HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Elite Ferrari 512S #512

2010.12.27. 22:20 Labdacs

eljöttek végre az ünnepek. Karácsony, Szilveszter, Újév. ha az ember jól gazdálkodik a szabadnapjaival, vagy januárban megmondják neki, hogy a két ünnep közötti részt tessék kivenni, mert úgysem engedünk be az irodába akkor, akkor úgy jár, mint én; lesz napi szinten plusz tíz órája. ezt ki lehet használni egy csomó mindenre. én például ma havat lapátoltam, sétáltam a kisboltig, ahová mindig autóval megyek, összeraktam egy sínrendszert Benedek kisvasútjához, aludtam egy jót délután, este pedig sütöttem egy közepes adag palacsintát. persze modelltémában is tevékenykedtem.

kibontottam és jó alaposan szemügyre vettem a Mattel legújabb, legfrissebb, legropogósabb jövevényét, az 512S-t. a kibontást nem véletlenül emeltem ki. akinek volt már dolga F40 LM-mel, az talán meglepődik, ha az látja ide leírva, hogy ehhez képest az semmi. van összesen 7, azaz hét csavar, amit oldanunk kell, de ha nem vesszük észre, hogy van egy pöcök, ami csak távtartó, akkor nyolcnak esünk neki. ezek után három drót tartja a helyén az első fedelet, öt drót a hátsót. plusz ebből az ötből még kettő a leghátsó két tartópöckökön is keresztül van húzva, tehát ott extra odafigyelés szükséges. egy cirka fél órás műtét, és készen is van. úgy, hogy én profi módon már csípőfogóval, csavarhúzóval és szikével készülök az ilyen műveletekre.

talán eljön majd a hungarocelldobozos, "kinyitom, majd kiveszem belőle a modellt" korszak is a Mattelnél, de egyelőre sajnos nincs rá esély. mindegy, legalább emlékezetesebb marad az első érintés pillanata. az első érintéssel pedig egy pici, rövid széles kis zömök modell kerül a kezünkbe. az 512S a Ferrari hosszú távú versenyautója a 330 P4-esek utáni korszak képviselője. versenyeztek vele mindenfelé, ahol csak ilyen típusú versenyt rendeztek. épült rövid-, illetve hosszú változata. ez most a rövid. ez onnan ismerszik meg, hogy a hátsó kerekek után gyakorlatilag nincs semmi, vége az autónak.

ez az 512-es rajtszámú modell a Mattel legújabb limitált szériájának, a "Ferrari in Music" nevűnek az első tagja. 5000 sorszámozott példányban készül mindegyik, és olyan érdekességek is szerepelnek majd benne, mint Eric Clapton jobbkormányos Lusso-ja, de a madarak csiripelnek Elvis fekete Dino 308 GT4-eséről(!!!) is. ez az 512S (vagyis az eredetije) Nick Mason, a Pink Floyd dobosának tulajdona. csak jól kell dobolnunk, meg jókor kell jó helyre születnünk, meg meg kell öregednünk, máris megengedhetünk magunknak ilyen játékszereket. de addig is, amíg ez meg nem történik egy következő életben, nézzük meg a számunkra is elérhető verziót, a modellt.

azt kell mondanom, hogy az első benyomás tovább erősíti azt a tapasztalati szabályt, hogy a Mattel Elite sorozatának újabb darabjai egyre jobbak és jobbak. a formák, az arányok, a kis apró részletek mind-mind a törődésről, az odafigyelésről tanúskodnak. így első ránézésre nincs olyan pontja az autónak, amibe bele lehetne kötni. a fényezéssel is nagyon jól sikerült, ez a piros szín szinte simogatja az autót a domború felületeken. a matricák is ügyesek, pontosak, szépek. igaz, ezzel sosem volt probléma egy Elite modellen sem.

oldalról nézve látszik a legjobban, hogy milyen rövid kis gép ez. szinte magasnak látszik a kurtasága miatt egy versenyautóhoz képest.

az autó hátsó felét gyakorlatilag a két széles kerék uralja. nna meg a kikandikáló váltó. aminek szántak némi tartószerkezeti szerepet is, hiszen a motorfedelet tartó kis konzolt rá csavarozták. hátulról látszódnak még a felfüggesztés részletei, a kipufogórendszer, meg maguk a lámpák. minden a maga egyszerűségében.

előröl nézve már nem annyira az egyszerűség a domináns, itt azért több az érdekes, modellszempontból örvendetesen szépen kidolgozott részlet. a legmarkánsabb talán az elöl, a lökhárítóba integrált két nagy fényszóró, és annak a közös burája. nagyon szépen sikerült megoldani, le a kalappal. ahogy az egész frontrészt is, élőben más nyoma sincs a képeken picit érezhető túlzott lágyságnak.

a fényszórók a középső nagy lámpához hasonlóan szuperek, hibátlanok.

csináltam egy képet a hátsó légbeömlők környékéről is. a fotókon valahogy a felső lemez éle túl vastagnak tűnt, de ahogy az lenni szokott; élőben senki nem figyel rá, meg lehet olyan képet is csinálni, ahol ez nem látszik. annyira.

a kerekek hatalmas úthengerek, nagyok, ballonosak, szélesek. szinte alig látni a mögöttük szerénykedő kis fékeket. ez a sárgás-arany szín jól hozza a hetvenes évek versenyautós életérzését.

az ablaktörlők műanyagok, nem a mostanság divatos fotómaratott kis lemezkék. sajnos picit vastagabbra sikerültek a kelleténél, az eredeti autónál ez a két kar inkább két kis vékony pálca. az üzemanyagtartályok nyílásai már-már azt a látszatot keltik, hogy nyithatóak, de nem. itt még azért nem tartunk.

egy jó kis rácsot be kell mutatnom minden Elite modellnél, most a motor feletti kis dómon levő rácsra esett a választásom.

a Mattel általában jól elhanyagolja a modellek alvázát. persze, kipufogót tesz rájuk, meg nagy betűkkel ráírja, hogy China, meg Mattel, meg valami évszámot, de a valódi alváz általában rejtve marad. itt most azért a hátsó résznél nyerünk egy minimális betekintést a versenyautó vázának egy részébe. nekem még mindig sematikusnak tűnik, de legalább már van valami.

érdekesek a külső tükrök. vajon a jó öreg Nick csak így lát hátrafelé, ha ilyen cserebogár tükröket használ, vagy használták ezt a megoldást éles helyzetben is?

az ajtók amolyan LSD stílusban nyílnak, de így sem lehet túl egyszerű elhelyezkedni odabent. az oldalsó szélvédő megoldása nekem nagyon tetszik. sajnos az ajtó hátsó része nem illeszkedik teljesen tökéletesen.

az első burkolatot lebontani egész könnyű, egy picit meg kell emelni a kerekek felett, majd előrecsúsztatni pár mm-t, és máris a kezünkben van. ez után a művelet után a képen látható látvány tárul elénk. kábelek, csövek mindenfelé. a nagy kígyózás árnyékában egy poroltó és egy akkumulátor.

a vezetőfülke nem is fülke, inkább egy szűk lyuk. fotózni nem a legkönnyebb, szinte nincs is olyan szög, ahol értelmes dolgot lehet megmutatni. pedig vannak érdekességek. az ülés a biztonsági övekkel, a kapcsolók, a kormány..

... a váltókar...

... a biztosítéktábla mind-mind érdekes részlet. érdekes és szép.

a motor a 250 SWB California motorjához képest pici csalódás. egyrészt maga a motor nem is látszik, hiszen eltakarja az a piros nagy dudor, meg oldalt a váz. inkább csak a váltót, meg egy-két segédberendezést látunk.

meg a hatalmas, gyönyörű, hófehér kipufogócsöveket. pár kábelt, néhány leegyszerűsített berendezést, de én hiányolok innen egy kis extrát. így ez csak a kötelező házi.

összességében nagyon korrekt kis darab ez az 512 S. újabb szép munka a Matteltől, ha nem is az az álleesős élmény, mit az SWB-nél. ahhoz tényleg kellett volna valami kis plusz munka, de így sem rossz a végeredmény. persze nemsokára jön majd a GMP verzió, az bizonyára köröket ver majd erre a masinára. háromszor ennyiért. akinek van rá pénze, várja meg azt, de én ezt a gépet is jó szívvel ajánlom bárkinek.

58 komment

Címkék: bemutató s piros elite 512 saját gyűjtemény #512

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr812542906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2010.12.28. 08:23:08

Nagyon korrekt kis írás volt :) Élveztem! :)
Előbb utóbb én is beszerzek egy ilyen vasat (sajnos GMP szóba se jöhet az ára miatt) csak még nem tudom melyik változatot is szeretném! :)

MT21013 2010.12.28. 09:33:11

Vártam már egy kis karácsony utáni posztot. Ez a kategória kicsit távol áll tőlem, de nagyon élveztem a bemutatót és valóban szemmel látható az Elite kidolgozásának javulása.

ferrarifan 2010.12.28. 09:37:19

Szép modell,jól fog majd mutatni a GMP 312P mellett.

=xapa= 2010.12.28. 11:19:52

Azt hiszem kijelenthetjük, hogy az Elite széria az első, gyermekcipős botladozások (vannabi elite-ok, 288 GTO és társai), majd az ígéretes próbálkozások (Elite Lusso) és az első komolyabb munkák (Zagato, Fiorano)után felnőttkorba lépett. Ennek a felnőtté válásnak a nyitánya a 410 SA és a Dino volt, egyértelmű bizonyítékai pedig a 250 SWB és ez az 512 S.

Ahogy olvastam ezt az ismét jól sikerült posztot, végig ilyen gondolataim voltak: "a fene egye meg, nem nagyon akarnék mostanában több modellt venni, de ez is kéne..." A hangok mondjanak le!

Ahogy Ferrarifan írta, a GMP 312P mellett nagyon jól mutat ez a gép, és sztem nyugodtan tegyük melléjük álmaink vitrinjében a GMP 330 P4-et is :)
Micsoda benzingőzös hatvanas-hetvenes évekbeli versenyhangulatos sor lenne ez...

=xapa= 2010.12.28. 11:29:36

A modellről a poszt bekezdéseinek sorrendjében:

- csomagolás: valakinek tényleg rá kellene csapni a csomagolást tervező osztály embereinek a kezére, hogy jó lenne visszavenni.Aki kész modelleket vásárol, ráadásul egyre mélyebben a pénztárcájába nyúlva, az pont azért vesz ilyen gépeket, mert vagy ideje, vagy kedve nincs a szerelgetéshez, makettezéshez. Ehhez képest lassan ott tartunk, hogy egy kész Elite modell csomagolásból való kiszabadítása majdnem annyi idő, mint összerakni egy régi Bburago kitet. Ez azért tényleg tumáccs, hogy egy régi celebsztárunkat (???) idézzek :)

-összkép: valóban olyan, mintha az autó terveinek rajzolásakor, úgy a hátsó kerék környékén kifogyott volna a tustinta a mérnök tollából, de pont ez a befejezetlen hatás tezsi érdekessé az autót.

Na, Béláim most el kell mennem, innen folytatom :) :P

\/ ! |< ˇ|ˇ 0 |2 2010.12.28. 15:55:54

Szép modell alig várom már :)))

=xapa= 2010.12.28. 20:04:06

Csak hogy befejezzem az előző okfejtést:

- részletek: csupa finomságot látni a fotókon, fényszórók, felnik, rács, ablaktörlő, oldalablakok, első burkolat alatti porral oltó-akksi-kábelek stb stb. mindnél érezhető az odafigyelés, csak annyit tudok írni róla hogy bravissimo

- alváz: örvendetes hogy kezd a Mattel figyelme ide is rávetülni, a hátsó vázrészlet pedig izgalmas utalás arra, mi lenne, ha minden így ki lenne dolgozva ezen az alsó területen

- utastér: kezdem magam frusztráltnak érezni, hogy itt sem lehet egy jót fanyalogni, egyszerűen csillagos ötös ez is! Karbonszál hatású ülések, finom kapcsolók és műszerek, realisztikus övek, szegecselt fémváz hatás...Egyedül az a kis rücsök a váltókaron kérdőjeles számomra..szándékosan van ott, vagy csak vmi öntőhiba?

- motore: talán a GMP gépein látni ilyen gyújtáselosztó fejeket (persze profibb kivitelben), amikkel az Elite kísérletezik most, mindenesetre a piros kábelekkel együtt nagyon sokat dobnak az összképen. A fehér kipufogócső dzsungel pedig sztem is vitán felül a legszebb rész. (Az 1:43-as Elite és IXO 312 F1-esen szeretem még nézegetni ugyanezt az egymásba tekergőző fehér kipufogókígyót.)

Ezeknek a hosszútávú versenyekre épített paripáknak a külön vonzereje az, ami az utolsó fotón is látszik: elemeire lehet bontani a gépeket, még egy Jouef 330 P4-et is. Így szétszedett állapotban pedig egy egészen különleges brutalitás lengi körül az adott autót. Nekem ha lennének ilyen műszereim (312P, 330 P4, 512 S ), és lenne vitrinem is, biztos hogy így, szétszedve parkolnám be mindet :)

Labdacs 2010.12.28. 21:14:26

@MT21013: nem vagy nagy versenyautó kedvelő, vagy csak ezt a fajta versenyzést nem kedveled?
elsőre valóban nem egy látványos valami, de hihetetlen, hogy milyen összetett dolog ez. amikor először volt Eurosportunk és élőben nyomták a LeMans-t, egyszerűen odaszögeződtem a tévé elé. 5-6 órára. mindig történt valami, nem volt egy perc üresjárat sem.

Labdacs 2010.12.28. 21:15:40

@ferrarifan: kell majd egy ilyen sort csinálni:
250 LM, 330 P4, 512 S, 312 PB, 333 SP

Labdacs 2010.12.28. 21:17:44

@=xapa=: nna azért a Bburago kithez is lenne pár szavam. :-)
de tény, hogy bosszantó volt szembesülni a rengeteg akadállyal. ráadásul izgulni, hogy nehogy letörjem valamelyik kis kiálló fém alkatrészt a modellről, miközben próbálkozom.

Labdacs 2010.12.28. 21:25:57

@=xapa=: igen, tele van finomságokkal, de én mondjuk a motor környékén picivel többet vártam volna, főleg az SWB után. lehet, hogy az is bennem van, hogy ahogy néztem, szinte beleláttam, hogy a GMP melyik részletet fogja jobban kidolgozni.

gondolok itt a különböző dolgok nyithatóságára, kábelekre, futóműre, alvázra, kerekekre.

de ettől függetlenül tényleg szép munka, különösen a pilótafülke sikerült nagyon szépen. érdekesek lesznek a különböző verziók. ahogy néztem a képeket, mindegyikben lesz egy kis csavar. egy-egy extra légterelő, különböző tükrök, motorborítás, stb...

MT21013 2010.12.28. 21:39:15

@Labdacs: mivel az ereimben rali vér folyik, és Zsigulik, VFTS Ladák bűvkörében élek, nekem a pályaautók és az F1-es gépek szinte teljesen közömbösek. Persze ez csak az én saját érdeklődési köröm, ettől függetlenül meg tudom érteni azt, ha valaki ezeket a gépeket szereti annyira, mint én a rali vasakat. Modellgyűjtőként pedig éppúgy legeltetem a szememet a szép megoldásokon...

LeoNardo 2010.12.29. 12:03:17

Nagyon tetszik a modell, a motorteret leszámítva tényleg elég meggyőző.

Hozzám közel állnak a pályverseny autók, főleg az utóbbi időben kezdtem el nézni a lömant, és kint is voltam nyáron a ringen a futamon, amit nagyon élveztem! Kár, hogy nem jönnek minden évben, és az is, hogy olyan messze van az eredeti helyszín, mert az lenne az igazi.
DE: szándékosan visszatartom magam ezektől a versenyautóktól, hasonlóan a formula 1-esekhez, mert ha ezeket is elkezdeném gyűjteni, akkor 2-3x ekkora lemaradásban lennék. Egyelőre maradok az utcai autóknál, ezeket se győzöm :)

Labdacs: már az Elite California SWB-nél is eszembe jutott ez a kérdés: ki lehet jelenteni, hogy a legújabb Elite-ok egy szinten vannak a Kyosho-val? Ha nem, akkor miben vannak lemaradva?

Labdacs 2010.12.29. 12:12:52

@LeoNardo: ez érdekes kérdés. szerintem nem lehet rá egyértelmű igennel, vagy nemmel válaszolni. a tény az, hogy az SWB szerintem autó szinten nagyjából ott van, mint a Kyosho (nem a HE) 250 GTO. viszont a kettő között van három év. ha most hozna ki valami új Ferrarit a Kyosho, biztosan újra lenne egy kis lépcső. aztán ott vannak egyéb dolgok, mint pl a csomagolás, ami az Elite gépeken kriminális. de aki már bontott ki plexidobozos Kyosho modellt, az nagyjából ugyanezt élte át.

inkább talán az az érzésem van, hogy felzárkózott ahhoz a szinthez, amit a Kyosho produkált 3-4-5 éve. de ha kijönne valami teljesen új Kyosho vas, biztos vagyok benne, hogy kenterbe verne mindent. de sajnos erre most nem nagyon látok esélyt.

LeoNardo 2010.12.29. 12:19:09

@Labdacs: "inkább talán az az érzésem van, hogy felzárkózott ahhoz a szinthez, amit a Kyosho produkált 3-4-5 éve"
Pont erre gondoltam, illetve ezt akartam kihúzni belőled :-)
És fényezésben már tudják ezek a gépek a (3-5 évvel ezelőtti) Kyosho színvonalat?

Labdacs 2010.12.29. 12:21:17

@LeoNardo: az 512 S pirosa nagyon jól eltalált, a 250 SWB vinaccia is gyönyörű, a szürkére annyira nem emlékszem, de szerintem nincs gond azzal sem.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2010.12.30. 16:53:57

Nekem nagyon tetszik, amint eljön az ideje, egy hozzám is beparkol!

=xapa= 2010.12.30. 20:04:40

@Labdacs: "ahogy néztem a képeket, mindegyikben lesz egy kis csavar. egy-egy extra légterelő, különböző tükrök, motorborítás, stb... "

Ezekre én is kíváncsi vagyok, képek alapján állati sokat dob a modellen 1-1 extra légterelő is.

=xapa= 2010.12.30. 20:06:44

@Labdacs: "ráadásul izgulni, hogy nehogy letörjem valamelyik kis kiálló fém alkatrészt a modellről, miközben próbálkozom. "

A Mattel csökkenthetné az árait a kicsomagolás miatt a vásárlónak okozott lelki terror által generált pszichés károk számszerűsített összegével :P

=xapa= 2010.12.30. 20:07:39

@MT21013: "mivel az ereimben rali vér folyik, és Zsigulik, VFTS Ladák bűvkörében élek, nekem a pályaautók és az F1-es gépek szinte teljesen közömbösek."

Ez most nagyon ámátőr kérdés lesz, de például VFTS Lada modellt 1:18-ban piacra dobott valaki? :)

Labdacs 2010.12.30. 20:13:03

@=xapa=: sajnos inkább az extra csomagolóanyag költségét építik bele az árba.

Labdacs 2010.12.30. 20:13:41

@=xapa=: ha jól tudom, akkor még semmilyen 1:18-as Lada nincs. de már csak pár évet kell várni és jön az IXO-tól a 2101.

=xapa= 2010.12.30. 20:15:15

@LeoNardo: "DE: szándékosan visszatartom magam ezektől a versenyautóktól, (...)mert ha ezeket is elkezdeném gyűjteni, akkor 2-3x ekkora lemaradásban lennék. :)"

Hadd legyek kicsit a kísértés virtuális szelleme, szerintem meg egy polcot igazán feláldozhatnál egy kis "lömán" :)) történelemért :) Vagy mondjuk csinálj egy racing polcot 2-3 Le Mans-i szépséggel, meg 1 szép és sikeres F1-es torpedóval, vmelyik Schumi vb autóval például.Jól mutatott a vitrinedben az az Abarth (?) gép is, szóval sztem feldobná a versenyhangulat az összképet ;)

=xapa= 2010.12.30. 20:18:47

@Labdacs: Jaaa, még pluszban fizetünk is a gyomorgörcsös kibontásért :) A "Hot Wheels" márkanevet át is írhatnák mondjuk "Hard Wires" -re :P

=xapa= 2010.12.30. 20:20:28

@Labdacs: Ki más, ha nem az IXO :)
Szeretem a munkájukat, az első minőségi 1:43-asom is egy IXO volt, te lőtted nekem, egy Le Mans-i 375 Plus. Azóta becsülöm igazán sokra az IXO-t, nagyon finom műszereik vannak.

Labdacs 2010.12.30. 20:21:34

@=xapa=: csak elkészülne már végre az a Zsiga...

=xapa= 2010.12.30. 20:31:42

@Labdacs: Ha nem csak Ferrari gyűjtő lennék, egy szép :18-as Zsiga modellt még én is el tudnék képzelni, gyerekkori nosztalgiázás gyanánt :)

Amúgy maga a forma tényleg szép, nem akarok szentségtörő lenni, de végülis, ha elképzelem a Zsigát lakkfekete fényezéssel, krómozott lökhárítókkal meg lámpakeretekkel, és egy szép kis Cavallino Rampantével a hűtőmaszkon , egész pofás 50-es évekbeli Ferrari lehetne belőle :P

=xapa= 2010.12.30. 20:33:53

@LeoNardo: @Labdacs: Elite vs Kyosho témában a fényezéssel kapcsolatban annyit szeretnék hozzátenni, hogy szerintem ezen a téren az utóbbi időben tényleg óriásit fejlődött a Mattel. Az Elite 612 Sessanta fényezése élőben komolyan áll-leesősen szép, simán versenyben van bármelyik Kyosho-val, sőt...

MT21013 2010.12.30. 20:37:42

@=xapa=: jobb-rosszabb házi barkácsokat már láttam neten, de gyári bármilyen Lada modellről nem tudok sajnos.

MT21013 2010.12.30. 20:41:06

@Labdacs: ezt add írásba könyörgöm!!!! Ez igaz??? Hol lehet előrendelésre jelentkezni? Kinél? Mikor? Jézusmária, basszuskulcs, aztateringettét éjjel nem alszom és előbbre hozom a szilveszteri ch3-ch2-oh csoportot tartalmazó tudatmódosító folyadék elfogyasztását :-))) Csak igaz legyen, ó istenem egész éveben jó voltam...léccccci

MT21013 2010.12.30. 20:43:30

@=xapa=: a Zsiga és a Ferrari a Fiaton keresztül tulajdonképpen amolyan távoli rokonokként is felfoghatóak, nem? Na jó, kicsit sokat kell hozzá inni :-))) Bár ez az általad leírt fekete verzió..hm..nem rossz!

Labdacs 2010.12.30. 21:01:31

@MT21013: 3-4 éve harangozták be először. azóta az összes komolyabb kiállításra viszik belőle a kis félkész munkadarabot. sőt, január óta ára is van, akkor 2010 áprilisra ígérték a megjelenést, amit folyamatosan tolnak azóta is. szóval nem tudom, mikor lesz kézzel fogható jele, de már rendelhető. ha gondolod, gondolok rád, amikor az első szállítmányok hozzám érkeznek. piros és vajszínű lesz belőle egyelőre.

=xapa= 2010.12.30. 22:25:13

@MT21013: "és előbbre hozom a szilveszteri ch3-ch2-oh csoportot tartalmazó tudatmódosító folyadék elfogyasztását :-))) "

:))))))

Ez már maga a költészet!

=xapa= 2010.12.30. 22:27:09

@MT21013: Igaz, ilyen szempontból nem is lőttem annyira mellé ezzel a Zsiga - Ferrari párhuzammal :P

Lakkfekete verzió: a sajátodat még megcsinálhatod ilyenre :P :P Persze csak vicc, hozzá ne nyúlj, úgy tökéletes a tiéd, ahogyan van! :)

=xapa= 2010.12.30. 22:28:27

@Labdacs: A Skoda után újabb kelet-európai autómárkát is felveszel a modellautóbizniszes palettára?

Labdacs 2010.12.30. 22:30:13

@=xapa=: amit vesz a nép, abból mindent, persze. :-)

látod, olyan a vaterás oldalam, mint egy jó kis karnevál, mindenből van egy kicsi, legkevesebb Ferrariból.

=xapa= 2010.12.30. 22:39:19

@Labdacs: Erre már én is gondoltam, hogy a nevedben lassan több lesz a "Ferrari", mint a kínálatodban :P

Dehát jól mondod, vagyis Petőfi szavait kicsit átköltve: amit kér a nap, azt adjatok neki.

MT21013 2010.12.30. 23:18:43

@Labdacs: a színre még alszom egyet, de egy nagyon protekciós, nagyon előre jelzést kérek szépen, ha tudsz valami konkrétabbat vagy esetleg már érkezik. Árról - kidolgozásról (kb milyen színvonal)vannak infóid?

MT21013 2010.12.30. 23:19:47

@=xapa=: ááá dehogy, élelmiszeripari mérnök vagyok, nálam ez szakmai ártalom :-)

Labdacs 2010.12.30. 23:22:32

@MT21013: az ár az 50 euró környékén lesz, a kidolgozás sötét ló, mert egyelőre csak ilyen képek vannak róla:
s004.radikal.ru/i207/1009/94/ab591f7cafd6.jpg
s002.radikal.ru/i197/1009/b2/37a1801542f1.jpg
s56.radikal.ru/i151/1009/02/a3ac944534b8.jpg

MT21013 2010.12.30. 23:25:24

@=xapa=: néha eljátszom a gondolattal, hogy a veterán ezerkecske mellé kellene egy nagyon spéci, igényesen tuningolt drift 2107-es is...De aztán volt szerencsém beülni pár OB1-es rali pilóta mellé és be kellett vallanom magamnak, hogy ehhez nagyon sovány vagyok (nem testalkatra persze, itt jöttem rá, hogy fogalmam nincs a vezetésről)...úgyhogy inkább, ha sok pénzem lesz és kirepülnek a gyerekek, akkor a Zsiga mellé egy púpos Wareszt, vagy egy P50-es Trabit szeretnék bespájzolni.

MT21013 2010.12.30. 23:42:12

@Labdacs: hát ebből még lehet eső lehet hó...50 euró az kb. 14-15000 Ft. Nagy csodák nem lehetnek ennyiért...egy átlagos Maisto, vagy Sun Star szintet hozni fog...remélem.

LeoNardo 2010.12.31. 00:52:42

@=xapa=: "Hadd legyek kicsit a kísértés virtuális szelleme, szerintem meg egy polcot igazán feláldozhatnál egy kis "lömán" :)) történelemért :) Vagy mondjuk csinálj egy racing polcot 2-3 Le Mans-i szépséggel, meg 1 szép és sikeres F1-es torpedóval, vmelyik Schumi vb autóval például.Jól mutatott a vitrinedben az az Abarth (?) gép is, szóval sztem feldobná a versenyhangulat az összképet ;)"
Nem mondasz hülyeséget, mert pont a napokban játszottam el a gondolattal! Ha csak egy döntés és nem több tíz(száz)ezer forint választana el tőle, akkor meg is valósítanám. Lenne mit belerakni, van kínálat most már bőven csodás versenygépekből. Majd meglátjuk mit hoz a jövő! :))
A Stratosra emlékszel szerintem, Abarth versenyautóm még sajnos nincs. Az is csak tervben van, de ezek a fránya Ferrarik mindig elsőbbséget élveznek az OFF-os kedvencek előtt :)

Labdacs 2010.12.31. 10:45:53

@MT21013: nnna, azért a Maistót nem emlegetném vele egy mondatban, annál azért csak jobbat kapunk, de tényleg semmi konkrétat nem tudni még róla.

Labdacs 2010.12.31. 10:52:44

@LeoNardo: képzeld el egy sorban egymás mellett: 250 TR LM, 250 GT SWB LM, 330 P4, 512 S, 312 PB, 333 SP. nem lenne rossz látvány.

MT21013 2010.12.31. 11:20:43

@Labdacs: úgy legyen...én szívesen adnék érte 20-25-öt is, csak Autoart-Kyosho színvonala legyen, vagy csak egy paraszthajszállal gyengébb. Persze nagyon kérdéses, hogy mennyit tudnak majd eladni belőle. Tőlünk nyugatra szinte semmit nem jelent ez a típus, viszont az orosz piac azért nem olyan kicsi...1 dolog van rajta, ami kevésbé tetszik. Neked a félig lehúzott ablak a vesszőparipád, nekem a négyajtós modellek. Konkrétan arról van szó, ha csak az első ajtók nyithatóak, akkor a hátsók és az elsők illesztési hézag eltérése kicsit zavar. Ezért én vagy a minden ajtó nyílik verziót szeretem, vagy ha nem akkor inkább legyen zárt...

Labdacs 2010.12.31. 11:24:42

@MT21013: ixóékat nem ejtették a fejükre, lesz belőle Fiat 124 és Seat 124. így azért már elég szép példányszámokat el lehet érni.
igen, a befalazott hátsó ajtó engem is zavar. jobban, mint a félig felhúzott oldalablak. én csak reménykedni tudok, hogy a késés oka pontosan az, hogy belátták, hogy ez probléma, és átalakítják nyithatóra hátul is.

LeoNardo 2011.01.01. 17:36:51

@Labdacs: becsuktam a szemem, hogy elképzeljem, és ezt láttam: $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
:-D

Labdacs 2011.01.01. 18:05:50

@LeoNardo: ez igaz.
érdekes, hogy milyen tág határok között mozog, mert össze lehet rakni ezt így is:
Bburago 250 TR
Elite 250 GT SWB LM
Jouef 330 P4
Elite 512 S
Shell 312 PB
HW 333 SP
meg így is:
CMC 250 TR
CMC 250 GT SWB LM
GMP 330 P4
GMP 512 S
GMP 312 PB
Elite 333 SP

LeoNardo 2011.01.01. 18:54:20

@Labdacs: első se lenne rossz...
Ha már az utcai sorozataimmal elégedett leszek, akkor erre veszem majd az irányt.

=xapa= 2011.01.02. 23:51:22

@MT21013: Csak azt tudom mondani a veteránautós terveidhez, hogy do it, maaaan :)
Engem is érdekeltek egy időben a veterán gépek, nagyon sokáig nézegettem eladó Opel GT-t, 1970-est, aztán egy GT tulajdonossal beszélgettem hosszasan, és ő mondta azt, amit az autószerelő Lada Niva tulajoknak szokás, hogy "na, fiam, ha ilyen autót veszel, akkor kitanulod vele a szakmát".

Szóval szeretek ugyan szerelni ezt-azt, és én is mérnök suliba jártam anno, de messze nincs olyan műszaki vénám, hogy könyékig olajban turkáljak minden hétvégén :) Ezért maradok inkább az alacsony szervízigényű autóknál :P

De ettől függetlenül tetszik az a munka, és nagyon tudom értékelni, amit te is csináltál az "Ezerkecskével" :) :)

=xapa= 2011.01.02. 23:52:23

@LeoNardo: "Nem mondasz hülyeséget, mert pont a napokban játszottam el a gondolattal!"

A "gondolattal eljátszás" a tett pettingje!
;)
:P :P

=xapa= 2011.01.02. 23:54:38

@Labdacs: Nagyon jó volt ez a "TESCO vs Váci utcai bevásárlás" lista!

A legfélelmetesebb, hogy te mindkét verziójú sort ki tudnád, vagy előbb-utóbb ki fogod tudni rakni :P :)

Ez kérem, a modellgyűjtás LEGO-ja!

LeoNardo 2011.01.03. 14:28:55

@Labdacs: és mi van a 250 GTO-kal és a Daytonákkal? :)

Labdacs 2011.01.03. 20:51:04

@LeoNardo: igaz. meg a Dino LM-ekkel.

LeoNardo 2011.01.03. 23:29:48

@Labdacs: még több és még több dollárjel jelent meg előttem :)
De szép is lenne egy mind egymás mellett!
süti beállítások módosítása