HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HW Elite Ferrari 458 GT2 AF Corse

2012.11.29. 08:18 Labdacs

ha valaki nem szereti a végtelen ömlengést, a szuperlatívuszok halmozását, a csapongó rajongást, az elfogult éljenzést, az ne is olvasson tovább. nyomja meg a back gombot, vagy simán csukja be a lapot. de a legjobb, ha kikapcsolja a számítógépet, tabletet, ájfónt.

mert itt most valami ilyesmi lesz. igazából amiatt az érzés miatt, amit nagyon régen éreztem új modell kicsomagolásakor. nem, nem csak az új csomagolás miatt elmaradt szentségelés miatt, hanem a modell miatt: meglátni, megszeretni, birtokolni.

hogy valami infó is szerepeljen, ez a gép a 458-as GT2-es verziója, ennek a konkrét modellnek az igazijával az AF Corse indult 2011-ben a Le Mans-i 24 óráson, kategóriájukban második helyezést értek el. talán jobb lett volna a győztes 2012-es gépet megformálni, mert ott igazán nagyot mentek, de akkor már el volt döntve, hogy ez az évjárat jön. de ne legyünk telhetetlenek.

pedig nem igazán vagyok oda a versenyautók modelljeiért, de ez most más. épp annyira agresszív forma, ami még nem túlzó, ízlésesen elhelyezett dekorcsíkok, nagy, de nem túl nagy szárny, szép piros fényezés.

elölnézetből engem egy kígyó fejére emlékeztet az autó. valami mérgesebb fajtáéra. sok mindent nem igazán tudnék róla írni. Nagyon szép a kis kihajtható első vonószeg a jobb oldali fényszóró alatt a sárga nyílnál. Eddig erre mindig elnagyolt, túlméretes megoldást adtak, most erre is figyeltek. tetszenek a sárga lámpák, a fedél illesztése is teljesen elfogadható 1:18-ban.

hátulról a szárny uralja a képet. de ha jobban megnézzük, akkor látszik itt igazi rács, kamurács, szépséges lámpák, a kipufogócsövek sajnos itt sem tökéletesek, de ez csak pont szemből belekukkantva látszik.

ahogy már utaltam rá, sajnos a GT2 is magán viseli az összes eddigi 458-ra jellemző tömör hátsólámpa-körüli rácsot, amiért igazán kár. de kárpótol minket a többi, például alul, a diffúzor mögötti.

az autóról a motorháztető fedele, illetve az eredetileg csomagtartóként szolgáló első rész fedele is egy az egyben leemelhető. alapesetben ezek a doboz felső részén kialakított kis mélyedésekben laknak, gondosan csomagolva. kibontáskor egy picit óvatosan is kell eljárni, főleg a filigrán kis motorháztető előbányászásával. a fedeleket apró mágnesek rögzítik a modellhez, ráhelyezés után nem lötyögnek, pontosan a helyükre kerülnek. levételükhöz nem ártott volna szerszámot csomagolni a dobozba, de nálam mindig van az erre a célra rendszeresített fogpiszkálóból egy szál.

az első fedél a súlyosabb darab...

alul természetesen gyönyörű ráccsal ellátva.

a felni-gumi-fék trió zseniális. kezdve a Brembo féknyergeknél, folytatva a szépséges felninél, majd végezve a Michelin-feliratos slick gumiknál.

még a felni belső felére ragasztott kis színes kiegyensúlyozó súlyok is megvannak, le a kalappal.

még azt is megkapjuk, amit eddig sokszor hiányoltunk: teliablakos szélvédő. persze csak az anyósülés oldalán, a másikon ott van a versenyajtós elhúzható plexi. ami esetünkben fixen nyitott, de azt én nem igazán bánom. az ajtók is kivételesen szépen illeszkednek a helyükre, fönt a keretüknél sincs semmi hézag. figyelemre méltók még a kis filigrán karbonszálas tükrök is.

ha már az ajtóknál tartunk, kukkantsunk csak be a pilótafülkébe. az ajtók nyitásához is a hűséges fogpiszkálóim egyikének segítségét kérem, mert a pontos illesztéseknek hála, csak azzal tudom feltárni a belsőt. az ajtókon sok kárpitot ne keressünk, szerintem az igazi is valami kikönnyített karbon-izé. nagyon tetszik viszont a típusjelzés megjelenítése rajtuk. külön jó pont, hogy az ablakkeret belül is meg van mintázva, nem csak a csupasz plexi mered ránk, ahogy arra volt már példa az utóbbi időkben.

az anyósülés természetesen hiányzik, helyette kapunk alumínium-hatású, gyönyörűen kidolgozott, szegecselt belteret, a fülke hátfalán mindenféle elektromos segédberendezéssel, kábelrengeteggel.

természetesen a bukócsövezés sem maradt ki a beltérből. részletes, keszekusza, gyönyörű. a vezetőülés a sokpontos övvel kívánatos. a műszerfal nyomokban hasonlít az utcai 458-ra, de tényleg csak nyomokban. a kormány mérete is jó. szóval belül minden rendben.

emlékszem, amikor megjelent az első kép a modellről, páran azt találgattuk, főleg a csomagtartó helyének képe láttán, hogy ez biztos a Super Elite verzió. de nem. ez a mezei változat. szép, aprólékos. színes, gusztusos.

talán a legnagyobb geg az átlátszó folyadéktartályokban levő folyadék, de azért el lehet itt még nézelődni. én a fékekhez az utastérbe friss levegőt szállító csövek karbon-torkolatával kezdeném, ha nézegetnem kéne.

nem is tudom, melyik része tetszik jobban az autónak. elöl az a sok cső, meg tartály, vagy itt hátul a motortér. szerintem ez utóbbi. el is döntöttem, igen: ez. azt is elárulom, hogy miért: nem biztos, hogy a képeken látszik, de van egyfajta mélysége az egésznek.

nem arról van szó, hogy van egy üregünk, abba beleragasztva egy motornak látszó műanyaglap, némi huzalozás, alatta meg semmi. nem, itt a padlólemezig lelátunk, és amíg a szem ellát, bizony minden ki van dolgozva. ráadásul szemet gyönyörködtetően.

a motorból magából persze szokás szerint nem sok minden látszik, az valahol jó mélyen alul helyezkedik el. a szemet inkább a motorhoz levegőt vezető csövek vonzzák, no meg a különböző vázmerevítő rudak. sajnos látunk egy igénytelen megoldást is: a fedelet tartó mágnespogácsák helyett ki lehetett volna találni valami igényesebb megoldást is.

számora ez a modell az idei év legnagyobb pozitív meglepetése, egyértelműen a legszebb, legkidolgozottabb, legösszetettebb Elite modell, ami valaha megjelent. aki ilyet szeretne, igyekezzen, mert nagyon hamar el fog fogyni az összes. ahol lehet még kapni, ott 100 euró környékén mozog. de most nincs kérdés: megéri.

16 komment

Címkék: bemutató piros elite saját gyűjtemény 458 gt2 #51

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr394925087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=xapa= 2012.11.30. 00:16:33

A "Kép vasárnapra" posztból már lehetett sejteni, hogy itt valami nagy dolog készül...Elolvasva a bemutatót, a "Végre" c. dal jutott először eszembe Ákostól.

Végre egy igazán káprázatos Elite Ferrari modell!

Őszintén szólva én is kezdtem kiégni a Ferrari 1:18asokkal kapcsolatban, jól bizonyítja ezt az utóbbi időben beparkolt 2 db Lamborghini (sosem gondoltam volna, hogy idáig eljuthatok). Ezért teljes mértékben egyet is értettem Labdaccsal, amikor átnevezte a blogot "nem csak" Ferrari 1:18 -ra.

Ha az Elite ilyen műszereket szórt volna ki, mint amilyen ez a 458 GT2, valószínűleg a fenti események egyike sem történik meg :)

Mert ez a kígyófejű négykerekű vírusirtó szerintem is új fejezetet nyit "kedvenc" modellgyártónk történetében. A közelmúlt néhány méltán sikeres példánya (250 California, 599XX) után az Elite-nak ismét sikerült új dobozostól, teliablakostól, folyadékkal töltött tartályostól átlépnie a saját árnyékát.

Tobzódni lehet a szebbnél-szebb megoldásokban, és nehéz megállni ömlengés nélkül a modell véleményezését (nyilván nekem sem sikerült :P )

Ahogy azzal már jó sokszor untattam itt mindenkit, költségkímélés miatt 2007 utáni típusok modelljeit nem veszem meg. Eddig igazán csak az Elite 458 Italia tette próbára ennek a fogadalomnak a betartását (és kicsit az 599XX), de most ez a GT2 olyan muníciót adott a hangoknak, hogy már visszhangzik a fejem a " vedd meg, vedd meg, vedd meg" követelőzésüktől.

Egyenlőre még kitartok...de nehéz meccs lesz :)

hellsing 2012.11.30. 01:22:33

Szokásomhoz híven kerestem a fikázni valót, de alig akad. Bele akartam kötni a féktárcsákba, de az igazi is ilyen, max határozottabbak benne a vágások. Maradtak a teli rácsok és első hűtők, de valamit hagyniuk kell a leendő Super Elite kiadásnak is.

Azok a csövek asszem nem a fékekhez viszik a levegőt, azok a lökhárítón lévő nyílásokon kapják az hideget. Szerintem az utasteret szellőztetik, láttam már ilyet más autókon. De lehet, h tévedek.

Nagyon örülök, hogy az apróságokra is figyeltek, ez a modell nem egy átmatricázott sima vörös GT2, több ponton eltér attól.

Nekem megvan a löncskárral együtt. Aki esetleg lemarad a #51-ről az ne essen kétségbe, jön a #61 nem sokára. Az is AF Corse, egy vörös autó az oldalán nagy AmEgyÁll zászlóval. Kép:

http://www.lemans.org/wpphpFichiers/Albums/14/77/2012-6-Heures-de-Spa-Francorchamps-WEC-61-AF-CORSE-WALTRIP*-%28ITA%29-Ferrari-F458-Italia---LMGTE-Am-2012-05-04-DPPI-WEC-SPA-02112803-112_hd.jpg

Van a HW Elite honlapon még egy Italia GT2, ami coming soon, de még se leírása, se rajtszáma. Talán még egy nem-vörös lesz a Hankook mellé. Ha nincs szerencsénk, akkor a takonyzöld #57, ha igen, akkor a dögös #66 Dunlop lesz az. Kép:

www.all-free-photos.com/images/lemans-2012/PI69024-hr.jpg

Dinoenzo 2012.11.30. 16:08:30

@hellsing: Matt fekete lesz a 458 GT2

Dinoenzo 2012.11.30. 16:11:55

Tökéletes modell a 458 GT2-es (sima).
Nekem ez a matricás nagyon csicsás,és ezért is vettem meg a löncs verziót.

A modell nagyon szép élőben.

1 hibát találtam azért......a kamu fém bilincs matricákat hanyagolni kellene a modellen.

hornando 2012.12.01. 01:02:57

A modell gyönyörű, ez nem is vitás, de azért van néhány aprócska, ám számomra annál bosszantóbb hibája. Persze ez azért is lehet, mert én mint versenyautó tekintek erre a modellre, míg ti csak szimplán a modellt vagy mint Ferrari-t nézitek.

Ahhoz képest, hogy a 2011-es Le Mans versenyen futott AF Corse versenyautóként árulják, elöl és az ajtókon, a rajtszám felett hiányzik a hivatalos 24 HEURES DU MANS matrica.
www.classicdriver.com/uk/magazine/3700.asp?id=15160
www.lemans.org/en/news/AF-CORSE-First-time-at-Le-Mans-for-the-458-Italia_3887.html
Azért ez eléggé szembetűnő hiba, legalábbis számomra. Ugyanakkor néhány matricának elrontották a méretezését. Leginkább a hátsó kerekek fölött látható RK MOTORS matricánál látható, hogy arányaiban kisebb, mint a valóságban.
Továbbá egy első reflektort párt is lespóroltak a modellről, amiknek a Michelin matricák vonalában, a vonószemtől befelé lenne a helye, valamint hiányzik a telemetria antenna is.
www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=gal&uID=119513&gID=2661&pgID=2&pID=997270
Na de mindez mindegy is, mert előbb vagy utóbb lesz egy ilyen paripám. Nekem konkrétan ez a változat kell.

Xapának üzenem, hogy a 458 GT2 piros, plain body változatát igencsak eltudnám képzelni a BBR 512 LM presentation változata mellett. Szóval mondanám, hogy indokolt egy ilyen 2007 utáni paripa beszerzése. :-)))
Akár már Karácsonyra.
A Lambók miatt pedig ne sopánkodj, egyikkel sem nyúltál mellé. Kell egy kis kontraszt na. :-)))

=xapa= 2012.12.01. 12:04:14

@hornando: Ott a pont, tényleg hiányzik a két első reflektor. Na ezt jól benézték!

Ha már lámpázunk és kötekszünk: az eredeti gép oldalán van 3, zölden világító lámpa:
www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=gal&uID=119513&gID=2661&pgID=2&pID=997311&first=true
Adódik a Daytona Competizione-nál 4 éve kivesézett kérdés :) Ezek is a rajtszámot világítják meg?
Kötekedés ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy hamár telhetetlenek vagyunk, akkor húzhatjuk a szánkat azon, hogy a modellen ez a 3 lámpa csak 3 szürke matrica :)

=xapa= 2012.12.01. 12:26:25

@hornando: Ne adj tippeket a hangoknak jó? Már épp kezdek nyerésre állni ellenük ;) :)
Valóban jól mutatna a két, rajtszám nélküli fenevad egymás mellett, de úgy érzem, meg fogok birkózni a GT2 iránti birtoklási vágy letörésével. Ha megvenném ezt a modellt, kiengedném a szellemet palackból, és nem tudnék ellenállni a 2007 utáni többi izgalmas gépnek sem :P Az meg felérne egy anyagi csőddel.

A Lambókkal szerintem sincs semmi baj, valahol hálás is lehetek az Elitenak, hogy rákényszerített a megvásárlásukra ;)

Labdacs 2012.12.01. 14:03:02

@=xapa=: azóta végignéztem pár LM 24 órást, és tisztább a kép: a lámpák egyrészt jelzik, hogy melyik kategóriába tartozó gépről van szó, másrészt a kategóriát vezető autón is ég egy külön (talán zöld) lámpa. de Hornando ezt biztosan jobban tudja.

=xapa= 2012.12.01. 16:39:42

@Labdacs: Ez lehet a megoldás akkor.Egyre jobban tetszik a Le Mans-i verseny, mindig csak bele-belenéztem a közvetítésekbe az utóbbi években, de mostanában egyre jobban érdekel a dolog. Ezzel kapcsolatban volt egy nagy hiányosságom, valahogy kimaradt nekem a Steve McQueen-féle klasszikus mozifilm - eddig.Pár napja egy barátomnál volt szerencsém blue rayen, kisebb focipályányi méretű TV-n megnézni a filmet, és még jobban elkapott ez az LM hangulat :)

Na ezt a hangulatot adja vissza nagyon jól az Elite GT2-ese, ez talán a legnagyobb érdeme.

hornando 2012.12.02. 00:26:39

@=xapa=: @Labdacs:
Már megint azok a fránya lámpák...:-)
Kis túlzással mondhatjuk, hogy Le Mans-ban minden a színek és lámpák fényei körül mozog.

Nos, ma már nem világítják meg a rajtszámokat, mint egykor, mert príma fényvisszaverő matricákkal megoldható, hogy változó fényviszonyok mellett is jól láthatók legyenek.
Ehelyett a lámpák a verseny 4 kategóriáját hivatottak megkülönböztetni egymástól.
Tehát a kategória szerinti besorolást jelentik a színek.
Pirosan világít a P1, kéken a P2, zölden a GT1 és sárgán a GT2.
Mi több, ezek a színek most már a rajtszámon is megjelennek, ugyanis a 2009-es Le Mans óta a rajtszámnégyzetek alapszíne is egyezik a kategória színével. Nézzétek a rajtszámokat!
urban-gear.com/streetwear/24-hours-of-le-mans-%E2%80%93-2011-spotter-guides-by-andy-blackmore-design-nissan/
2011-ben a kategóriákat is megbolygatták picit, így a GT1-ből GTE Pro (Professional), míg a GT2-ből GTE Am (amateur) lett. Az ACO ez utóbbival próbált kedvezni a fizetős, gentleman pilótáknak.

=xapa= 2012.12.02. 11:12:40

@Dinoenzo: Oké, köszi, átjött (mármint a fíling) :)

Mennyivel szélesebb a 458 GT2 az 512 BB LM-hez képest! Nem gondoltam volna.

=xapa= 2012.12.02. 11:15:48

@hornando: Köszi az LM gyorstalpaló tanfolyamot! :)
Zöld lámpa, piros lámpa, sárga lámpa...azt hiszem tényleg maradok a régi idők sima fém krumplilámpáinál ;)

Missa 2012.12.02. 12:38:11

Nekem tetszik a modell. Szerintem majd egyszer lesz is valamelyik. Nekem a sima vörös is megfelelő lenne. Úgy nézem Elite, nagyobb hangsúlyt fektet a versenyautókra. Valahogy több lélek van bennük. Lásd jó példa erre az 599XX modellje is. Nem sok dolog van amibe bele lehet rajta kötni. Merem mondani, hogy pl. a HW Found feljavítású LM250 #29 is, a jól sikerült dekorációjával, festésével eltereli a kritikus szemünket a nyilvánvaló hibáiról. De ezt az ennél a 458 GT2-nél és a 599XX-nél már nem is kell megtennie! Szinte tökéletesek. :-)

Dinoenzo 2012.12.02. 12:51:31

@Missa: Én csak ajánlani tudom a sima vörös 458 GT2-es gépet :)

Az 599 XX EVO-nál is szebb szerintem.

Missa 2012.12.02. 13:25:37

@Dinoenzo: Ajha! Akkor nagyon tuti masina lehet! :-)
süti beállítások módosítása