HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HW Ferrari 250 GT California Spider vs Elite Ferrari 250 SWB California Spider

2010.12.22. 19:03 Labdacs

az utóbbi évek számomra legérdekesebb összehasonlítása következik; egy olyan HW és egy olyan Elite gép összeeresztése, ami ugyan azonos típus, de az Elite verziót nem a HW alapjaira faragták rá. annak felismerése, hogy a két modell ugyanaz a típus sajnos eltartott egy darabig. jómagam szentül meg voltam győződve ennek ellenkezőjéről egészen addig, amíg egy szép este az ominózus SWB-LWB poszt után mérőeszközt nem ragadtam, és meg nem bizonyosodtam róla a számok által.

viszont most, hogy már tudjuk, amit tudunk, teljes joggal lehet összehasonlítást végezni. amikor elkezdtem Ferrarit gyűjteni, az egyik legkedvesebb modell ez a HW volt. valahogy megfogott. a különleges színe, az, hogy nem egy vad versenyautó. sokat nézegettem képeken, amíg végre elhatároztam magam, és megvettem. nagy becsben volt tartva, egészen az első komolyabb modellek megérkezéséig az egyik kedvencemnek számított. de hol vannak már azok az idők...

az Elite gépről egyelőre nem tudok semmi ilyen történetet, más okból lopta bele a szívembe magát szinte első látásra. lelke van. mondanám, ha nő lennék. nem, ezt férfiként is mondom. ha nő lennék, akkor azt mondanám, hogy olyan kis édes, könnyed falat. a színe is különleges. vinacciának írják, ami a fotókon csak egy döglött szarvasmarha májának színét adja vissza, de élőben tényleg különleges. játszik benne némi barna, egy kis lila, egy kis bordó, de ha távolabbról nézzük, még feketének is láthatjuk.

a HW bordója sem egy rossz kombináció, de tény, hogy ennek az autónak a sötétebb színek állnak legjobban.

miután mindkét modellt kiszabadítottam a dobozából (a HW-nél négy-, az Elite verziónál hat csavart kellett oldanom, aztán az Elite-ről le kellett ugye szednem a drótokat, szalagokat, műanyagokat), olyat tettem, amit szerintem eddig még soha. mértem. szélességet, hosszúságot, tengelytávot. mivel semmi komoly eszköz nem volt nálam, egy egyszerű vonalzóval csináltam, pár százalék eltérés lehet, de az arányok jól látszanak:

  Elite HW
tengelytáv 133 mm 133 mm
hosszúság 236 mm 234 mm
szélesség 96 mm 100 mm

 

miközben a tengelytávok megegyeznek, az Elite hosszabb is, mint a HW. hogy akkor miért éreztem nagyobbnak? talán mert feltűnően szélesebb, ráadásul ez a szélesség az autó orránál, fenekénél hangsúlyozottabban jelentkezik. az Elite egy kis filigrán jelenség, addig a HW egy jó nagy féltégla hozzá képest. tudom, hogy gyakorlatilag nincs két egyforma California Spider, de nem tudom elképzelni, hogy valóban készült olyan aránytalan külsővel megáldott, mint amit ez a HW felvett magára.

most pedig nézzük meg közelebbről, hogy mi történt tíz év alatt a Mattel háza táján. kezdjük a kerekeknél. végre a felnik igazi felniszínűek, a krómhatású műanyagoknak nyoma sincs. a küllők küllő formájúak, a gumi mérete is rendben van. ha jobban megfigyeljük, láthatjuk, hogy a HW modellen a lökhárító vonalában egy illesztés szeli ketté a karosszériát. ez az Elite modell esetében már nincs meg.

az ajtót a HW modellen is sikerült jól eltalálni. talán csak a kelleténél picit vaskosabb kilincs, az ajtóból kikandikáló, lehúzott ablaknak látszani akaró kis darab műanyag, és az övvonal alatt futó él elmosódottsága tűnhet fel.

a kopoltyúk kidolgozása az Elite modellen kötelező gyakorlatnak tekinthető. 2000 környékén még teljesen elfogadható lehetett a vakablakos, vastag kopoltyú, tíz évre rá már igazi rácsokat követel a gyűjtő. ha nem kapja meg, fellázad, bojkottál, vesz mást.

az kijelenthetjük, hogy a HW egyik legrondább része az orra. azon belül is a lámpabura. van valami bizonytalan formájú buborék, abban némi fémes, csillogó izé, leghátul meg egy pötty megdermedt higany. az indexburák helyett is csak pár mikrogramm festéket kapunk az arcunkba. az Elite itt is játssza a bezzeggyerek szerepét: szép búra, rendes, foncsoros, mintás lámpa benne, kint pedig külön darabból álló index. plusz némi ujjnyom.

nem szoktak tetszeni a fotómaratott ablaktörlők, jobban szeretem azokat a fajtákat, amiket mondjuk a CMC tesz például a 250 SWB-re. de az Elite ablaktörlői most egészen eltaláltak lettek. még kis ablakmosó fúvókákat is kaptak. a szélvédőkeretben a gumitömítés és a króm szegély kombinációja is nagyon tetszetős. a kerettel nincs gond a HW verzióban sem, igaz, nem olyan részletes és kimunkált, mint az utódban, de nagyon belekötni nem érdemes. annál inkább az ablaktörlőkbe, amiknek szárai vidám kis kígyóként tekerednek. elvakult matekosok még integráljelnek is nézhetik.

itt az ideje, hogy bekukkantsunk a lemezek alá. kezdjük az általában legunalmasabb résznél, a csomagtartónál. a HW csomagtartója semmi meglepetést nem tartogat; beleragasztottak egyet abból a jó ronda kerékből. természetesen feketére festett fedélbelsőre, kárpitozásra, vagy bármilyen kis extrára nem szabad számítani. az Elite csomagtartója kárpitozott, a pótkerék a helyén, a benzintank tetején kapott helyet, egy bőrszíjnak látszó alkalmatossággal lekötve. ha már benzintank; ennél a variánsnál a töltőnyílás a csomagtartóban található, ennek is láthatjuk a kicsinyített mását.

az utastérben talán mindenki ki tudná találni csukott szemmel is a különbségeket: karos-nem karos ajtó, kárpit-nem kárpit, vékony kormány-vastag kormány, stb. ezek a különbségek itt is megvannak természetesen, de meglepő, hogy a HW nem is olyan rossz. persze, karos ajtaja van, de az ajtón belül kétszínű az ajtókárpit, az ablaktekerő, a belső kilincs szépen festett. az Elite erre is rátesz egy lapáttal. az ajtókárpitot tartó kis csavarok fejei látszanak, ahogy a bőr varrását imitáló hajszálvékony csíkok sem mindennaposak.

a HW-ben tényleg ott vár ránk a vastag, megfejthetetlen árnyalatú kormány. nem csodálom, hogy Xapa mester órákat töltött el a lecserélésével, amikor megumbauzta a saját példányát. megumbauzta. szép szó. az Elite verzió kormányát ezzel szemben szerintem eszében sem lenne lecserélni. a beltérben minden kis részletre ez a jellemző; minden picit finomabb, minden picit szebb, érdekesebb. a kis belső tükörtől kezdve a középső műszereken keresztül a kézifék gombjáig.

természetesen az Elite verzió kapott kárpitozást. mégpedig nagyon finomat. ujjbeggyel kell megérinteni, hogy eldöntsük, tényleg van ott némi bársonypor réteg, vagy csak rücskös műanyaggal van dolgunk. a HW magán viseli azt a hibát, amit sajnos az Elite 308 GTS-en is meg lehetett figyelni; a küszöbön csúnyán látszik az egyik rögzítőcsavar furatának a helye.

jöjjön az összehasonlítás fénypontja, a motorok bemutatása. a motorokhoz a motorháztetőm keresztül vezet az út. az Elite verzió már itt előnyre tesz szert; a zsanérok nagysága, a matt fekete fényezés már eleve igényesebb, de a HW változaton tátongó üres lyuk ma már nem állná meg a helyét sehogyan sem. egyetlen kis kritikai észrevétel; a csomagolási megoldásoknak véleményem szerint nem kéne látszaniuk a modellen, még ha ilyen elbújtatott helyen is jelentkeznek. az a kis pöcök ott a motorháztető tetején semmi másra nem szolgál, mint a motorháztetőt lefogató vékony drótok fogadására. talán a következő lépés a Mattelnél az lesz, hogy belátják ezt a tévedést.

de tényleg ez az egyetlen pont, ahol kötekedni lehet. a motor kidolgozására nem igazán tudunk szavakat találni. ha leszámítjuk a méregdrága CMC, BBR, GMP és társaik által kiadott motortereket, most szerintem ez legszebb. kidolgozásában, hangulatában. ráadásul, ahogy lenni szokott, a fotó a valóság csak egy részét tudja visszaadni, minden szögből előkerül egy-egy új részlet. a HW motorját sportszerűtlenség mellé tenni, pedig a maga korában az sem számított csúnyának, vagy igénytelennek. sőt. az akkumulátoron, vagy a légszűrőházon órákig elmélkedtem anno, hogy milyen jó, milyen szép.

próbáltam más szögből is lefotózni, de erre tényleg igaz a régi közhely, látni kell élőben. aki volt a legutóbbi börzén, az tudja, miről beszélek.

nem kérdés, hogy az összehasonlítás győztese egyértelműen az Elite, de ezt már tudtuk azelőtt, hogy kibontottuk a dobozaikat. viszont ami igazi eredménye lehet ennek a posztnak, az két dolog. egyrészt, rájöttem, hogy nem véletlenül rajongtam annak idején a HW Californiáért. ma már nem állja meg a helyét, de a maga idejében igenis megérdemelte a figyelmet. az is biztos, hogy ez az újkori Elite kiadás a Mattel Elite sorának vitathatatlan gyöngyszeme. jobb, mint a Dino, a 410 Superamerica, a 308 GTS. valamelyik fórumban írtam talán a legsommásabb véleményt róla: a Mattel végre megtanult modellt gyártani.

25 komment

Címkék: hw california 250 bordó összehasonlítás elite saját gyűjtemény swb vinaccia

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr602533012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dinoenzo 2010.12.24. 00:28:31

Nagyon szép az 250 GT Elie motortere!!Felér egy Kyosho-val!A fekete .illetve a fehér 20#-ra szavazok!Csak ezen a vonalon tovább HW Elite!

=xapa= 2010.12.24. 12:44:42

Igazi karácsonyi ajándék ez a poszt. Élve az admin jogaimmal, én már beleolvastam a készülőfélben levő verzióba is, és a végeredmény méltó megkoronázása lett a blog vaskos 250 California fejezetének.

Mivel lassan karácsonyfaöltöztetés kerül napirendre, ettől hosszabban csak a következő napokban fogok kommentezni erről a posztról (és a többiről is), mert véleményem az van bőven :P
De nem akarom összecsapni, mert a téma és a poszt is precízen összeállított gondolatburjánzást érdemel meg.

Szóval folyt. köv. :)

Ja, amúgy a karácsonyfán kizárólag Ferrari-piros díszek lesznek :P De egy havas Karácsonyfát azért nem fehérgőtéznék le :P

LeoNardo 2010.12.25. 17:25:33

Nagyon vártam ezt az összehasonlító-bemutatót, köszönöm, hogy megajándékoztál vele minket!

Nagy dicséretet éredemel a Mattel, amiért teljesen új alapokról vágott neki az Elite gépezet megalkotásának és nem állt neki feljavítani a több sebből vérző régi öntőmintát. Érdemes volt, gyönyörűre sikerült az autó.
Egyetértek azzal, hogy a régi verzión az autó orra a legnagyobb formai hiba, és itt is az, hogy hiányzik az orr középső íves "kihegyesedése". Ez egész autó sokkal gömbölyűbb, kb mint a Kyosho GTO a HW-hoz képest.

Két dolog vált számomra egyértelművé az olvasás után: kell egy ilyen Elite SWB, és van egy eladó HW-m :)
Az SWB színét még mindig nem sikerült eldöntenem - és ezt a jézuska sem tette meg helyettem :) - de asszem a fekete felé húzok.

Labdacs 2010.12.25. 22:06:16

@LeoNardo: nálam már volt az összes szín. egyértelműen a vinaccia és a fekete közül kerül ki a legszebb. közülük talán a fekete egy hajszállal szebb.

=xapa= 2010.12.27. 16:11:44

Karácsonykor nem tudtam kellőképpen kifejteni a poszttal kapcsolatos véleményrohamomat,de most nem menekültök :)

Az SWB-LWB posztban és kommentjeiben írottakhoz is most szeretnék hozzátenni egy gondolatot.

A HW California umbau posztom írása előtt sok anyagot végigböngésztem én is a típusról, és nem keveset törtem a fejem az LWB-SWB megkülönböztető jegyein. Olvastam az SWB-LWB posztnál, hogy többek között a kopoltyúkban lehet fölfedezni a titok nyitját (ti.: SWB vagy LWB.) Én is egy ilyen formai ökölszabályt próbáltam alkotni a hátsó lámpabúra formájával, konkrétan számomra a fotók alapján úgy tűnt, hogy az LWB hátsó lámpateste függőleges, és magasságra is kisebb, míg az SWB verzió hátsó lámateste nyújtottabb, és döntött. Lásd a poszt vonatkozó képanyagát:

ferrari18.blog.hu/2010/09/29/kaliforniaba_jottem_hw_ferrari_250_gt_california_lwb_umbau

Az első netes képek alapján azt hittem, a California SWB hátsó lámpái majd élőben is igazolni fogják a felvetésemet, de ezeket az összehasonlító képeket látva azt kell mondjam, több, mint valószínű, hogy tényleg egy SWB Californiát ábrázol a HW modell is. Ennek nem örülök túlzottan, mert szerettem volna az LWB és az SWB változatot is a gyűjteményemben tudni, így viszont az Elite SWB mellett az umbauzott HW példányom nem egy hosszú tengelytávos változatnak, hanem csak egy kipúderozott hülyegyereknek fog tűnni.

Az Elite változat árnyalata valóban nagyon különleges lehet élőben, de a "döglött szarvasmarha máj" hasonlat is találó így a fotó által visszaadott összképet nézve :) :)

A méreteket olvasva totális döbbenet, hogy az Elite gépezet még hosszabb is, mint a HW, ezt azért tényleg nem gondoltam volna!
Na majd ha az Elite-omról lekerülnek a lökhárítók, akkor rövidebb lesz, és akkor simán ráfogom a HW-ra, hogy tessék, az a hosszabb, tehát LWB :P :P :P

A felniknél nem érzem nagyon durvának a különbséget, persze nem kérdés, hogy finomabb munka az Elite, de az én HW gépem felnije az alumínium festékkel való átpingálás után fényéveket javult csak attól, hogy nem diszkó csilivili stílusban pompázott.

Az első lámpák problémáját teljes mértékben átérzem, rengeteget küszködtem az umbau során ezzel az alketrésszel, a HW verzió búrája, és a teljesen vaksi, kidolgozatlan gombszemek egyszerűen vállalhatatlanok voltak. Az umbaum eredménye is az lett, de legalább megpróbáltam :P Viszont az Elite itt is: gyönyörűűűűűűű!

A kopoltyús hátrány a HW-nél nagyon könnyen orvosolható a Tremonia kit alkatrészével, szóval itt sem vészes a lemaradás.

A HW ablaktörlői tényleg vicc kategóriásak, még csak az hiányozna, hogy szétintegráljuk őket a végtelenbe :P
Viszont a Tremonia fotómaratott ablaktörlői kb az Elite színvonalán vannak, szóval a HW modell ezen hibája is könnyen orvosolható.

A csomagtérnél labdába sem rúghat a HW az Elite-al szemben, nagyon tetszik a kárpitozás,a finom bőröv, és a tankolócsonk is.

Az utastér esetében viszont nem kell nagy erőfeszítés, hogy az alapból puritán felszereltségű terület esetében a HW nél feljavítsuk kicsit az összképet. Mindaz, amit az Elite tud, a Tremonia kittel is majdnem elérhető, egy tőlem ügyesebb kezű umbau mesternek vszínű sikerült volna. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy az Elite utastere ne lenne itt is sokkal-sokkal szebb, mint a HW megoldása, Tremonia-kit ide vagy oda.
A HW kormánya persze kivétel ezalól, mert az egyszerűen menthetetlen :)

Motore téren meg legőszintébb csodálatomat tudom csak tolmácsolni, tényleg hihetetlen, hogy még a Kyosho 250 GTO -ét is lepipálja ez a cucc!
A kis kábelkötegek meg az egész részletesen kidolgozott alkatrészhalmaz csúcskategóriás modellre utal, szóval tényleg, ez az egyik legszebb része az Elite gépezetének.

Az utolsó mondatoddal viszont, Labdacs, csak azért nem szállok vitába, mert nincs előttem élőben a fekete California, de azért azt még megnézem, hogy a 410 SA-t lepipálja-e ez a gép! ;)

Labdacs 2010.12.27. 16:27:11

@=xapa=: biztos, hogy sok mindent lehet javítani azzal a kittel, amit te is használtál, de a modell alapvető hibáit nehezen. az elméretezéseket, a beltérben a küszöböt, a karos ajtókat, a csomagteret. aztán a kárpit finomságát sem biztos, hogy házilag, bársonyporral lehet reprodukálni. majd meglátod, milyen.

meggyőződéssel állítom, hogy szebb ez a 410 SA-nál. elég csak a motort megnézni. de nekem a műszerek, a csomagtartó (pl a zsanérok) is jobban tetszenek.

=xapa= 2010.12.27. 21:03:57

@Labdacs: jawohl, az alapvető hibákat max forrasztópisztollyal, meg vmi jó flex vágókoronggal lehetne javítani :) Ezért hangsúlyozom: még azokon a helyeken is, ahol jó a Tremonia kit (ablaktörlő, kopoltyú, utastér-kivéve a kormányt) ott is csak csökkenteni lehet kicsit a HW-Elite lemaradást, megszüntetni nem, de az egyértelműen hibás részeken, mint öntőforma, illesztések, motore, első lámpa, egyszerűen esélytelen bármilyen HW umbau az Elite-al szemben.

410 SA-val kapcsolatban bár természetesen elhiszem, amit írsz, hiszen big respect van irányodban, de azért 100%-os meggyőződéssel csak akkor fogom tudni elfogadni azt, hogy a 410 SA vereséget szenvedett, ha a saját szememmel látom egymás mellett a fekete 410 SA-t a fekete Calif SWB-vel :)

LeoNardo 2010.12.29. 11:28:37

@Labdacs: visszakaptad már a szürkét?

LeoNardo 2010.12.29. 12:05:06

@Labdacs: kár.
Egy csoportkép jó lett volna róluk, de közben rájöttem, hogy már a fekete sincs nálad.

Labdacs 2010.12.29. 12:06:41

@LeoNardo: a mesterem baráti áron dolgozik, ezért nem akarom sürgetni, de amire visszajön hozzám, lesz már feketém is.

LeoNardo 2010.12.29. 12:10:53

@Labdacs: akkor ne hagyd majd ki ezt a nagy lehetőséget! :) Szuper fotó lenne!

LeoNardo 2010.12.29. 15:21:37

Nézegettem képeket ezekről az elite gépekről, és meglepő felfedezést tettem: a piros ködlámpátlan, és a sárvédőkön van a visszapillantója, és ebből jutott mindkét oldalra. Szemből nagyon sokat ront az összképen a ködlámpák hiánya. Amúgy se hajlottam a piros felé, de most már biztos, hogy fekete vagy kólaszínű lesz a befutó.
Még egy dologra rájöttem: picit magas a futómű, jobban le kellett volna ültetni az autót.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2010.12.29. 15:47:47

Én egyedül a visszapillantókat nem tudom hova rakni. Elvégre mindkettő SWB, viszont a HW-n mindkét oldalon van tükör, míg az Elite-n csak a baloldalon. A HW-nál csak véletlenül raktak a másik oldarra is?

LeoNardo 2010.12.29. 15:53:12

@Camaro96: ahány California, annyi féle. Igazából nem volt két egyforma belőle.

Labdacs 2010.12.29. 18:30:12

@Camaro96: ezen szerintem nem kell fennakadni, ahányféle, annyi verziója létezett. ráadásul ha jobban megnézitek, a piroson kívül van a tanksapka.

mivel ez egy konkrét film konkrét autóját mintázza, gondolom, hogy annak a mintájára készült, még akkor is, ha jól tudom, hogy ezúttal is replikáról van szó.

Labdacs 2010.12.29. 20:34:51

@LeoNardo: utánanéztem, hogy pontosan miről is készült a modell. jól emlékeztem, megint van légy a levesben, mert egy MG lapul a lemezek alatt, de ilyen dolgoktól sosem riadt vissza a Mattel. ezek azok, amelyek miatt komolytalanná teszi saját magát.

www.imcdb.org/vehicle_2864-Ferrari-250-GT-Spyder-California-Replica-1961.html

LeoNardo 2010.12.29. 23:15:58

@Labdacs: csak pontosak akartak lenni és megcsinálták a replika modellváltozatát :) Annak idején amikor a filmet láttam, azt hittem, hogy csak a töréshez használtak replikát, de a képeken látszik, hogy gyenge utánzat ez is.

Majd biztos jön a Corvette motoros Daytona Spyder is a Miami Vice-ból, meg a legocsmányabb filmes Ferrari utánzat, a Dolf Landgren által hajtott F40-es :)))
Egy ilyen Daytona Spyder replika volt nálunk a sarki autópiacon a 90-es évek elején. Már akkor is Ferrari-buzi voltam, és amikor egyszer csak ott állt a sarkon a szivar Audi 100-asok és 2-es Golfok között, azt hittem sokkot kapok. Jóban voltam a piacos sráccal, aki rögtön kiábrándított, hogy egy értéktelen vacak. Pedig az első indexében ott volt oldalt a lovacska és a hátsó lámpái is Carello-k voltak! Persze középiskolás srácként így is elfogadtam volna :)

Labdacs 2010.12.29. 23:36:31

@LeoNardo: az Osztyapenkónál volt (vagy megvan még) egy ilyen tipikus murvás, hátul fabódés használtautó kereskedés. nna, ott állt egy F40-es... persze közelebbről megnézve rögtön látszott, hogy valami Fiero, vagy MR2 alapú replika. porosodott is egy jó darabig.

a modellhez: én is azt hittem, hogy csak a végén a törős-zúzós résznél használtak replikát, de nem. az lenne az igazi, meg a poén, ha a pirosban tényleg az MG motorja lenne a V12 helyett, de a Mattel nem ilyen jó fej gyerekek társasága. az is érdekes, hogy a Ferrari az ilyenekhez miért ad engedélyt.
egyébként jó kis umbau téma lehetne megcsinálni a modellből a valódi replikát. alávarázsolni az angol mechanikát.

LeoNardo 2010.12.29. 23:57:15

@Labdacs: murva, fabódé stimmel, de ez a piac zuglóban, a patak mellett volt :))
Készült jópár ilyen borzalmas görcs, még az a szerencse, hogy ritkán látni ilyet mozgásban.
Manapság már egész megtévesztő másolatokat tudnak csinálni, csak azt nem értem, hogy minek, amikor pont a lényeg, a technika hiányzik.

SWB California: "az is érdekes, hogy a Ferrari az ilyenekhez miért ad engedélyt" Gondolom sok pénzért és magasról tojnak rá, hogy erről ki mit gondol...
Umbau: inkább ködlámpát varázsolnék rá, minthogy tovább rontsak a modellen :)

=xapa= 2010.12.30. 22:43:38

De akkor végülis vonjuk már le a konzekvenciát, kedves Béláim, hogy mik is az egyértelmű SWB jegyek? :P :P

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.01.04. 20:20:56

@=xapa=: @Labdacs: 1. Szerintem az LWB-n a kopoltyúk minthogyha
nyújtottabbak lennének az SWB-nél, némelyik LWB-n eggyel több kopoltyú látható.
2. az LWB-nél a hátsó lámpák kisebbek az SWB-énél, ott döntöttebbek és magasabbak és az indexlámpák bele vannak integrálva az LWB hátsó lámpáiba.
Illetve talán az LWB motorháztető nyílása kicsit magasabban van és szélesebb az SWB-énél.
Így képekről ezt tudom összeszedni. A többiektől kérném a további "helpet". :-)

Labdacs 2011.01.04. 20:25:23

@Camaro96: szerintem mérőszalag. az a probléma, hogy gyakorlatilag nem készült két egyforma autó, mindegyik különbözik picit az összes többitől, talán a kopoltyúk száma alapján, de lehet, hogy rögtön mutat valaki ellenpéldát.

=xapa= 2011.01.05. 18:15:04

@Camaro96: Én is kb ennyit tudnék felsorolni. De azért mindent elárul a probléma jellegéről az, ahogy írod a megkülönböztető jegyeket: "minthogyha
nyújtottabbak lennének" és "Illetve talán az LWB motorháztető nyílása kicsit"...

Mennyivel egyszerűbb lett volna ráírni a csomagtartó hátuljára hogy SWB vagy LWB úgy mint más, rendes autógyártóknál szokás! Mindig ez a különcködés! :)

=xapa= 2011.01.05. 18:16:45

@Labdacs: Akkor ráfogom az umbauztott HW példányomra, hogy ez egy egyedi gyártású LWB modellje, és passz :P
süti beállítások módosítása