ahogy az előző bejegyzésemben szót ejtettem róla, picit változott a terv és a szépséges Majorette helyett két hernyó jön. szerencsére versenyhernyók: HW Ferrari 333 SP #30 MOMO és HW Elite Ferrari 333 SP 60th. azért választottam ezt a témát, mert egyrészt jelenleg csak ehhez van kellő mennyiségű és minőségű képanyagom, másrészt meg rengetegen kérdeznek, hogy mi a különbség a sima és az Elite HotWheels modellek között, megéri-nem megéri, mondjam meg a tutit. tutimegmondás nem biztos, hogy lesz, de hátha fény derül pár érdekességre. nézzétek el nekem, hogy ezúttal nem magukat a modelleket veszem előtérbe, hanem az Elite és a sima verzió közötti különbségeket.
először is a szokásos külső megközelítés. mindkét modell különleges a maga módján. a HW a Traditions of Race sorozat tagja, így "after race" fényezést kapott, ami azt jelenti, hogy a vereny közbeni koszolódást próbálták megörökíteni rajta. ez többé-kevésbé sikerült is, de van, aki szerint úgy néz ki inkább, mintha megpörkölődött volna az autó. az Elite pedig a 2007-es 60 évfordulós kiadás része, különleges, cseresznyeszínű fényezéssel. ez a széria egyébként 6060 példányban készül, minden darabja számozott. meg ne kérdezzétek, hogy az enyém hányas számú. de, megmondom: 3492.
visszatérve az összehasonlításra: kívülről, messziről sok különbséget nem lát az ember. talán a karbonutánzatú "szélvédő" és az első terelőszárny utalhat valamire. a tanácstlanság egészen addig tart, amíg közelebbről meg nem szemléljük a részleteket. például a lámpákat. a simán van egy elnagyolt műanyagbúra, a lámpák maguk meg mintha rajzszögek fejei lennének. az Elite lámpabúráin ki vanak dolgozva a rögzítőszegecsek, a lámpák foncsorozást kaptak, meg egy szép Hella matricát. ebből a szögből látszik igazán, hogy a karbonutánzás milyen szépen sikerült.
ülés, belső bizgenytyűk: a HW változat ülése sem rossz, szépen festett, de egybeöntött műanyag. az Elite még többet ad: kárpitos ülés, igazi biztonsági övekkel, szépen kifestett elektronikai egységekkel. itt is visszaköszön némi szénszálas műanyag, a sima HW verzióban ennek nyoma sincs.
műszerfal témája: ööööö... hát ez a szőrözött MOMO kormány az Elite változatban a 80-as évek Dacia taxijaira emlékeztet, azokon volt ekkora szőrzet. értem én az akarást, de ennek itt most nyögés lett a vége.
felni, fékek: az OZ és brembo feliratok.. engem teljesen levettek a lábamról. nem beszélve a féktárcsáról. ja, hogy a sima verzióról is kéne pár szó? tessék: koszos.
az Elite kap töltőnyílást a benzinnek. semmi különös, csak egy matrica, nem is túl szép, csak picivel szebb, mint a sima kopár lyuka. sajnos a motortértető illesztési szakadéka mindkét modellen csúnya, ez ezen a két képen látszik a legjobban.
a kerekek feletti hűtőnyílásoknál is stabil az Elite előnye, a HW olyan, mintha olajban úszna.
ahogyan itt is látszik, hogy az Elite verzió főleg az apró részletek mestere: mindenki figyelmébe ajánlom a szegecseket ott alul.
jöjjön a lényeg, a motore.. ha jobban megnézzük, egy, azaz egy szál merevítő huzal kivételével ugyanaz a két motor. a különbség mindössze a festésükön érhető tetten. de micsoda tettenérés ez kérem szépen! nem azt mondom, hogy ennél szebb kidolgozást még sosem láttam, de egymás alá téve látszik igazán, hogy mennyit tud dobni pár festékcsepp egy alapvetően egyszerűnek készült egységen.
szerintem már senki sem kérdőjelezi meg: az Elite sokkal szebb. mivel az alapok teljesen ugyanazok voltak, a részletek kidolgozásában verte el a sima HW verziót. de ott aztán nagyon. szinte nincs olyan kis szeglete a modellnek, ahol nem fedezhetünk fel apró különbségeket. az egy másik kérdés, hogy ez a pár apróság megéri-e a másfélszeres árat. gondolkodásmód kérdése. van aki azt mondja, hogy elég szép neki 11-12ezer forintért a MOMO, vagy 10ezerért a sima piros verzió, de van, akinek sokat számítanak ezek a kis finomságok és kiadja értük a 16-17ezer forintot. engem ne kérdezzetek, nekem mindkettő megvan. sőt, az igazsághoz tartozik, hogy ez is: