HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HotWheels Elite Ferrari 250 GT SWB

2011.06.11. 13:08 Labdacs

megjelentek az első (meglepően őszinte) fotók a deko master példányról. így képek alapján azt mondom, hogy ígéretes jószágnak tűnik. persze látszik rajta, hogy nem egy CMC, de szerintem inkább a jobb-, mint az elrontott Elite gépek sorát fogja gyarapítani. a csomagtartó-zsanérok felfogatásán remélhetőleg faragnak még, meg a gumik is rendesen a helyükre kerülnek majd.

 

43 komment

Címkék: piros 250 elite swb

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr572975119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2011.06.11. 13:24:48

Szép, csak már látnám a "boltokban"! Amíg nem lehet CMC, addig ez méltó "hézag pótló" lesz! Nekem nagyon tetszik. Van egy Jouef-em, szép, szép. De valahogy nem az igazi. Én nagyon bízom az Elite-ben, hogy termék listájába fel vesz majd még több, régi, klasszikus Ferrari-t. Írhatnának. Tudnék igény listát küldeni. De szerintem mások is!

Missa 2011.06.11. 13:45:43

Ja, eszembe jutott egy-két kérdés. A Hot Wheels gyárt még 1:18-as modelleket? Nem az Elite-re gondolok, hanem, ha jól emlékszem Foundation vagy valami ilyen "jelszó" alatt csináltak, egyszerűbb modelleket.Gondolom az Elite valamiféle HW érdekeltség. Vagy rosszul tudom?
Ha van még sima HW, van valami honlapjuk, katalógusuk, amiből tájékozódni lehet a kínálatról?

Labdacs 2011.06.11. 14:12:04

@Missa: persze, gyárt. a cég, aki az egészet ugye elköveti, az a Mattel, aki a barbikat is gyártja. 2000-től meg Ferrarit is. nekik volt ez a HotWheels márkanevük, ami elsősorban kb matchbox méretű kisautókat gyártott régebben. aztán jöttek az 1:18-as HW Ferrarik. majd a HW Elite széria 2006-tól, amik eleinte finomhangolt HW-k voltak. más felnik, szebb részletek, kárpitozás, stb. ha jól emlékszem, az első önálló Elite gép talán az 599 GTB volt. aztán idővel ezekből az igazi Elite gépekből készültek a HW Foundation (persze HW-n belül is van ezerféle széria, a 100% HW-n keresztül a különféle Metal Collection-ön át a Tradition of Race sorozatig, szinte teljesenáttekinthetetlenül) verziók, a kárpitozás, a finomabb részletek elhagyásával (nézz meg pl egy HW F430 Challenge-et. elszomorító)
szóval létezik ez a vonal is. sajnos a HW oldala tojik erre, ott csak a mütyürök vannak. itt található egy jó összefoglaló az eddig megjelentekről: dcpixels.eu/hotwheels_mc.html
ezek nagy része nem limitált, ezért elég sokáig a piacon maradnak, ellentétben pár Elite géppel.

hamhusz85 · http://www.palfigabor.hu 2011.06.11. 16:51:57

Egész pofás, két dolgot nem értek csak:
1. Miért kell erőltetni ezt a félig lehuzott ablakot.??
2. Miert nem lehet olyan kormányt belerakni mi t az új 250 californiaba, ez megint olyan otromba.... :(
En sporolok azt hiszem a cmc-re.

Labdacs 2011.06.11. 17:09:10

@hamhusz85: nem fogod elhinni (én sem akartam), de pl Amerikában imádják ezt a félig lehúzott baromságot. hogy junik, meg nobádi elsz méksz lájk disz...

a kormány még lehet, hogy változni fog, elvégre ez csak egy prototípus. egyébként a fotón mindig vastagabbnak látszik, mint az életben, most is nézegettem a California képeit és nincs nagy különbség. remélem, a felniken, meg a gumikon is dolgoznak picit. a ködlámpák is egész furán állnak. a másik meg, hogy a képeket utókezelőnek az üdvözletem küldöm, amiért ilyen élettelen, fakó pirosat sikerült előállítania.

hellsing 2011.06.11. 17:57:08

Még ott van a köznyelven Super Elite-nek nevezett sorozat is, ezt ők special Edition-nek hívják. Ezeket (eddig) a GMP reszelte a Mattelnek, de ők lehúzták a rolót: bedőlt a bankjuk, magával rántott mindent.

A kereke borzasztó ballonosak, a kormány otromba és függőlegesen áll, a lámpák fakók, túl vastagok az üvegszegélyek, de maga a kasztni tetszik. Jó is lehet ez, ha dolgoznak még rajta egy kicsit.

Hot Wheels ügyben még ott az Elite-oldaluk:

www.hotwheels-elite.com/

Labdacs 2011.06.11. 18:09:15

@hellsing: köznyelven-nem köznyelven: az első pár kiadást ők is SE-nek hívták, aztán rájöhettek, hogy ez túlzás, ezért áttértek a Special Edition-re.

=xapa= 2011.06.11. 20:36:11

Sikerre ítélt vállalkozás ez az Elite 250 GT SWB, hiszen egy méltán népszerű típus egyetlen 1:18-as képviselője lesz az adott árkategóriában. (Ez ugye a hasonlóan ikonikus típusokról, mint pl 250 GTO, 365 GTB/4, 308 GTB/GTS nem mondható el.)

Szóval úgy gondolom, szépen fognak fogyni ezek a gépek, mégha a képeken látható hibákkal is kerülnek sorozatgyártásba.

Ettől függetlenül az én mászthev listámtól reménytelenül elérhetetlen távolságban lesz ez a gép. Nyilván nem a CMC-hez kell(ene) hasonlítani, mégsem tudok elvonatkoztatni, és számomra bántóan szembeötlőek a Hellsing által felsorolt hiányosságok. A kerekek tényleg el vannak méretezve, remélem ezt majd rendesen helyrepofozzák, illetve a felniken is lesz még bőven reszelnivaló.

Lehet, hogy túlzottan megfertőzödtem (többek között a blognak köszönhetően) a high-end vírussal, és nagyon nem szeretnék márkasznobnak tűnni, de ha 1:18-ban meg akarnám venni, én inkább gyűjtenék a CMC-re.

A helyzet azonban az, hogy a közeljövőben eszem ágában sincs 1:18-ban beszerezni a típust, az 1:43-as Jouef verzióval (ami a nagytesótól sokkal-sokkal jobban sikerült) tökéletesen megelégszem :)

Labdacs 2011.06.11. 20:59:31

@=xapa=: naív voltam, de most már belátom én is: nem fogja tudni elkerülni az összehasonlítást a CMC-vel. amikor megláttam a képeket, rögtön azt kezdtem vizsgálni, mindenféle előre megfontolás nélkül, hogy hol különbözik a CMC-től. a hibák persze látszanak, de azért vannak szép részletek is rajta. az ablaktörlők talán már háromdések lesznek például. aztán meg még van idő kijavítani ezt-azt. mert remélem, hogy a csomagtartó csak vicc.

=xapa= 2011.06.11. 21:19:14

@Labdacs: Viszont felfoghatjuk úgy is, hogy hízelgő azért egy Elite számára, ha egy CMC-hez hasonlítjuk. Persze nincsenek egy kategóriában, az összehasonlítás nem fair, mégis megtesszük, és ennek nem hiszem, hogy csak a típusazonosság az oka. Eszembe nem jutna például egy Jouef 330 P4 egyetlen milliméterét sem összevetni a GMP-vel, hiába ugyanarról a típusról formázták őket.

Dícsérhetjük még a Mattel "bátorságát",amiért bemerészkedtek a CMC oroszlánbarlangjába ezzel az Elite verzióval (idézőjelbe tettem a bátorságot, mert biztosan jól kiszámolták ezek a Mattelesek, hogy megéri a kockázat.)

=xapa= 2011.06.11. 21:22:12

@hellsing: "Ezeket (eddig) a GMP reszelte a Mattelnek, de ők lehúzták a rolót: bedőlt a bankjuk, magával rántott mindent."

Ez számomra új, lehet tudni még valamilyen részletet erről?

hellsing 2011.06.16. 10:10:18

Sokkal többet én sem tudok róla. Elvileg a GMP reszelte ki a kasztni öntőformáját és az apró alkatrészek mintadarabjait, amiket aztán a Mattel gyártatott és rakatott össze Kínában. Hogy mi lesz most, hogy a GMP-nek kampec, nem tudom.

Úgy szólnak a hírek, hogy a GMP technológiáját a TrueScale veszi át. Aki nem csak Ferrarit, gyűjt, annak talán nem idegen a márka, mert eddig is csináltak már szép dolgokat:

www.toycollector.com/index.php?option=com_myblog&show=nuremberg-62-true-scale-miniatures-1-18-1-43-diecasthtml&Itemid=157

Már be is jelentették az F50 GT-t, a 458 Challenge-et, 312 PB-t és az 512S-t. Az 512S-t a GMP hozta volna ki valamikor mostanában és titkon tippeltem, hogy ez lett volna a HW Super Elite 512S.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.18. 21:21:56

Ha egy szóval akarnám elintézni, akkor csak annyit mondanék, CMC! :-D De mivel én nem szeretek semmit sem ilyen röviden letudni, ezért jöjjön a hosszabb kifejtése a dolognak.

Nekem is csak a kerekkel, a kormánnyal és a lámpákkal van a bajom, nameg az ablakkal. Remélhetőleg, Mattelék még dolgoznak vele rendesen, hogy végül csak az ablak maradjon (bár jobb lenne, ha mostmár nem spórolnának az annyaggal és rendesen felhúznák). Illetve elfelejthetnék a szélvédők, ablakok, műanyag ásványvizes üveg anyagot és valami keményebbet használnának fel. Engem ez is nagyon idegesít. Bezzeg a Kyosho-n...

A kedvenc részem a carozzerie, meg a motore. Összességében tetszik, bár inkább gyűjtök egy CMC ezüst 14-esre...

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.18. 21:23:58

Erről a GMP-Super Elite dologról még nem is hallottam. Nekem csak az a fura, hogy az SE sehol nincs a GMP-hez képest mínőségileg, mégis néhol az SE nagyságrendileg drágább a GMP-nél...

Labdacs 2011.06.18. 22:02:39

@Camaro96: ez van, ennyire felment az ingerküszöb. jómagam 5-6éve a bokámat lepisiltem volna egy ilyenért,most meg már a protót is ferde szemmel nézem...

Labdacs 2011.06.18. 22:04:56

@Camaro96: az is kérdés lenne (részemről), hogy melyik típusokat is érinti ez, mert számomra nem világos, hogy ha a vas a GMP-nél készült, akkor miért vannak rajta bizonyos helyeken ugyanazok a hibák.

ha jól tudom, akkor a TrueScale Ferrarik műgyanták lesznek.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.18. 22:10:29

@Labdacs: Hellsing infói alapján, csak a kasztni GMP gyártmány, a többi Mattel munka, így simán elronthatták azt, amit a GMP kiválóan elkezdett. :-DD

Amúgy egészen pontosan milyen hibákra gondolsz?

Labdacs 2011.06.18. 22:24:47

@Camaro96: a kasztnin levő hibákra gondoltam természetesen... egykaros ajtók pl... vagy az ugyanolyan széles illesztések.
én pont a kasztniban nem látok semmi különbséget, egy fikarcnyi eltérést, javulást sem a mezei Elite verziókhoz képest. nem csak kép alapján, de kézbe véve, egymás mellé téve sem.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.18. 22:33:51

@Labdacs: Akkor már én sem vágom. Bár lehet hogy Mattelék méretre rendelték ezeket a mintadarabokat, ők meg vagy nem értenek hozzá, vagy direkt cseszik el állandóan, már elnézést a kifejezésért. Mert elvileg a Mattel rakta össze a GMP-től megrendelt darabokat, egy autóvá. Aztán ha nekik karos ajtó kellett, a GMP megcsinálta, őket nem érdekelte, nem az ő modelljeik...

Labdacs 2011.06.18. 22:36:26

@Camaro96: dedede miért csináltatnák meg velük PONT ugyanazt, amikor megvan nekik is?

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.18. 22:43:58

@Labdacs: Kész, ennyi! Annyira belemerültem az elemzésbe, hogy ez ki is maradt. Őszintén, fogalmam sincs! Már csak tényleg olyan hülyeségekre tudok gondolni, hogy azért csinálták a GMP-vel, hogy elmondhssák magukról, hogy milyen csócs is ez az SE kiadás, de mivel erről kevesen tudnak, amúgy is kiesik, felesleges pénzkiadás! Vagy lehet odavágták a GMP-nek az öntőformát, csinálják meg ők... :-DDD

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.18. 22:46:00

@Labdacs: Na, holnap folyt köv az eszmecsere, most lépnem kell... :-((

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.19. 14:15:39

@Labdacs: Gondolkodtam a dolgon még tegnap este. Ahogy elnézem, az SE gépek nagy többsége mind igazi Elite, nem pedig Foundation fattyú Eliteből született. Szóval, mi van, ha már az alap Elitek kasztniját is a GMP csinálta, Mattelék megrendelésére...

Labdacs 2011.06.19. 14:34:21

@Camaro96: nem tudom, nem akarok ez irányban találgatni, viszont az is igaz, hogy erre az SE kasztnik külön készültek a GMP-nél dologra én sehol nem látok egy apró részletet sem, ahol ez észrevehető lenne.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.06.19. 14:39:38

@Labdacs: Lehet, egyszer valamelyik boss a Mattelnél kissé kótyagos állapotban félrebeszélt, ezt meg közvetítették a nagyvilágba, szóval lehet szimplán tévedés, a Mattel csinált mindent. Finito téma! :-D

Missa 2011.06.24. 19:35:20

Én nem akarok a blog szerkesztésébe "belepofázni".
Nem lesz egy olyan post (vagy mi a francnak hívják), ahol lehetne szídni az Elite gondolkodás módját a modelljeik csomagolásával kapcsolatban?
Ma kaptam egy 250 GT California-t. Feketét, olyat amilyen James Coburn-nak is volt. Akár mennyire és gyönyörű a modell, mire kibontottam a dobozból... Hát szóval volt ott minden, rohadt sárgák, nyüves rizs zabálók, Mao bérencek, átkozott "kicsitcsípősnagyonfinomvegyél-büfés", stb...
Én komolyan mondom, aktív hajógépész koromban, ketten a kollégámmal, 4 óra alatt cseréltünk komplett dugattyú-hajtókar-hengerfej egységet. Pedig ezekből a legkisebb darab is minimum 80kg-os volt. De ezt a k..va hat csavart és a két drótot kibányásztam belőle...Áhhhhhh, felrobbanok!

Labdacs 2011.06.26. 09:34:38

@Missa: gyakorlatilag bármelyik Elite bemutató szabadon felhasználható erre a célra, hiszen mindegyiknél van róla szó pár mondantban.

dinoenzo 2011.07.15. 13:51:51

F50 GT sipistopp! Nagyon KELL!!!
Remélem a 300 ercsinél nem drágább!

A 250 GT SWB Berlinetta CSAK IS CMC (sárga)!!!!

Sajnálom MATTEL igazgató bácsi,de ez a HW nagyon gyenge még!

Missa 2011.11.06. 11:28:37

@Labdacs: Akár honnan is nézem, ez bizony szebb mint a Jouef-Evolution változat...

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.11.06. 17:16:00

@Labdacs: @Missa: Engem összeségében nem hatott még meg, ellenben az a motortér így elnézve tartogat némi csemegét...

Labdacs 2011.11.06. 17:32:40

@Missa: ez szerintem látatlanban eldöntött kérdés volt.

Labdacs 2011.11.06. 17:33:15

@Camaro96: persze, ha CMC SWB oldalról nézzük, nem túl megható, de egyébként korrektnek tűnik.

Missa 2011.11.06. 18:56:45

@Camaro96: Nos, engem meghatott. Ahogy Labdacs írta fentebb, a CMC-hez képest valóban nem megható. Bár csak fényképen láttam CMC-t és 30 cm-ről más kezében. A Jouef viszont van nekem is. Jó, OK, ez egy kb. 20 éves modell és a képek alapján nagyság rendekkel jobban sikerült a Jouef-nél. Az én jelenlegi álláspontom, ha sikerül pénzé tenni a repülőmodellem, akkor mindenképpen CMC. Ha nem sikerül, akkor Elite. Na persze ha árban nem szállnak el. Max. 15-20000 Ft. De a 20-at már úgy adok érte, hogy "szívom a fogam". :-)
Hát ez van, ha az ember szerelmes a típusba... :-)

Labdacs 2011.11.06. 19:59:19

@Missa: sajna lassan ott tartunk, hogy a 20ezer az nagyon alsó határ lesz érte. mai árfolyamon számolva az 65 euró. ennyiért talán-talán a modelissimo fogja majd adni akciósan, de még az sem biztos.
egy-két év múlva majd ha nem jár úgy, mint a piros 458 Italia, akkor majd tele lesz 1 eurós indulós licitessel (szerintem a inkább kékből) az ebay.

Missa 2011.11.06. 20:28:18

@Labdacs: Hááát akkor fogszívás... De én bízom a forintban! (Úhhh, hogy mekkora egy hülye vagyok...) :-)

Labdacs 2011.11.06. 21:02:30

@Missa: (a bizadalmadról annyit, hogy ha most tőlem rendelné valaki, sajnos 3-mal kezdődne az összeg).

bízz picit a kínai szorgos kezekben is, hogy tovább nem emelik az áraikat. tavaly ilyenkorhoz képest több, mint 30 százalékos a különbség.

Missa 2011.11.06. 21:30:12

@Labdacs: Jóóóó' van! Keseríts még Te is! Most tartottam egy litániát itthon a kölöknek, a tanulás fontosságáról, és most a 30 ezres alsó határ... És akkor ne legyek depressziós! :-) Na, akkor számoljunk! Nem dohányzó létemre hány doboz cigi elszívásával kell a feleségemet megfenyegetnem, hogy egy SWB-t vegyek? :-)

Labdacs 2011.11.06. 21:41:08

@Missa: én sem dohányzom, fogalmam nincs, mennyibe kerül egy doboz cigi.
tanulni? ebben az országban? hogy aztán utána az állam röghöz kössön? ugyan. ha újra kezdeném, vízszerelő lennék, vagy valami hasonló. 17 éves koromtól tenném zsebbe a pénzt, nem nyomnám az egyetem padjaival a seggem, az biztos.

Missa 2011.11.06. 21:46:54

@Labdacs: Még jó, hogy a gyereket a modellautók (sem) érdeklik. Ha ezt olvasná, 2 órás "szentbeszédemet" tennéd tönkre. :-))))
Cigi? Szerintem kb. 4-500 Ft lehet per doboz.
Bár ezt nézve több is lehet: www.penzcentrum.hu/vasarlas/dohanyos_vagy_igy_valtozik_a_cigaretta_ara.1029750.html
Szóval napi egy dobozzal számolva (500 Ft/doboz), 60 napi dohányzásról van szó. Én csak örülök, ha drágább a bagó! Akkor hamarabb lesz SWB-m :-)

Missa 2011.11.06. 21:53:58

@Labdacs: Hmmm, amúgy én ha újra kezdeném, akkor ismét csak hajógépésznek tanulnék. DE! Nagyon ráfeküdnék a nyelvtanulásra, még is csak elvégezném a fősulit és amilyen gyorsan csak lehet, szerezném meg a kellő papírokat, jogosításokat. Aztán futás Hollandia-Németország és addig járnék a cégek nyakára, amíg fel nem vennének!
Ja, a legfontosabb! Nem hagynám, hogy az asszony beleszóljon... Nekem majdnem sikerült a holland, bejelentett!!! állás, csak a párom lebeszélt. Szerintem most már ő is kibírná a hzavonta két heti távollétemet. :-) Cserébe 3000 Eu nettóért. Na és én sem vacakolnék a havi egy modell beszerzésen! :-) Na mindegy. Azért nagyon szeretem. :-) Esténként azért jó hozzá bújni! :-)

308_gts 2011.11.10. 08:44:36

@Labdacs: @Missa:

Egyet kell hogy ertsek Labdacssal. Lassan egy normalis szakmaval feleannyi tanulassal keresel annyit mint egy diplomas. Es most nem feltetlen bolcseszt ertek a diplomas alatt, hanem mondjuk egy IT szakembert. Nem eleg hogy tanulas idejen csomo aldozatot hozol, kesobb sem lesz jobb, es normalis idoben keptelenseg hogy hazaerj a munkabol. Harmadannyiert mint kulfoldon. Plusz fizetheted a 100 ezer forintos torlesztoreszletet lakasra. Nekem ez a tapasztalatom. Es most mernoki vagy IT teruleten vegzett emberekrol beszelek. Ha ujrakezdenem, nem mennek villamosmernoknek.

Azt mondjak, hogy szamit milyen a diploma. En meg azt mondom, hogy a kapcsolatok szamitanak inkabb. Egy sz@r vegzettseggel, ha van kapcsolatod, jobb allast talalsz mint aki elvegzett egy tok jo egyetemet de nincsenek kapcsolatai. Cserebe viszont huzhatod az igat egesz nap. Hulyeknek all a vilag komolyan mondom. Jol kell helyezkedni, es esznel kell lenni. Szerintem.

Kulfold: nem er annyit az egesz, hogy ket hetre tavol legyel a csaladodtol. Ilyen aron nem kerek a nagyobb fizubol, koszonom.

Jo ketkezi szakmat kell valasztani: komuves, inkabb ne, az tenyleg szivas. Autoszerelo, vizvezetekszerelo, futesszerelo, villanyszerelo. Nekem ezek lennenek a jeloltjeim. Meg talan mas is, de most ezek jutottak eszembe.

Missa 2011.11.11. 13:23:26

@308_gts: Húúú, tényleg eltiltom a gyereket ettől a blogtól! :-)
Bár mindegy, a "büdös-kölök" szakmát sem akar tanulni...
süti beállítások módosítása