Nem szerettem a Ferrari-kat, utánuk se fordultam nagyon. (Kivéve az 550 Maranello-t, az első pillanattól tetszik.) Az F430-al is így kezdtem, mikor megjelentek az első képek, nyugtáztam, hogy ez sem tetszik. Majd egyre több képet láttam, egyre jobban megnéztem, egyre jobban kezdtem megszeretni a formát. A hab a tortán az volt, amikor megláttam élőben. Ott hangzott el először: "Ez jól néz ki!"
Ezek után feledésbe merült. Labdacs 430 Scuderia bemutatóját olvasva kezdtem el keresgélni, hogy melyik a legminőségibb F430-as. Rá is találtam a BBR-re. Megnéztem az árát is. Átfutott rajtam a rémület. Spórolni kell. Nagyon.
Pár szót a dobozról: Átlagos Autoart vagy Kyosho méretű, de annál kicsit vastagabb, masszívabb. A hungarocell igencsak hasonlít a Kyosho-éra; az autó irányát jelző matrica, valamint a csavarok hiánya is megegyezik. Itt válik számomra egyértelművé az együttműködés.
Lényeg: Első kézbevételre megvan a többszörös "hűűhaa-élmény". Ide illő Labdacsos mondat: "a hatásvadászat elért; a puskacsövébe néztem és elterültem a hangos dörrenés után". Nehéz. Minden annyira profi egységet alkot; a lámpák, a mesteri rácsozás, a logók kidolgozottsága és még sorolhatnám, de inkább merüljünk el benne részletesebben.
Elölről a lámpák szép megmunkálása tűnik fel, tökéletesen illeszkednek a karosszériához. A lovacsaka középen és egyenesen van, nem vagyok nagy szakértő, de szerintem méretileg is korrekt; valamint nem matrica, nem is fotomaratott, hanem átlátszó, kicsit gumis borítása van a logónak. Ismét egy szép megoldás. A két szürke betétes légbeömlőnél ismét találkozunk a szép rácsozással, közte a műanyag légterelő elem, amit a csomagtér nyitásakor nem szabad megfogni (többek közt erre is figyelmeztetnek). Az autó alján található a nyitógomb, megnyomjuk ééés kattan a szerkezet(!), nyílik a fedél. Hova fejlődik a modellgyártás...
Az üreg szépen plüssözött, kis teleszkópok, egyéb finomságok vannak itt, valamint bepakolhatjuk a Ferrari márkájú aktatáskát, nagyobb bőröndöt és öltönytartót. Nagyjából így tele is van.
Fordítunk egy 45 fokot: Gyönyörűen passzol a sötétgrafit felni a fehér autóhoz. Igazán eltalálták. Természetesen a gumi-felni-fékrendszer hármas egység tökéletes. A féknyereg piros, rajta a Ferrari felirat szépen olvasható. Sorját és egyéb kellemetlenségeket nem találunk.
Még egy kicsit fordítunk: Oldalról szép a forma. Kissé ugyan lágyabb, elsőre nem a száguldást tükrözi, de mégis van benne valami kettősség. Hosszú ideig lehetne a részletekkel időzni. A kerék előtti légbeömlők, az ágaskodó lovacska, az alatta lévő külön darabból készült index, a bal tükör F430 felirata, a kilincs, a vékony Pininfarina felirat és a (mágneses nyitóval) nyitható tanksapka. A fém hatású kipufogócső innen is hangsúlyos elem. Az ajtó illesztése korrekt.
Kinyitjuk az ajtót. Ejha, nem olyan egyszerű, nehéz. Még a beltér előtt megemlíteném a kis fém fülecskét és az alatta lévő adattáblát. Bent a plüssözés természetesen hibátlan, az ülések egyszerűen fantasztikusak. Anyaga a legjobb. Finom. Így kéne kinéznie minden ülésnek. A műszerfal órái, kapcsolói valamint a kormány nagyszerű. A varrás imitáció is el van találva. A nyitható kesztyűtartóban egy kis elemlámpa és szervízkönyv tartó. Mellette a Forma-1-es győzelmekre emlékeztető kis plakett.
Hátulról tetszik igazán. A karosszériából kicsit kiemelkedő két lámpa és a rá rímelő kipufogók gyönyörűek. A szín miatt hangsúlyos elem a diffúzor, melyet finom rács vesz körül. Ide illő Labdacsos mondat: "természetesen a parasztvakító átlátszó motorborítást is kapjuk a modellhez." Nekem ezzel semmi bajom, ha ennyire szép illesztésekkel és figyelemmel van kivitelezve.
Ezt felnyitva, szinte valódi motorral találkozunk. Az alumínium térváz valóban hangsúlyos elem, szinte látszanak a hegesztések. A szelepfedél pirosa, csövek, drótok is hozzájárulnak a valósághűséghez.
A tanksapka nyitható, amit talán egy kicsit jobb lett volna hagyni, de így is a maximumot hozták ki belőle.
A szép ablaktörlő lapátok és a tanusítvány, hogy ez a 800. darab:
Összegzés: Valóban sokkoló a közel 70.000 Ft-os ár. Ha találunk leárazottat, érdemes belevágni és gyűjtögetni rá, mert megéri; vagy, ha adódik lehetőség megnézegeni egyet élőben, ne szalasszuk el. Minden elismerésem a BBR-é, valóban egy precíz modell kerüt hozzám. Lenyűgöző.
Továbbá köszönet Labdacsnak!
BBR Ferrari F430
2010.05.23. 17:33 Csepreghy Dániel
5 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr812025583
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ferrarifan 2010.05.23. 18:05:38
Gratulálok Dani a bemutatóhoz,jó hangvételüre sikerült.Jópofa volt,ahogy Labdacstól idézgettél.
A modell egyszerüen fantasztikus,igy fehérben valami elképesztő.Gratulálok hozzá.
Megjegyzem:utolsó képnek nem ártott volna,ha betettél volna egy közös képet a szürke Spider változattal.Bár ez inkább Labdacson múlt,nem rajtad.
Mégegyszer gratula.
A modell egyszerüen fantasztikus,igy fehérben valami elképesztő.Gratulálok hozzá.
Megjegyzem:utolsó képnek nem ártott volna,ha betettél volna egy közös képet a szürke Spider változattal.Bár ez inkább Labdacson múlt,nem rajtad.
Mégegyszer gratula.
Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.05.23. 19:02:37
@ferrarifan: Köszönöm! Engem teljesen elragadott a modell. Igazából rajtam múlt, az oka egy következő bemutató.
Labdacs 2010.05.24. 08:46:21
@ferrarifan: szabad kezet adtam Daninak, nem rajtam múlt, bár nem értem, hogy miért kellene egy másik autó képének szerepelnie ebben a bemutatóban.
modelcar 2010.05.24. 09:29:14
Jó a kocsi, jó a bemutató:D
A beltér nagyon pazar kidolgozásilag, de látszik a képeken, hogy még rengeteg finomság van rajta.
Danny Labdacs: GMP CMC minőségű??? vagy jobb?:D
A beltér nagyon pazar kidolgozásilag, de látszik a képeken, hogy még rengeteg finomság van rajta.
Danny Labdacs: GMP CMC minőségű??? vagy jobb?:D
Labdacs 2010.05.24. 10:43:36
@modelcar: jó kérdés, nehéz az összehasonlítás, mert mindhárom cég különböző területeket "szállt meg". a CMC a régi klasszikusokat, a GMP a 60-as, 70-es évek hosszútávú legendáit, a BBR meg inkább a moderneket (persze van kivétel, de nincs két azonos gép különböző gyártótól). látszik itt is a részletek iránti elkötelezettség, de egy ilyen modern autó nem lehet annyi mindent megmutatni, ezért hálásabb feladatnak tűnik az, amit a CMC, GMP csinál. ez persze nem a jobb minőséget, csak talán a szerencsésebb témaválasztást jelenti.