HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HotWheels Ferrari F40

2011.09.23. 20:46 Labdacs

fiatal voltam még, és független. szép világ volt. bringával jártam dolgozni, nem volt rajtam túl sok súlyfelesleg, megállás nélkül feltekertem a Hármashatár hegyre. csak úgy, munka után. többet kerestem, mint most, nem voltak adósságaim. havi egy modellnyi kiadást számoltam bele a költségvetésbe. így indult anno útjára komolyabban az, amiről addig csak álmodoztam; ha lesz rendes munkám, akkor lesz 1:18-as gyűjteményem is.

ennek a gyűjteménynek lett a hatodik darabja a mai poszt alanya. tehát nagyon az elsők közül való ősdarab. amikor még nem is lehetett gyűjteménynek hívni, egy polcra elfért az összes. fejből fel tudom sorolni, hogy miféle társaság volt ott. mivel az igazi gyűjtés előtt virtuálisan összegyűjtöttem már mindent, ami szem-szájnak ingere, tudtam, hogy ez az F40-es kell nekem. mert ugye minden Ferrari gyűjteménybe kell egy F40. A Bburago nem tetszett,  a Tonka még annyira sem, a Kyosho meg sem jelent, a Mattel még nem indította el az Elite sorozatot; fura, de akkoriban ez volt a legszebb F40-es a piacon.

ez volt az első teliablakos autómodellem. még ha egy lyuk is volt a közepén, még ha az ablak környéke szörnyen kidolgozatlan is volt, a tény, hogy egyáltalán volt, engem teljesen levett a lábamból. hogy mondják ezt ma marketinges nyelven? ez volt számomra a key feature. no meg, hogy nem narancssárga, mint a Bburago, meg rendes felnije van, meg hogy HotWheels. ez akkor önmagában nagy szám volt, a kétezres évek elején. így múlik el a világ dicsősége.

szóval nagyon-nagyon örültem neki, amikor az ebay-en le tudtam ütni valami 25 euróért szállítással együtt. akkoriban még nem hozzám, hanem a szüleimhez, vidékre mentek a pakkok, ezért a hazalátogatások jó része modellcsomagolással is együtt járt. a múlt már picit ködbe vész, de arra emlékszem, hogy a kibontás örömébe némi csalódottság is társult. volt szerencsém előtte élőben F40-est látni, és az a nyers brutalitás, ami az igazi gépet jellemezte egyáltalán nem volt érezhető a modellen. kis esetlen kecske, ott állt félszegen előttem. az oldalablakok mindjárt nem tűntek olyan csodásnak. inkább csak arra voltak "jók", hogy a tető pereménél fogva ne lehessen felemelni a modellt.

pedig akkoriban tényleg nem számított rossz gépnek, megvoltak a nagy, vastag rácsai elöl, a Bburago óriás, papírból levő emblémájához képest ezek a kis Ferrari lovacskák tökéletesnek számítottak.

a bukólámpák ugyan nem nyíltak, de erre nem is nagyon volt igény. az ilyen kunsztokat tudó Ferrarik akkoriban vagy elérhetetlennek számítottak, vagy rondák voltak, mint a bűn.

hátul is rács, hasonló finomsággal, mint elöl, lámpák, durvák. itt legalább egy picit hasonlított a modell az eredeti gépre.

de ott már sajnos nem, hogy a szép nagy vasalódeszka hátsó szárny túl vastag volt, a benne levő kis bütykök meg nagyon elnagyoltak, szétfolytak. de legalább a kultikus F40 logó nem egy béna matrica, hanem bele van öntve az anyagba.

a kerekekben hosszasan gyönyörködtem. ááá, az, hogy azok a szegecsek ott voltak belül. hogy nem fénylettek, hogy a hátsó brutálisan szélesebb volt az elsőnél. hogy lyuggatott féktárcsa kandikált ki a felni mögül. ma már ezek teljesen természetes dolgok, de akkor még kezdő voltam, mindent bekajáltam.

azért nem mindent. ezt a rést a motorháztető és a fülke között akkor sem tudtam mire vélni. ennyire bonyolult íveket találtak volna ki a Ferrarinál, hogy egyik modellgyártó sem tudja kiönteni a formát? aztán azt is észrevettem, hogy egy egytizennyolcas vörösboros kancsó nyomot hagyott a bal hátsó sárvédőn. vagy ez lenne a tanksapka fedele?

az ablakkeretek kidolgozásával még ennyire sem fárasztották magukat a HW-s termékfelelősök; ugyanis ablakkeretek nincsenek. egy fia sem. sehol. legalább volt mit bepótolni jó hat évvel később az Elite verzión.

a híres-neves teliablak. maradjunk annyiban, hogy ez a műfaj nem csak most nem megy a Mattelnek, régen sem sikerült ráérezni a dologra. csúnya, elnagyolt, kidolgozatlan, nem is illeszkedik, ráadásul anyagában túl vastag, ezért homályos az átlátás rajta. ezért kár volt törni magukat a fiúknak.

írtam, hogy alig látni be rajta. ez lehet, hogy nem is olyan nagy baj. a belsőre ugyanis egy megállapítást tennék: még szódával sem. sőt, sehogy nem. ilyen valami olcsó kínai játékautóban elférne. talán. és akkor tényleg ez volt a piacon a legjobb F40-es.

az első fedél alatt a szokásos pótkerék-tartozékok kombináció, a fedélen meg pár műanyag elem. a legtöbb helyen egybeöntött csúnya műanyag az egész.

a motor színtelen-szagtalan. ebből a szörnyetegből már akkor is illett volna többet kihozni.

összességében azért szeretem ezt a gépet. de ha most jutnék hozzá, akkor egy ilyen bemutatóban nem sok jóra számíthatna. most, elkényeztetve sokkal könnyebben mondok rosszat egy modellről. akkor még tényleg igazi ünnep volt egy új modell érkezése, nem hagytam, hogy elrontsa egy-egy félresikerült megoldás. lehet, hogy itt lenne az ideje befejezni?

9 komment

Címkék: hw bemutató piros f40 saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr413251854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2011.09.24. 12:53:55

Ehhez a modellhez még nem volt szerencsém, jó hogy olvashattam egy bemutatót róla. Köszönet érte. Az az 1/18-as borospohár hasonlat tetszett :-)

LeoNardo 2011.09.24. 15:33:06

Nekem sem volt még a kezemben ilyen, úgyhogy jó volt látni és olvasni róla, kösz!
Sokat változtak azóta a modellek, és velük együtt az elvárásaink is nőttek. Valamelyik nap épp azon gondolkoztam, hogy mi lesz az a megoldás pár év múlva, amit majd alapból elvárunk egy Elite szintű modelltől, de most még egy prémium sem tudja? P. mozgó oldalablak, hogy mindeni eldönthesse, hogy félig vagy teljesen fel legyen -e húzva, vagy átlátszó folyadéktartályok, bennük a lötyögő trutyival, esetleg működő kerékanyák (nem a központi anyásra gondolok), vagy tologatható ülések? Egyik sem megoldhatatlan.

Az F40-esem beszerzésére pontosan emlékszem én is, 94, talán 95 körül az Autószalonon vettem az Autopiac standján kemény 1500 Ft-ért. Ez már akkor is nagyon kevésnek számított, vitték is a standról, mint a cukrot. Azóta is a legolcsóbb modellem, ennek ellenére sokáig nagy becsben tartottam, és az egyik kedvenc modellautóm volt a gyűjteményből, amitől semmi pénzért meg nem váltam volna. Ez azóta megváltozott, remélem sikerül egy Kyosho-t szerezni majd helyette, ez meg megy a padlásra.

Más: képzeljétek, ma az egyik játékboltban egy kupac 1:18-as Elite és HW Ferrarit láttam. Polcról, itthon. Ilyen is van végre.

Labdacs 2011.09.24. 15:35:54

@LeoNardo: hol, mennyiért, miket?

LeoNardo 2011.09.24. 15:55:49

Ázsia Center, Galaxy játékbolt.
Elite: Jay Kay Enzo, piros 308 GTB, FXX Evo, 512S, 410 SA. Ezek 21 és 27e Ft között voltak.
Foundation: FXX Evo, 410 SA, 250 GTO. Pontosan nem tudom, de valamelyik 14e volt. Tehát nem olcsók, de nem is vészesek.

A HW California Spidert itt vettem pár éve 5995 Ft-ért, de akkor azt mondták, hogy csak véletlenül kaptak pár Ferrarit, több nem lesz. Most lett.
Egyébként Maisto-ból hegyek vannak, aki szereti, érdemes itt néha turkálni.

308_gts 2011.09.24. 19:21:27

Nekem is meg volt ez a modell, egészen egy kerek évig:):) Szerencsésnek mondhatom magam, mert sikerült lecserélni egy Kyosho LW-re.

De amikor megvettem, egész meg voltam elégedve a kidolgozásával. A Bburagonál sokkal jobb szerintem. Nyilván az Elite, vagy pláne a Kyosho jóval felette áll. De ahhoz több pénz is kell.

Egy idő után engem zavartak a kidolgozási hiányosságai, így szerintem érdemes rááldozni, és lecserélni egy Kyoshora. Megéri rá gyűjtögetni. Egy ilyen klasszikus Ferrari megérdemli az igazán szép kidolgozást.

Missa 2011.09.24. 19:28:48

@308_gts: "...lecserélni egy Kyoshora. Megéri rá gyűjtögetni."
De meg ám!!! Biiizony! Nem tudok heves fejbólogatós emotikonról, de ide azt kell elképzelni. :-)

ferrarifan 2011.09.24. 19:47:08

Na ezt a modellt én is nagyon régen szereztem be. az egyik Pesten élő ismerősemet biztam meg,hogy vegye meg nekem a VH.ból.
Amikor kézbe kaptam,engem is lenyűgözött a tele ablak,de tudni kell,hogy addig leginkább csak bburago modelleim voltak. Nekem nagyon tetszett a modell.
Sohasem válnék meg tőle ma sem,bár ma már más szemmel nézek rá.
Jelenleg három F40-em van,egy ilyen piros Foundation,egy metálkék Bburago és egy fehér Elite Totip LM. Szerintem,lesz még.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.24. 22:18:58

Nagyon hangulatos, szuper írás volt, gratula! ;)))

Nekem ugyan eddig semmilyen formában nem volt F40-em, és még egy jó ideig nem is lesz, de az már most biztos, hogy piros Kyo LW kell! Vagy fekete? :))))))))) Na mindegy, ez a kis HW a maga korában olyan lehetett, mint ma egy Kyosho (vagy inkább egy jól sikerült Elite?), de ha lenne ilyenem, biztos hogy megválnék tőle, hacsak nem fűznének olyan érzelmi szálak hozzá mint a kis 1:24-es Maisto Dodge Challengeremhez, amivel minden elkezdődött...vagy a piros Foundation Californiám, ami az első 1/18-as Ferrarim volt, ráadásul egyenesen Maranelloból, a Gallerie Ferrariból! :)))) (egyébként annak is zsanéros ajtói vannak nem csak az Elite-nek, pssszt! ;DD)

De ha csak megvettem volna, mindenféle különleges történés nélkül, akkor biztos repülne a háztól és jönne a helyére a Kyo LW...igazából ennél a HW-nál a legnagyobb bajom az az illeztésekkel, meg az utastérrel (pahh, pilótafülke! :DDD) van, utóbbi számomra nagyon nem tetszik, de távolról egész tűrhető...;)))

"lehet, hogy itt lenne az ideje befejezni?"

meg ne próbáld! XD ;))))))))))))
süti beállítások módosítása