HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Maisto Ferrari F50 HardTop

2012.07.01. 16:43 Labdacs

melyik is a legcsúnyább Ferrari, ami valaha elhagyta a maranello-i gyárkaput? sokan kapásból mondanának olyat, hogy Mondial 8, vagy Dino 308 GT4, esetleg 365 GT4 BB. az ínyencebbeknek talán eszébe jutnának olyan fura szerzetek is, mint a 340 MM Vignale Spider, vagy a 64-es 250 GTO. ha tőlem kérdi ezt akárki, az én választásom talán váratlan első hallásra: F50 HardTop. meg tudom magyarázni.

a kilencvenes évek első fele számomra formatervezésileg az autógyártás 130 éves történetének a mélypontja. tojás 626, tojás Carina E, Corsa B, Golf III. ki fog ezekre az autókra emlékezni 30 év múlva? senki. sajnos az F50 is ebbe a sorba tartozik. olyan, mintha csináltak volna szappanból egy F40-est, amivel aztán háromszor kezet is mostak, így lett az F50. ezt koronázza az F1-es rokonságra feleslegesen, és nagyon erőltetetten utaló orrész, a két lyukkal az elején, hátul meg a vasalódeszka, ami talán csak abban a pár évben nem számított vércikinek. a motort persze plexi alá kellett rakni, mert az volt a menő, de nem sikerülhetett a hűtést rendesen megoldani, ezért végig lyukak tagolják, ráadásul a közepén még egy dudor is van rajta, ami aztán végképp szétszabdalja a látványt. a szétszabdalás az máshol is megy: a szopottgombóc formát szokatlanul sok illesztés, mesterséges vonal, törés és beömlő darabolja szét. tessék csak megnézni a tanksapka környékét: az ember szeme szinte elveszik a sok vonalban.

most jön az a sablonszöveg, hogy a Maisto ezt a kuszaságot illő pontossággal, odafigyeléssel adta nekünk vissza. és tényleg. teljesen átjön, hogy miért nem szeretem én ezt az egészet. az összes kis dudor, az eklektika, az, ahogyan csodálatos módon a sok rész nem áll össze egy egésszé, az mind-mind benne van ebben a modellben.

mert ugye az illesztések vastagabbak, a rések szélesebbek, a kerekek meg picit kisebbek is az igazinál. de hogy ha megpróbálok elvonatkoztatni attól, hogy egy egy F50-es, akkor milyen véleménnyel leszek erről a gépről? nézzük meg közelebbről.

a konkrét példány nem az én gyűjteményem tagja, egy doboz nélküli, nem túl jól tartott egyedről van szó. sajnos ez meg is látszik rajta. itt-ott kopásnyomokkal tűzdelt a fényezése, hátul a rendszámtábláján a matrica fel van pöndörödve, néhol konkrétan mocskos is. ezektől elvonatkoztatva viszont meglepően kellemes darab. ha figyelembe vesszük a több, mint 10 éves korát. igen, a hátsó rácson messziről látszik, hogy valójában puha fekete műanyag, a lámpák is sematikusak, ahogy az összenőtt kipufogóvégek sem a legújabb dizájnelveket követik, de összességében nagyjából azt adja, amit az ember vár tőle.

az orr az olyan, amilyen. legszívesebben nem írnék róla semmit, de ha már itt van, akkor nem fogom kihagyni, ráadásul ígértem némi elvonatkoztatást az előbb. szóval; tisztességes iparosmunka az ezredforduló előttről. játékautós, pöckökkel rögzített irányjelzők, nagylyukas rácsok, túlméretes embléma, csúnya illesztési hézagok, főleg ott bent az orrlyukakban. vagy minek nevezzem azokat. tudom, elvonatkoztatás.

jó pont, hogy a tanksapka rendesen ki van marva az öntvényből, nem csak egy matrica van odabiggyesztve, mint számos más gyártónál. sajnos a motorháztető illesztése nem érdemel dicséretet; felül még elég széles a rés, ami aztán a kerék fölé érve folyamatosan vékonyul, végül teljesen el is tűnik. némi lógást is felfedezhetünk, ha kritikusabb szemmel nézünk rá.

ez az ablak hátul az ülések mögött jöhetne akár egy régi Ikarusz harmonikaajtóból, annyira illik egy szupersportkocsira. viszont létezik, van, Maisto-ék még szép keretet is festettek neki. a motorháztetőn levő plexi integrálása nem sikerült ilyen jól, ott bizony hatalmas perem van a kasztni és a szélvédő között, ráadásul az egész egy picit csálén is áll.

a kerekek amolyan se hús, se hal félék. rosszat annyira nem akarok mondani rájuk, jót meg nem tudok. vannak, és ennyi. a gumik csúfnak tűnnek a beléjük öntött feliratokkal, de ez ahogy lenni szokott, élőben ennyire nem feltűnő. belül, a felni mögött kerámiautánzatú féktárcsákra lelünk, ami jó pont a többi gyártó fényes tárcsáihoz képest.

az autó oldalán végigfutó vonal sajnos túl hangsúlyosra sikerült, ahogy már említettem fentebb. ez határozza meg az ajtók karakterét, és mutatja, hogy egész szépen sikerült őket a helyükre illeszteni.

kinyitáskor ez az érzés elmúlik, mert mindkét ajtó lógva nyílik ki. ez talán a nagyon gyenge egy szem zsanérnak-, vagy annak köszönhető, hogy szegény modellnek valószínűleg elég mozgalmas előélete volt, mielőtt lencsevégre került. az jató kinyitásakor figyelhetjük meg a bburágói hanyagságot a festés terén: a csak nyitott állapotban levő fémfelületeken a festés hártyavékony, szinte alig takar. szépre sikerült viszont az ajtó belsején levő karbonutánzatú felület.

belül teljesen jól elkapták az F50 egyetlen nekem tetsző részét: a minimalista műszerfalat.a kormány picit vastagabb az ideálisnál, a biztonsági övek feltűnően merevek, műanyagok, de nekem ettől függetlenül tetszik.

ahogy tetszik az ajtón már megismert karbonutánzatú bevonat továbbvitele a a műszerfalra is.

a csomagtartóban olaszos rendetlenség. mindenféle fekete fröccsöntött műanyagok között egy piros táska. erre a látványra egy szó van: játékautós.

a szép hangú V12-esből a vágott, dudorodó plexin keresztül szinte semmi sem látszik, ahhoz fel kell emelni a méretes géptetőt.

ahol a vártnál egy picit talán szebb látvány tárul elénk. van pár külön kihangsúlyozott alkatrész, vannak kábelek, a fém részek nem tűnnek műanyagnak. korrekt, nna. sajnos a légszűrőház karbon-felülete nem sikerült olyan szépre, mint a beltérnél, meg a felfüggesztés hatalmas rugói is mintha nem ide készültek volna, de az összkép tényleg nem rossz.

ha nem egy F50-es lenne az alany, akkor még lelkesednék is érte, hogy csudajó modell lehetett akkoriban, amikor megjelent. de ez sajnos egy F50-es. sajnálom, próbáltam, de nem tudok elvonatkoztatni.

23 komment

Címkék: bemutató sárga f50 maisto

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr914621231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2012.07.01. 19:26:23

Gratulálok az irományhoz.
Sajnos az F50 csúnyaságával nem tudok veled egyetérteni, nekem ma is nagyon tetszik, szerelem volt első látásra.
A Maisto modellje szerintem, sokkal szebb a Bburagó változatnál, aki F50-est szeretne inkább ezt vegye.
A HW változatot élőben még nem láttam, nem lenne rossz róla egy hármas összehasonlitás.

ferrarifan 2012.07.01. 20:11:17

Melyiket tartod a három közül a legjobbnak?

Labdacs 2012.07.01. 20:17:11

@ferrarifan: a HW és a Maisto gyakorlatilag azonosak, de a Maisto belseje egy fokkal jobb.
igazából az Elite a nyerő nálam, de egyikért sem vagyok oda.

Missa 2012.07.01. 21:43:41

@Labdacs: Én kíváncsi lennék egy Elite bemutatóra is. :-)

Labdacs 2012.07.02. 10:33:00

@Missa: szívesen megcsinálnám, de alany hiányában egyelőre nem fog menni.

hellsing 2012.07.02. 10:54:30

@Labdacs: majd adok egyet, ha legközelebb összefutunk.

Én sem osztom a nézetedet: eredetiben nagyon tetszik az F50. A csukott tetővonal és a szárny-lábak emelkedő íve kifejezetten szép, az első géptetőn lévő nyílások funkcionálisak: a hűtőventilátorok kiszívják a levegőt az autó alól, ezzel leszorítóerőt termelnek. A hátsó "rács" az igazi autón egy finom fémháló, amitől teljesen más a látvány. A megjelenése a kor stílusához igazodva feminin az F40-hez képest, de amúgy szerintem méltó emlékmű az 50-ik születésnapra, akkoriban ez volt a világ (egyik?) legkiemelkedőbb szupersportautója.

Labdacs 2012.07.02. 10:57:58

@hellsing: tudom, hogy milyen élőben, volt szerencsém látni. de valahogy mégsem. persze megértem, akinek tetszik, meg meglátja benne a szépet.

Missa 2012.07.02. 19:54:45

@Labdacs: Nos igen! Az F50 nem mindenkiből vált ki egy nyelv csettintést. Őszintén? Belőlem sem... Emlékszem a megjelenésére. Tényleg az F1 vonalat "nyomták" vele. Szép, szép, de... Szóval olyan ez nálam mint amikor tejbegrízt főzök. Amíg felforr a tej teszek bele egy csipet sót. Amikor kész a tejbezrí a sót nem érzed, de az egész kajának mégis jobb lesz az íze. na ebből az autóból szerintem ez a csipet só hiányzik.
Amúgy egyszer tényleg megnéznék egy Elite verziót belőle. Vajon mennyivel lehet szebb mint a sima HW, vagy a ganz-egal ugyan olyan Maisto-nál?

orjovics88 2012.07.02. 22:13:04

Az tény hogy nem egy F40, lehet nem ez a legszebb, nem felel meg a trendi focista ízlésének, na de hogy csúnya ???
24 éves fejjel inkább választanám ezt a mai Ferrarik bármelyikével szemben...

Labdacs 2012.07.03. 08:07:36

@orjovics88: ízlésen kár vitatkozni, nekem ezek a feminim vonalak nem tetszenek egy autón, pláne nem egy szupersportkocsin. ettől még teljesen tiszteletben tartom, ha valakinek tetszik. ahogy látom, sokan vannak.

mellesleg: 18 voltam, amikor megjelent, pont a poszerrragasztgatós korszakom legvégén, de ettől függetlenül teljesen odáig voltam érte, ilyen volt az első Bburago modellem is, 1:24-ben és természetesen pirosban. de a kezdeti lelkesedésemből szép fokozatosan kialakult az a vélemény, ami a posztban olvasható. még egyszer hangsúlyozom: vélemény, amivel lehet nem egyetérteni.

a mai Ferrarik formájával kapcsolatban nagyrészt egyetértünk, de én nem a 90-es évekig mennék vissza szép Ferrarit keresni. az aranykor számomra a hatvanas évek első fele.

Dinoenzo 2012.07.03. 16:18:33

És az ENZO,akkor milyen szappan?! :)

F50-es orr,F50 popó,még a motore elrendezése is ENZO-s.

1995 feminin ?!

Igen.... Beksztrít Bojsz,Szpájsz Görlsz,Nszing, Beverli hillsz 9021008080808 sorozat,batikolt puli stb.... BUFFALO holdjárók.Csoda,hogy túléltem ezt a korszakot.

Szerintem elég szép lett ez a verda .

Az F50 GT meg .....ISTENCSÁSZÁR :)

www.kephost.com/images4/2012/7/3/raqhypedm9pz7onfltle.jpg

Missa 2012.07.03. 20:13:57

@Dinoenzo: Most OFF-olok. Nincs nagy képed a #55-ös 599XX-ről? Most "ütöttem le" egyet. De jó képet nem találtam még róla. Milyen?

Missa 2012.07.03. 20:16:09

@Dinoenzo: Bocs, a meleg lehet az oka... Itt is van egy frankó leírás ezen a blogon: ferrari18.blog.hu/2011/02/10/hw_elite_ferrari_599xx#more2652714

Mondom én, a kánikula lehet a ludas.

LeoNardo 2012.07.04. 17:04:27

+1 szavazat az F50-re.
A 90-es évek autódizájnját sem húznám le, csak nem japán meg német típusok között kell a szépet keresni :) De ez is csak egy vélemény, nem pedig vita.

@Missa: gratula! Én is szemezgettem vele, de a hangok lebszéltek róla :) Kivárok, hátha jön az 599xx evo.

Labdacs 2012.07.04. 17:07:43

@LeoNardo: igen, készültek olasz formatervek is, mint ez itt. :-)

nem húztam le semmi, a véleményemet írtam le: "a kilencvenes évek első fele ___SZÁMOMRA___ formatervezésileg az autógyártás 130 éves történetének a mélypontja."

LeoNardo 2012.07.04. 17:23:31

@Labdacs: és az F355? Örök kedvencem.
A szappan stílus nekem sem jött be, de szerencsére voltak üdítő kivételek, például az AR 155. Ez sem? Na jó, nem akarlak én meggyőzni...

Labdacs 2012.07.04. 17:28:51

@LeoNardo: az F355 és az Alfa155 természetesen kivételek.

MT21013 2012.07.04. 20:28:40

Hát az ízlés érdekes dolog valóban. A III-as Golf nekem a legjobban tetsző változat volt a Golf sorozatból. A Carina E formája még ma is tetszik. Corsa B pedig jelenleg is fut a családban édesapámnál... A szétfoszlani nem akaró vénséges privát F Astra kombimat időnként kimondottan szépnek látom. Alacsony az ingerküszöböm??? :-)
Az F50 nekem sem kedvenc, de rondának én sem tartom. Az Enzo már inkább ronda. Figyelem ez is csak egy magánvélemény!

Missa 2012.07.04. 20:46:48

Na egy kicsit térjünk vissza a Maisto-ra is. :-)
Ennél a modellnél még egy valamit ne felejtsünk el!
"Kortársai" közt kevés volt, amelyiknek rugózott a futóműve! Talán csak a Guiloy volt még ilyen rugózós fajta! :-)
süti beállítások módosítása