-)
Persze lehet, hogy Elite azért ilyen "egyszerű", mert a "Special Edition" változatra tartogatják a puskaport.

=xapa= 2012.03.22. 12:46:47

@Missa: Egyetértek, a lelketlenség szerintem is kiütközik rajta.

Tudom, már beszéltünk erről, de ismét bebizonyosodott, hogy vannak modellek az Elite-nál, amiknél csak a szerződésben szereplő kötelező feladat letudása érezhető. De vannak a "szerelemgyerekek", (és a szerelemgyerekek ugye, mindig szépek) amelyek kiválóan sikerültek.

Mindenki tudna mindkét kategóriára példákat sorolni, ez az FF úgy néz ki, a "kötelező házi" csoport létszámát növeli.

Missa 2012.03.22. 13:25:23

@=xapa=: Nos igen, a "kötelező házi". Lehet, hogy Elite-éket bezavarta az MR vagy a BBR. Nem tudom melyikük csinálta meg az FF-et resinből. Amennyire emlékszem elég szépre sikeredett. Jó ott nem domináns kérdés a kárpit, a csomagtartó és a motortér. De ugye volt a nürnberg-i kiállítás is, valamit oda is kellett vinni. Nem vagyok tudója a modellgyártásnak (Discovery-n adhatnának egy ilyen részt a Hogyan készült? sorozatban), de gondolom kifaragnak egy öntő mintát a resin-nek, kiöntik, után dolgozzák, festik, csicsázzák és lehet csomagolni. Főleg a mai 3d-s nyomtatási technikák, CAD-CAM és egyéb digitalizációs segédletek gyorsítják a folyamatot. Die-cast esetében azért még van jó pár további munkafázis. Én úgy gondolom, alapjaiban azért nem nagyon "gáz" ez a modell. De szerintem az időhiány okozta a "lelketlen" megoldásokat. A 348 esetében, mintha ugyan ezekre jutottunk volna...

Labdacs 2012.03.22. 13:30:44

@Missa: időhiány? nem hiszem én azt. az AA, Kyosho, meg társaik is hozzák ki sorra a szebbnél szebb gépeket, ők is ugyanennyi időből gazdálkodva. ez szimpla "jó lesz ez így is" faktor.

Missa 2012.03.22. 13:30:44

@=xapa=: Egyébként épp a napokban sikerült szereznem egy V8 California-t. Minden este a hasamra teszem (van rajta hely az 1:18-nak...), nézegetem-nézegetem mint számomra újdonságot. Elsőre szép modell, de aztán azon is találni "lelketlenséget". :-) Kár értük. Árban ugye majd nem meg duplázódtak. OK megértem én az indokot, amit pl. az AutoArt is megfogalmazott, hogy a kínai melósok is szeretnének autóval és nem biciklivel járni. Ez rendben is van, de 25.000-ért azért már valami minőségbeli előre lépés is elvárható. Vagy nem?

Dinoenzo 2012.03.22. 14:08:15

Szép ez a fehér FF!

Talán ez lesz az első modell, amit fehérben is be fogok szerezni.

Az én vörös modellem rácsozása tökéletes.
Csak a fehér fényezés miatt tűnik furcsának a szürke rácsozás.

A kék beltér elég vad (nagyon szeretem a kéket:)!

A felni-gumi -fék nagyon bejövős.
A lámpák szépek!

Mivel ez a legolcsóbb FF megoldás,így kötelező a beszerzése !

Az FF féktárcsája nekem jobban bejön,mint a BBR ENZO-m tárcsája!

hát...... ha egy 300 eurós BBR ENZO beltér sem kárpitos,akkor miröl is beszélünk :) ?!?!

Labdacs 2012.03.22. 14:09:19

@Dinoenzo: ember, az egymillió eurós Ferrari Enzo sem kárpitos. :-))))))))))))))))))

Dinoenzo 2012.03.22. 14:26:07

@Labdacs:Az FXX-et még megértem,de egy sima ENZO-t nem kárpitozni :(

Akkor milyen anyag van az eredeti Enzo lábterénél?!

bőr-szövet-kaucsuk-carbon,vagy linóleum ?! :)

Labdacs 2012.03.22. 14:35:32

@Dinoenzo: gumiszőnyeg. alatta meg a váz közvetlenül.

=xapa= 2012.03.22. 18:11:06

@Missa: Az Elite minőségbeli hullámzása a félig lehúzott ablakok okával egyenértékű rejtély számomra. Szóval nincs mit tenni, mint örülni, ha vmelyik gépük nagyon jól sikerült, és reménykedni, hogy ha mégsem, akkor a következőnél majd ismét megtalálják a góllövő cipőjüket :)

Gratulálok a Calif. V8-hoz! Nekem is volt, még a megjelenésekor levadászott számomra egy friss ropogós példányt Labdacs mester a rosso színű, sötétbarna belsejű változatból. Kb egy hónapig tartott a szerelem, aztán valahogy már üres szemekkel néztünk egymásra :) Talán az általad is említett tulajdonsága miatt. De azért, ha feloldanám a 2007es limitet, egy fekete George Michael verziót azonnal bevállalnék!

Dinoenzo 2012.03.22. 19:54:12

@Labdacs: Az szép!

Egy laza pesti kocsikázás után,akkor lehet is FRÉDI BÉNIZNI a verdával :)

Missa 2012.03.22. 21:07:01

@Labdacs: F40 örökség. Abban is, pl. a műszerfalon a "kárpit", egy olyan szürke filc szerű anyag, mint amit a parketták, szőnyegpadlók alá tesznek. :-) Na de nem is kárpittól megy jól! :-)

Missa 2012.03.22. 21:11:14

@=xapa=: "De egyébként az Elite Sessanta sem volt kárpitozva."
Milyen Sessanta-d volt Neked?
Az enyémben (Elite Rare) van. Szürke plüss a padlón, a csomagtartóban tényleg nincs.

=xapa= 2012.03.23. 16:53:54

@Missa: A Sessantám igazi médiasztár volt, mert Labdacs az én példányomról írt bemutatót anno: ferrari18.blog.hu/2010/05/09/elite_ferrari_612_sessanta

Újraolvastam a posztot, és igazad van, rosszul emlékeztem, tényleg van kárpit a beltérben...Marad az FF utasterével kapcsolatos kommentem maradék része: Az Elite monnnyon' le! :)

Labdacs 2012.03.23. 17:22:58

@=xapa=: sőőt, micsoda finom kárpit volt benne. sokkal jobb, mint akármelyik Elite gépben előtte. finom, puha bársonyos.

az FF-ben meg nem tök sima a beltér, hanem olyan, mint az UT F355 bele:
m.blog.hu/fe/ferrari18/image/utf355spider/belul2.jpg
dorozmás műanyag, egy kicsit puhább anyagból, mint az UT esetén. olyan majdnem kárpit, de mégsem. tisztára olyan, mint az egész modell. majdnem jó, de mégsem.

Dinoenzo 2012.03.23. 20:32:30

@Missa: És a California kárpitos?! :)

Missa 2012.03.23. 20:53:21

@Dinoenzo: Na most átfutottam a hálószobába. Mostanában ott tartom. :-) Jelentem, kárpitos! :-) Ennek még a csomagtartója is kárpitos.

Dinoenzo 2012.03.24. 00:01:43

@Missa: Hát az én fekete Dzsordzs Májkölösöm NEM!

Missa 2012.03.24. 16:59:03

@Dinoenzo: Neeeem? Ez egyedi hiba, vagy Dzsordzsi fiú (vagy lány?) így kérte a sajátját?
süti beállítások módosítása