HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Azt hiszem, öregszem, vagy csak rossz a kedvem

2011.09.25. 10:57 Labdacs

először csak egy válasznak szántam Camaro96 kolléga hozzászólására a HW F40-es bemutató kapcsán, de ahogy írtam-írtam, úgy éreztem, hogy ebből külön poszt lesz. picit csipogós, de azért tessék hozzászólni.

"@Camaro96: köszi, tényleg, így újra elolvasva picit merengősre sikerült.

a befejezéssel kapcsolatban: amikor kezdtem, tényleg gyermeki örömmel fogadtam minden egyes új darabot. előtte hosszas álmodozás volt, aztán picit rövidebb csörte a lelkiismeretemmel, hogy én ezt a pénzt akkor most erre elköltöm. utána örökkévalóságnak tűnő várakozás, amire hazaért Németországból, vagy bárhonnan. majd a kibontás öröme. főleg téli péntek estéken, a jó öreg, meleg cserépkályha mellett, a rengeteg csomagolóanyagon áthámozódva először meglátni az új jövevényt...

azóta meg ahogy egyre jobban belemélyedtem, egyre több, egyre jobb kapcsolataim lettek ezzel a világgal, amivel együtt picit eltűnt az új modell megszerzésének szépsége, izgalma. fogom a nagyker weboldalát, februárban bepipálom, hogy igen, abból a piros 348 tb-ből kell ennyi karton, aztán decemberben, amikor megérkezik, egyet elteszek magamnak.

a régi szépségek levadászása, az még tartogat izgalmakat. de ott meg már az a baj, hogy annyira magasra tették a gyártók az ingerküszöböt, hogy egy egykor csodált gépezet mára már csak lesajnált "ahhoz képest" modell. többek közt ezért sem örülök neki soha, ha a gyártók olyan gépet hoznak ki, amit más régen megcsinált tisztességesen. ezért húznám a szám egy Elite F355-re, vagy egy 275 GTB4-re.

persze van olyan gép, ami ritka is, különleges is, szép is. nna, egy ilyet elkapni igazán nagyszerű dolog. egy fekete 365 GTB4, vagy egy piros 308 GTS (Kyosho)... ezek igazán nagy fogások lesznek a jövőben.

szóval néha visszasírom a kis lelkes kezdő énemet. igaz, a világ is jóval egyszerűbb volt akkor..."

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr823254643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LeoNardo 2011.09.25. 13:11:42

Az biztos, hogy minél nehezebben jut az ember a kiszemelt modellhez, minél többet vár és vágyakozik rá, annál nagyobb az öröme amikor végre kézhez kapja. Ez nálam is mindig így volt és van, hogy nem az adott modell minősége vagy ára határozza meg a kibontáskori érzést. Egy gyártásban lévő, vagy épp megjelent újdonság megkaparintása nálam általában csak egy strigulát jelentett a listámon, és az ehhez tartozó megnyugvást, hogy "ok, megint eggyel teljesebb az adott sorozat, haladunk", aztán ennyi. Egy perc elteltével már a következő hiányzó puzzle-n járt az eszem. Ettől függetlenül ezeket is szeretem nézegetni, néha rácsodálkozok egy-egy új részletükre, de sosem fogok úgy kötődni hozzájuk, mint mondjuk a nagy nehezen levadászott "ahhoz képest" UT F355-höz, vagy a nagyon nehezen megkaparintott 458-hoz, de ide sorolnám a tőled gombokért vett 275 GTB-t és a Xapától szerzett 64-es GTO-t is. Ezekért annyit izgultam, hogy összejöjjenek, hogy sosem fogom elfelejteni. Egy azóta már ritkaságnak számító, de annak idején "polcról" megvett California V8 vagy 430 Scuderia sosem váltotta ki ezt az érzést, akármekkora kincsek. Meg is csömörlöttem ettől az egésztől egy pár hónapja, de most megint elkezdett érdekelni a téma. Talán te is egy ilyen hullám alján vagy most.

Ne hagyd abba! Mindig ott lesznek a fekete Kyosho Daytonák, UT F355 GTS-ek, vagy Bburago 360 Spiderek.
Meg különben is: mi lenne velünk, az olvasóiddal?

hellsing 2011.09.26. 12:46:27

Amikor a gyűjtemény egy-egy új darabbal gyarapodik, nekem is eszembe jutnak ilyen gondolatok. Hogy mennyire oda voltam a Rómában megvett Bburago F360-ért, vagy milyen óvatosan rakosgattam össze az F50-et alkatrészekből. Már egyik sincs meg, de van 92 másik.

Már írtam párszor, hogy én hogy gyűjtök:
- minden Ferrari, ami csak megszületett a gyárban vagy hozzá közel álló helyen;
- lehetőleg vörösben, vagy ha az illető autó igaziban nem létezett vörösben, akkor a valódi színében (pl. 246 GT Dino Giro d'Itala);
- rajtszámosokból egy, a legvörösebb (pl. F430 Ch. Gipsy);
- ha van a versenyverzióból Presentazione, akkor az is;
- a lehető legjobb kiadásban (pl. Bburago mehet, ha van Elite).

Én igazi Ferrari-fannak tartom magam. Nem csak modelleket gyűjtök, vannak katalógusok, teljes Ferrarissima sorozat + pár más könyv, bekeretezett fotók, egyebek. De azért néha felötlik bennem, hogy tényleg így kellene? Mindent megszerezni, akár akkor is, ha az eredeti autó nem tetszik (275 GTB/4, 288 GTO Evoluzione), vagy egy fostalicsa volt az igazi (ez az Elvis-Dino igaziból egy elég tré autó, az olajválság szüleménye), vagy egy használhatatlan ócskavas volt (az F92A-val egyetlen versenyt sem nyertek, a futamok 3/4-én technikai okokból kiestek)?

Jó 10-12 év után még megvan az érzés, ha új modell érkezik. Nézegetem, nyitogatom, a monitorom fölé külön polcra kerül hetekre. De egyszer egynagy fotós, talán Friedmann Endre (Robert Capaként talán jobban ismerős), azt mondta, hogy ha egy témáról készítesz száz fotót, hogy majd kiválasztod közülük az igazit, akkor valójából meg sem láttad a témát. Igaz lehet ez a modellek gyűjtésére is?

\/ ! |< ˇ|ˇ 0 |2 2011.09.26. 18:20:57

hát nem vagyok énse egy szakállas vénember DE már nekem se ugyanolyan élvezet egy egy Elite szerzemény mint régebben amikor még szüleimtől meglepetés gyanánt kaptam a modelleket karácsony születésnap... manapság meg vatera , ebay és ami olcsó és jó az jöhet , persze azért örülök neki mert és jó de nincs meg az a varázs.

hellsing 2011.09.26. 18:53:09

Közben az jutott eszembe, hogy a gyűjteménynek egy idő után talán nem is a gyűjtés vagy a birtoklás a lényege, hanem az emberek, akiket megismerünk közben...

hellsing 2011.09.26. 18:54:29

Labdacs: 2012 3. negyedévtől húzhatod a szád az Elite F355-re :-)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.26. 19:45:09

uhh, nem semmi poszt született az utolsó mondatomból! ;)))))

de, hogy őszinte legyek, az utóbbi időben kissé nálam is megcsappant a "gyermeki öröm" (pedig nálam aztán még nyugodtan lehetne! ;DDD), de főleg a modernkori Elite Ferrariknál, pl 458, 599-esek. Nem mondom, hogy nem szépek, mert mindegyik jól sikerült modell a maga módján, de valahogy sokkal több lelket látok a régi gépeket megformázott vasakban...pl a 410 SA-nak ezerszer jobban örültem, mint az 599 GTO-nak...

mindettől eltekintve, arra lettem figyelmes, hogy az én korosztályomban én egy ritka eset vagyok, mert sokkal inkább előnyben részesítem az oldtimer vasakat, mint jónéhány korombeli, autómániás ismerősöm, ők sokkal többet látnak a modern járgányokban, ugyanez igaz fordítva is, tehát én jobban szeretem az "öregeket", mint a moderneket...(oké, az 599 GTO egy külön eset ;DDDD) de sokkal inkább megdobogtatja a szívem egy 275 GTB, vagy 250 California, mint egy FF, vagy akár egy 458 Spider. (itt megint ellenpélda az 599 GTO, mert annál mindig megőrülök), éppen ezért sokkal nagyobb élmény lenne egy Villa D'Estés kirándulás, mint pl egy FR Days...

szóval, mostmár tényleg visszatérve a modellekre, sokkal szívesebben látnék modellben egy szép, küllős felnivel megáldott Elite 275 GTB-t, mint egy 458 Spydert, vagy SuperAmerica45-öt. ugyan kíváncsi leszek majd a korábban Hellsing által említett F355-re is, de valahogy nem estem hanyatt a hír hallatán...ellenben egy 275-ösnél már annál inkább megtenném ezt... :))))) (tudom, kezd egy kicsit zavarossá válni a kommentem, de mostmár kiengedek magamból mindent, jön ahogy jön! :DD)

DE, még a veterán Eliteknél megvan a varázsa a dolognak, lásd a 250 Californiás, néhány hónappal ezelőtti ömlengésem, az ezüst 250-es posztban...;))) de az újjabaknál már nekem sincs meg ez az érzés, mint régen...

viszont még hosszú ideig ott lesznek a régi Kyoshok, a BBR 375 Plus, 512 BB LM, 430, CMC 250 TR, 250 GT SWB, és a többi, így nekem jó ideig nem lesz még problémám, de nem is ez a fontos, hogy mik az én bajaim...:))))

Labdacs, szerintem csak a kedved rossz, nem öregszel, láttam Diecast Exchangen egy majd 70 éves papát, még mindig él benne a gyűjtői szenvedély! meg amikor a börzén beszélgettünk, valahogy ott is láttam rajtad, hogy nem épp a legjobb napjaidon esel át, úgyhogy csak pozitívan hozzáálni a dolgokhoz! ;))) ahogy Leonardo kollega is mondta, ő is volt rossz passzban, nálad is ez a diagnózis, szal tessék tovább gyűjteni, ellátni az olvasóidat és álmodozni a fekete 365 Daytonáról, amíg meg nem szerzed, utána jöhet a következő vas amire vágyakozni lehet, de csak szépen lassan, egyszerre egyet! :)))))))))) nameghát ugye egy szép NAGY vitrin sem ártana...;DDDDDDDDDDD

és hamár ebbe írtam mindenfélét, akkor ezt sem hagyom, ki, frissen küldte az Ultimate Car Page:

www.ultimatecarpage.com/car/4954/Ferrari-375-MM-Pinin-Farina-Coupe-Speciale.html

kinek, mi a véleménye? nekem nagyon bejön, csak azok a bukólámpák valahogy túlságosan is hasonlítanak a '70-es évekbeli Lotus Elanéra, meg az Austin-Healey Spritéra, lehet erről a 375-ösről koppintották? ;))))))

Missa 2011.09.26. 20:38:58

@hellsing: "...talán nem is a gyűjtés vagy a birtoklás a lényege, hanem az emberek, akiket megismerünk közben... "
Ez tetszik! Szép gondolat. :-)

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2011.09.26. 21:16:08

@hellsing: Hát, ez annyira igaz, hogy nekem kellett hozzá egy csomag zsepi. :)

Főleg, hogy merengtem itt egy kicsit a poszt után. Én "csak" 5 éve gyűjtök céltudatosan, valamint a szerény, de tartalmas 18 életévemből sem számíthatunk mélyenszántó gondolatokra, de rengeteg dolog változott körülöttem és az én hozzáállásom is sok-sok helyzetben más, mint korábban. Sok-sok szenzációs embert ismertem meg. Ez csak egy minimális része annak, ami ezalatt az időszak alatt történt.
Nekem fontos, hogy minden modellnek története legyen, el is kezdtem naplószerűen összeírni, hogy egy-egy autó érkezésekor éppen mi történt, igyekszem ezt addig megtenni, amíg minden darab sztorijára emlékszem. :D

LeoNardo 2011.09.26. 22:00:02

@Camaro96: a bandzsa bukólámpa rémálom. viszont csukott lámpákkal a 612 Scagliettire emlékeztet, tehát úgy sem tetszik :)

Labdacs 2011.09.26. 22:11:52

@Camaro96: van ebben minden. arányaiban engem egy Mercedes SLR-re emlékeztet, a bukólámpája csukva Opel GT, nyitva Triumph TR3, az oldalán az a mélyedés tiszta második generációs, duplalámpás Corvette. szóval nem értem, Pininfarina ilyet nem nagyon szokott. egytizennyolcban azért kéne.

Labdacs 2011.09.26. 22:13:30

@Camaro96: egyébként igen, nem vagyon annyira nagyon jó passzban mostanában. de szerintem nincs túl erős összefüggés. az érzés bennem volt, ez csak maximum felszínre hozta.

dinoenzo 2011.09.26. 22:41:15

Emlékszem még arra ,amikor kisfiúént arra ébredtem ,hogy édesapám egy matchboxot rak az ágyam mellé (elég gyakran előfordult,hiszen elég rövid idő alatt 150 db "medzsót" tudhattam magaménak).
Azt hiszem innen datálhatjuk gyűjtőszevedélyem elindulását.
Talán a "medzsó feeling" felelevenítésére kezdtem el 1:43-as Ferrari modelleket gyűjteni.(Most 71 db-nál járok és van köztük ZÖLD és FEHÉR is !!!! :)

A küllős OLD'S COOL FERRARIK a mindenem :D

Az igazi gyűjtést 1992-ben kezdtem ( közel 20 év).és még most is tart!

Az igazi gyűjtő még a halála napján is pakkot vár,vagy megrenedelt valamit ,de a cehhet a család állja majd :D

Hullámok?

Na azok vannak :)

2007-2010 novemberéig (regisztráció a Ferrari 18 blogra ) a garázsomban pihent az összes modellem!
Kibirnátok ?!

Most 6 hónapja nem láttam a gyűjteményemet élőben!
Mazohista vagyok ?!

Nagyon nehéz :)

Ha nincs vitrined,vagy polcod,hogy egyben tudjad látni a munkád gyümölcsét,akkor very hard a szitu!
Nem csak a modellek beszerzése a lényeg,hanem a vitrin is!Igen költeni kell arra is,mert szerintem az a minimum,hogy meg is tiszteled a kicsi járgányokat egy elökelő parkplatz-al.Mindíg is irtóztam a dobozos gyűjtéstől(olyan ,mint egy bolt).Nem azt kell nézni,hogy mennyi modellt tudnék még venni a vitrin árából,hanem arra is kell gyűjteni.Sőt egy bizonyos CMC-BBR-stb -HE modellszám után már kötelező is szerintem (lásd HAMHUSZ kolléga,aki igen pazar Szent Vizuál Ferrari Templomot készített)

Kicsit untam az 1:18-as modelleket ,így az 1:43-as gépeket kezdtem el gyűjteni.
Unod a sima HW?Akkor ott az Elite!
Unod a Kyoshot?Ott a CMC!
Unod a BBR-t?Ott az EXOTO,vagy a RESIN!

Mindíg lehet valamit találni,és pont a Ferrari a világon a legváltozatosabb márka,amit soha nem lehet megúnni,mert DANONE A RUDI..... :D

Nem a mennyiségre,hanem a minőségre kell menni!

Egy adott modellből meg nem 4-5 fajtát kell beszerezni,mert attól tényleg meg lehet csömöllödni vizálísan ( FXX -F430 Challange,stb)

És pont a mai napon tértem be egy Olasz ( Malcesine ) falucskában, ahol 2 db modelles bolt is volt.

Az első : kb 50 db 1:18-as Elite,20 db sima Kyosho ,4-5 HE-Kyosho,BBR 375 ,70 db 1:43-as Ferrari!! + kb. das gleiche menge BMW-Porsche-Merci -Bentley-Audi!!!!

A második : MR-BBR resin polc,az összes BBR ENZO egy vitrin,BBR 375 PLUS 6 db,na itt már azért elmorzsoltam egy könnycseppet,de ekkor értem a következő vitrinhez!!!!

Az összes megjelent 1:18-as CMC gép!!!!
És letérdeltem mert egy 1:12-es 156-os F.1-es gépe is volt az eladónak :O

Majd a következő vitrinnél már a földön fekve embrió pózban zokogtam!!!!!

EXOTO vitrin :D

6 db 680 eurós cimke!!!!
Zöld ,és a kék 500 F.2 + kb 4 db sima.
1:43-as Fiat Bartoletti Transporter,3 db Ford Ferrari Transporter!Az összes Exoto Porsche stb.
Ja és folytásnak az összes GMP 330 & 412P + a 312-es sorozat!

Soha ilyen igényes boltot a világon még nem láttam,(pláne,hogy kettő is található ebben a faluban).

Kb 70 évesen így kell kinézni az én vitrinemnek is otthon,mert ha nem,akkor nem volt értelme az egésznek.

Az én gyűjteményem a KESZTHELYI MÚZEUMBAN fog landolni,de csak 40 év múlva,hogy más is gyönyörködhessen rajta.

Imádom a Ferrarit,és mindent ,ami Ferrari!!!!

Labdacs 2011.09.26. 22:57:42

@dinoenzo: szerintem azt, hogy mit "kell" gyűjteni, azt hagyjuk meg mindenkinek, hogy döntse el saját maga.
én pl kifejezetten szeretek összeszedni egy típusból több színvariációt, nagyon jól néznek ki egymás mellett. másrészt meg gyakorlatilag megvan az összes ma kapható, a gyűjtésem témájába passzoló modell valamilyen színben.
a műgyantát próbáltam, nem ízlett, mégsem írom, hogy nem erre kell menni. akinek ez tetszik, az gyűjtse azt is.
itt meg, nekem leírni, hogy nem a mennyiségre kell menni, hanem a minőségre, picit fura, nem is nagyon értem.
a vitrin kérdésben is veszélyes ám nagyon nagyívű kijelentéseket tenni, mert nem egyformák a szituációk. nálam például az a helyzet, hogy amikor beköltöztem ebbe a házba, már akkor tudtam, hogy belátható időn belül költözünk innen. ez az átmeneti állapot már lassan négy éve tart, lehet, hogy az idén, de lehet, hogy 2 év múlva lesz belőle valami, de addig biztos nem fogok százezreket kiadni egy 3-400 férőhelyes vitrinre, amíg nem tudom egy házra azt mondani, hogy nna, ez az enyém, itt fogok élni, nem csak lakni. hiába kötelező szerinted.

biztosan nem vagyok elég jó gyűjtő, meg elég fanatikus, de én így gondolom.

(abban igazad van, hogy egy gyűjtemény teljesen más arcát mutatja vitrinben, mint dobozokban. amíg nekem is csak 25-30 1:18-asom volt, én is vitrinben tartottam őket, mert akkora vitrinem van. vagy Dofekné BMW-i a vitrinben. gyönyörűek, gusztusosak.)

dinoenzo 2011.09.26. 23:42:57

@Labdacs: Én nem azt mondom,hogy ki mit gyűjtsön.hanem mit lehet még,ha unod a banánt (nekem is volt ilyen korszakom a 44 db egyéb modell stb...)

Nekem is van kedvenc modellem ez a 250 GT SWB Berlinetta + a 375 Plus.

Az FXX & F430 Challange igaz nem a kedvenc modellem,de nem rád értettem csak példa volt.

Nem 3-4000 db-os gyűjteményre gondoltam,de 300-400 db talán még elfér egy normál lakásban(lásd french-car-fan gyűjteménye).Ha kinövöm a vitrint ,akkor én is szelektálni fogom a dolgokat.

Én is egy 55 négyzetes kecóban lakom (nemsokára remélem 3-an)

Resin modell?

Nem adok pénzt olyan gépért,ami nem nyitogatható :)

Fanatikus vagy ,mert a gyűjteményed pazar!

Mint mondtam : a blog-on írt kommentek beszámolók ,eszmecserék alapján lettem ekkora gyűjtő!!!!

Nem akarom,hogy a blog vezére feladja a csatát,ha elfáradt egy kicsit.

Nekem is voltak gondolataim,hogy minek is gyűjtök Ferrarikat.

Mert szeretem,ha alkothatok valamit ,ami szép is!

dinoenzo 2011.09.27. 00:40:15

Szerintem ha most bárki kezébe adnék 2000 eurót az rögtön pl. így kezdené a Ferrari sort: kell egy Elite F40-3.2 Mondial,288 GTO, 458 Italia,308 GTB,Mondial 8 stb...ahogyan tenném én is.

Aztán pikk-pakk elköltenék 2000 eurót hirtelen felindulásból,de az tuti ,hogy nem lenne közte egy CMC-BBR-GMP se!Aztán jönne a sírás-rívás,hogy nincs HE-gép.Ha már gyűjtünk,akkor ésszel tegyük azt szerintem,és tudatosan.

Nagyon sok Elite gépem hiányzik még,de valahogy egyre kevésbé visz rá a lélek,hogy pénzt adjak ki értük!Akkor inkább minöség!Ez az én gondolatom!

Ha már van HE géped,akkor minden változni fog!

Pontosan neked köszönhetem a 2 kedvenc Ferrari-mat is a CMC 250 GT SWB-t + a BBR 375 19# Plus-t!

Szerintem az elmúlt egy évben elég sok Blog-os társunknál parkolt be HE gép!!!!!

Mindenki más elven gyűjt,és ez így van rendjén,de egymásra hatással is vagyunk.
A te írásodra vettem fekete F40 LW-t & CMC 250 TR 124#-est.A CMC 250 GT SWB 1000. alkalommal elolvasott posztod után írtam e-mailt,hogy kell az a 250 GT Competizione nekem is.A GMP 312 bemutatódat meg kívülrűl tudom :D

Hellsing minden,ami vörös,és FERRARI
Labdacs minden szín,kedvenc gépek stb..
Hamhusz minőségi,de nem mennyiségi
Dinoenzo mindent,mindent (duplikáció mentesen,ha lehet :D
stb..stb...

Nem bántásnak írtam,amit írtam,hanem a saját véleményem.Pont a Ferrari az a márka,amelyben a legtöbb a változatosság.Ezért nem gyűjtök más márkát (pedig a CMC Bugatti Atlantic-nál nagyon remegett a kezem)!!!

Azért a modellek egy vitrint,vagy üveglapot,szekrényt, polcot,rönköt- bármit,csak valamit megérdemelnek nem?! :)

Ha meg én is kinövöm a lakást akkor ott a garázs :)

www.youtube.com/watch?v=xf4QgGi9k2g

Labdacs 2011.09.27. 09:46:13

@dinoenzo: ha most teljesen nulláról kezdeném, akkor valami ilyesmi flotta parkolna be hozzám:
Kyosho HE F40
Kyosho HE 250 GTO
CMC 250 TR
CMC 250 SWB
CMC 250 SWB Competizione
GMP 412 NART
GMP 330 P4
Kyosho 308 GTB QV
Kyosho 308 GTS
Kyosho Testarossa
meg apróléknak pár Elite, 250 SWB California, 288 GTO, stb..

azt hiszem, ha nem nagykerből jönnek, már el is ment rá a 2000 euró. de mondjuk én nem vagyok kezdő gyűjtő.
nem kérlek, hogy olvass vissza, mert fogalmam nincs, hogy itt, vagy az sg fórumon, de nem egyszer fordult elő, hogy jöttek emberek tanácsot kérni, hogy szerintem mit vegyenek. minden esetben az volt a válasz, hogy bár csábító összevásárolni egy csomó modellt olcsón, később csakis bukás lesz belőle (megjegyzem, a drágákon is csak bukni lehet, aki szerint ez befektetés, az téved), idővel úgyis mindenki a minőségi modellnél köt ki, ha meg valaki arra kíváncsi, hogy hány modellt gyűjtött eddig össze, akkor hazudjon egy jó nagy számot. páran megfogadták (pl Bency az sg fórumról kb 3 modell után), páran nem (Xapa mestert évekig győzködtem, aztán közösen eladtuk a Mass HW-ket).

szóval szerintem pont én vagyok az, akit nem kell győzködni arról, hogy nem a mennyiség a fontos.

másrészt én azt is leírtam már itt is sokszor, hogy nem az autókért gyűjtök modelleket, hanem a modellekért gyűjtök autókat. én nem vagyok az a klasszikus értelemben vett autóbuzi, nem járok otthon esténként térdig olajban, nem megyek el minden autós rendezvényre. engem a modellek érdekelnek. models for models. ezért veszem meg régi, más szemében semmit érő modelleket. engem érdekel, hogy hogyan gondolkodott a Bburago, a Mira, az Ertl 15-20 évvel ezelőtt. hogy mikor mire helyezték a hangsúlyt. tudom, hogy ez rajtam kívül senkit nem érdekel (erről tanúskodik a múltkori Bburago-HW-CMC összeeresztésre érkezett 2 darab komment), de számomra nagyon érdekes, és tanulságos egymás mellé tenni a különböző korszakból, különböző minőségben megalkotott modelleket. én úgy fogom fel a gyűjteményem, mint egy kis mini modellmúzeumot. ha ebbe nem férne bele egy régi Anson Dino GT, mert ott a csodás Elite, az olyan lenne, mintha a Geleria Ferrariban kitolnák a csarnokból a 288 GTO-t, és eladnák, mert van helyette jobb, újabb.

dinoenzo 2011.09.27. 12:05:25

Az a baj,hogy nekem pont ez a Mira-UT-Anson stb vonal hiányzik.Szinte 2000-2006-ig nem is vettem Ferrarit.Nagyon irigylem is :)
A BUBU vonal szerintem meg igenis belevalő minden gyűjteményben.Nekem a Kyosho F40 LW melett ott feszít a sima Burago F40-es .

Nagyon nagy kánoánba csöppentek bele a mostani "kezdő modellesek".Én ha most lennék 12-13 éves,akkor meg is őrülnék a mai választéktól.

Én sem vagyok autóbuzi,sem szerelő.Nem is tudom,hogy melyik Ferrari hány lovas,meg mit mikor nyert stb..,mert maga a modell érdekel.

Áprilisban vettem egy sima Hw-F50-est,mert nagyon szép.Én sem azt mondom,hogy csak a HE a tuti,de bizonyos gépek megérdemlik a tökéletes 1:18-as "testet"(250 GTO-250 ,GT SWB Berlinetta,F40 ).

HE modelleken is lehet nagyot bukni tudom (GMP 330 Proto 300 euró---most 179 euró).

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.27. 15:00:22

@LeoNardo: @Labdacs: attól eltekintve, hogy van ebben a formában minden, nekem piszkosul tetszik, pláne ebben a színben, és persze modellben mindenféleképpen kéne, ha lenne...

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.27. 15:07:01

@dinoenzo: Az a bolt amit említettél jó lehet, a "sima" Kyoshok milyen áron voltak?

"Szerintem ha most bárki kezébe adnék 2000 eurót az rögtön pl. így kezdené a Ferrari sort: kell egy Elite F40-3.2 Mondial,288 GTO, 458 Italia,308 GTB,Mondial 8 stb...ahogyan tenném én is."

Hát én végképp nem, az én sorom így nézne ki:

-CMC 250 TR #124
-CMC 250 GT SWB Competizione #14
-BBR 375 Plus #19
-Kyosho 308 GTB Paris Debut Version
-Kyosho 250 GTO, fekete
-CMC 250 California (oké, tudom, hogy még meg se jelent...)
-CMC 156 F1 Sharknose

És akkor még mindig maradt majdnem 750-800 euróm...jaaaa, megvan! BBR 512 BB LM! :DDD na jó, akkor 500 az elkölthető pénzmaradvány...:DD

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.27. 15:11:49

@Labdacs: "az olyan lenne, mintha a Galleria Ferrariban kitolnák a csarnokból a 288 GTO-t, és eladnák, mert van helyette jobb, újabb."

ömm, izé, nem tudom, mondtam-e már, de a múzeumukban mindegyik Ferrari, magángyűjtőktől "kölcsönkapott" példány, egyik se echte Ferrari tulajdon, csakúgy mint a Ferrari World Abu-Dhabiban, a vidámpark melett, van egy kisebb kiállítás, ott van pl a fekete bézs belsős Kyo 365 Daytona 1:1-es verziója is, de mind magángyűjtői tulajdon...ez most csak úgy eszembe jutott, amikor a Gallerie Ferrarit emlegetted...:))))

Labdacs 2011.09.27. 15:15:12

@dinoenzo: "Nem 3-4000 db-os gyűjteményre gondoltam,de 300-400 db talán még elfér egy normál lakásban(lásd french-car-fan gyűjteménye).Ha kinövöm a vitrint ,akkor én is szelektálni fogom a dolgokat."

ahogy írtam fentebb, nem a mérettel van baj (200 négyzetméteren lakunk négyen, de legtöbbször csak hárman), hanem azzal... mindegy, olvasd el még egyszer, hátha..

Labdacs 2011.09.27. 15:16:10

@Camaro96: mondhattam volna bármelyik másik múzeumot, ahol régi dolgok vannak, még csak nem is kell, hogy autók legyenek.

=xapa= 2011.09.27. 15:24:37

Sok érdekes gondolatot leírtatok már, és maga a téma, mármint a gyűjtői lélek változása is megérdemelt egy külön posztot :)

Labdacs, azt kell mondanom, mintkettő igaz: öregszel ÉS a kedved is rossz :) :)

Ebből a kettőből legalább az egyik mindannyiunkra igaz, és ahogy többen is írtátok, nálam is előfordult többször, hogy fene az egész gyűjtősdibe meg Ferrari mizériába. Az én esetemben ez pár éve olyan méreteket öltött, hogy egyenesen töröltem is magam a blogról, ahogy a "törölt" jelző a nicknevem mellett a korábbi kommentjeimnél a mai napig látszik. Szóval teljesen egyetértek LeoNardo mesterrel akkor, amikor ezt írja: "Meg is csömörlöttem ettől az egésztől egy pár hónapja, de most megint elkezdett érdekelni a téma. Talán te is egy ilyen hullám alján vagy most."

Hellsing mondata, amit Missa is idézett, lehetne akár egyfajta mottó is, annyira találó, és ezen a vonalon én is továbbmegyek egy kis brummogás erejéig:

Ha a horgászokra/vadászokra azt mondják, hogy az ősember vadölő ösztönei ezekben az emberekben átlagon felüli módon megmaradtak, úgy a gyűjtőkre is igaz, (mindegy, hogy autómodell vagy bélyeggyűjtőkről van szó) hogy bennük/bennünk meg az ősember gyűjtögető életmódjának évezredes beidegződései maradtak meg a hétköznapi szinttől magasabban. :)

Lehet ez a belsőnkben ragadt ősi ösztön hajt minket előre abban,hogy folyton újabb és újabb modellekre lessünk éhesen, feltúrva Vaterát/E-bay piacteret/Modellissimót stb stb. Hiába veszünk meg egyre komolyabb gépeket, lehet, hogy a kezdeti lelkesedés már nem is ugyanaz, de hol pislákolva, hol elsöprő erővel , mindig ott zakatol bennünk ez a vadászláz az újabb modell-célpont után.

Másrészről én úgy gondolom, kicsit egymásnak is gyűjtünk. Úgy értem, miután kiörömködtük magunkat az új szerzemény felett, milyen jó érzés egymással is megosztani itt a blogon, vagy mailben,vagy személyesen, hogy te figymá' ilyen és ilyen vas parkolt be hozzám...és aztán dagadó büszkeséggel fogadni a gratulációkat. A műértő gyűjtőtárstól érkezett gratuláció mindig jobban esik, mint a "civil" családtagoktól/barátoktól jövő elismerés, akik valószínűleg a Bburago F-40 kormányozható kerekére ugyanúgy csettintenek, mint egy BBR gépezet levehető kerékanyájára.

Labdacs, te ennek az egész nagy kölcsönhatás-rendszernek (azt hiszem nem lesz túl nagy hízelgés ha kerek-perec kijelentem) egy abszolút központi, oszlopos figurája vagy, ezért javaslom én is, tedd félre a rosszkedved, barátkozz meg azzal hogy öregszel, és folytasd tovább a gyűjtést ;)

LeoNardo 2011.09.27. 15:53:49

@=xapa=: "Másrészről én úgy gondolom, kicsit egymásnak is gyűjtünk."
Ezzel maximálisan egyetértek. Szerintem minden gyűjtő így van ezzel.

dinoenzo 2011.09.28. 10:42:48

@Camaro96: Minden Hw-Elite 100-120 euró
Kyosho 149 euró,de minden van 308 gtb 308 gtb qv ,250 gto vörös, 250 gto HE szürke
CMC 250 euró stb...

Külön Bentley polc-BMW-PORSCHE-AUDI-Exoto-VW-

ÁÁÁÁÁ :)

A képeket felraktam az indafotó-ra.Nem sok, mert már kidobtak az üzletből,hogy ne keeemerázzzak már :D

hellsing 2011.09.28. 15:10:07

@Labdacs: "Ha kinövöm a vitrint ,akkor én is szelektálni fogom a dolgokat."

Ha én kinövöm, szelektálni fogom a szoba többi berendezését, hogy legyen hely az új vitrinnek :-)

Missa 2011.09.28. 16:05:49

@hellsing: Jó gondolat! Én is sugallom a gyereknek, hogy már elég nagy az önálló élethez! :-))))))

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.09.28. 16:59:42

@dinoenzo: hááát, akkor nem nagyon vásárolnék ott...;))))))

@hellsing:

"Ha én kinövöm, szelektálni fogom a szoba többi berendezését, hogy legyen hely az új vitrinnek :-)"

Én már fel is állítottam egy haditervet a szobám berendezésével kapcsolatban ha netán bajba kerülnék a jelenlegi helyszintjével...:)))))

hellsing 2011.09.28. 22:25:35

@Missa: :-))) !!!

Remélem elmúlt már tízéves! :)

Missa 2011.09.29. 09:27:44

@hellsing: El, 20 is. Szemtelen, tohonya, lusta. Most úgy érzem csak a helyet foglalja a Ferrarijaim elől.
Persze csak vicceltem... :-)
süti beállítások módosítása