HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Elite Ferrari 250 LM #29 Sebring

2011.04.14. 23:03 Labdacs

nagyon ritkán fordult velem elő olyan, hogy jókat írtam egy HW modellből született Elite verzióra. wannabiztem helyette főleg. nem is emlékszem, talán a 333 SP volt az egyetlen, amiről az volt a véleményem, hogy jól sikerült a finomítása. nna kérem szépen, előre lelövöm a poént; erről a modellről sem fogok túl sok jót írni.

pedig a történet érhetne akát szép véget is, hiszen az indulás nem is olyan vészes. főleg dobozon keresztül. nagyon is gusztusos a látvány (a rosszófanok most forduljanak el). gyönyörűen csillog a fényezés, a sima piros verzióhoz képest alkalmazott módosítások egyedi hangulattal örvendeztetik meg az autót, a teljes hosszában végigfutó fehér csík más autókat is dögössé tett már, ezzel sem történt másként.

a szerelem azonban mindössze addig tart, amíg ki nem vesszük a dobozából. nem írnám le, hogy csak három csavart kell oldani, meg nagyjából három méter fémdrótot. ami ugyan meg sem közelíti mondjuk az 512 S mennyiségét, de itt úgy van elhelyezve, hogy szinte biztos, hogy a motorháztető belső fényezése sérülni fog. ilyenkor az ember már ideges, de ez talán elterelő művelet, hogy ne vegyük észre az autó égbe meredő orrát. valamiért sajnos emelt első futóművet kapott szegényke. biztos lehet rajta segíteni, de nekem nincs hozzá kedvem.

a motorháztető hatalmas zsanérjait szintén észre sem veszi már senki, annyira megszoktuk az első Bburago verzió óta. azt gondolja ilyenkor a modellt először kezében tartó, hogy jól van, ez egy régi modellen alapuló valami, majd a részletek, azok majd jók lesznek, amit lehet, biztosan kihoztak belőle.

talán még többet is. annyira sokkal többet, hogy bele sem fért a modellbe, hiszen mint egy teletömött bőrönd, ennek sem lehet lecsukni a (motorház)tetejét. mindig marad egy vékony kis rész. kézzel össze lehet szorítani, ami azért elég vicces megoldás egy olyan gyártótól, aki 599XX-eket, meg GTO-kat ad nekünk. ugyanennyi pénzért. ráadásul a rendszámtábla helyén levő reklámtáblácska is megbukna nálam a MEÓ-n, mert eléggé ferdén-csálén-nemközépre van felragasztva.

érdekes ismertetőjegye a modellnek a bevakolt két első lámpa. ez tényleg nem is rossz, ebbe olyan nagyon nem lehet belekötni.

ellentétben az autó orrának minden más porcikájával. a kicsi ajtócska egyszerűen nem illeszkedik a helyére, alapállapotban ilyen, ha kézzel szintbe hozom, akkor elöl kinyílik vagy három millimétert. a fedélen levő kis kallantyú ferde, a fehér csík a fedél szegélyénél foszladozik. tragikus.

nincs baj viszont a szélvédő környékével. az egyik legszebb részlet szerintem a modellen ez a gumikeretesnek imitált szélvédőbeépítés. kár, hogy a fényezést az ablaktörlő tövénél egy lekaparhatatlan folt csúfítja. mert a fotómaratott ablaktörlő is jól sikerült, pedig én az ilyen módit nem nagyon szoktam szeretni. vannak a tetőn ezek a kis lámpácskák is. a kérdés adódik; kérem a hosszútávos szakértő kollégákat, hogy árulják már el, hogy mire szolgáltak!

a motorháztetőn a légbeömlő és a tanksapka környékén van egy kis zűrzavar. először is az a szegecselt él, aztán a nyílások, végül a nem jól illeszkedő fedél miatt nekem nagyon összevisszának, elnagyoltnak érződik a modellnek ez a része.

ellentétben a farral, ami csupa ív, csupa kecs, csupa szépség. főleg ezzel a fényezéssel. gyönyörű. ha ilyen formája lenne mindenhol, ez lenne a kedvenc Ferrarim, és talán a kedvenc modellem is.

ha már a motorháztetőt boncolgatjuk, nézzünk be kicsit a tető takarásában levő része felé; bizony, ott van egy Szent Mattel Rács a motor felett.

a kerekek anyaga nagyon jó, szerintem igazi gumi. tapintásra olyan majdnem, mint egy jobbfajta kemény radír. a felni hozza a szokásos Mattel színvonalat, ha nem is esünk tőle hasra. a méretezés már annyira nem győzött meg, szerintem picit ballonosra sikerült, főleg a hátsó két kerék.

teleüveges szélvédős ajtó. aki találkozott már az eredeti HW verzióval, az nem lepődik meg, hiszen azon is ilyen. annál is inkább, mert úgy hiszem, hogy az ajtó változtatás nélkül került fel az Elite modellre.

az autó orrában van ez a kis lyuk. semmi különös, aluhatású műanyagok, pár milligramm festék a fekete részekhez. holnapra el fogom felejteni, milyen ott belül. nem, már ma délutánra.

nézzük, mi rejtőzik a pilótafülkében, hátha az érdekesebb. volt már szó az ajtókról. természetesen óriási nagy egykaros zsanérral nyílnak. ráadásul elég nehezen is, a teleablak miatt pedig elkél egy erősebb köröm, vagy egy fogpiszkáló a nyitásukhoz. de ezek legalább nem esnek ki, mint az Eric Clapton-féle Lusso ajtajai.

sokat nem fogjuk őket úgysem nyitogatni, mert nem lesz hozzá kedvünk. ormótlan nagy kezelőszervek és maticaműszerek várnak ránk ugyanis odabent. van valami nagy kallantyú a jobb oldalon, aminek a kezeléséhez minimum jetinek kell lenni.

az üléseknek csúfolt műanyag fröccsöntőipari termékek már egy jobb érzésű magyar tejfölöspohár-előállító üzemben kilógnának a sorból lefelé. az pedig, hogy ott árválkodnak ezek ketten a padlóból kinézve, egyenesen a Majorette F355-ösének emlékét ébreszti fel bennem. pedig próbálok nem rá gondolni.

nna majd a motóre, az biztos jó lesz. jó is. a lehetőségekhez képest. talán itt nyúltak hozzá legjobban az alapokhoz, egész gusztusos lett a végeredmény. a gépháztetőt egy picit feszegetni kell felfelé, hogy valamit lássunk is belőle, mert simán, óvatosan nyitva csak nagyon minimálisan nyílik fel. ha már sikerült rendesen felnyitni, a csőváz bal oldalától egy kitámasztó nyitható ki, ami meg tudja tartani a tető roppantó súlyát.

a lehetőségekhez képest a futóművek is ki lettek dolgozva. persze senki ne gondoljon GMP minőségre, de azért nem rossz. főleg az általános összképhez képest.

de a legjobb poént a motortérben a Mattel mégsem ezzel, hanem régi szerelmével, a RÁCS-csal követte el. itt alul, a lökhárító alatt található, tessék jól megfigyelni, nagy ötlet.

ezzel együtt sem értem, hogy a Mattel 2011-re hogyan mert kiadni egy ilyen kritikán aluli gépet. már régen le kellett volna állniuk a régi vasak felturbózásával. egyszerűen saját magukat égetik, amikor tudnak ők olyat is, mint a már említett 599-s család, vagy az SWB California. persze, nem voltak illúzióim, de ez a gép még az alacsony elvárásokhoz képest is csalódás. jó, meg lehet venni. akinek Bburago-ja van, az bátran lecserélheti egy ilyenre, mert annál sokkal-sokkal jobb. de ne most, ne huszonezer forintért. várja meg, amíg valamelyik huszár megveszi 35 euróért az ebay-ről és felteszi a vaterára 14ezer forintért. akkor, annyiért meg fogja érni, most így ez ennyiért még szimpla pénzkidobás.

6 komment

Címkék: bemutató racing kék 250 elite saját gyűjtemény lm

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr392827183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=xapa= 2011.04.15. 10:38:37

Ismét jó kis bemutató, köszönjük Labdacs mester.

A modellt elnézve ismét arra a következtetésre jutottam, amiről már volt sokszor szó ezen a blogon: kellene egy külön kategória ezeknek a wannabi elite-oknak. Persze hozzá igazított árakkal. Mindenkinek jobb lenne, a Mattel sem égetné magát, a vevők sem éreznék magukat kicsit átverve, és az "Elite" márkanév sem sérülne. Ugyanis amit fényezett az utóbbi hónapokban az Elite név csillogásán a Mattel a 250 Californiával és társaival, azt egy ilyen géppel sikeresen összemaszatolja. Számomra is furcsa ez a zilált üzletpolitika.

Rossofanság ide vagy oda, érdekes ebben a színben az autó, összképileg szerintem is teljesen rendben van. Néhány részlet kifejezetten izgalmas, mint a kis piros szirénák, a színre fújt első fényszórók, vagy a Labdacs által kiemelt motore alsó rács. De az érem másik oldalán valóban bosszantó hibás részletek is vannak szép számmal, az utastér, ami tényleg, igazán vállalhatatlan (kellene hogy legyen) 2011-ben, 20.000 forint körüli áron (???).

Maradok az 1:24-es (Sebringről rossora átfújt :))) Bburago változatomnál (aminél a motorháztető zsanérok sokkal vékonyabbak.)

LeoNardo 2011.04.15. 10:38:54

Pedig dobozon keresztül tényleg nagyon igéretesnek tűnt. Amikor mutattad, akkor határoztam el, hogy lecserélem a Bburágót, ha nem is egy ilyen kékre, de a két piros közül valamelyikre.
A sima piros már most elég olcsón beszerezhető.

=xapa= 2011.04.15. 11:48:12

@LeoNardo: Ha "árában" sikerül megvenned, szóval olyan 15.000 -től lefelé,akkor annyit azért szerintem is megér. Én is gondolkodtam egy 1:18-as Elite-on, konkrétan ezen:
www.hotwheels-elite.com/model-cars-miniature/gt-e-sport/253/250-lm-12-hours-of-reims-1964-7.php

De aztán jött a BBR 512 BB LM, és elsöpört minden más 1:18as versenygép tervemet :)

LeoNardo 2011.04.15. 11:56:40

@=xapa=: a sima piros az mcw-ről 55 euro szállítással, ami pont belefér ebbe a keretbe. De nekem is jobban kéne a linkelt verziód, meg még egy csomó más modell is ezeknél, úgyhogy egyelőre terv marad :)

Labdacs 2011.04.20. 15:27:09

@LeoNardo: nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ennek a linkeltnek is esik majd az ára.

hellsing 2011.04.29. 01:06:06

A tetőn a lámpácskák helyzetjelzők voltak. Az autók fényszórója gyengébb volt, a hátsó lámpák pár óra után olajos portól fakultak és az autók maguk is füstöltek rendesen, ezért a tetőre, mint a legmagasabb pontra szerelt helyzetjelző valamivel tovább látszott.

Szerintem :-)

Amúgy szerintem kár volt ezért a modellért. Szerintem szebb ugyanennek a Bburago változata egy fotómaratott kittel feljavítva.

Amúgy ilyen a 250 LM motortere:

bp2.blogger.com/_FoXyvaPSnVk/SCm6vXLCPJI/AAAAAAAAsDI/QpXnvHff1N0/s1600-h/Ferrari_250LM_1.jpg

Pár dolog lemaradt, de hogy is nézne ki, ha egy kívülről így összefélcelt modellben egy CMC motor lenne? :)
süti beállítások módosítása