a nemrég érkezett legutóbbi nagy pakkomban ez a modell volt a legelső, ami a kezembe került. a dobozáról már írtam, most következzen magának a modellnek a bemutatója. ami igaziból piros, a fel-felbukkanó rózsaszín karosszériaelemek csak a kissé hiányos technikámnak köszönhetőek.
az új doboz, és a benne lakó dobozlakó tiszteletére új csavarhúzót is vettem magamnak. szép, hosszú, vékony szárút. és igen, tényleg működik a dolog; az ablakos megoldás után szinte felüdülés volt a négy csavar oldása után rögtön kézben is tartani a gépet. amiről első látásra is szembetűnik, hogy a jobbik fajtából való. ami nem látszik, az a gyönyörű fényezés, ezért elnézés kérek. ami látszik, az a szép forma, a szép kerekek, a legtöbb helyen jól eltalált illesztések.
a motorháztetőről lekerült a plexiborítás, így a hátsó rész nem olyan bazári, mint az elődökben. ezáltal egy egész nagy lemezfelület keletkezett, amit azért meg-megtör néhány domborítás, meg a motor felett-mögött lévő rácsok.
ha már rácsok; sajnos a lámpák mellettiek a Spider-en is csak kamurácsok, amiről jön a szokásos dumám: ha nem pont ezt figyelem, fel sem tűnik, nem zavar. javítottak viszont a kipufogókon: igaz, hogy a vastagságuk még mindig nem az igazi, de a belsejükbe tett nem is tudom micsodától többé nem kell diskurálnunk. a felni-gumi-fék hármas gyönyörű, szerintem a méretük is jól eltalált.
az orr-rész is finomodott a csukott verzióhoz képest. az embléma kisebb lett, és kapott egy kis mélyedést a fedélen. a fedél is mintha egy kicsit jobban illeszkedne a helyére. az első lámpák továbbra is csodaszépek. az ablaktörlők még mindig azok a 2D-s fotómaratott csodák, bízzunk benne, hogy talán egyszer majd lesz helyette egy jobb megoldás.
a belső tér koromfekete. több olyan véleményt is hallottam, hogy jobban állna neki valami világosabb kárpit, de szerintem ez a sötét is illik hozzá, legfeljebb nem annyira látványos, de semmiképp sem csúnya. főleg, hogy itt belül minden a legnagyobb rendben. gyönyörű a kormány, szép a műszerfal, az ajtókárpitok, minden.
ráadásul a feketeséget hatásosan oldja az a pár alu-színű betét, ami gyönyörűen lett megmintázva a modellnél is. a kicsike középkonzol is remek. kimaradt volna valami? ja, igen, a kárpitozás. van. vagyis, ha belenyúlok, érzem, hogy valami nagyon vékony puha, finom réteg van a műanyagon. nem az a flokkolt érzés, de arányaiban talán hitelesebb így.
ugyanez az anyag borítja a csomagtartó belsejét is. aminek a közepén végre nem éktelenkedik hatalmas lyuk a lefogató drótok miatt, mert ugye azok végre eltűntek. ugyanígy nincs bunkó a tető belsején sem, pedig az előzetes képeken még szerepelt.
a motorból szinte semmi sem látszik, csak némi kis utalás, hogy ott a lemez alatt mégis van egy szép V8-as. van, akinek hiányzik a felnyitható tető, de őszintém meggondolva, 1:18-ban még nem láttam igazán szépen működő megoldást.
A Mattel Ferrari felhozataláról tényleg elmondható, hogy hullámzó minőségben dobják piacra a portékát. szerencsére ez a modell egy hullám tetején helyezkedik el. jó érzés látni, hogy finomodott a nem túl öreg csukott verzióhoz képest is kicsit. nem vagyon túl jó jós, de szerintem ez is lesz akkora siker, mint amekkora az volt. akinek kell, gondoljon erre is.