HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HW Ferrari 333 SP #30 MOMO - HW Elite Ferrari 333 SP 60th

2008.12.07. 21:41 Labdacs

ahogy az előző bejegyzésemben szót ejtettem róla, picit változott a terv és a szépséges Majorette helyett két hernyó jön. szerencsére versenyhernyók: HW Ferrari 333 SP #30 MOMO és HW Elite Ferrari 333 SP 60th. azért választottam ezt a témát, mert egyrészt jelenleg csak ehhez van kellő mennyiségű és minőségű képanyagom, másrészt meg rengetegen kérdeznek, hogy mi a különbség a sima és az Elite HotWheels modellek között, megéri-nem megéri, mondjam meg a tutit. tutimegmondás nem biztos, hogy lesz, de hátha fény derül pár érdekességre. nézzétek el nekem, hogy ezúttal nem magukat a modelleket veszem előtérbe, hanem az Elite és a sima verzió közötti különbségeket.

először is a szokásos külső megközelítés. mindkét modell különleges a maga módján. a HW a Traditions of Race sorozat tagja, így "after race" fényezést kapott, ami azt jelenti, hogy a vereny közbeni koszolódást próbálták megörökíteni rajta. ez többé-kevésbé sikerült is, de van, aki szerint úgy néz ki inkább, mintha megpörkölődött volna az autó. az Elite pedig a 2007-es 60 évfordulós kiadás része, különleges, cseresznyeszínű fényezéssel. ez a széria egyébként 6060 példányban készül, minden darabja számozott. meg ne kérdezzétek, hogy az enyém hányas számú. de, megmondom: 3492.

visszatérve az összehasonlításra: kívülről, messziről sok különbséget nem lát az ember. talán a karbonutánzatú "szélvédő" és az első terelőszárny utalhat valamire. a tanácstlanság egészen addig tart, amíg közelebbről meg nem szemléljük a részleteket. például a lámpákat. a simán van egy elnagyolt műanyagbúra, a lámpák maguk meg mintha rajzszögek fejei lennének. az Elite lámpabúráin ki vanak dolgozva a rögzítőszegecsek, a lámpák foncsorozást kaptak, meg egy szép Hella matricát. ebből a szögből látszik igazán, hogy a karbonutánzás milyen szépen sikerült.

ülés, belső bizgenytyűk: a HW változat ülése sem rossz, szépen festett, de egybeöntött műanyag. az Elite még többet ad: kárpitos ülés, igazi biztonsági övekkel, szépen kifestett elektronikai egységekkel. itt is visszaköszön némi szénszálas műanyag, a sima HW verzióban ennek nyoma sincs.

műszerfal témája: ööööö... hát ez a szőrözött MOMO kormány az Elite változatban a 80-as évek Dacia taxijaira emlékeztet, azokon volt ekkora szőrzet. értem én az akarást, de ennek itt most nyögés lett a vége.

felni, fékek: az OZ és brembo feliratok.. engem teljesen levettek a lábamról. nem beszélve a féktárcsáról. ja, hogy a sima verzióról is kéne pár szó? tessék: koszos.

az Elite kap töltőnyílást a benzinnek. semmi különös, csak egy matrica, nem is túl szép, csak picivel szebb, mint a sima kopár lyuka. sajnos a motortértető illesztési szakadéka mindkét modellen csúnya, ez ezen a két képen látszik a legjobban.

a kerekek feletti hűtőnyílásoknál is stabil az Elite előnye, a HW olyan, mintha olajban úszna.

ahogyan itt is látszik, hogy az Elite verzió főleg az apró részletek mestere: mindenki figyelmébe ajánlom a szegecseket ott alul.

jöjjön a lényeg, a motore.. ha jobban megnézzük, egy, azaz egy szál merevítő huzal kivételével ugyanaz a két motor. a különbség mindössze a festésükön érhető tetten. de micsoda tettenérés ez kérem szépen! nem azt mondom, hogy ennél szebb kidolgozást még sosem láttam, de egymás alá téve látszik igazán, hogy mennyit tud dobni pár festékcsepp egy alapvetően egyszerűnek készült egységen.

szerintem már senki sem kérdőjelezi meg: az Elite sokkal szebb. mivel az alapok teljesen ugyanazok voltak, a részletek kidolgozásában verte el a sima HW verziót. de ott aztán nagyon. szinte nincs olyan kis szeglete a modellnek, ahol nem fedezhetünk fel apró különbségeket. az egy másik kérdés, hogy ez a pár apróság megéri-e a másfélszeres árat. gondolkodásmód kérdése. van aki azt mondja, hogy elég szép neki 11-12ezer forintért a MOMO, vagy 10ezerért a sima piros verzió, de van, akinek sokat számítanak ezek a kis finomságok és kiadja értük a 16-17ezer forintot. engem ne kérdezzetek, nekem mindkettő megvan. sőt, az igazsághoz tartozik, hogy ez is:

15 komment

Címkék: hw szavazás racing 333 összehasonlítás elite cseresznyepiros saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr6810069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petryx 2008.12.08. 09:16:16

Ismét egy remek kis írás, Labdacs módra! Grat Mester! :-) Tanulságos, elgondolkodtató és jó olvasni! Még sok ilyet!!!

Xapa 2008.12.08. 21:23:21

Ismét egy hamisítatlanul olvasmányos, jó kis Labdacs-teszthez van szerencsénk, kicsit csámcsogok akkor rajta:

Maga a problémafelvetés (HW vs Elite HW) is nagyon időszerű, lévén hogy közeledik a Karácsony, valószínű sokunknak fog most növekedni valamelyest a gyűjteménye, ennélfogva pedig hovatovább praktikus gondolat mérlegre tenni, hogy akkor most Béláim, mégis a HW, vagy a HW Elite irányába toljuk a házat :)

Én egészen a közelmúltig a "sokat, olcsóért" elv követője voltam, de mostmár azt mondom, inkább legyen 1 szép Elite-em, mint 10 ronda Mass-om.

Annyi kiegészítéssel élnék - és most kicsit visszautalok a fehér 360 Modena topik "home made" vonalára - hogy az olyan jellegű hiányosságok, mint a cikkben is kivesézett HW verzió motortere, egy tűhegyes modellezőecsettel, és 4-5 különböző színű modellfestékkel elég egyszerűen, de annál hatásosabban orvosolhatóak :)Az ehhez szükséges eszközök ára messze alacsonyabb mint a HW vs HW Elite ár, és ráadásul legalább 10-15 tuningra elég a mennyiség :) Viszont azok a különbségek, mint a karbonutánzás, vagy a kárpitozott elemek, nyilván már nem hidalhatóak át ilyen mezei módszerekkel.

Ha ehhez még hozzávesszük, hogy egy Elite minőségű modell messze jobban, "árában" eladható később, mint egy alap verzió - talán így a világválság idején ez a kérdés is időszerű - hosszútávú befektetésnek is jobb egy prémium modell, mint alap kivitelű társa :)

Labdacs 2008.12.08. 22:51:38

Xapa, tudod, hogy ez a pimpelés nem az én műfajom. autómodell, mint befektetés? hmmm.. én inkább ingatlanba, esetleg veterán autóba fektetnék. számomra megmarad vadászatnak.

Labdacs 2008.12.09. 01:08:13

a kárpitozás sem túl bonyolult. lehet kapni bársonyport, azzal kell bevonni. viszont a karbon elemeket lefóliázni, az OZ, Brembo feliratok, a féktárcsák, na, azok már emberesebb feladatok.
másrészt pedig elég bonyolult lehet az 599 GTB-n fémből legyártani a motorháztetőt..

Xapa (törölt) 2008.12.09. 11:37:23

Labdacs, tudom hogy te mindig is a "dont táccs" vonalat képviselted :)
Maga a gyűjtés számomra sem befektetés persze,az már régen rossz lesz ha megélhetési gondok miatt kell megválnom 1-1 autótól :P

Demagóg gondolatom támadt viszont a Mattel árképzésével kapcsolatban.Eleve ugye mint mindenki, ők is Kínában gyártanak, szóval irtózatosan drága munkaerővel nem kell számolnunk. A Mass szériák jó példák arra, hogy már milyen árral eladva is pénzüknél vannak,és nem hiszem hogy a gyártási költségek annyival magasabbak egy Elite-nek, mint egy Mass-nak .(Lásd a kárpitozásról és a "pimpelésről" írottakat.)

OK, a kisszériás gyártók, vagy azok akiknek még licenszdíjat is le kell kesselni a Mattelnek Ferrari esetében, más helyzetben vannak, de a Mattel szerintem durván extraprofitot termel, úgyhogy le az imprlista mattel-al! :)

Labdacs 2008.12.09. 11:48:41

azért ez szerintem nem ilyen egyszerű. nyilván a drágább termékeken többet lehet keresni, mert a haszonkulcs százalékosan állandó. viszont az árat a kínai gyárban mondják meg, nem a Mattel. ezt onnan tudom, hogy dolgozunk együtt olyan céggel, aki kínában gyártat és ha árajánlatot kérünk egy egyedi termékre, akkor a kínai gyár árára kerül rá az árrés. ez az egyik dolog.
a másik, hogy az Elite modellek maximum 10ezer példányban készülnek, de vannak 7500, 6060, 3333, 2007, 1947 darabos limitált szériák is. ellentétben a Mass Series százezres darabszámával. tehát a (jóval magasabb) fejlesztési költség jóval kevesebb terméken oszlik el. nem beszélve arról, hogy egy Elite kb 2-3x annyi alkatrészből áll össze, mint egy Mass, ergo az összeállítása is 2-3x annyiba kerül.
persze, a Mattel nem szerelemből gyárt modelleket, nyilván mindegyiken keres. szerintem egy Elite modell előállítása MAXIMUM 10 euró. de akkor nagyon sokat mondtam.

hornando 2008.12.09. 14:50:18

Na Béláim! Eme eszmecseréhez jómagam is hozzászólnék, de ezt igyekszem mértékletesen tenni, mert ebben a témában eszméletlen könnyű kisregényt kanyarítani.
Azzal kezdem, hogy nagyon beszédesek a fotók, vagyis, az ördög a részletekben lakozik. Szóval azt gondolom, Xapa felvetése a modellező ecsettel nem butaság, sőt ehhez még hozzátenném, hogy egy Airbrush rendszerrel lehet csak igazán csodákat alkotni. Mindezzel szemben áll Labdacs "steril" modell gyűjtési koncepciója, ami a maga nemében ugyan csak nem kifogásolható. Sőt, ha az Elite limitációkat nézzük, nagyon is érthető. Én a magam részéről nem vennék Mass Series modellt, mert túlságosan le vannak butítva az Elite-hez képest. Meg egyáltalán... Azért azt lássuk be, hogy a már sokszor szóba hozott tuninghoz is kell egy használható donor. Szóval ha engem kérdeztek, szerintem egy Elite modell mindenképp megéri az 5-6 ezres felárat. De a MOMO verzió is könnyedén felhozható erre a szintre. Na és ezzel elérkeztünk az ár-érték arányához. Azt nyilván egyikünk sem gondolja komolyan, hogy a modellautó gyűjtés komoly befektetés, de azért ne menjünk el szó nélkül a téma mellett. Bizonyára mindegyikőtöknek van olyan modellje, ami teszem azt az Ebay-en vagy a vaterán igen csak borsos áron menne el. De mikor megvettük, egyikünk sem gondolt arra, hogy ezen majd mekkorát szakítunk egyszer... Úgy vélem már csak ezért is bölcsebb az Elite változatokat és a prémium minőséget választani.

Labdacs 2008.12.09. 15:12:54

hornando, annyit tennék hozzá, hogy a MOMO verzió nem Mass, hanem Foundation Series, tehát a háromból a középső minőség, abból is egy szebb festéssel ellátott modellsorozat része. egyébként teljesen egyetértek veled. egyébként ha bevezetnénk egy olyan fogalmat, hogy a modell "hangulata", akkor a MOMO nyerne. nálam. főleg, mert érzékeny szálak fűznek hozzá. hónapokig nézegettem a neten, hogymilyenszép-hogymilyenjó.. aztán Karácsonykor ott virított a fa alatt. :-)
ami még nagyon hiányzik:
idata.over-blog.com/0/35/47/65/circuit-hors-f1-f2/1-18_ferrari_333_sp_giesse_num_1_hot_wheels1.jpg
ha valaki tud ilyet eladót, szóljon.

Xapa (törölt) 2008.12.09. 17:10:44

Labdacs, egyetértek, szerintem sem lehet több 10 EUR-nál egy HW Elite gyártási költsége.
Szóval testvérek között is van egy modellen 50 EUR különbözet, az egy 6060as szériánál 303.000 EUR vagyis kb 78.780.000 HUF.OK, ebből lejön szállítási meg egy rakás egyéb költség,mire Kínából pl. egy magyarországi bolt polcára kerül az autó, de biztos vagyok benne, hogy marad így is rajta rendesen.
Persze ha megfizeti a piac, akkor hülyék lennének olcsóbban árulni, de az ilyen jellegű extraprofit termelés számomra visszatetsző.Persze tudom hogy ez naivitásba hajló demagógia, de akkor is ez a véleményem :)

Hornando,utolsó bötűig egyetértek!

Labdacs ismét :) , ez a "hangulat" vonulat nagyon találó, tökéletes kifejezés arra az érzésre, ami miatt a Bburago-kat szeretem minden hibájuk ellenére, csak eddig nem tudtam megfogalmazni: a "hangulatuk" miatt! :)

Összegezve: én is aláírom, hogy sokkal jobban megéri HW Elite-et venni, minden szempontból, mint alap HW-t.A gyártó üzletpolitikája (könyöklős exkluzív szerződés a Ferrarival, kicsit túlzottan haszonmaximáló árképzés) nem szimpatikus, de a (prémium) termékeit persze elismerem. De ha van Kyosho alternatíva egy típusból, akkor az biztos hogy inkább Kyosho-t választok, mint Elite-et. (Pl HW Elite 250 GTO vs Kyosho 250 GTO.)

Labdacs 2008.12.09. 17:24:44

Xapa, ez csak a gyártási költség.
a legnagyobb költség, az öntőformák elkészítése ebben nincs benne.
aztán jön még hozzá a
-fejlesztési költség
-marketingköltség
-szállítási költség
-stb..

szerintem egy 80 eurós Elite modellből a Mattel lát 10-15 eurót. maximum.
számoljunk:
legyártatja 10 euróért, 15 euróért nála van. a nagykereknek eladja 27 euróért, akik továbbadják a kiskereskedőknek 40-44 euróért. akik ráteszik az 1.4-es, 1.6-os szorzót, plusz az áfát. kész is a 80 eurós ár. és ez egy drágább, 80 eurós gép..
tehát 6060 példánynál a Mattel bruttó haszna 6060*12 = 72720 euró, kb 20millió forint.. ebből még adózik, kifizeti a fűtést az irodaházban, a takarítónőt, stb...

nem azt mondom, hogy sajnálni kell őket, de a számok alapján egyáltalán nem tisztességtelenek, ami az árképzést illeti.

Xapa (törölt) 2008.12.09. 18:02:15

Najó, Labdacs, most olyat fogok mondani, amit szerintem még sosem hallottál:
IGAZAD VAN!
:P :)
Akkor nincs mese, mostmár csak azért utálom őket, mert a nyakamra szabadították a Mass-okat, amiben én persze teljesen ártatlan vagyok, fegyvert nyomtak a homlokomhoz mikor megrendeltem őket :)

dinoenzo 2010.11.13. 20:24:41

@Labdacs: nagyon szép ez a MOMO verzió!nekem a sima 333SP Elite piros van meg !hol tudnám megosztani az automodelljeim képeit ?66 különböző ferrarim van 1:43 illetve, 17 1:18 ferrarim,7 db F1-es 1:18!!!az 1:43 1947-82-ig F1- és LM versenyautok illetve GT-k!!

Labdacs 2010.11.13. 20:27:32

@dinoenzo: az 1:18-asokat szívesen felrakom külön posztban, az 1:43-asokkal Xapa mestert keresd. a képeket a következő e-mail címre várom: onucsansk kukac gmail pont com
süti beállítások módosítása