HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

BBR Ferrari F430

2010.05.23. 17:33 Csepreghy Dániel

Nem szerettem a Ferrari-kat, utánuk se fordultam nagyon. (Kivéve az 550 Maranello-t, az első pillanattól tetszik.) Az F430-al is így kezdtem, mikor megjelentek az első képek, nyugtáztam, hogy ez sem tetszik. Majd egyre több képet láttam, egyre jobban megnéztem, egyre jobban kezdtem megszeretni a formát. A hab a tortán az volt, amikor megláttam élőben. Ott hangzott el először: "Ez jól néz ki!"

Ezek után feledésbe merült. Labdacs 430 Scuderia bemutatóját olvasva kezdtem el keresgélni, hogy melyik a legminőségibb F430-as. Rá is találtam a BBR-re. Megnéztem az árát is. Átfutott rajtam a rémület. Spórolni kell. Nagyon.

Pár szót a dobozról: Átlagos Autoart vagy Kyosho méretű, de annál kicsit vastagabb, masszívabb. A hungarocell igencsak hasonlít a Kyosho-éra; az autó irányát jelző matrica, valamint a csavarok hiánya is megegyezik. Itt válik számomra egyértelművé az együttműködés.
Lényeg: Első kézbevételre megvan a többszörös "hűűhaa-élmény". Ide illő Labdacsos mondat: "a hatásvadászat elért; a puskacsövébe néztem és elterültem a hangos dörrenés után". Nehéz. Minden annyira profi egységet alkot; a lámpák, a mesteri rácsozás, a logók kidolgozottsága és még sorolhatnám, de inkább merüljünk el benne részletesebben.

Elölről a lámpák szép megmunkálása tűnik fel, tökéletesen illeszkednek a karosszériához. A lovacsaka középen és egyenesen van, nem vagyok nagy szakértő, de szerintem méretileg is korrekt; valamint nem matrica, nem is fotomaratott, hanem átlátszó, kicsit gumis borítása van a logónak. Ismét egy szép megoldás. A két szürke betétes légbeömlőnél ismét találkozunk a szép rácsozással, közte a műanyag légterelő elem, amit a csomagtér nyitásakor nem szabad megfogni (többek közt erre is figyelmeztetnek). Az autó alján található a nyitógomb, megnyomjuk ééés kattan a szerkezet(!), nyílik a fedél. Hova fejlődik a modellgyártás...


Az üreg szépen plüssözött, kis teleszkópok, egyéb finomságok vannak itt, valamint bepakolhatjuk a Ferrari márkájú aktatáskát, nagyobb bőröndöt és öltönytartót. Nagyjából így tele is van.

Fordítunk egy 45 fokot: Gyönyörűen passzol a sötétgrafit felni a fehér autóhoz. Igazán eltalálták. Természetesen a gumi-felni-fékrendszer hármas egység tökéletes. A féknyereg piros, rajta a Ferrari felirat szépen olvasható. Sorját és egyéb kellemetlenségeket nem találunk.

Még egy kicsit fordítunk: Oldalról szép a forma. Kissé ugyan lágyabb, elsőre nem a száguldást tükrözi, de mégis van benne valami kettősség. Hosszú ideig lehetne a részletekkel időzni. A kerék előtti légbeömlők, az ágaskodó lovacska, az alatta lévő külön darabból készült index, a bal tükör F430 felirata, a kilincs, a vékony Pininfarina felirat és a (mágneses nyitóval) nyitható tanksapka. A fém hatású kipufogócső innen is hangsúlyos elem. Az ajtó illesztése korrekt.

Kinyitjuk az ajtót. Ejha, nem olyan egyszerű, nehéz. Még a beltér előtt megemlíteném a kis fém fülecskét és az alatta lévő adattáblát. Bent a plüssözés természetesen hibátlan, az ülések egyszerűen fantasztikusak. Anyaga a legjobb. Finom. Így kéne kinéznie minden ülésnek. A műszerfal órái, kapcsolói valamint a kormány nagyszerű. A varrás imitáció is el van találva. A nyitható kesztyűtartóban egy kis elemlámpa és szervízkönyv tartó. Mellette a Forma-1-es győzelmekre emlékeztető kis plakett.

Hátulról tetszik igazán. A karosszériából kicsit kiemelkedő két lámpa és a rá rímelő kipufogók gyönyörűek. A szín miatt hangsúlyos elem a diffúzor, melyet finom rács vesz körül. Ide illő Labdacsos mondat: "természetesen a parasztvakító átlátszó motorborítást is kapjuk a modellhez." Nekem ezzel semmi bajom, ha ennyire szép illesztésekkel és figyelemmel van kivitelezve.


Ezt felnyitva, szinte valódi motorral találkozunk. Az alumínium térváz valóban hangsúlyos elem, szinte látszanak a hegesztések. A szelepfedél pirosa, csövek, drótok  is hozzájárulnak a valósághűséghez.


A tanksapka nyitható, amit talán egy kicsit jobb lett volna hagyni, de így is a maximumot hozták ki belőle.

A szép ablaktörlő lapátok és a tanusítvány, hogy ez a 800. darab:

Összegzés: Valóban sokkoló a közel 70.000 Ft-os ár. Ha találunk leárazottat, érdemes belevágni és gyűjtögetni rá, mert megéri; vagy, ha adódik lehetőség megnézegeni egyet élőben, ne szalasszuk el. Minden elismerésem a BBR-é, valóban egy precíz modell kerüt hozzám. Lenyűgöző.
Továbbá köszönet Labdacsnak!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr882025583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ferrarifan 2010.05.23. 18:05:38

Gratulálok Dani a bemutatóhoz,jó hangvételüre sikerült.Jópofa volt,ahogy Labdacstól idézgettél.

A modell egyszerüen fantasztikus,igy fehérben valami elképesztő.Gratulálok hozzá.
Megjegyzem:utolsó képnek nem ártott volna,ha betettél volna egy közös képet a szürke Spider változattal.Bár ez inkább Labdacson múlt,nem rajtad.
Mégegyszer gratula.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.05.23. 19:02:37

@ferrarifan: Köszönöm! Engem teljesen elragadott a modell. Igazából rajtam múlt, az oka egy következő bemutató.

Labdacs 2010.05.24. 08:46:21

@ferrarifan: szabad kezet adtam Daninak, nem rajtam múlt, bár nem értem, hogy miért kellene egy másik autó képének szerepelnie ebben a bemutatóban.

modelcar 2010.05.24. 09:29:14

Jó a kocsi, jó a bemutató:D
A beltér nagyon pazar kidolgozásilag, de látszik a képeken, hogy még rengeteg finomság van rajta.

Danny Labdacs: GMP CMC minőségű??? vagy jobb?:D

Labdacs 2010.05.24. 10:43:36

@modelcar: jó kérdés, nehéz az összehasonlítás, mert mindhárom cég különböző területeket "szállt meg". a CMC a régi klasszikusokat, a GMP a 60-as, 70-es évek hosszútávú legendáit, a BBR meg inkább a moderneket (persze van kivétel, de nincs két azonos gép különböző gyártótól). látszik itt is a részletek iránti elkötelezettség, de egy ilyen modern autó nem lehet annyi mindent megmutatni, ezért hálásabb feladatnak tűnik az, amit a CMC, GMP csinál. ez persze nem a jobb minőséget, csak talán a szerencsésebb témaválasztást jelenti.
süti beállítások módosítása