HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Kyosho Rolls-Royce Ghost

2012.07.24. 06:10 Labdacs

akkor elérkezett az idő; itt a blog első teljesen offtopik bemutatója. mert ugye volt az a kis félrelépés azzal a nagy teherautóval, de azt senki sem gondolta komolyan témán kívülinek. nna, de most, ahogy korábban már szó volt róla, kitörök a ketrecből, szippantok egy nagy levegőt, és kezdem is.

kivul1.jpgKyosho Rolls-Royce Ghost. a Rolls-ok szeretete is - honnan máshonnan, mint - a gyerekkoromból eredeztethető. az akkoriban elérhető egyetlen autósújság hasábjain egy ilyen autó bemutatásakor le sem merték írni forintban, hogy mennyibe kerül, csak annyit írtak, hogy hány darab Trabantot, vagy Zsigulit lehet venni egyetlen vételárából. nem csak emiatt, de nekem ez az autó maga volt a felfoghatatlan luxus, a pompa, az autózás Mekkája. igen, azok a nyolcvanas-évekbeli autók, amik talán a vállalat mélypontját jelentették. felnőtt fejjel úgy gondoltam, hogy ha a sok Ferrari mellé lesz valami, ami nem olasz lovacskás gép, akkor az csak egy Rolls lehet. kapóra jött, hogy a Kyosho hosszú idő után végre kiadta a Ghost-ot. külön örültem annak, hogy készül belőle fehér verzió is. az örülést tett követte, amint elérhető lett, utazott is felém, szép nagy fekete dobozban.

kivul2.jpga szokásos Kyosho-féle hungarocellből kivéve jött a meglepetés. az autó ugyan szép terebélyes, de pillekönnyű. bevallom őszintén, hogy egy dög nehéz vasdarabra számítottam. de nem. persze ez nem von le semmit az élvezetből. mert élvezet az van bőven. ez tényleg az a tipikus magam elé teszem, az asztalra könyöklők és bámulom típus. modern autó, tehát kívül olyan nagyon-nagyon sok trükk nincsen rajta, de ami van, az csodás.

kivul3.jpga festés, különös tekintettel a szürke dekorcsíkra az oldalán hibátlan, a lámpák csodaszépek, a nyitható napfénytető illeszkedése láthatatlan. a fehér szín nem tesz jót az ajtóknál látható réseknek, de ahogy ez lenni szokott: élőben nem látszik, fel sem tűnik. ezt bemondásra el kell hinnie mindenkinek. aki nem teszi, azt várom egy teára. van még tavalyi londoni teszkós egyfontos ihatatlan is.

reszlet1.jpgminden Rolls-Royce éke a görög templomokat idéző hűtőrács, felette Emily-vel. Emily is szép, de a tekintet nem őt vonzza, hanem a hűtőmaszk lamellái, a mögötte levő hűtővel. ujjlenyomatos, tudom.

reszlet2.jpga felni olyan tipikus modernautós, nagy malomkerék, középen az emblémával. semmilyen lenne, de a Kyosho megoldotta azt, amit az igazi autó is tud: ha a kerék forog, a középrész, benne az RR logóval állva marad. így talán ez az egyetlen 1:18-asom, amit tologatni is szoktam, kiélvezve ez a dolgot.

csomagtarto1.jpgíme, egy kárpitozott csomagtartó. sajnos kezd egyre inkább ritkaság lenni ott, ahonnan én modelleket szoktam válogatni magamnak. itt nem sajnálták az anyagot, jutott mindenhova. de nem is ez a pláne, hanem a körítés, a kis koptató, a rendszámvilágítás, az apró kis fekete foltok, amik minden bizonnyal funkcióval bírnak az eredeti autón.

motor1.jpga motorháztető felnyitásához meg kell nyomnunk egy kis pöcköt a modell alján, ekkor egy pár milliméternyit felpattan az egész. elegáns megoldás. a motortértől picit féltem, mert ugye modern cucc, ráadásul sok rosszat hallottam a Minichamps Bentley motortereiről. nos, itt nem olyan rossz a helyzet, sőt, szó nincs az egy szem műanyaglapos megoldásról. amíg a szem lát, addig biztos meg van építve minden tisztességesen. vannak kábelek, csövek, csavarok, hengersorok. egyetlen dolog méltatlan csak egy ilyen nemes géphez: a géptető két hatalmas zsanérja. tehát nem is egyetlen, hanem kettő.

belul1.jpgde ez hamar elfelejtődik, mert az igazi attrakció az az utastérben vár ránk. itt aztán van minden földi jó. a kápráztatás már az ajtók belsején elkezdődik. gusztusos, finom, aprólékos.

belul2.jpgde ha ez nem volna elég, akkor tessék figyelni az ajtóból kandikáló kis krómozott gombot. mi lehet az? igen, egy kihúzható esernyő. az igazi kegyelemdöfés persze az volna, ha ezt a kis gyufaszálnyi ernyőt ki is lehetne nyitni, de azért ne engedjük ennyire szárnyalni a fantáziánk.

belul3.jpgha tudnék rendes képeket csinálni, a beltérről tényleg egy szót nem kéne szólnom. olyan, mint Bridget Jones. úgy jó, ahogy van. nem több plüssel, nem kisebb kormánnyal, nem szebb műszerekkel. úgy, ahogy van.

belul4.jpgpersze az is hozzátartozik, hogy tud egy csomó dolgot, aminek egy részét ki sem próbáltam, csak a manuálban láttam. lehet tologatni az üléseket, nyitogatni a könyöklőket, a napfénytetőt, a napellenzőket, behajthatók a tükrök (ezt próbáltam, enélkül nem is lehet visszatenni a dobozba), meg még ki tudja, mennyi minden, amik engem általában hidegen hagynak, de most teljesen bekajáltam őket. hogy miért? talán, mert imádom ezt a gépet.

bucsu1.jpgmert olyan nekem a sok-sok Ferrari után, mint egy rossz házasság után az első szex egy másik nővel. még furcsa, talán még a régi dolgokat várod. még újak az illatok, új a látvány, de percről-perce jobban ráhangolódsz, és rájössz, hogy ezt akarod. még egyszer, aztán újra megint. picit később lehiggadsz, és elgondolkozol, hogy megérte-e, nem bánod-e a régi dolgot, amibe annyi energiát öltél. de már nem tudsz a régire gondolni, arra gondolsz, hogy újra lélegzel, újra van külvilág, újra van szabadság. élet. megyek is.

20 komment

Címkék: fehér bemutató rolls royce ghost kyosho

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr384673936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LeoNardo 2012.07.24. 16:55:00

Tényleg klassz, meg minden, de nekem se kicsiben, se nagyban nem kéne.
Azért neked sok örömöt kívánok hozzá!

Zo HUN · www.porscheonly.blog.hu 2012.07.24. 17:39:14

Kiváló a blog, meg a cikkek is, gratula hozzá! :) Autós bloggal ugyan rendelkezem, de még modellről nem írtam semmit, lehet el kéne kezdeni, jó ilyeneket olvasni. Érdeklődve várom az újabb cikkeket!

ferrarifan 2012.07.24. 18:15:05

Remek bemutató volt, gratula.
Érdekes lett volna egy közös kép, egy modern Ferrarival, hogy lássuk, milyen nagy ez a batár.

ferrarifan 2012.07.24. 18:17:11

Emily nem süllyeszthető, mint az igazinál?

Labdacs 2012.07.24. 21:16:31

@LeoNardo: persze, megértem, számítottam arra, hogy nem fog mindenkinek tetszeni. a következő vas nekem is egy maranelloi lesz.

Labdacs 2012.07.24. 21:18:57

@ferrarifan: a mai modern Ferrarik is elég nagy tepsik, egy FF például csak kb 2.5 centivel rövidebb nála (1:18-ban).

Labdacs 2012.07.24. 21:19:37

@Zo HUN: köszönöm! gyere máskor is. :-)

Labdacs 2012.07.24. 21:20:18

@ferrarifan: nem. nem tudom, lehet, de szerintem nem. a legközelebbi nézegetésnél kipróbálom.

ferrarifan 2012.07.24. 21:59:10

@Labdacs: Mi lesz, ha szabad kérdezni?

Zo HUN · www.porscheonly.blog.hu 2012.07.24. 22:12:21

Labdacs: Írtam egy e-mailt az index fórumnál megadott címre!

chilisos 2012.07.24. 22:18:24

Nagyon jó írás, és egyre jobban tetszik így fehérben is. A tükör behajhatóságáról nem is tudtam. Az esernyő is nagy dobás, kár lett volna kihagyni.
Én a Phantomot várom nagyon, nálam az a no.1 :)
Később jön a Drophead Coupe és a Coupe is.:)
Kíváncsi vagyok, hogy az Exoto Phantomból lesz-e valaha valami(még ezzel az "500 előrendelés után gyártásba küldjük" filozófiával is necces), elolvastam elvileg miket tudna, hát hátast dobtam.
Ez a 2. nem Ferrari-d, a zöld béka után?(a Bartolettit nem beleszámítva) :)

Labdacs 2012.07.24. 22:22:25

@ferrarifan: fekete Kyosho 90-es Testarossa.

Labdacs 2012.07.24. 22:23:16

@Zo HUN: épp most faragom rá a választ.

Labdacs 2012.07.24. 22:24:32

@chilisos: a zöld békát odaadtam a fiamnak, de van még egy ezüst Bburago Golf V is, a "megvolt 1:1-ben" sor első tagjaként.

=xapa= 2012.07.24. 23:00:39

A "Válság van" posztnál Labdacs tökéletesen leírta, amit bevezetőként én is pötyöghetnék, így röviden csak annyit jegyzek meg: nagy kár, hogy Ferrari gyűjtőknek kell más típusok 1:18-as megfelelőivel vígasztalódniuk, ha igazán szép modelleket akarnak látni. (És nem mondjuk RR gyűjtők kezdenek az újabbnál-újabb Elite Ferrarik felé kacsingatni, látva a fantasztikus minőséget amire az Elite képes.)

Az utóbbi időben én is érzek magamban egy kis távolodást az ágaskodó paripa modellváltozataitól (hangsúlyozottan csak az Elite-októl, habár a napokban olvastam egy bemutatót a Kyosho HE Testarossáról, és nem voltam elájulva tőle.)

Viszont nemrég sikerült szert tennem egy Kyosho Lamborghini Countach-ra, és nekem ez nyitotta fel a szemem a "ketrecen túli világ" felé. Kb ugyanazt éreztem, mint Labdacs ezzel a Kyosho RR-el kapcsolatban, persze utóbbi azért fényévekkel komolyabb modell.

A lényeg, hogy igazi felüdülés volt ezt a bemutatót olvasva átélni azt, milyen egy rossz szájíz, és "de jó lett volna ha" gondolat nélküli modellben gyönyörködni. Különösen az utastér káprázatos, de a csomagtér kidolgozottsága is lehetne iránymutató azoknak, ahonnan én is "modelleket szoktam válogatni magamnak".

Persze szívet cserél az, ki hazát cserél, és hasonló a helyzet nálam a Ferrarikkal is. Nem tudok ugyanúgy lelkesedni egy típusidegen modellért, mint bármelyik Ferrariért, de a szép 1:18-as megoldásokra specializálódott belső hangoknak azért igazi kényeztetés egy ilyen poszt, szóval sok ilyet kívánok még! :)

Labdacs 2012.07.25. 13:48:43

@=xapa=: tényleg felüdülés volt. már nagyon várom a következőt. azt a fajta várakozást érzem, ami akkor volt, amikor kezdtem a gyűjtést. tulajdonképp most is a kezdetén vagyok ennek az új fajta, kikacsingatós útnak.
a HE Testarossa bemutatónak meg egy része igaz, de azért vannak benne olyanok, amiket nem feltétlenül kell komolyan venni. mint minden ilyen írásnak. :-)
biztos nálam is lenne keserű szájíz, ha nem ilyen körülmények között született volna az írás, mert azért látni ám hibákat ezen a gépen is, de nem akartam elrontani vele a saját örömömet. :-)
szívcsere? nem tudom, én nem veszem ezt az egészet ennyire komolyan, ezek végső soron mégis csupán csak vasdarabok.

=xapa= 2012.07.26. 12:38:58

@Labdacs: Féltem a Ferrari-szellemek bosszújától a kommentem miatt, azért írtam ezt a valóban túlzó szívcserés hasonlatot :)

Visszatérve az RR-hez: "lehet tologatni az üléseket, nyitogatni a könyöklőket, a napfénytetőt, a napellenzőket, behajthatók a tükrök"

Ebben az üléstologatásban nagy perspektívát látok, már ami a jövőbeni újabb 1:18-as technikákat illeti: spéci fogóval forgatható gomb az üléstámla döntéséhez, kis pöcökkel állítható magasságú fejtámla, gombostűheggyel nyomkodható ülésfűtés gomb :)

Labdacs 2012.07.26. 12:48:00

@=xapa=: messzebb van ez még. :-)
előbb meg kéne oldani, hogy a rések szemmel láthatóan csökkenjenek az illesztéseknél, (van már rá példa) a nem élethű, mecsbokszos zsanérok eltűnjenek a motorháztetőnél, csomagtartónál is (ilyet is látni néha), a krómdíszek vastagsága arányosabb legyen, a hasmagasság stimmeljen, a gumik picit lapuljanak be az autó súlya alatt, stb...

de már ez a legutolsó is sci-fi kategória.

hellsing 2012.07.30. 15:15:04

"olyan nekem a sok-sok Ferrari után, mint egy rossz házasság után az első szex egy másik nővel."

Szép hasonlat, de ha tényleg vársz még Ferrari modellt, akkor te a házasság alatt szexelsz másik nővel :-)))
süti beállítások módosítása