HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Majorette Ferrari 328 GTS

2011.12.25. 17:14 Labdacs

az elmúlt hetekben volt szó egy csomó újdonságról, mutattam egy nyálcsorgató gyűjteményt is, ezért a sok csillogás után szeretnék egy öreg gépet bemutatni. az Anson Ferrari 328 GTS-ét, ami ezúttal Majorette dobozban érkezett hozzám. nagyon rég szerettem volna elkészíteni ezt a bemutatót, de eddig még nem sikerült. pedig járt nálam már ilyen modell, de az egyik szegény nagyon romos volt, a másikat meg két nap alatt elvitték tőlem. hiába, más idők jártak akkor.

most viszont úgy adódott, hogy a legutóbbi börzén egyik kedves gyűjtőtársunk hozzámvágott pár modellt "add el őket, én nem érek rá szórakozni velük" felkiáltással. volt ott minden, a szakadt 365 GTS-től kezdve klasszikus bburagonarancsra fakult 250 TR-ig, de a legérdekesebb ez a 328 GTS volt, gyakorlatilag új állapotban, hibátlanul.

nem azt mondom, hogy nem fogott rajta az idő, hogy nem látszik rajta a kor, de ha belegondolunk, hogy egy 1992-es kiadású modellről van szó, bizony vannak rajta akkori szinten áll-leejtős megoldások. a formák nagyjából rendben, a felnik méretei is passzolnak az eredetivel. a színe szép, sajnos a teljes auto módba kapcsolt fényképezőm rózsaszínt akart belőle mindenáron.

talán picit mintha az orra lenne egy hangyányit hosszabb és szögletesebb a kívánatosnál, de ennyi hibát elnézek még neki, mert engem meg lehet venni olyan apróságokkal, mint a szép körbefutó fekete csík.

viszont azért objektív szeretnék lenni legalább egy minimális mértékben, ezért elismerem, hogy közelről nézve az eleje nem a legszebb nézete az autónak. a kis ködlámpák túl szögletesek, a rács nem illeszkedik szépen, a Ferrari embléma hatalmas. nem követelmény ugyan, de jó poén lett volna, ha nyílnának az első lámpák, de sajnos fixek.

hátulról nézve jön a szépítés. itt nincs gond a formákkal, a lámpák, a feliratok, a lökhárítók szépek. egyedül talán a kipufogóvégekbe lehet belekötni.

a lámpák nekem annyira tetszenek, hogy csináltam még egy képet róluk. nem csak két műanyag korong, rendesen meg van adva a módja. gumitömítéssel a karosszériához rögzítve.

mostanában gyakorlatilag minden HW Elite modell bemutatójánál lehet mutatni olyan rácsot, ami egy picit mindig helyrehozza az adott modell renoméját. a rácsozási mánia ansonéknál is megvolt, igaz, picit más területeken, és más anyagból, de van olyan megoldás itt, ami egy sokkal jobbra tartott modellen is csak egy festett műanyag lap. persze az ember félve nyúl ezekhez az öreg műanyakorhoz, enyhén lötyögnek is a helyükön, de én azért megemelem a sipkám, nna.

a felni-gumi párosra sok rosszat nem tudok mondani, de sok jót sem. nekem nem tetszenek, a gumiba öntött feliratok, szívem szerint itt is szívesebben láttam volna, ha nincsenek.

amik vannak, és nagyon jó, hogy vannak, azok az ablakkeretek. elöl is a szélvédőnél, meg itt oldalt is, az ajtókon. az oldalsó index egy kis narancs plexidarab, amiért jár a plusz pont, amit rögtön le is vonok a pirosan hagyott oldalsó levegőbeömlő nyílás miatt.

az első pótkeréktartó sok meglepetést nem tartogat. egy fekete műanyagból öntött betét van benne egy pótkerékkel.

annál érdekesebb a beltér. az ajtók természetesen egykaros zsanér segítségével nyílnak, de már van több darabból álló ajtókárpit, ami feldobja az összképet. sajnos az anyagok nem a legszebbek, és a varrás imitálása sem sikerült a legélethűbbre.

ha már az anyagok; a beltér megítélését beárnyékolja az ajtóknál és a padlónál alkalmazott műanyag csillogó felülete: olyan, mintha tojássárgával lenne átkenve az egész. a frissen kisült sajtos pogácsák ilyenek anyósom sütőjében.

ez a jelenség teljesen elvonja a figyelmet a beltérről, ami a maga egyszerűségével még jó is lenne, de a műszerfal meg olyan, mintha megolvadt volna a napon, a formák ellágyultak, nem elég határozottak.

a motornál igyekeztek egy kis pluszt adni a húsz éve is modellt gyűjtőknek; ez lett a szép színes szelepfedél, meg a szép szabályos gyertyakábelsor. ezek jól levonják a figyelmet a motortér egyéb részeitől, amik elég sematikusra sikerültek. a hátsó csomagtartó bőr takarója nem nyitható.

a végén ugyan kiszakadt belőlem a kritikus énem, de még mindig úgy vélem, hogy a korához képest ez egy nagyon szuperül sikerült kis autócska. a külső tisztességesen meg van oldva, ráadásul néhány akkoriban nem magától értetődő részlet is kidolgozásra került. az is látszik, hogy a belső terekre nem helyeztek akkora hangsúlyt. ezekkel a hibákkal is lehet szeretni, mert úgy érzem benne van az a kis lélek, amit manapság sok modellből hiányolunk.

14 komment

Címkék: bemutató piros majorette 328 gts

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr1003495214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2011.12.26. 08:40:14

Az első képet látva nem gondoltam volna, hogy egy Majorette bemutató következik. Az oldal- és hátulnézet teljesen korrekt. Ötszázszor lerágtuk már, de a beltér képeit látva döbbenek meg újra és újra, hogy a mostani átlagos modellek is mennyit fejlődtek.
Az az emlegetett lélek nem lehet, hogy inkább csak nosztalgia? :-)

Labdacs 2011.12.26. 08:50:03

@MT21013: nosztalgia? nem. nem is lehetne nosztalgia, hiszen kb 4 éve volt először ilyen modell a kezemben.
egyértelműen van benne valami, a külsőt elnézve nagyon odatették magukat ezzel a modellel, a belső sem marad el a korabeli Ferrari modellek kidolgozásától. gondolj csak bele, hogy akkoriban mik voltak piacon. Bburago Testarossa, 250 TR és társaik.

Labdacs 2011.12.26. 08:56:23

@MT21013: ezt a lélek dolgot nem úgy értem, hogy tökéletes a gép. mert pl számomra mondjuk az Elite 458 Italia is egy lelketlen valami, pedig csupa jókat írtam róla ehhez képest. úgy értem, hogy 20 év elteltével is lehet érezni benne azt a pluszt, ami akkor kiemelte a többi közül.

nyilván egy mai Kyosho 328 GTS mellé badarság lenne odaállítani.
vegyük pl a Golf II-t 1991-ből. tegyünk mellé egy Golf V-öt (ne is VI-ot). ebben ülve megmosolyogtató a kettes, minden szempontból. rossz autó lett volna? dehogy, ezt mindenki tudja, sőt.

MT21013 2011.12.26. 09:11:21

@Labdacs: így van, a saját korában ez ütős kis gépezet volt. Bennem nosztalgiát vált ki. Ezidőtájt voltam középiskolás és egy évben 2, esetleg 3 Bubut tudtam vérrel-verítékkel összebulizni magamnak. Az az érzés már soha nem jön vissza, amikor a bolt kirakatában ácsíngóztam hónapokig, mire meg tudtam valamit szerezni. Egy új járgány birtokbavétele napokig tartó mámoros katarzist okozott. Nem volt más, nem volt jobb, nem volt mihez viszonyítani. Akkor ez volt a csúcs. Ezért gondoltam, hogy -hozzám hasonlóan- az ilyen jellegű modelleknél szerepet kaphat a nosztalgia.

MT21013 2011.12.26. 09:20:38

@Labdacs: én pont fordítva voltam egy autó összehasonlítással. Még aktívan Zsigáztam (90-es évek legvége), amikor beállt mellém egy akkor vadiúj 2110-es rettenet. Beültünk egymás autójába és kölcsönösen megállapítottuk, hogy az öreg még mindig sokkal kulturáltabb és igényesebben összerakott autó :-) Néha rémálmaimban előjön az a szagterrorral kevert, a Mengyelejev-féle periódusos rendszert kompletten tartalmazó műszerfal és azok az illesztési hézagnak nevezett 2-3 centis geológiai törésvonalak. A motorja viszont korrekt volt.

Labdacs 2011.12.26. 09:26:57

@MT21013: azért te is tudod, hogy ez az összehasonlítás picit sántít, és általában nem ez a jellemző.
én is ültem 2110-esben és ugyanazokat tapasztaltam, mint te.

Missa 2011.12.26. 11:41:48

Az anyag választáshoz, egy pozítívum: Nekem nagyon tetszik a visszapillantó tükrők megoldása. Szerintem nagyon ötletesen van megoldva, hogy gumi szerű anyagból van. Ha csak nézi az ember nem is látszik, szépen van megcsinálva. Nagyon praktikus megoldás. Az enyém (Anson) majd húsz éve van meg. Az eddigi ide-oda pakolgatást, takarítást mindig megúszta. :-)
Amúgy tetszik nekem is, mind a mai napig. Most fogom melösszehasonlítani egy Elite 308 GTS-sel.

kantorati 2011.12.28. 19:43:05

Korrekt kis gép ez, egy ismerős árulja szerintem szuper áron. 15 euróért, dobozosan, tökéletes állapotban. Nagyon gondolkodom rajta!

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.01.01. 01:27:00

Egész megtetszett a bemutató végére ez a gép. És ahhoz képest (kedvenc két szavunk :DD), hogy idén 20 éves modell...példát vehettek volna Bburagoék róluk. A belső ugyan nagyon nem tetszik, de a sárga szürke belseje, nomeg a lila sokkal emészthetőbb a számomra, ha hozzámvágnák, nem feltétlenül adnék tovább rajta. Még én sem.

www.ebay.de/itm/1-18-Anson-Ferrari-328-GTS-lila-met-TOP-/110801622399?pt=Spielzeugautos&hash=item19cc4a957f

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.01.01. 01:27:50

oké, a linken nem mazsorett van, de végülis tökmindegy...:-))

LeoNardo 2012.01.01. 22:00:42

Jó kis gépezet ez, én minden hibája ellenére örömmel birtoklok egyet.
Annyival kiegészíteném a fentieket, hogy a szélvédőkeretet a lélek tartja a helyén, ezért tapizásnál erre ügyelni kell. Illetve ha felkerül a targatető a helyére, akkor azért elég sokat romlik az összkép, mivel a tető hátrafelé lejt. Érdemes tető nélkül kiállítani.

Labdacs 2012.01.02. 08:42:38

@LeoNardo: írtam az elején, hogy megtartottam egyet régen, de túl rozoga volt. az egyik baja pont az általad említett szélvédőkeret. csak akkor maradt a helyén rendesen, ha a tető fel volt pattintva a helyére. ezzel a konkrét példánnyal szerencsére nincs ilyen gond. nem mondom, ha nyomogatom, érezni, hogy nem a legerősebb szerkezet, de viszonylag stabil.

LeoNardo 2012.01.02. 10:51:27

@Labdacs: az enyém szerencsére tető nélkül is szépen áll, csak nem szabad hozzányúlni. Tőled van, lehet, hogy a másik említett példány :)
süti beállítások módosítása