HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Bburago Ferrari 288 GTO

2012.01.07. 21:54 Labdacs

a múltkori 348 tb-vel elkezdett sort folytatnám, vagyis építem fel a modellautós panoptikumot, csupa olyan modellből, amit vagy elfelejtettünk már rég, vagy ha nem, akkor rég el kellett volna felejtenünk. a most következő tag egy az egyik legcsodásabb Ferrari: a 288 GTO. a valaha volt legolaszabb modellgyártótól, a Bburago-tól.

a képek minőségéért elnézést kérek, rosszabbak, mint bármikor, talán az Elite Enzo bemutató képeit súrolják alulról. az történt ugyanis, hogy eladtam ezt a példányt a vaterán. az aukció lejárt, a vevő jelentkezett, a személyes átvétel megbeszélve. már tekerném be jó kis holland újságpapírba előtte este, amikor eszembe jut, hogy hoppá, Bburago 288 GTO bemutató még nem is készült. nosza, itt az ideje, most, vagy soha. este, sötétben, egy kislámpával.

a szörnyű képek ellenére egy dolog átjön nagyon jól. a narancssárgás fényezés, ami kivételesen nem a a fotós hibája; tipikus bburago-vörös ez is. lehetne mondani azt, hogy a hosszú évek, meg az idő vasfoga, de ezek a modellek vadiújan is ilyen színben pompáznak. én nem vagyok valami nagy színkekec, de ez így már engem is zavar. a másik fura érzés a mai modellekhez szokott kéznek az, hogy mennyire kis pillekönnyű modellről van szó. persze, sok alkatrész nincs benne, de akkor is fura.

de most jön a bizonyíték,  hogy mennyire elszaladt velünk a ló: a munkahelyemre jött a vevő érte, ezért bevittem magammal az irodába. a többiek kiszúrták a dobozt és jött a szokásos "mutasdmeg", meg a "megnézhetem?". szabadkoztam, hogy most nem valami finom műszer van nálam, de ennek ellenére is nagyon tetszett nekik. persze-persze egy laikust már az is elvarázsol, hogy fordul a kormánnyal a kereke, de akkor is eszembe jutott a kezdő gyűjtő énem, amikor láttam, hogy mennyire lelkesednek érte.

bezzeg a dörzsölt gyűjtő csak a hibákat látja benne. a hatalmas emblémát az orron, a hűtőmaszkon az elnagyolt lovat, amelyik éppen megbotlott, és orra esni készül.

hátul pedig a tessék-lássék ferde papírmatrica rendszámot, a kinagyított GTO feliratot. pedig itt is megvan a nyolcvanas-évekbeli szent szimbólumrendszer: négy kipufogó, négy kerek lámpa, köztük valahol egy ló. mindig nyerő.

magunkat is kiscsikónak érezhetjük nemsokára, mert ha jobban megnézzük, miért olyan nehéz elolvasni a márkajelzést az autó fenekén, abban biztos vagyok, hogy felnyerítünk; a dolgos olasz mesterek fordítva ragasztották azt fel a helyére.

de hát van ilyen. biztos péntek volt, délután, nyár. nem tragédia. az már majdnem annak számít, hogy a típus egyik fő stíluselemét (ami kicsit később olyan sok Minit, Swiftet és jóval kevesebb Fabia-t adott el), a feketére festett A-oszlopot lehagyták a modellről. ebből talán kikövetkeztethető az is, amit úgyis tudunk: egyik ablakkeret sincs kidolgozva, minden pirosra van mázolva.

a kerekek túl picik a karosszériához, ráadásul hátul is ugyanolyan szélesek, mint elöl, pedig a valóságban ez nem így van. a Bburago márkájú gumiabroncsért külön köszönet. az ajtók illesztéseiről inkább már nem is írok semmit, mert kár lenne a sok jó bitért.

jöjjön akkor még pár rúgás a földön fekvőbe: a modell tető helyett sapkát kapott. most nem érvényes a klasszikus; az nem volna baj, ha nem lenne sapkája. de van, ráadásul műanyagból, ami sajnos nem nagyon szeret illeszkedni a fém karosszériához szinte sehol sem, de legjobban ott tagolja a modellt, ahol nagyon nem kéne, a C-oszlopnál.

az ajtókat említettem már pár mondattal előbb, sok szót nem is pazarolnék rá. talán annyit, hogy a fentiek után már annak is örülni kell, hogy a jellegzetes cserebogár-tükröket megkapta a modell.

ahogy azt megszokhattuk, csomagok helyett pótkerekünk van, meg egy kis festékfújási hiányosság a belső felületeken, de ez sem újdonság, ha Bburago modellről van szó. az olaszok műanyagjait ismerjük már jól. csúnyák. itt is.

az ajtókárpiton is. de legalább van ajtókárpit. egybeöntve. amit picit esetlenebbé tesz a festetlen belső felű ajtó. nem jutott sok festék a küszöbre sem sajnos. igen, egykaros zsanér. az F40, meg a 348 tb után lehetett volna fémnyelves-kiesős is, de itt most ezt kaptuk.

a magam részéről sajnálom, hogy az egyenbburago vajszínű belsőt kapta a gép. sokkal jobban illene hozzá a fekete. egyrészt, mert az ápol, eltakar, másrészt pedig mert az autó elveszített hangulatából egy minimálisat vissza tudna csempészni. abban sem vagyok teljesen biztos, hogy ilyen belsővel egyáltalán készült-e igazi 288 GTO.

belül a szokásos színvonal tárul elénk; pontatlan illesztések, ferde matricák, ronda anyagok, elnagyolt formák. a kormányoszlopból kinövő műszerfal-számlap sem a túlzott igényességről árulkodik.

aki látott már egy Bburago-Ferrari motorteret, az látta az összeset. ezt is. van az a régi mondásom rá: "nem kő nyitogatni, azt' jóvan.".

most jól megrugdostam szegényt, késő van, biztos fáradt vagyok, nyűgös és álmos, meg éhes is. hiányzik a mamma, haza akarok menni, de eltévedtem. most jönne az a rész, hogy de azért vegyük észre, hogy a maga idejében, meg az összkép, meg a kisugárzás, blablabla... de nem. pont, hogy a kisugárzás hiányzik belőle. az, ami annyira erőteljesen átjött a HW verzión. annak is vannak hibái dögivel, de ott megvan a ránézek-és-elhiszem-hogy-ez-egy-vad-valami faktor. a Bburago pedig csinált egy modellt, ami úgy néz ki, mint egy langyos piros sportkocsi. ez a legnagyobb baj, nem a ferde matricák. ha valaki 288 GTO modellt szeretne, akkor minimum a HW verzióval szemezzen. ezt tényleg olyan kezdőknek ajánlom, akik elájulnak a nyíló motorháztetőtől, meg a forgatható kormánytól, de akkor is csak gombokért. vagy kezdő umbausoknak. gyakorolni kiváló, hiszen javítanivaló bőven akad rajta.

10 komment

Címkék: bemutató piros gto bburago 288

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr983527426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2012.01.08. 09:38:00

Nekem sem tetszik ez a modell, a Testarossával karöltve,messze ezek a leggagyibb BB-Ferrari modellek. Nekem is megvan,nem tetszik,de megtartom. Legfeljebb majd beszerzek mellé egy HW változatot.

MT21013 2012.01.08. 09:57:22

Nekem ez volt az első modellem 1995-ben. Az érzelmi kötelék ellenére sem voltam képes megtartani a gyűjteményben és eladtam két kemény ezresért doboz nélkül. A többiek mellé egyszerűen már nem illik oda. Még az sem tudta megmenteni, hogy nincs másik 288 GTO-m (a többi Bburagot lecseréltem Kyosho-ra vagy Elite-re az 550-es és az F50 kivételével). Ahogy az Elite változat földtől elrugaszkodott árát nézem (tudom csak azért mert ritkaság) nem is lesz egyhamar 288 GTO-m...

Missa 2012.01.08. 10:46:02

Én nekem sokáig a szívem csücske volt ez a modell. Amíg nem sikerült szereznem egy HW-t. Elfogult vagyok a Bburago-val is, a HW-val is. Ez onnan eredhet, ha mondjuk éjjel felébresztenének és rám szólnának:"-Most mondj azonnal egy Ferrari típust!" Azt hiszem gondolkodás nélkül vágnám rá: 288 GTO! A Bb-től helyhiány miatt váltam meg. De addig, amig a kezemben nem volt a HW, még csak említeni sem mertem a vevő várományosnak. A Bb nekem is az elsők között került a birtokomba. Igaz én a kit változatot szereztem meg. Nekem tetszett ez is. Persze a sima HW is klasszisokkal szebb és jobb nála. De a Bb is szép emlékeket idéz bennem. A típust egyébként 1:12 méretarányban a Tamiya is "elkövette". Képekről ítélve nagyon is szépen. Csak hát a méretei... Na és gondolom az ára...

LeoNardo 2012.01.08. 13:02:12

Szörnyű ez a modell, rossz ránézni. De talán a születése idejében inkább tologatós játék volt ez a kategória, ahhoz meg nem kell ennél igényesebb kidolgozás.
Az olasz munkásokat meg nem ér szidni, hiszen nélkülük az igazi Ferrarik sem léteznének. A kínai kezek is tudnak ilyet vagy még ennél is borzasztóbbat, meg a másik végletet is. Mindenki olyan munkát végez, amilyet elvárnak és átvesznek tőle. Úgy tűnik, akkoriban ez a bóvli minőség is elég volt. Kár érte...

Labdacs 2012.01.08. 13:14:08

@LeoNardo: "Mindenki olyan munkát végez, amilyet elvárnak és átvesznek tőle."

azért ezzel nem tudok teljesen egyetérteni. az embernek azért kell támasztania egy saját szintet is a munkájával szemben. a konkrét példánál maradva: ugyanannyi meló rendesen felragasztani valamit, mint fordítva.

Missa 2012.01.08. 17:35:30

@Labdacs: Egy kis védelem a digóknak. :-)
A Ferrari felirat a motorház tetőn csak be van pattintva. Egyszerűen megfordítható. A matricákat a Bb mindig is szar minőségben és összegányolva tette fel.
Én, ha lehetett Bb-ból a kit változatokat szereztem be. Pont "az embernek azért kell támasztania egy saját szintet is a munkájával szemben" miatt. Bár mennyire is tré volt az alap, a kitből egy parányival szebbett lehetett csinálni. Na és ott volt még az "umbau". :-)
Bár azt, pl. hogy a tetőt miért kellett külön műanyag(!) alkatrészként megcsinálni, a mai napig nem értem. Az, hogy az "A" oszlop, az ablakkeretek nem lettek festve, azért érthető számomra. Ezek a modellek valamikor 1991-92 körül kerültek a boltokba. Én az enyémet kb. akkor szereztem. Akkor az áruk 2000-2300 Ft volt kb. Ahogy az akkori fizetésemre visszaemlékszem, ez nem volt akkora tétel, mint manapság egy Elite. De meg szerintem nem is volt elvárás ezeknél akkoriban. Ha jól emlékszem, az egész 1:18 méretarány is viszonylag friss volt akkoriban. Volt valahol a Kelenhegyen valami művelődési házacska amiben néha volt modellbörze. Ott akkoriban főleg Matchbox-ok, 1:24 makettek és elvétve 1:18 Die-Castok voltak.
Az Autó-Motor valamelyik '90-es évek beli évfolyamában indított a Fekete András (a'la Autómodell Szalon) egy cikksorozatot a modellgyűjtésről, de a boltjában is beszéltünk róla, hogy a BB féle 2000 Ft körüli árak, nagyon hamar emelkedni fognak, ahogy egyre nagyobb igény lesz a modellekre. Előbb darabszámban, aztán minőségben. Aztán az is tény, hogy az említett időszakban alig voltunk túl egy rendszer váltáson. Az eredeti autókról kevés volt a háttér infó. Volt a már említett AM, évente megjelent Liener György féle Autótípusok, volt aki hozzá jutott külföldi szaklapokhoz. Én magam sem tudtam 1992-ben, hogy a Ferrari 1984-ben egy ilyen ncsodaszép járgányt csinált. Mind összesen 272 darabot. Amint megláttam az Modellszalonban, szerelem, volt az első látásra! Fogalmam nem volt, hogy az "A" oszlopnak feketének kell lennie, hogy a kárpitozás ezekben fekete, sőt az ülések Daytona csíkosak. Hogy a műszerfal teteje nem is bőrrel, hanem valami filcszerűséggel van bevonva, na és azt sem, hogy tulajdonképpen egyenes ági felmenője a későbbi F40-nek és van valami köze a hétköznapibb 308-328 "vérvonalhoz" is. Ezek nekem akkor lettek egyértelműek, amikor már itthon is lehetett német-angol nyelvű könyveket venni a "dekadens-rothdó kapitalizmus luxus verdáiról". Vagy amikor Németországban a Woolworth áruházban már nem érdekelt engem sem, hogy eredeti Levis-t vegyek magamnak (mert már itthon is megvehető volt), ha nem a napidíjammat az xy Verlag (kiadó) tuti szuper Ferrari albumára költöttem. Na és most, az internetről már nem is beszélek. Több infóhoz jutunk vágyott kedvencünkről és természetes, hogy kicsinyített másával kapcsolatban sokszorosára nőtt az igény szintünk. :-)
Srácok, én megvédem a sete-suta Bburago-t! Van egy bája. A formáját, megmerem kockáztatni, szépen is csinálták meg. Tény, a mai szemmel az apróbb, Labdacs által említett részletek, mosolyfakasztóak, esetleg bosszantóak. Ez egy más kor gyermeke! :-)
Bocs, hogy hosszú lettem...

MT21013 2012.01.08. 18:36:54

@Missa: kedves KOLLÉGA megelőztél. Nagyjából ugyanezt szerettem volna én is írni - persze a személyes dolgok kivételével. Így van, akkor (90-es évek eleje), ott (Magyarország), és annyiért (2-3000 Ft) ez teljesen rendben volt. Elmúltak azok az idők. Ugyanakkor az is nagyon érdekes, hogy egy ilyen ma már gagyinak tűnő modell mennyivel nagyobb hatást gyakorolt rám abban a kissé ingerszegényebb, de talán lelkiekben gazdagabb időszakban amikor gyerek voltam. Ma már a legkomolyabb Autoart vagy Kyosho sem okoz akkora örömet mint azok a 20 évvel ezelőtti gyerekkori Bubuk 2-3-4 vagy több havi zsebpénz összerakosgatásával beszerezve.
Az idő múlása nagyon relatívvá teszi a dolgokat. Sosem felejtem mikor szülőfalumban megjelent az első 4 ütemű Wartburg, vagy Skoda Favorit. Lihegve szaladtam haza és meséltem apunak, hogy "figyelj tisztára mint egy nyugati kocsi, az a műszerfal, meg milyen csendes..." 25 évvel később ugye milyen mókásan hangzik az amit én akkor halálkomolyan gondoltam és úgy is éltem meg?

Labdacs 2012.01.08. 19:15:58

@Missa: szerintem nagyon jól tudod, hogy általában én vagyok a legelső, aki védelmébe veszi ezeket a régi vasakat. nagyon sokat be is mutattam közülük, a legtöbbet szeretem, azokat sokszor nagyon kemény viták során próbáltam megvédeni, vagy legalább azt elérni, hogy a helyén kezeljék a dolgokat a vitázó társak.
bár van köztünk legalább egy tízes, de a kilencvenes évek közepéig én is viszonylag elszigetelten éltem a világban. az autós információkat kizárólag a kéthetente érkező AutóMotorból szereztem. a modellautósokat is. abból a rovatból indult talán az egész, hogy én ilyeneket szeretnék egyszer gyűjteni. persze kissrác voltam, nekem nem volt meg az utazás sem.

a gyűjtésben pedig úgy érzem, szépen megjártam a szamárlétrát, évekig babusgattam az első Bburago-imat, éltem a laikusok boldog életét. szerintem senki sem vádolhat azzal, hogy elvakítana a hárombetűsök fénye, tudom becsülni a régi kincseket is.

de ez nem az.

szerintem az sem okoz meglepetést, hogy nem ez volt az első Bburago 288 GTO amit a kezemben fogtam (bár talán ez volt a legjobban egyben levő), vettem egy csomót, még gyűjtői pályám legelején. de mindet eladtam, már akkor sem tudtam megbarátkozni vele. a 348 tb, a 250 GTO mind megvannak azóta is, maradnak is.

ami a munkához való hozzáállást illeti, az, hogy bepattintós a cucc, semmit sem változtat azon, hogy a saját munkájával szemben igénytelen, aki fordítva pattintja be.

Missa 2012.01.08. 19:40:58

@Labdacs: Te, az előző írásomat ugye nem vetted támadásnak?! Mert nem annak szántam! :-)

Labdacs 2012.01.08. 19:43:13

@Missa: nem, dehogy, nem vagy te olyan. :-)
süti beállítások módosítása