HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HW Ferrari 599 GTO vs HW Elite 599 GTO

2011.11.12. 16:50 Labdacs

ne is olyan régen, nem tudom, hogy a háborúzó fórumok közül melyiken, de az egyiken előjött újra a klasszik kérdés: "mi a különbség, megéri-e" mármint mezei HW és Elite témában. csípőből adtam a százszor leírt választ apró eltérésekről,kinek-miről. aztán átnéztem a blogot, és meglepve tapasztaltam, hogy ilyen jellegű összehasonlító bemutató alig szerepel itt. egészen pontosan egy darab ilyen van. a HW-ből kiokosított Elite 333 SP küzdött egy jót a saját donorával. az Elite-ből butított HW esetével viszont eddig még egyáltalán nem foglalkoztam.

eddig. viszont a múlt héten megérkezett a csodás gyöngyházfehér HW GTO-m, ami rögtön adja a kézenfekvő témát: össze kell ezt bizony ereszteni az Elite verzióval, annál is inkább, mert HW ide, HW oda, de dobozon keresztül szerelem volt első látásra. a gyöngyház fényezés a karbon tetővel, a koromfekete felnikkel nagyon szépen eltalált munka. az Elite GTO-m a klasszikus piros autó szürke tetővel változat.

ahogy az lenni szokott ilyenkor, távolról, kívülről nincs sok különbség a két autó között, ha a HW is piros lenne, nagyon meg kéne nézni a képet, hogy el lehessen dönteni, hogy melyik modell kerül kétszer annyiba, mint a mellette levő társa.

természetesen olyan dolgokkal, mint a arányok, ívek különbözősége nem is kell foglalkozni, hiszen a fém váz ugyanaz mindkét autónál. már ahol fém van mindkettőn. de erről majd egy picit később.

szóval szép mindkettő, de ha előszedjük a szokásos mantrát, hogy "a részletekben van az ördög, meg a különbség elbújva", és ennek szellemében vizsgáljuk meg a két delikvenset, akkor mindjárt komoly, néhol egészen meglepő differenciákat találunk.

az Elite modellek egyik kezdettől fogva jelenlevő erőssége az autókon levő rácsozat finom kidolgozása. nincs ez másképp ennél a gépnél sem; az első lökhárítóban levő mindhárom rács valódi, szép, finom mintás rács. a középsőn természetesen ott feszít a fotómaratott lovacska. a HW rácsa nem rács, hanem tömör műanyag, a lovacska kidolgozása is elnagyoltabb, de ami külön szomorú az az, hogy az öntéskor keletkezett sorják eldolgozásával nem törődtek, ami a fehér alapszín találkozásánál a fekete műanyaggal nagyon kontrasztos tud lenni.

az Elite verzión jutott rács a kipufogóvégek köré, a HW-n itt még tömör műanyagra sem futotta, maradt egy szépen tátongó lyuk.

egyébként az Elite rácsa elég becsapós, elsőre azt hittem, hogy tömör, amikor az autó alját fotóztam, akkor fedeztem fel, hogy azon bizony átlátni. na persze, a sima HW "megoldásán" is.

egy jellemző adalék a két gép kidolgozása közti különbségre, hogy az Elite kipufogója, az alsó hővédő lemeze festve van, ellentétben a HW-vel, ahol meghagyták olyan színűre, amilyen színben kijött a fröccsöntőgépből.

maradjunk még egy picit a rácsoknál. valamiért az Elite oldalán levők is tömör műanyagból készültek. de azon legalább kaptak valami rácsszerű mintázatot, a HW meg sem próbál rácsot utánozni, egy egyszerű szürke lap van a lyuk helyére biggyesztve. ha jobban megnézzük, akkor észrevehető, hogy a pajzs mértet, de még a kis kerek oldalindexek is különböznek. az Elite egy természetesen hangyányit finomabbat tudhat magáénak mindkettőből.

ugyanez a helyzet az első lámpáknál: épp csak egy picit, de különböznek. annyira, hogy rá lehessen mondani, hogy a HW egyszerűbb.

a hátsó lámpákra is igaz ugyanez. ahogyan a rácsutánzatos kis szellőzőre is a sárvédőben. az Elite szép fotómaratott GTO feliratot kapott, a HW-n ugyanez csak festve van.

ahogy a Ferrari felirat a csomagtérfedélen. a lovacskának csak az árnyékát kapjuk meg a HW verzióval, a ló maga az Elite modellen maradt.

a HW szépvédőbe öntött, majd feketére pingált ablaktörlője egy finom visszakacsintás is lehetne a 20 éves Ertl 275 GTB4-re, de szerintem csak egy szimpla eszköz ahhoz, hogy véletlenül se legyen vita a vásárlók körében, hogy melyik is a szebb, részletesebb modell. az Elite természetesen fémből készült lapátokkal dolgozik. ezek nekem egy picit túl síkbeliek, de nem rosszak azért. de. rosszak. de a HW-n látott sokkhoz képest mindenképpen igényesebbek.

a felnik talán ugyanazok, de ebben sem vagyok teljesen biztos, mintha az osztókörük környékén picit különböznének, mintha a HW-nek kisebbnek lennének a kerékanyái. belül a fékeknél a HW-n minden fekete, ami így, a fehér autón fekete felnikkel még jól is adja ki magát, de azért be kell látni, hogy az Elite ezüst féknyerge, a erámia tárcsák és a sötétszürke védő akármicsoda jóval igényesebbé teszi ezt a környéket is. sajnos a független rugózásról, felfüggesztésről lemondhatunk; mecsbokszos tengely fogja össze a két kereket mindkét variánsnál.

jöhet a szokásos oldalsó szélvédős búslakodás. teljesen jogosan. sokkal szebb lenne, ha teljesen fel lenne húzva az oldalüveg. vagy egyáltalán, semennyire sem. de amíg Amerikában ezt kajálják, addig mi is ezt kapjuk. egyébként ettől eltekintve teljesen rendben van minden. a tükrök szépek, a kilincs környéke a kulcslyukkal szintén. az illesztések is hozzák az elvárt vékonyságot. a HW? a tükör sima fekete műanyag, kilincs környéke pedig olyan, mintha az ajtót tejfölöspohárnak szánt anyagból öntötték volna.  éééés igen.. nem pont tejfölöspohár, jobban hasonlít az anyag az eldobható műanyag evőeszközökéhez. mert tényleg műanyagból van. a teljes ajtó. színre nem látszik, egészen addig nem veszi észre senki, amíg meg nem próbálja kinyitni. utána viszont oda az illúzió.

az ajtó belső felén azt a meglepő felfedezést tehetjük, hogy bizony még az öntőformák is mások: a HW-hez csináltak egy picikét egyszerűbbet, amin nincs ajtóbehúzó, nincsenek kapcsolók. természetesen egy darab fekete öntvény az egész. az Elite verzió picit játszik a formákkal és színekkel is; a szürkét kombinálja a feketével. a képen jól látszik, hogy az Elite kapott szép karbonutánzatos küszöbborítást Ferrari felirattal, a HW-ről ez sajnos lemaradt.

a két verzió kidolgozásbeli különbségei eddig is szép számmal mutatták magukat, de talán legnagyobb mértékben a beltérben találkozunk velük. elég csak ránézni a két képre: a HW ülései fényes feketék, az Elite verzióban a középrész kapott egy leheletfinom velúrszerű réteget, de az egész ülés puhább anyagból készült. vagy említhetném a festett kezelőszerveket, vagy a fém padlót.

amíg a HW-ben minden koromfekete, egyedül a műszerfal órája próbál rímelni a kormányon levő emblémával, addig az Elite-ben festettek a szellőzők is, a kormány karimája karbonutánzatú borítást kapott.

ahogy a műszerfal teteje, a középkonzol, a kardánalagút, vagy az anyósülés melletti kapaszkodó is. a HW-ben? ott nincs kapaszkodó. lemaradt a GTO felirat is az anyósülés elől.

a két csomagtér nagyjából egyforma. kárpitozásra egyiknél se számítsunk.

szép lett volna, ha a fedélen nem spóroltak volna az olcsóbbik modell esetében. de az ajtónál már megismert szörnyű műanyagból készült ez is, ráadásul papírvékony. óvatosan kell nyitni, mert elég gyenge, az ember attól fél, hogy eltörik, vagy legalábbis elgörbül, és úgy marad. ezzel szemben az Elite verziónál még a rendszámtábla-világító kis lámpákat is megkapjuk. igen, bosszant engem is, hogy egy picit ferde a rendszámkeret, de ez talán csak egyedi hiba.

miből van a HW motorházteteje? igen, műanyagból. brutálisan igénytelen. ha lecsukjuk, felpöndörödik magától, csak akkor marad a helyén, hagyjuk, hogy nekifeszüljön elöl a lökhárítónak. ha nem így teszünk, a tető első 5 centis része a levegőbe emelkedik. természetesen a lyukakra nem jutott rács. furán is hatna; mint Trabanton a tolatóradar. ezzel szemben az Elite gyönyörű megoldása már-már a Kyosho Daytona-t juttatja eszünkbe.

motorilag tipikus modern motorról van szó, amiből alig látszik valami, Ferrari ide, vagy oda. a HW kapva kapott is az alkalmon, elég egyszerűen elintézte a megformálását: egy piros akármit látunk, rajta festett felirattal, alatta meg vegyesen fekete és piros műanyagokat. az Elite gépben már jóval igényesebb munkát találunk; vannak bilincsek, gyújtáskábelek, sapkák. nem az évszázad motorja, de ebből nagyjából ezt lehet kihozni ezen a szinten.

hogy mi fogalmazódott meg bennem, amire végeztem a fotózással, és azon gondolkodtam, hogy mit írjak ide? az, hogy egyértelműen látszik, hogy a Mattel tudatosan butította le a HW gépet  olyan szintre, hogy az markánsabban elkülönüljön az Elite verziótól. sokkal jobban, mint amikor fordítva csinálták, és a HW-ket finomítva jutottak el az Elite modellhez. amíg régen egy kezemen meg tudtam számolni a különbségeket, itt egy nagyságrenddel több ilyet találunk. nem kell többé gondolkodni azon, hogy megéri-e a kétszeres összeget kiadni az Elite masináért. a válasz egyértelműen igen: a személyes kedvenc Elite gépemet nem taszította le a trónról, de nagyon komoly műszer, nagyon kevés fogást találni rajta. a HW pedig mehet a kukába? nem, egyáltalán nem. jóval egyszerűbb ugyan, mint a drágább társa, de aki meg tudja emészteni a műanyag ajtókat, fedeleket, a jóval egyszerűbb belteret, és nem nézegeti nagyon közelről, az egy külsőre egész szép modellel gazdagodhat.

40 komment

Címkék: hw fehér gto összehasonlítás elite 599 saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr33372913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=xapa= 2011.11.16. 18:00:53

Tanulságos volt ez a küzdelem, köszönjük!

Már MT21013 599 GTO bemutatójánál is elgondolkodtam azon, hogy maradt még megbeszélnivaló ezen a modellen, vagyis konkrétan a modell-és típuscsaládon. Arra gondolok konkrétan, hogy egy vörös-ezüst Rare Elite 599 GTB-vel is érdemes lenne összehasonlítani az Elite 599 GTO gépet, mert azért van 1-2 extra finomság azon az amúgy is szép színkombinációjú Rare masinán az alap Elite-hoz képest, amivel akár a GTO-val is harcba szállhat.

Nade ettől sokkal érdekesebb ez az Elite esete a(z) "Elite-ből butított HW"-fiúval :)

Annyi műhelytitkot el kell árulnom, hogy ezt a posztot végiglestem a születésétől kezdve, mert adminból már korábban láttam a képanyagot, de még a szövegek elkészülte előtt. Önkritikát gyakorlok, mert csak a képeket nézegetve sok különbség fel sem tűnt nekem, első ránézésre..Csak így a szöveges részt átolvasva jöttem rá, tényleg mennyivel elnagyoltabb a HW verzió, konkrétan a műanyag ajtók azok, amik kiakasztották nálam a "na neeee" mutatót :)

Utoljára a Mass verziós 599 GTB modellemen találkoztam műanyag karosszéria-elemekkel, nagy ívben repült is a gyűjteményből a gépezet. Nagy önuralom kellene ahhoz, hogy ennél a HW GTO-nál is megbékéljek ezzel a fokú igénytelenséggel, de azt viszont el kell ismernem, hogy ez a fekete tetős fehérgőte a legszebb gőte (szigorúan messziről nézve!) amit eddig láttam :)

Az biztos, hogy tényleg 100x inkább üdvözlendő, ha jól sikerült Elite-okat butítanak le HW szintre, mint fordítva, szóval azt mondom, ettől csúnyább gépet sose lássunk a HW-től.

Labdacs 2011.11.16. 19:48:03

@=xapa=: Xapa mester, köszönöm a hozzászólást. elég sok munkám van a posztban, kb 150 képet készítettem, abból ha jól emlékszem, 43 szerepel fent, ezeket ki kellett válogatni, feltölteni, a gondolataimat szöveggé formálni, emészthetővé tenni. kb fél napom biztos elment vele, ráadásul más elfoglaltságaim miatt a fotózás kivételével éjszaka dolgoztam rajta. ehhez képest elég nagy csalódás, hogy a kutyát nem érdekli a dolog, másfél nap után jött az első komment...

a kis különbségekről: azt venni észre ezen a modellen, hogy nyílik az olló, a kis különbségek egyre többen vannak, és néha nem is olyan kicsik. már nem csak matricákban, apró fém alkatrészekben különbözik a két modell egymástól. a komplett belseje más. nem csak az anyagok, a formák is.
a műanyag alkatrészek... igen.. az a szerencséje a modellnek, hogy ilyen szép gőte. meg, hogy előtte beleszerettem, minthogy közelebbről megvizsgáltam. nem mondom, hogy nem zavar, mert egy fém modell legyen már fémből, ne egy Powco Ford Transittal kelljen összevetni már. de megbocsátok neki.

kantorati 2011.11.16. 20:45:16

Sziasztok.
Ha csak a képeket nézem szöveg nélkül, valóban nem szembetűnő a külömbség a két model között. De így kiemelve az apró részleteket bizony hatalmas a szakadék közöttük.Ahogy Xapa mester említette, messziről teljesen rendben van a fehér "gőte", nekem is nagyon tetszik. Nem láttem még HW Ferrarit, amin műanyag alkatrészek is lennének! Ez mire jó? Ezen spórolnak?
Na meg azok az ablaktörlő lapátok....régebbi egyszerű HW 360 Modena, 550 Barchetta, Enzo -n is igényesebben meg van ez oldva, nem?
Egy kis reklámot csinálva magamnak megemlíteném az én két legutóbb jött fehér gőtéimet is, amiért nagy - nagy köszönet Hellsingnek és Hamhusz barátomnak.
Hellsingtől egy fehér!!!! BBR F430 Berlinetta, Hamhusztól pedig szintén egy fehér BBR F430 Spider. Fantasztikus gépek így együtt - egyetértek a fehérimádó Ferrari "bolondokkal"!
Szóval bocs a kitérőért, visszakanyarodva gratula az 599 - es gépekhez, és köszönet az igényes képekért, bemutatóért!!! Nekem sikerülhetnének így a képeim a kocsikról....nem jön össze!

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.11.16. 21:10:38

@Labdacs: Nem tudom, ha itt valamiről szó van, akkor nekem ahhoz idő kell, hogy kiveséző, mindenre kiterjedő véleményt alkossak, lehet a többiek is így vannak vele, csak ez a lehetséges ok! :-)

Na szóval, először is, köszönet az összehasonlító "tesztért", igazán érdekes volt, és meg kell mondjam, hogy az első képet meglátva, úgy éreztem, nekem kell egy ilyen fehér csoda...aztán tovább és tovább olvasva, egyre inkább elment a kedvem tőle, egyrészt a műanyag karosszéria-elemek sokasága miatt - van HW Californiám, ott is ugyanez a helyzet, és egyáltalán enm tetszik, szegényke valamilyen érthetetlen módon egyenlőre kipaterálódott a vitrinből, majd ha meglesznek a plusz üvegpolcok, akkor visszamehet, addig nem :))) Ellenben az a számomra érdekes, hogy ugyanerre a Californiára ugyan fém nem jutott sok, ellenben zsanéros ajtó az igen, ami számomra eléggé meglepő dolog egy Foundation-ön...nem mintha probléma lenne, sőt :)))
- másrészt a beltér nem elég, hogy csúnya, de még koromfekete is, így alapból kilőve.

Visszatérve a GTO-khoz, hiába fehér, nem fogok venni, mégha viszonylag olcsón adják, akkor sem, mert lehet, hogy távolról szép, de nekem megvan az a "rossz" szokásom, hogy naponta minden modellemet megnézegetem, és hamár egyszer a kezemben, óhatatlan, hogy meg ne vizsgáljam a részleteket is, hiába vágom már fejből az egész modell felépítését...:-) így engem piszkosul zavarnának a HW hiányosságai, pláne, hogy egy Elite szintén ott figyel...nálam elvérzett a gépezet, de tény, hogy TÁVOLRÓL viselhető, még szép is így fehérben na. :-)

Az ablaktörlős résznél, jól megnevetetett a Mattel, az Elite-n meg szimplán zavar, hogy oldalt kamurács van, pedig mennyire feldobná az összképet egy igazi! Vagy lenne legalább fekete...ne virítson messziről a gagyiság...:-)

Még annyi, hogy én is kiválóan díjazom Mattelék új felfogását, miszerit az Elite-eket butítják le, ha Foundation-t akarnak csinálni.

zárásként még visszaugornék az elejére:

"nem tudom, hogy a háborúzó fórumok közül melyiken, de az egyiken előjött újra a klasszik kérdés." namost erről az SG-n kezdtünk beszélgetni, aztán átvittük a témát HDF-re is, folytatva Missa kollegával...:))

Ja és az I. Magyar Modellfórumháorú immáron lezárult, megvolt a békeszerződés is, az Index meg részt sem vett, ők voltak a semleges Svájc! :-)

Labdacs 2011.11.16. 21:47:25

@Camaro96: a zsanérok nem olyan meglepőek számomra, hiszen a karosszéria ugyanaz az öntvény, amiben ott figyelnek a csatlakozási pontok.

=xapa= 2011.11.16. 23:45:17

@Labdacs: Egy "vs" jellegű bemutató tényleg nagyságrenddel több munkát igényel képanyag és szöveg terén is, ezzel csak egyetérteni tudok, az 1:43-as blog összehasonlítós posztjaiból nekem is van egy minimális tapasztalatom ezen a téren.
Kicsit én is furcsálltam, hogy nem jött még komment az enyémig (mivel adminból folyamatosan figyeltem a posztot, nem volt újdonság a jelenléte, de az viszont elkerülte a figyelmemet, hogy mikortól lett éles,) Egyrészt lehet valami abban amit Camaro írt, hogy nagy lélegzetű poszthoz az ember jobban átgondolja, mit ír, de a kommentek elmaradásának nyilván az SG és a HDF elszívó hatása a fő oka. De az ilyen posztok, mint ez is, visszacsalogatják majd ide a népet! :)

=xapa= 2011.11.16. 23:51:27

@Labdacs: "hogy nyílik az olló, a kis különbségek egyre többen vannak, (...) már nem csak matricákban, apró fém alkatrészekben különbözik a két modell egymástól. a komplett belseje más."

Igen, és számomra ez kicsit azt is jelenti, hogy "felnőtt" a Mattel, és minket, a célközönséget is inkább felnőtteknek kezel. Kezdenek kikopni azok a parasztvakítós megoldások a modellkészítő palettájukról, amik a vannabi Elite-okat annyira jellemezték, és örömmel látom, hogy tényleg, akár külön öntőformát is képesek alkalmazni, mint az 599 GTO esetében ajtókárpitoknál.

=xapa= 2011.11.16. 23:53:14

@kantorati: Úgy látom a high-end fertőzés megállíthatatlanul terjed :) Big-Big-Respect a B-B-Rekhez! ;)

=xapa= 2011.11.16. 23:56:56

@kantorati: "Nem láttem még HW Ferrarit, amin műanyag alkatrészek is lennének! Ez mire jó? Ezen spórolnak? "

Ez egy nagyon jó kérdés, én is gondolkodtam ezen. Még megérjük, hogy a Mattel bevezeti a Die-cast light kategóriát ezekkel a műanyagajtós fémvázas gépekkel :)

=xapa= 2011.11.17. 00:07:30

@Camaro96: "Az ablaktörlős résznél, jól megnevetetett a Mattel"

Az Apollo 13 c. filmben van egy olyan rész, hogy a houstoni szakiknak kiadják a feladatot, hogy egy kerek alakú valamibe egy négyzet alakú valamit csatlakoztassanak de csak olyan elemekből, amik fent az űrhajóban is kéznél vannak a legénység számára.

Na valami ilyesmi jelenetet tudok elképzelni, amikor a Mattel a "how to be a foundation modell" brénstormingján feldobták a lasztit, hogy "márpedig ezt az Elite-ot butítsátok le úgy, hogy a gyártása kijöjjön az eredeti Elite árának a feléből!" Aztán az egyik kreatívnak eszébe jutott a saját , otthon dugiban tartott Ertl modellje (ahogy Labdacs is írta).

Tulajdonképpen csodálom, hogy a Bburago "csak ott fújjuk le a kasztnit ahol látszik" festési módszerét még nem vették át :)

Labdacs 2011.11.17. 09:36:08

@=xapa=: ja, dehogynem. ez valamiért kimaradt a szövegből. a műanyag fedelek belső fele nincs fényezve, ez látszik is talán a csomagtartós képnél.

kantorati 2011.11.17. 10:32:34

@=xapa=: Szerencsémre sikerült egy-két egyszerűbb Ferrarit eladnom,("némi" pénzt spórolni hozzá) és az utóbbi időben sikerült szert tennem egynéhány Hi-end gépre, többek között e két BBR F430- asra is.
Igen, azt hiszem már rég megfertőződtem...
Régen beszéltél a Te gyűjteményedről, Te hogy állsz mostanság? Vannak új gépek? Hogy alakult az éved Ferrarilag?

=xapa= 2011.11.17. 11:25:49

@Labdacs: Tényleg, a csomagtartós képnél egyértelműen visszaköszön a bburagós festéstechnika :)

=xapa= 2011.11.17. 11:37:24

@kantorati: Szép evolúciós ívet ír be akkor a te gyűjtési pályád is,még egyszer gratulálok!
Azt hiszem, tényleg ez a dolgok rendje: elkezdeni egyszerűbb gépekkel, aztán kiismerni a modellek minden csínját-bínját, és ezzel a tudással felvértezve, már egyfajta ínyencként kiélvezni egy high-end gép minden finomságát :)

Ami az én 2011-es Ferrari idényemet illeti: nálam is ez az év volt a high-end korszak hajnala, az első két BBR-em az év első felében parkolt be Hellsing mestertől (egy 375 Plus, és egy 512 BB LM). Azt hiszem a fekete California SWB is idén jött, sok másik gép meg eladósorba került. Egy Zagaton és egy Lusson gondolkodom még, mindkettőt ezüst színben szerezném be (lásd az ezüst HE Kyosho posztnál lepötyögött okokat).
Az 1:18-al egy jó időre ezután le is állok, és az 1:43-at finomítom tovább, ebből a méretarányból egész szép kis ménessel gazdagodott a gyűjtemény idén, de erről majd az 1:43as blogon fogok írni :)

Ha jól sejtem abból amit írsz, vannak még egyéb HE gépeid is a két BBR-en kívül, mik azok?

kantorati 2011.11.17. 12:04:53

@=xapa=: Az én HE gépeim mind olyan vasak voltak, amiket akkor, azon az áron nem lehetett kihagyni. Ezekért utólagosan is nagy hála Hamhusz barátomnak.
Majdnem egyszerre, szorosan egymás után jött az összes, így meg kellett húzni a nadrágszíjat.
Amire nagyon régen fájt a fogam, az a Kyosho 250 GTO volt fekete színben. Hát meglett, ráadásul egy 512 TR társaságában. A két Kyosho után jött egy GMP 330 P4 Berlinetta 21 -es rajtszámmal. Már-már úgy éreztem hogy ezzel betelt az idei keret, amikor kínálkozott egy BBR 375 Plus utcai verzió. Azóta is nagyon - nagyon tetszik ez a gép, talán a legtökéletesebb az összes közül. Igen ám, csak még egy CMC hiányzott a sorból.... Kíváncsi voltam a mindenki által talán a legjobb legtökéletesebb, legprecízebb gépnek tartott hárombetűsre! Kezembe véve a piros CMC 250 Testa rossát elmondhatom, hogy mára mind a három nagy gyártó egy-egy Ferrarija a vitrinemben parkol. Azt hiszem az év elején megfogalmazott álmaim beteljesültek! És mégcsak ezek után érkezett meg pár hete a két BBR F430....

dinoenzo 2011.11.17. 12:06:14

Nagyon szép bemutató volt!

Én nekem nagyon bejön ez a sima mezei GTO.

Most FEHÉR FERRARI vírusban szenvedek,és ezért szerintem ezt a gyönyörűséget beparkoltatom a gyűjteményembe :D

dinoenzo 2011.11.17. 12:15:04

@=xapa=: 1:43 -as gépekből 5 db-ot sikerült beszereznem :D

375 F.1-es INDY fehér
375 Thin Wall zöld
801 F.1 vörös
330 GTC vörös
312 F.1 vörös

kantorati 2011.11.17. 12:18:58

@=xapa=: Majd megnézem azt az 1:43- as blogot. Régen láttam, szóval ott gazdagodott inkább a gyüjteményed. Te mit szólsz egyébként a 375 Plus hoz? Neked is bejön gondolom!? Az 512 BB nekem is nagyon tetszik, talán jövő év elején... Az milyen gép, írj egy kis kedvcsinálót?! Tégy egy linket légyszi az 1:43 - asokra!

kantorati 2011.11.17. 12:36:41

@dinoenzo: Én csak kapkodom a fejem a Te gyűjteményed láttán.... Nem semmi.
Még beszerezhető a sárga 250 GT SWB? Nekem is arra fáj még a fogam csak pirosban! Hol sikerült rátalálnod?

=xapa= 2011.11.17. 13:50:08

@kantorati: Ritka szerencsés hullámot lovagoltál akkor meg, ha ezeket a gyöngyszemeket mind akciós áron sikerült beszerezned! Láttam Vaterán Hamhusz gépeit én is, tényleg nagyon tesco gazdaságos volt az árcédula rajtuk. Lehet kicsit cukormázasnak hangzik, de nem tudok most jobb szót erre: tiszteletet parancsoló és irigylésre méltó az a HE sor, amit idén beparkoltál. Azt hiszem azért először inkább irigykedek egy jóóó nagyot, és csak utána veregetlek virtuálisan is hátba :) Az összes HE gépet bevállalnám én is, amikről írtál!
"mind a három nagy gyártó egy-egy Ferrarija a vitrinemben parkol"
Itt a példa akkor arra, hogy márpedig az álmok néha valóra válnak! :)

BBR 375 Plus:
nekem a #19-es mexikói vagány van meg, és csak ömlengeni tudnék róla. Ha nagyon tömören akarok fogalmazni, akkor is minimum annyit kell írnom, hogy fantasztikusancsodálatosegyszerűentökéletes :)
Készülőben van egy 1:43 IXO 375 Plus #5 vs 1:18 BBR 375 Plus #19 poszt az 1:43 blogon, szólok ha kész, ott igazán bőven ki fogom fejteni a véleményemet :)
Ez a kérdéses 1:43-as blog itt található, ennek az 1:18-asnak a testvérblogja:
ferrari43.blog.hu/
Nemsokára (néhány napon belül) egy igazi csemegével készülünk, Camaro96-al egy közös irományunk van 90%-os készültségben, de ezen kívül is sok bemutató van félkész állapotban. Reményeim szerint még idén 4-5öt publikálok is ott, örülni fogok ha olvasod / olvassátok.

BBR 512 BB LM:
született róla egy poszt annak idején, kedvcsinálónak szerintem jó lesz ;)
ferrari18.blog.hu/2011/02/28/xapa_oscar_dija_2011_bbr_ferrari_512_bb_lm_press_version

Labdacs 2011.11.17. 14:05:39

@kantorati: a BBR Spiderért piszkosul irigyellek. nagyon izgatta a fantáziámat, amikor Hamhusz árulta a vaterán, de akkor egyszerűen nem fért bele a keretbe.

=xapa= 2011.11.17. 14:06:05

@dinoenzo: Mind az 5 db 1:43-asod igazi ritkaság, leginkább a piros 330 GTC birizgálja a fantáziámat, van az a pénz amiért nekem adnád? ;) :) :)

=xapa= 2011.11.17. 14:08:44

@Labdacs: Stipi-stopi, Atira én irigykedtem előbb! :) :)

kantorati 2011.11.17. 14:32:50

@Labdacs: Megnondom öszintén a Berlinetta után nekem sem fért a keretbe, adósságba kellett hogy verjem magam, de hát ha akkor kihagyom.... Bántam volna az biztos. Így együtt az igaziak!! Ha nem gond, küldök majd pár képet, persze nem sikerültek olyan jól mint a tieid.
Labdacs, nincs még hír az FF - ről? Nem lesz már abból semmi idén, ugye?

Missa 2011.11.17. 16:06:31

Hát igen! Elgondolkodtató ez az összehasonlítás. Nem szándékoztam HW 599-est beszerezni. Elite 599 FXX, GTO és a Rare bicolor Fiorano beszerzésén gondolkodom. Áhh, ez így nem igaz... Azon gondolkodom, hogyan kaparjam össze rájuk a pénzt. De az biztos, hogy nem fogok megelégedni a HW verzióval. Nekem lehangoló, amit a műanyag nyílászárókról írtál. De a leírás egyben felnyitotta a szemem is. Hajlandóságot mutattam arra, hogy a 458 Italia-ból megelégedjek a piros HW változattal. Az olvasottak alapján megreformáltam a gondolataimat. Abból is marad az Elite féle változat beszerzése. Inkább nem lesz piros, lesz fekete, vagy fehér, vagy bár milyen, de nem HW.

Missa 2011.11.17. 16:12:32

Ja, valóban sokáig nem volt komment az írásodhoz. Én magam sem írtam, pedig szerintem nem sokkal a megjelenés után olvastam. De a HDF-en volt eszmecserénk. Szerintem a blog és a fórum egymás kiegészítői lesznek. Ez a blog specializáltabb, Ferrari-ra szakosodott. Én szépen kérlek írjál még! Szükség van rá! Sűrűbben! :-) Tudod, Petőfit idézve: "Még kér a nép!"

dinoenzo 2011.11.17. 16:54:49

@kantorati: Hellsing Mester volt a Ferrari dílerem :)

ferrarifan 2011.11.17. 20:00:40

Érdekes összehasonlitás volt,gtaula.

Ez a fele fém,fele műanyag dolog nem újkeletü dolog,az én Mass 575 "gétézémnél" is ez a helyzet. Gondolom,te is tudod,hogy van még egypár HW modell,amelyeknek a motorházteteje műanyag,lásd: Enzo, F355.

Érdekes igy fehérben,de egyenlőre még nem szerzem be,mert hátha lesz leárazás az Elite változatnál,akárcsak a kedvenc Elite modellem,az 599XX esetében volt.

Ha nem gyöngyház fehér volna,hanem sima fehér,akkor nekem jobban tetszene.

Missa 2011.11.18. 09:11:51

@ferrarifan: Minden esetre fura elgondolás ez a "vegyes építési mód".
A másik érdekes náluk, hogy az általad említett modelleken kívűl, a 458-as és a 288 GTO egyes alkatrészei is műanyagból vannak, pontosabban a nyílászárók. De például a HW F430 Berlinetta egész más leosztású műanyag alkatrészekkel bír. Annál pl. az első lökhárító, és az ajtók alatti küszöb panel műanyag. Tényleg mi lehet a "mozgató rugó"? Más adósávba sorolják ezeket a "kompozit" építésű modelleket? :-)

=xapa= 2011.11.18. 13:38:54

@ferrarifan: @Missa:
Lehet nagyon rosszul emlékszem, de nekem úgy rémlik,hogy még a Kyosho Testarossán is a motorháztetőnek van műanyag része, de legalábbis a fényezése emlékeim szerint eléggé elüt a kasztni többi részétől.

A HW F355 műanyag motorházára és a HW F430 küszöbére én is emlékszem, de azoknál azért nem volt ilyen probléma, mint ennél a GTO motorháznál, Labdacsot idézve: "ha lecsukjuk, felpöndörödik magától, (...) a tető első 5 centis része a levegőbe emelkedik."

Labdacs 2011.11.18. 13:45:05

@Missa: @=xapa=: a 288 GTO, meg az f355 motorháztetejének műanyagsága szerintem teljesen érthető. ott azt a finom rácsozatot fémből annak idején szerintem csak nagyon nehezen lehetett volna előállítani. nagyon vékonyak (törékenyek) lettek volna a vékony öntött pálcák, szerintem emiatt készültek műanyagból.

itt ebben az esetben nem találok rá magyarázatot. vagyis perszehogynem. annyira nem mélyedtem bele a diecasting technológiájába, de ha fémről van szó, akkor gondolom nagy nyomás és magas hőmérséklet kell hozzá.
gondolom olcsóbb, energiatakarékosabb és egyszerűbb műanyagból kiönteni egy elemet, mint fémből.

Missa 2011.11.18. 15:46:48

@=xapa=: Óhhhh. Bár emlékeznék a Kyosho - Testarossa motorház tetejére. De sajnos nem tudok. Még sosem volt... :-(
De szeretnék!

Labdacs 2011.11.18. 16:00:54

@Missa: ha lesz időm, este megnézem, mert nekem nem rémlik, hogy műanyag lenne.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.11.19. 22:30:01

Mégha két napon belül nem is jön komment, az biztos, hogy utána rendesen beindul az élet, most is 30-on fölül van a hsz szám...:))

Először is, a másik Atinak hatalmas gratula nyálelválasztásingerlő gépekhez, picit majd irigykedve nézhetem majd az év végi összesítődet, az enyém egész jelentéktelen lesz majd, ahhoz képest amit Te meg Dinoenzo összehozott idén, a többiekről nem is beszélve...:-)

HA minden jól megy, lehet nekem is lesz jövőre egy hárombetűs álom a vitrinben...

Nemrég azon gondolkodtam, hogy ha esetleg Mattelék megcsinálnák majd az 599XX Evoluzionét is a távoli jövőben, milyen szép párost alkothatnának egy Kyo 575 GTC-vel, mégha utóbbi nem a legkedvesebb Kyosho-m (ami még nincs is meg), nameg a sima XX, plusz GTO páros mellett...meg egyszer kéne egy sima Rare Elite GTB is, az a jóféle bicolor, bordó-ezüst...:)))

Ami a nemsokára elkészülő közös "fejlesztésű" posztot illeti, igyekszem haladni, szerintem legkésőbb jövő hét közepe-vége felé már kész is lesz...;)))

dinoenzo 2011.11.19. 22:42:35

@Camaro96: Az 575 GTC KYOSHO pazar élőben.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2011.11.19. 22:44:03

@dinoenzo: elhiszem, de akkor se az a kedvencem...:DDD monnyuk egy piros Evo abból, meg egy valamilyen más színű XX Evo jól mutatna egymás mellett...:-)

dinoenzo 2011.11.19. 22:50:41

@Camaro96:

Szilveszter Stálónne & Árnold Svájcenegger

ferrari18.blog.hu/2011/03/03/dinoenzo_gyujtemenye_v2

És Csák Noris : az F40 LW fekete

kantorati 2011.11.19. 23:11:23

@Camaro96: Az az igazság, hogy egy picit azért elszaladtak velem a lovak. Nemtudom ti hogy vagytok vele, de ha az ember egy GMP, CMC vagy BBR model mellett lát egy viszonylag "baráti" árcédulát, hajlamos mindent kikapcsolni, meggyőzni magát hogy ez kihagyhatatlan ajánlat - vissza nem térő alkalom - és mindig elragad magával a hév. Ilyen gépek után meg persze már csak ilyen 3 betüseken agyal az ember. Ez tényleg valami vírus...
süti beállítások módosítása