nagyon sok szép dolog fordult meg itt a blogon az elmúlt pár hétben. Dinoenzo szépen átalakult gyűjteménye, Xapa Mester 512 BB LM-je, vagy az én fehérgőtém mind nyálcsorgató témák voltak. ennyi csoda mellé most hadd férjen be egy egyszerűbb szerzet. egy HotWheels 575 MM.
Zx kollégával cseréltem a börzén egy mindkettőnk számára előnyös biznisz keretében. ő könnyebb lett némi készpénzzel, meg nehezebb egy Elite 575MM-mel, én pedig ezzel a régóta keresett géppel sétáltam haza. vagyis autóztam. persze nem olyan ritkaság, mint a Bburago 360 Spider, de azért macerás és drága lett volna ebay-ről beszerezni. Persze felmerül a kérdés: ha volt egy Elite verzióm, akkor miért cseréltem el az erre.
elsősorban a pénz miatt. nem. de. de nem elsősorban. hanem azért, mert meggyőződésem, hogy ez a modell akkor, amikor született sokkal jobbnak számított, mint az Elite verzió az ő születésekor. mivel modelleket gyűjtök, nem kicsinyített autókat, nekem ez a szempont fontosabb, mint a kárpitozott belső, vagy pár lecserélt rács.
az alapforma pedig ugyanaz. azzal régen sem, meg most sincs probléma. persze a részletek már árulkodóak; a hátfalon levő Ferrari embléma a métere és kialakítása is kritika tárgya lenne ma. ettől eltekintve teljesen vállalható a hátsó látványa. amihez persze nagyban hozzájárul, hogy egy pillanat alatt ellágyulok, ha meglátom a "négy kerek lámpa - négy kipufogóvég" kombinációt.
ugyanezt tudom az orról is elmondani. látszik rajta a kor, de egyáltalán nem bántó. lehet, hogy az autómodellek Sean Connery-jét találtuk meg.
a lámpákkal kapcsolatban egy szavunk nem lehet.
rácsok helyett ilyen kis tömör műanyag dugók vannak a legtöbb helyen. itt, a motorháztető tetején levő lyukon...
...és itt is, a hátsó sárvédő feletti kis nyílásban.
a felnik teljesen normálisak, picit olyan hátvílszesen elkent formájúak, de szépek. főleg a középrész, az öt kerékcsavarral és a sárga emblémával. hátul a fékszerkezet sem rossz, a tárcsa forog, a féknyereg pihen.
sajnos az első oldalsó szélvédő helyett egy lyuk tátong. sokkal szebb lenne, ha lenne benne ablak, de sajnos ezt még az Elite ápgrédnél sem sikerült megoldani. a kilincsnek mart rész kissé elnagyoltnak hat. más hibát nem lelek, sorolom a jóságokat: az illeszkedés szép, az ajtó nem lóg.
pedig természetesen sima egyszerű egykaros zsanérral nyílik, ami elég csúnyán bele is metsz a műszerfalba. a beltér maga elég vegyes érzelmeket kelt. a formákkal alapvetően nincs probléma, korához képest teljesen rendben. azonban az anyagok egy jobb minőségű tejfölöspoharat juttatnak eszembe. nem írom, hogy egy Bburago-t, mert itt a blogon az én billentyűimből nem fog bburágózás folyni, meg aztán azoknál jobb azért.
az övek az üléssel egybeöntve, feketére festve virítanak. ez talán egy picit igénytelennek számított még 2001-ben is.
a csomagtartó egy fekete lyuk. két hatalmas ronda zsanérral. ne nyitogassuk, nem éri meg a fáradságot.
a motor nagyon műanyag, de legalább szép színes. javára írható, hogy nem egy darab fröccsöntött valami, ad némi részletességet is, de a szívünket nem ez a látvány fogja megdobogtatni.
de ezek ellenére a modell így egyben, egészben tetszik, teljesen korrekt darab. vagyis korrekt darab volt, amikor piacra került. mára már elvérezne. ha nem a modellekért gyűjteném az autókat, hanem az autókért a modelleket, akkor az Elite verziót választanám.