nem túl rég készült egy jó kis összefoglaló a 308-as Ferrari különböző 1:18-as megjelenési formáiról. már akkor is egyfajta sorozatindítónak szántam. picit talán megkésve, de itt a második rész, amelynek alanya sokunk egyik örökös kedvence, az F40-es.
Bburago Ferrari F40. mi mással is lehetne kezdeni, mint a világ talán legnagyobb darabszámában gyártott 1:18-as modelljével? írthatnám azt is, hogy tegye fel a kezét, akinek nincs, vagy sosem volt, vagy sosem látott még ilyet. igazi gyűjtői kezdőmodell modell. persze nem mai darab, de nagyon messziről elfogadható látványt nyújt. modern megoldásokat, különleges részleteket senki ne várjon tőle. beszerezni rém könnyű, elég eldobni egy követ, és ha koppan, akkor már meg is van. nna jó, túlzok. de a vaterán mindig van belőle. hogy milyen színekben létezett? inkább mondjon valaki egy színt, amiben nem. nem is szólva a matricázott versenyverziókról. talán még a Bburago-nál sem tudják erre a választ. itt olvasható róla blogos bemutató.
Polistil Tonka Ferrari F40. íme egy másik őskövület, csak a Bburago verziónál jóval ritkább (bár egy pont most van fent a vaterán is). elég sok megfordult a kezem alatt, ezért is hihetetlen, hogy a gépemen egy fotót sem találtam róla. ezért loptam egyet a suderiamodelli-től. a modell érdekessége a nyitható bukólámpa, ami tényleg nagy durranás volt a maga korában. a minősége valahol a Bburago körül van, de a méretei mintha nem stimmelnének; egy picit nagyobbnak, tepsisebbnek érezni, mint amilyennek kéne lennie. ha jól tudom, csak pirosban létezett.
HotWheels Ferrari F40. az egyik első HW modellem egy ilyen piros F40-es volt. picit esetlen, picit aránytalan volt, de hátvílz, ami nagy számnak számított a sok-sok Bburago után. teljesablakos oldalsó szélvédő, pontosan felrakott matricák, szép fényezés. nagyjából ennyivel tud többet az olasz modellnél. feketében, pirosban és 60 évfordulósra matricázva ezüstben és pirosban létezik. a pirosról írtam bemutatót is.
HW Elite Ferrari F40. ezzel a modellel indult útjára a Matel azóta is ellentmondásos Elite sorozata. gyakorlatilag fogtak egy mezei HW F40-est, és kipingálták ott ahol ki kellett. kapott szebb matricákat, néhány apróságot, egy új dobozt, és már mehetett is ki a piacra, mint prémium modell. amikor megjelent, nagyon szerettem volna, de azóta sincs. mára meg már szinte beszerezhetetlen, annyira ritkán bukkan fel árverési oldalakon. sárgában és pirosban vadászhatunk rá. forrás: diecast.org
HW Elite Ferrari F40 GT LM. érdekes öszvérállatról fogok most mesélni. van olyan valamelyik mitológiában, aminek a felső része egy csúnya állat, az alsó része meg egy szép állat? valamiféle inverz sellőre gondolok. nna, ez a gép pont ilyen. az övvonaltól felfelé mintha a régi Elite modell köszönne vissza, lejjebb viszont minden porcikája új. a motortól kezdve a beltéren át a kerekekig. pár csúnya megoldást letakarva megállapíthatjuk, hogy nem is sikerült rosszul. létezik háromféle matricás verzióban (Totip, Pilot, Ferrari Club Italia), illetve sima pirosban. jómagam a Pilot verzióról csináltam egy bemutatót.
Kyosho Ferrari F40. "az F40-es modell". ha valaki azt kérdezi, melyiket kell keresni, ezt ajánlom. annak ellenére, hogy egyre meredekebben ível felfelé az ára. de még mindig itt kapjuk a legtöbbet a pénzünkért. pirosban és sárgában létezik. nem túl rég egy sárgát fotóztam körbe.
Kyosho Ferrari F40 LW. LW, vagyis könnyűsúlyú. az utcai gép picit tuningolt verziója. más ablakok, még puritánabb beltér, de a fő ismertetőjegye a modellnek a négy fekete felni. pirosban talán még jobban kiadja, de csak a feketéről tudok bemutatóval szolgálni.
Kyosho HE Ferrari F40. van ez a fura HE sora a Kyosho-nak, ami nem sokban különbözik attól, mint amit anno a Mattel csinált Elite néven. a mezei Kyosho darabok vannak ellátva némi extával. tessék a némit szó szerint érteni. akinek megéri pénzt adni érte, az vegye-vigye. az utcai verzió létezik pirosban, az LW feketében. itt valamiért lemaradt az LW-ről a fekete felni. forrás: kyosho.com
Kyosho HW Ferrari F40 LW LM wing. ahogy a nevéből is kitalálható: egy LW az LM verzió szárnyával. egyelőre feketében, de nemsokára pirosban is. forrás: kyosho.com
ha kihagytam valamit, vagy nem stimmel valami valahol, tessék szólni. most nem arra gondolok, hogy "az XXXModels olasz kis garázscég megcsinálta műgyantából annak a verziónak az első lámpaburáját, amivel Francois Delecour karambolozott, és ez kapható volt 10 darabos szériában". a következő kiszemeltem az áttekintéses rovatban a Testarossa, és annak mindenféle módosulata lesz.