HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Válság van

2012.07.14. 18:52 Labdacs

Ferrarit gyűjtök. nem, nem vagyok az az "óvodában is ágaskodó lovacska volt a jele" típus, de az igaz, hogy a Matchbox-aim közül is a Ferrarik voltak a legnagyobb becsben. emlékszik valaki a Pioneer 308-asra? aztán az első Bburago is Ferrari lett, de akkor már nem is volt kérdés, csak lovacskás autó kerülhetett bele a gyűjteménybe. sokáig nem is gondolkodtam másban, rá sem néztem holmi idegen portékára. egyszer a Westend egyik játékboltjának kirakatából persze rám mosolygott egy gyönyörű Revell NSU TT, finom illesztésekkel, a Ferrarit készítő Bburago-HW párosnál messziről is láthatóan mívesebb kidolgozásban, de nem tántorított el a Témától, pedig akkor még igencsak kezdőként ismerkedtem a gyűjtés szépségeivel. nem sokkal később lett Koysho 308-asom, így a minőséggel kapcsolatban sem nagyon voltak aggodalmaim: van Ferrari modell, ami izgalmas, emellett pedig gyönyörű is. egy kicsit később kijött az Elite széria a Matteltől. nézegettem az első fecskét, az F40-est. annak ellenére, hogy csak egy kipingált HW gép volt, nagyon tetszett. alig vártam már a többit, a Testarossa-t, a 288 GTO-t, és az első igazit, az 599 GTB-t. modellt gyűjtöttem, volt egy témám, és volt egy gyártó, ami ontotta az újabbnál újabb kreációkat. persze sajnáltam, hogy gyakorlatilag csak egy gyártó van, hogy nincs igazi verseny, hogy a minden modellnél ott van az az "ez lehetne egy picivel jobb" érzés, de úgy voltam vele, hogy majd jobb is lesz. néha tényleg jobb is lett, de eltelt rengeteg év, és tulajdonképpen semmi sem változott. egy gyártó van, közepes minőségben ontja az újabbnál újabb vasakat, és az első fényképek megjelenése előtt ugyanúgy azon izgulok, hogy "nna, ezen majd mit rontanak el". egy dolog változott csak, az ár. tudom-tudom, minden gyártó emeli az árait, hatalmas sebességgel. csak tessék megnézni, hogy közben ők azért a lécet is emelgetik. az embernek folyik a nyála egy-egy új AUTOart modell megjelenésekor.

nyálfolyás, izgalom egy új Ferrarinál? fentebb írtam már, hogy mi az első gondolat. nagyon nem jó ez így. persze, van Kyosho, meg van CMC, meg BBR. de tessék megnézni a kínálatot; mik jönnek tőlük ki? amit más már rég megcsinált. vagy nem is olyan rég... ráadásul a Kyosho az új szerződésével olyan helyzetbe került, hogy jóval többet kér olyanért, amiért igazából nem szabadna. ráadásul be-becsúsznak náluk is ronda hibák. nem is kell messze menni, elég a fehér '84-es Testarossa-ra gondolni. válságba kerültem, nna. gyűjtői válságba. hosszú évek alatt szépen felépítettem egy olyan gyűjteményt, amire már talán büszke is lehetek, de közben valahol félúton elveszett a lényeg. nincs már gyermeki várakozás, majd ujjongás egy új modell beparkolásakor. csak pipa van. hétfőn jött a #21-es 512 S, a Sebring 12 órás, 1970-ből. szerintem meg sem néztem. betettem a többi doboz közé. úgyis olyan, mint akármelyik más, csukott szemmel tudnék róla bemutatót írni.

vajon azért van, mert belefásultam az egészbe? vagy a téma rossz? vagy tényleg a témához tartozó modellek sablonossága tehet róla? talán picit mindegyik, de biztos vagyok benne, hogy a legfőbb ludas az utolsó. mert a modellek szeretete nem múlt el. itt van ez a csoda:

itt van nálam, egyelőre még nem tudni, milyen céllal. minden nap előveszem, játszom vele, nyitogatom, húzogatom ki az ernyőt az ajtóból, tologatom az üléseit, hajtogatom a tükreit. ezt még tologatom is, hogy lássam, hogy a Rolls-Royce embléma nem forog a kerékkel. azt biztosan nem fogom megtenni, hogy holnaptól eladok mindent, és újrakezdem más témával. ebből következik, hogy ha meg akarom tartani valamilyen szinten a teljességét, akkor abba sem hagyhatom, tehát a pénz arra fog elmenni. kényszerpálya. talán nem is baj, mert fogalmam nincs, mihez kezdenék, ha most állnék neki. nincs téma. vagyis túl sok a téma. viszont az biztos, hogy mostantól be-be ólálkodnak az ilyen Rolls-ok, néha egy-egy szebb AUTOart.

a kérdés az lenne, hogy ezekről érdekelne-e itt valakit, ezen blogban egy-egy rövidebb bemutató.

30 komment

Címkék: offtopic

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr864656747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2012.07.14. 19:03:28

Engem veszettül érdekelne! :)

Egyébként teljes mértékig megértem még az én nagy mindenevőségemben is. Ezért van az, hogy fő csapásirányos BMW gyűjtőként Autoart Porsche-kra csorgatom a nyálam és egy percig sem bánom, hogy ahelyett, hogy kiegészítettem volna véglegesre az E90 soromat, inkább vettem egy 944-es Turbo-t, mert minden tekintetben szép modellben gyönyörködhetek, amikor kiveszem a dobozból. Az E90 pedig pont olyan lett volna, mint a többi 70 akárhány Kyosho BMW.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2012.07.14. 19:05:38

Szeretek emelkedett színvonalú terméket kapni a kezembe, ha emelkedett áron veszem. Ezt az Autoart meg tudta oldani. Nem fáj a lelkemnek a plusz kiadás, csak a pénztárcámnak, de ő meg kussol.

Missa 2012.07.14. 21:59:39

Hmmm, Ferrari 18 blogban? Tulajdonképpen miért ne? Ha gondolod, én biztos hogy elolvasom az írásokat.
Egyébként hasonló példaként tudnám említeni a HDF fórumot is. HDF = Hungarian Diecast Forum, aztán mennyi resin cucc van benne! :-))))

Labdacs 2012.07.15. 08:56:06

@Missa: indíthatnék külön egy blogot, de nem lenne túl célszerű fenntartani azért, hogy évente 1-2-3 bejegyzés szülessen bele.
van más példa is a világtörténelemben, ahol valaminek a neve arra utal, hogy mivel foglalkozott eredetileg; BMW, VW, IBM, de ha nem akarok túl messze menni: Graphisoft.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.07.15. 14:03:09

Szerintem jó ötlet, legfeljebb lesz a blogon egy offtopic kategória, na és aztán? :-) Érdekes lenne és szerintem az olvasóközönség biztos nem pártolna el. ;))) Missa hasonlata meg különösen tetszik! :D

308_gts 2012.07.16. 09:49:41

Sziasztok!

Engem nagyon érdekelne egy-egy AA bemutató:)

Bár most gyakorlatilag megszűntem modellgyűjtő lenni, hogy eladtam mindent... De azért remélem hogy ettől függetlenül lehet majd hozzászólni a dolgokhoz...

Megmondom őszintén nálam ugyanaz játszódott le mint Labdacsban.. Teljesen meg tudom érteni. Megszűnt a varázs... A sablonosság miatt... A megoldások miatt.. Mert a minőség és az ár egyáltalán nem volt már összhangban.. Nem adta azt az élményt, amit vártam.

Az AutoArt ebből a szempontból a legeslegjobb választás. Fantasztikus modellek. Kár hogy nem csinálhatnak Ferrarikat. Halkan javaslom a Porschekat...:)

Azért Labdacs, neked nagyon szép gyűjteményed van, biztos vagyok benne mindegyiknek meg van a maga története is. Ha egyszer kész lesz egy vitrin nekik (úgy tudom még nincs), szerintem teljesen másképp látod majd a dolgokat:) Nem mindennapi látvány lesz. Kívánom, hogy ezek az új jövevények a Ferrari-modellek mellett sok-sok örömöt okozzanak:)

Labdacs 2012.07.16. 10:58:20

@308_gts: kommentelni bárki kommentelhet, ahogy ez eddig is működött. akár gyűjtő volt, akár nem, szívesen vettem bármilyen hozzászólást.
sajnálom, hogy eladtál mindent, de remélhetőleg ez csak egy átmeneti állapot, és majd egyszer újrakezded.
tudom, hogy együtt, egy vitrinben sokkal másabb a látvány, legutóbb Dofekné vitrinjei előtt ámultam percekig.
viszont tényleg úgy vagyok már, hogy legyen egy évben csak feleannyi modellem, de annak minden darabja menjen élményszámba. ezt most a Mattel nem tudja. a Kyosho-nál gyakorlatilag áll a Ferrari biznisz, a hárombetűsek is évente csak 1-1 darabbal jönnek ki. maximum.

Labdacs 2012.07.16. 10:59:38

@308_gts: nekem is most az AUTOart az egyik célpont. sokminden van náluk, amire szívesen rátenném a mancsom. 190 SL, XJS, Corvette C4,...

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2012.07.16. 14:46:54

@Labdacs: Jajj, az a 190 SL is mennyire pompás darab! A napellenzőjét imádom! :)

Missa 2012.07.16. 19:42:27

@Labdacs: Na ez (is) kellene nekem is! :-)

Labdacs 2012.07.17. 15:50:46

@Zo HUN: üdv: van ennek a kérdésnek jobb helye is:
ferrari18.blog.hu/2011/05/02/hotwheels_elite_ferrari_308_gtb

fejből nem tudom, a modell nincs nálam kéznél, de este megnézem, készült-e róla olyan kép, amin látni.

hellsing 2012.07.18. 23:47:41

Szerintem páran rossz úton jártok. 120+ különböző Ferrarinál tartok. És nem tudom megunni. Nem tud érdekelni, hogy a Mattel egyforma autókat készít, mert maga az alapul szolgáló autótípusok nem egyformák. Vagy hallottatok valaha olyat, hogy egy 1/1-es gépre azt mondta volna valaki, hogy "áááá - megint a Borranitól vették a felnit", vagy "pfuj - megint csak vörös a hengerfej", és "broáf - le kéne cserélni a Giesse ajtópántokat, unalmas mindben ezt látni"? Dehogy! Pedig igaziban is ugyanúgy zörög egy 30ekm-t futott F430 belseje, mint egy 208-é zörgött.

Most is elbambulok az 512S Sebring #21 és Daytona #28 vagy a kétféle 410 SA különbségein, az 550 vonalain, a 250 GTO ívein. Az 599XX-et látva eszembe jutnak a Ferrari Racing Days-en érzett szagok, hangok, rezgések.

Asszem nem modelleket gyűjtök, hanem Ferrarikat 1/18-as méretben. Meg se látom, hogy ki gyártotta a modellt, néha még azt sem, hogy milyen minőségben.

Érez más is ilyesmit? Vagy hüjeség az egész, költsünk inkább másra?

hellsing 2012.07.18. 23:53:53

Labdacs: én is szívesen olvasnám az AA-bemutatókat, de nem az F18 blogban, inkább egy másik cím alatt.

Labdacs 2012.07.18. 23:55:40

@hellsing: én mindig is hangsúlyoztam, hogy nem kicsi Ferrarikat gyűjtök, hanem modelleket. ezért is van meg ugyanabból a Bburago, a HW, az Elite és a Kyosho is, ha mindegyik gyártó kiadta. mert a modelleken alkalmazott megoldások érdekelnek, az, hogy hogyan fejlődött a dolog, hogy milyen ötletek mikor kezdtek általánossá válni, stb, stb..
az, hogy ezt eddig Ferrarikon csináltam, annak több oka is volt, abból a sokadik az eredeti márka szeretete.
nem érzem egy percig sem, hogy rossz úton járnék, de az a sablonosság, amit mostanában a Mattel követ, számomra elkeserítő. nem egy bemutatómban nyert bizonyságot, hogy előre meg lehet írni egy részletes bemutatót akármelyikről. így nincs meg az újdonság varázsa, csak exceltábla pipálgatás, amitől tartózkodnék.

Labdacs 2012.07.18. 23:56:52

@hellsing: pedig másik blog biztos nem lesz csak emiatt. évi 2-3-4 bemutatóért nem fogok blogot indítani. ha lesznek bemutatók, akkor itt lesznek.

hellsing 2012.07.19. 00:01:16

@Labdacs: okay, de ha modelleket gyűjtesz és az azokon lévő megoldások érdekelnek, miért nem engeded el a típuskorlátot és veszel Igazán Szép Modelleket? A gyűjteményedben egy ideig 99% Ferrari lesz, aztán 75%, aztán kevesebb.

Labdacs 2012.07.19. 00:02:54

@hellsing: a fenti írás pont arról szól, hogy ezt tervezem.

hellsing 2012.07.19. 00:04:41

@Labdacs: akkor viszont nem évi 2-3-4 posztod lesz a témában, ezt borítékolom :-)

Labdacs 2012.07.19. 00:05:14

@hellsing: az elengedés meg azért nehéz picit, mert így azért egy közel teljes diecast gyűjteményem van Ferrariból, amit én egyfajta értéknek tekintek. a modellekre szánt pénzmagom sajnos véges, tehát ha másfelé kacsintgatok, akkor a Ferrari gyűjtemény teljességének szinten tartásától fogom elvonni a pénzt.

hellsing 2012.07.19. 00:15:30

Pontosabban egy közel teljes, sárvédős Ferrari gyűjteményed. Van jópár szép darab, amitől ezzel a döntéssel elzártad magad.

A tőzsde régi törvénye, hogy a veszteség csak akkor veszteség, ha realizálod (gyk: eladod olcsón, amit drágán vettél). Lehet, hogy ha amúgy sem teljes a gyűjteményed, fel kellene vállalni a veszteséget és el kellene adni azt, amit úgy tettél a sarokba, hogy meg se nézted. A kapott pénzeszközöket pedig Szép Modellekbe fektetni.

hellsing 2012.07.19. 00:19:42

@hellsing: sárvédős Ferrari _fém_ modellautók, ami még tovább szűkíti a gyűjtemény teljességét és a megírható bemutatók számát.

hellsing 2012.07.19. 01:11:09

Egy utolsó apróság: gyantát én sem gyűjtök, csak kettő van. Nemrég derékfájdalmilag feküdtem két napot, és unalmamban a Scuderiamodellinél összedobáltam a kosárba mindent, ami Ferrari 1/18 és nincs meg. A mostani kb. 3MFt értékű gyűjteményhez kb. 6-7 millió (!) Ft értékben tudnék csak onnan elhozni modelleket (dc és resine vegyesen), és még akkor sem lennék teljes, mert akadnak modellek, amiket egyszerűen nem lehet megkapni (kis szériás műgyanták, régebbi Exoto-k, stb.).

Asszem olyan nincs, hogy teljes gyűjtemény. Képtelenség, erre hajtani is értelmetlen. Egyszer beszélgettem Nando Realival, aki az R a BBR-ből. Ő gyűjti a saját gyára modelljeit, de még neki sincs mindegyikből. Volt, hogy elbambult valamit és megvan benne a becsület, hogy nem csináltat magának, mert a limit kötelez.

Labdacs 2012.07.19. 08:30:12

@hellsing: a sárvédőtlenség nem izgat fel 1:18-ban. magam sem értem, hogy miért, de nem találom szépnek az F1-es autókat, annak ellenére, hogy 1988 óta láttam az összes futamot.

a teljes alatt azt értem, hogy amit kiadtak 1:18-ban, fémben, sárvédősben, abból van egy.

ez mindenkinek már, nekem ezt jelenti, erről nem szeretnék vitát nyitni. magam is tisztában vagyok vele, hogy darabszámban kb megötszörözhetném a mostanit, ha mindent be akarnék szerezni, ami nincs meg, én sem tegnap kezdtem a gyűjtést.

hellsing 2012.07.20. 13:13:04

@Labdacs: bocs, ha kioktató volt a stílus. Tényleg nem annak szántam.

Dinoenzo 2012.07.23. 19:06:52

Ha én most kezdeném ,akkor csak fehér Porsche ,vagy csak fekete USA izom gépeket,vagy kék Bugattikat,illetve szürke Astonokat gyűjtenék,de egy fehér RR sor is megérne egy misét. Én maradok a Ferrari gyűjtésnél.

Missa 2012.07.30. 22:47:52

Nekem, ha lenne helyem (pénzről nem is beszélve), akkor belekezdenék egy '60-'70-es évekbeli USA Muscle Car sorba. De olyan jobb fajtákba, AA, GMP, HW61 gyártmányokba. Kezdeném a Dodge Challengerrel!
Amúgy Ferrarikkal úgy vagyok mint Labdacs. Bár én nem élem meg válságnak. Szóval a 2. CMC után úgy döntöttem, hogy csak olyan Elite-t veszek meg, ami nagyon tetszik. Minimum, hogy az autó tetszen! Ha a tetszetős autó csak Elite-ben érhető el, akkor jöjjön! Egyébként más Elite, ami nem tetszik (FF, F12) csak akkor, ha nagyon, de nagyon kedvező áron kapható. Azaz, majd nem, hogy utánam vágják! :-)

gazserm 2012.09.15. 21:24:42

Természetesen szívesen olvasunk más beszámolókat is! Az csak egy plusz volt, hogy pont egy fehér Ghost-ra fenem a fogam:) Ami az én gyűjteményemet illeti, én csak olyan modelleket veszek meg, amik "megfognak", akár a modell részletei teszik, akár az igazi autó. Éppen ezért lehet, hogy a Maisto Renault Alpine-tól kezdve az Autoart LF-A-n keresztül a GMP '69 drag Camaro-ig mindenféle gép megtalálható a vitrinemben, és szerintem pont ezért nem fogom megunni soha. Egyébként a legújabb szerzeményem azért egy Ferrari, konkrétan egy Kyosho F40 Lightweight LeMans szárnnyal. Ugyan ez az egyetlen Ferrari típus a gyűjteményemben, de ebből kettő is van, a másik egy normál Hotwheels, de azt több okból sem fogom eladni. Ezek egyike, hogy Maranello-ból a Ferrari Store-ból van:) Ja, és ha van egy felesleges csésze teád, akkor szívesen megtekinteném a Ghost-ot:) Na jó, csak vicc volt, úgyis messze lakom:) (P.S: ez egy rekordhosszúságú komment tőlem:)
süti beállítások módosítása