HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Elite Ferrari 458 Italia

2010.11.20. 15:19 Labdacs

megérkezett. szerdán. este. kibontottam, barátkoztam vele. néztem sokféle szemszögből. úgy, mint modelt, úgy, mint legújabb Elite modellt. néztem a BBR munkájához hasonlítva, meg úgy is, hogy van nálam most két kartonnyi, rám fog-e rohadni.

ez utóbbi miatt nem aggódom, mind a 15ezer példány el fog fogyni szerintem elég hamar. az újdonság ereje miatt leginkább. bár magával a modellel sincs semmi probléma. de azért voltak mumusok, rögtön az első képek publikálása után.

az egyik mumus a kerekek mérete volt. hogy túl nagyok, meg rájuk férne egy ültetés. nos, túl nagyok. és elöl rájuk férne egy ültetés. de nem vészes a dolog, lehet nézni olyan szögből, ahol nagyon zavaró, de lehet olyan szögből is, ahol észre sem venni. és itt nem a felülnézetre gondoltam.

a másik mumus az a hátsó kipufogó volt. ettől jobban féltem. annyira hatalmas geg, meg tisztelgés az F40 előtt ez a három cső, hogy azt gondoltam, hogy kész, vége, ezzel  a béna véggel teljesen tönkretették a modellt. aztán már egy jó negyed órája forgattam a kezemben, a kerekekkel próbáltam megbékélni, amikor eszembe jutott, hogy ja, a kipufogók. nem feltűnő. ezzel szemben sokkal feltűnőbb a fényezés. gyönyörű. fényes, sima, szép. lehet, hogy csak régen volt piros modell a kezemben, de nem emlékszem, hogy mind ilyen volna. szóval csak óvatosan tapogatni csupasz kézzel, mert pillanatok alatt ujjnyomatok tucatjaival díszíthatjük ki az összes elemet, amihez csak nyúlunk.

inkább le kell tenni egy fix helyre, szemrevételezni a finomságait. rögtön az ominózus kerekekkel kezdeném: amolyan Elite módon szépek a felnik. semmi hájp, lehetne szebb, de lehetne csúnyább is. a fékek, nna azok már érdekesebbek. nem csak egy lyuggatott műanyag lap a tárcsa; külön ki van dolgozva a kerékagyhoz rögzítő része. a Ferrari feliratos féknyereg természetesen elmaradhatatlan részlet. rossz pont, hogy a féknyergek érezhetően szorulnak a tárcsákon. de a legrosszabb az a felfüggesztés kidolgozásának teljes hiánya; alul, a fenéklemezbe fixen bele van öntve az alsó háromszög lengőkar. "természetesen" hátul közös tengelyt találunk. nem, nem akarom rugóztatni, meg tologatni, de nem is ezért várnám el, hogy ne csak azok a részletek legyenek kidolgozva, amik közvetlenül a szemünk előtt vannak.

rögtön jön a kárpótlás az első lámpáknál. a Mattel ezt a feladatot általában el szokta rontani. tessék megnézni egy 360-ast, egy F430-ast, vagy egy Enzo-t. itt viszont annyira magas volt a labda, hogy kötelező volt lecsapni; szuperek a ledek, az alóluk kukucskáló lencse, a búra. ráadásul az illesztésekkel sincs gond. ami dícséretes, hiszen elég bonyolult ívek, élek találkoznak a lámpatest körül. egyedül a csomagtartófedél rései szélesebbek picit a kelleténél. izgalmas részlet a lovacska mellett levő légbeömlők előtt található két kis bajusz.

ha már lovacska... szoktam szidni a fotómaratott alkatrészek ész nélküli feldobálását modellekre. most ünnepélyesen fejet hajtok az aktuális megoldás előtt. tessék figyelni a lovacskát. a sörénye, a farka, a patái. ilyen nincs. és mégis van.

ebből a képből, vagyis ennek az eredetijéből vágtam ki a fenti lovat. vannak még rajta finomságok, bár a lovacska tényleg mindent visz, de azért a harmadik féklámpa elhelyezése is érdemes egy félmondatra. már alig várom, hogy ugyanezt a kis piros csíkot lássam a feketén. sajnos jó szokásával szakított a Mattel, amikor tömör kamurácsot tett a lámpák mellé. így, fókuszálva nézve valóban kicsit szomorú, de az összképből semmit nem vesz el. főleg, hogy igazi rácsból is jut bőven nekünk ezen a modellen, egészen meglepő helyeken is. emlékezzünk meg a kipufogókról is. ebből a szögből látszik talán, hogy az elkövetett hiba, jelesül, hogy belefaragtak valami trombitát, nem annyira feltűnő. emellett nem szép, meg felfoghatatlan, hogy hogy került oda.

a diffúzor feletti kis műanyag betét kidolgozása is csodálatos, benne a picurka helyzetjelzővel.

a hátsó lámpák miatt is várom már nagyon a feketét. elképzelem, ahogy a sötét fémből szépen kinő egy vörös test. imádni fogom. mert itt piros alapon pirosban nem olyan nagy mutatvány. még ha egyébként tökéletes is. főleg a lámpatest és a rácsozat találkozása. igen, azt hiszem, hogy a feneke a kedvencem.

aki unja a kamu rácsokat, az figyeljen csak picit be az oldalablak mögé. oda, ahova tényleg csak akkor látunk, ha direkt, kíváncsiságból megnézzük, hogy mi van a lyukban. oda bizony nem egy vakablakot, nem egy üres semmit tettek.

Joe Kelly Junior a Car Room Magazine című újságból nem győzött az ő 458 bemutatóján áradozni arról, hogy micsoda nagyszerű megoldás a Mattelről ez a félig lehúzott ablak. valószínűleg ő picivel több pénzt kap tőlük a reklámért, mint én. ezért nekem továbbra sem tetszik.

egy dolog van, ami hiányzott talán a dobozból: egy kis eszköz, amivel ki lehet nyitni a motorháztetőt. szép precízen illeszkedik, körömmel szinte lehetetlen alányúlni, meg kell finoman ütögetni az autót alulról, hogy meginduljon.

mert érdemes nyitogatni. ez a motor most más, mint az eddigi szabvány vényolcasok, ennek örömére teljesen új dizájnt kapott. elbújt az alu ketrec, a levegő közös fedél alól indul a hengersorokhoz. új még a szemnek a látvány, tetszetős. egyedül talán a szelepfedelek utólag odabiggyesztett Ferrari feliratai lógnak ki a sorból.

amikor a csoamgtartót először felnyitottam, talán még a Kyosho Testarossa-hoz való hasonlítás is megfordult a fejemben, de miután felfrissítettem az emlékeimet róla, rájöttem, hogy csomagtartó dolgában a jó öreg Kyosho még mindig verhetetlen. de azért ez is tisztes munka itt. különben is, lyuk-lyuk. figyelmet érdemelnek még a határozottan barátságos kis méretű zsanérok is. sajnos erre még nagyon kevés helyen figyelnek oda.

de a dícséreteknek ezzel még nincs vége, rögtön jön a következő; az ajtóbelső. varrott bőr imitáció, külön darabból álló kis térképzseb, hangszóróbetét, festett kapcsolópanel.

de a java csak most jön, az űrhajószerű vezetőfülke is remekül sikerült. a kormány végre normális vastagságú, szép a fémes betét a műszerfalon, jók az ülések, az övek, de a legjobb a kárpitozás. nem csak ahhoz képest, hogy négy évvel ezelőtt a Mattel úgy képzelte el a kárpitot, hogy beleragasztott az ülések elé egy darab filcet.

ha jobb oldalról kukucskálunk, még jobban látszik, milyen elvetemülten futurisztikus utasteret hoztek létre az olaszok.

Mattellék meg egy piszkosul jó kis modellt. el kell vele tölteni egy kis időt, hogy az ember rátaláljon a nyitjára, de kérem, ezt a gépet kár lenne kihagyni. nem tökéletes, persze, semmi sem az. de messze több, mint egy csillagos ötös kötelező házi feladat.

54 komment

Címkék: bemutató piros italia elite saját gyűjtemény 458

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr302461281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2010.11.21. 08:20:41

Jó a bemutató és az autó is szép. Labdacs, egy ilyet előbb-utóbb rendelek tőled, nem fog rád rohadni! Becsszó :-)

HunMarillion 2010.11.21. 08:23:13

Szép kis autó. Ahogy jeleztem már korábban is: egyre jobban tetszik.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2010.11.21. 08:23:46

Azt hittem csalódni fogok, de nem így lett. Klassz autó, amennyire gyűlöltem ezt a formát az elején, annyira megszerettem mostanra. Feketében, piros belsővel. Na az számomra még kedvesebb lesz. Tetszik ez a folyamatos kis fejlődés az újabb Elite gépeken látok. Öröm lenne egy ilyet odatenni az F430-asok mellé, feketében!

308_gts 2010.11.21. 12:30:57

Köszönjük a bemutatót!!
Nagyon nagy kedvet csináltál hozzá, huh, már alig várom a kicsikét!:)) Ez nagyon szép!!!
Én is garantálom MT21013-al egyetemben, hogy nem fog rád rohadni:)

=xapa= 2010.11.21. 16:43:59

Részemről is tenxxx a bemutatóért!

Eddig nem én voltam az Elite 458 Italiáról zengő dicshimnuszok szárnykürtje, és most sem fogok teliposzterezni egy szobát a modell fényképeivel :)

De annyiban önkritikát gyakorlok, hogy tényleg egy nagyon szép gépezet, és aki teheti, szerintem is vegyen egy ilyet magának.
Én nem fogok.
De a feketének azért adok egy esélyt! :P :P :P

A fenti önkritikám alapja egyébként az, hogy valamiért jobban vonzódok a klasszikus Ferrari típusokhoz, és lehet csak az újdonságokkal kapcsolatos ösztönös tartózkodásom vetül ki erre a modellre. Az Elite California V8 például szerintem egy ehhez az Italiához hasonló professzionális munka a barbisoktól, én mégis az enyémre rá sem néztem hosszú hetekig. Talán majd a fekete California jobban megszeretteti magát velem, és ezáltal megnyílik az út a fekete 458 Italia felé is, na majd meglátjuk :)

=xapa= 2010.11.21. 17:08:26

Mindig mellébeszéléssel kezdem a mondandómat, szóval most magáról a modellről is pár szót:

Labdacs fotói alapján tényleg nem tűnik veszélyesnek a kerékprobléma, és ahogy többször meg is állapítottuk, a legtöbb ilyen modell "hibát" csak a fényképezőgép objektíve lát igazán, élőben szinte észre sem vehető az ilyesmi. Persze egy Kyosho 575 GTC-hez fogható kerék ballonosság más tészta, de én például azzal is teljesen megbarátkoztam, szóval az Italia kerekei felől nyugodtan aludnék, ha egytizennyolcas 458-as tulajdonos lennék.

A kipufogók már kicsit nehezebben tolerálhatóak, de itt meg maga a kipufogó elrendezés (tényleg nagy ötlet ez az F-40es tisztelgés) feledteti velünk a modell hiányosságát.

A kerékagyrögzítős féktárcsa szerintem is telitalálat, na ez viszont biztos, hogy nagyon finom megoldásnak hat élőben! A felnikkel sincs különösebb bajom, szóval ez a rész is OK. A közvetlenül nem látható részletek (autó alja) kidolgozásának egyre hangsúlyosabb mellőzése viszont egy elég szomorú tendencia.

Az első lámpákról már az első fotók alapján sejthető volt, hogy összképileg elvinnék a hátukon az egész modellt, még ha a többi részlet nem is sikerült volna szépre.

"Nem szép" részeket viszont valóban nehéz találni, érzékletes a gyönyörű fényezésről szóló rész is (ujjlenyomatok könnyű otthagyása). Nekem a legújabb kori Elite gépem az Elite Sessanta, na annak is pont ilyen különlegesen finom fényezése van, szebb mint bármelyik korábbi Elite modellemé,például a szintén Rare Elite vörös-ezüst Fioranóé, szóval lehet kitaláltak valami új okosságot a fényezőfülkében Mattelék.

Az utastér és a motore is vérprofi, precíz munka.

Azért a csillagos ötöstől én továbbra sem adok többet. De azt még egyszer aláhúzom, lehet ha ugyanebben a minőségben egy Elite Ferrari 330 GTS-ről olvastunk volna bemutatót, most az örömtől az orromat fújnám, és a malacperselyt zúznám darabokra :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2010.11.21. 18:03:49

Hogy őszinte legyek, lehet, hogy amíg nem lesz Kyosho 250 GTO-m, addig ez lesz a kedvenc modellem. Csak még mindig nem tudok dönteni, hogy
milyen színbe kelljen. :-/
Amúgy, ha teljesen szemből nézzük az autót/modellt
az orra tisztára úgy néz ki mintha egy mérges kígyó lenne. :-)

Labdacs 2010.11.21. 21:07:31

@=xapa=: igen, ez a klasszikus modellekhez való erősebb vonzódás bennem is megvan. de úgy érzem, hogy ez a forma a 308/328 óta a legütősebb, legjobb, amit a kis V8-asokból a Ferrari kihozott. szóval ki tudja, lehet, hogy 30 év múlva ez is klasszikus lesz.

Labdacs 2010.11.22. 10:36:17

@=xapa=: megnéztem a California képeit. ahogy a viccben is van (nem pont így); ez jobb. ott azért kritizálni lehetett a belsejét rendesen a kormány, meg a varrásimitáció miatt. a motore sem volt valami nagy pukkadás. ez jobban tetszik. pedig én is orrmotor hívő vagyok. :-)

Labdacs 2010.11.22. 10:45:09

@=xapa=: kerékprobléma: egy 1-2 mm-es ültetés azért jót tenne neki elöl. egyébként tényleg nem vész.

Labdacs 2010.11.22. 10:57:19

@=xapa=: ujjlenyomat otthagyásból nekem eddig a király a CMC fekete 250 TR-je. nna, azt tényleg csak bőrkesztyűben. de azt hiszem, hetekig hallgathatnék otthon, ha kesztyűs kézzel nyúlnék bármihez is, aminek kerekei vannak. :-)

dinoenzo 2010.11.22. 13:57:49

@Labdacs: nagyon tetszett a bemutató!hol lehet rendelni 458-as modellt?nálad Mr. Labdacs?mennyi pénz ,és milyen színkombinációid vannak?fehér van ,vagy fekete?A kerekek szerintem nem túlságosan nagyok,mivel a mai milliomosok úgy is 22-es felniket vágnak az autókra mostanság !meg még rá is ültetnek úgy mint az ismerősöm 7.40 -es BMW-je!be se fér a felni meg a kormányt is alig lehet elmozdítani ,de jól néz ki! nehogy a gyári 18-19-20-as legyen már az autó mert az tök proli!nekem tetszik így is a modell!

Labdacs 2010.11.22. 14:00:03

@dinoenzo: jelenleg piros van. vagyis egy piros, a többi mind elfogyott. valamikor decemberben érkezik még egy adag. ha érdekel, írj egy mailt, megbeszéljük.

=xapa= 2010.11.22. 17:28:35

@Camaro96: "az orra tisztára úgy néz ki mintha egy mérges kígyó lenne."

Tééényleg!!! Mint mikor a kobra felágaskodik, és szúrós szemekkel néz a kígyóbűvölőre :) Már csak a kiöltött nyelve hiányzik :)

=xapa= 2010.11.22. 17:37:30

@Labdacs: "de úgy érzem, hogy ez a forma a 308/328 óta a legütősebb, legjobb, amit a kis V8-asokból a Ferrari kihozott."

Simán lehet, hogy igazad lesz...A 355 azért sztem méltó utód volt ennek az általad említett vérvonalnak, de a Modena és az F430 sztem sem tudott igazán az ősökhöz felnőni.
Az Italia viszont kétségtelenül igen, ez már a köré csődített nagy felhajtásból is kiérezhető, előre lefoglalt rendelések, Eric Clapton reakciói stb. Mindez még kívánatosabbá teheti az 1:18-as birtoklását :)

=xapa= 2010.11.22. 17:45:49

@Labdacs:
-California: viszont ő tud olyat, amit az Italia nyilván soha nem fog tudni: a mágnessel illeszkedő, levehető tető trükkjét, ez azért nem mindennapi mutatvány! :) A varrásimitáció tényleg gázos picit, de ezt szabad szemmel sohasem vettem zavaró hibaként észre, sztem kb ennyire lehet zavaró a kerékméret hiba az Italián is.
A motoréből viszont tényleg kihozhattak volna annyit, mint amennyit az Italia esetében, hiszen mindkettő egy nagy piros krumpli, de az Italia krumplijáról valahogy elhiszem, hogy másodállásban motore :)

-ujjlenyomat: :))) Meg tudom érteni a CMC 250 TR ujjlenyomatos problémát! De legalább egy ilyen fényes felületről egy mikroszálas kendővel karc meg folt nélkül letörölhető a zsíros ujjlenyomat! A mattfekete 575 GTC már nem ilyen megértő, ha az ember óvatlanul, bemosakodás nélkül fogta meg...Az enyém a mai napig viseli magán egy barátom 2009 karácsony másnapi ujjlenyomatát...

dinoenzo 2010.11.22. 20:33:39

@Labdacs: a piros 458-nak mennyi az ára?fehér 458 érkezik -e valamikor a közeljövőben?599XX képek óta nam tudok aludni esetleg eladó van,vagy 599GTO?BBR 375 PLUS 19# pana ez az álmom, csak valaki megvette a vaterán sajnos!!! 48 -volt az ára azt hiszem?575 GTC kyo?

Labdacs 2010.11.22. 21:30:26

@dinoenzo: kérlek, hogy ezekkel a kérdésekkel privátban keress meg, ez a blog elsősorban a modellekről szól, nem az üzletről. az e-mail címem ismered.

ami a kérdéseidből ide tartozik: 458 Italia létezik fehérben, BBR műgyanta kiadásban, csilliókért. a Mattel tudomásom szerint csak a fekete, piros és sárga kiviteleket tervezi. egyelőre.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2010.11.23. 14:07:49

@dinoenzo: Szia! A GTO és az XX elvileg dec. 31-én
jelenik csak meg. Ha gondolod, akkor itt meg nézheted, hogy melyik 1/18 Ferrari mikor jelenik meg:
www.littlebolide.com/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=ferrari+1%2F18

Labdacs 2010.11.23. 14:13:31

@Camaro96: azért ezeket a dátumokat ne vedd készpénznek.

ferrarifan 2010.11.23. 18:57:40

Meglepődtem,hogy nem sárgában vetted meg.Vagy azt is beszerzed?

ferrarifan 2010.11.23. 19:05:29

A modell egyébbként igen szépre sikeredett,de annyiszor emlegettétek ezt a félig lehűzott ablakot,hogy mostmár engem is igencsak zavar és be kell lássam,igazatok van,hogy nem szép.
A felni viszont elég szép.

Nem tudom,hogy ti,hogy vagytok vele,de nekem nagyon nem tetszik az autón ez a fúrcsa hűtőmaszk forma,valahogy nem illik egy Ferrarira.Kitalálhattak volna valami szebbet,mert egyébbként az autó nagyon szép.
Nektek mi a véleményetek?

=xapa= 2010.11.24. 09:28:40

@ferrarifan: Nekem nincs bajom ezzel a hűtőmaszkkal.

Ha megnézzük az F430:
www.jet7prestige.fr/admin_location/48/ferrari_f430_2004_01_b.jpg

és az Italia orcáját:
img.automobile.de/modellbilder/Ferrari-458-Italia-25087_1251377760138.jpg

végülis csak összekötötték az F430-on a két szélső lyukat :) :) A 458 két kis bajszával azért van némi utalás ezekre az F430-on levő oldalsó beömlőkre.

Vagy úgy is felfoghatjuk, hogy a 355-ös hűtőmaszkját:
www.allsportauto.com/photoautre/ferrari/355/f1_berlinetta/1995_ferrari_355_f1_berlinetta_01_m.jpg

fogták és szétnyújtották vízszintes irányban, és függőlegesen kicsit lejjebb tolták :)

Persze az elődökhöz képest az Italia orra, és úgy általában az autó összképe sokkal agresszívebb, ez tényleg szokatlan pláne a 355 szelíd, vagy a Modena plázacica Barbie babás kinézetéhez képest.De az F430-ason már látszottak a morcossá válás jelei :)

308_gts 2010.11.24. 10:54:17

@ferrarifan: Véleményem szerint meg pont a 458 Italia-nál találták el az orrot a legjobban. Amikor először megláttam élőben a képeket, rögtön megtetszett ahogy kialakították. Meg úgy az egész. Már akkor tudtam, hogy nincs mese, ez a modell-listámra is felkerül. A vízszintes bajusszal pont azt érték el esztétikailag, hogy "elrejti" egy kicsit az ottani lyukakat.

Nekem épp ellenkezőleg, a 430-as eleje volt az, ahol szokni kellett a látványt a hangsúlyos két beömlővel. Ott az egész autó beömlőkről szól. Túlságosan is rámentek (meg volt az oka nem vitás). Ettől függetlenül az is gyönyörű.

De valahogy a 458 Italia-nál az egész dolgot (aerodinamikát, hűtést) olyan művészien oldották meg, hogy el is végzi a dolgát, de annyira észre se veszed. A 430-nál meg mindent a képembe vágtak.

Mondjuk hozzá tartozik az igazsághoz, hogy mostanában egy két 458-assal voltak gondok, biztos olvastatok ti is már róla: történetesen szénné égtek az autók. A hátsó kerékdob ragasztójára gyanakodtak, hogy nem bírta a hőt dugóban, álló helyzetben, de aztán később ugyanúgy kijött nemrég ugyanez a "rossz tulajdonság" (hogy tudniillik hamuvá illan:))). Lehet hogy mégis csak más filozófia szerint kellett volna megépíteni? Mert gyönyörűnek gyönyörű, de lehet hogy a motornál nincs minden helyzetben megfelelő hűtés, és egyszerűen megfő? Nekem ez az egész azt bizonyítja, hogy a 458 már lehet hogy inkább pályára való, mint utcára. Annyira az utcai/pálya határon egyensúlyoznak ezekkel az autókkal, hogy most már átestek a másik oldalra. Egyszerűen ezek az autók nem bírnak egy városi dugót.

dinoenzo 2010.11.24. 22:30:04

@=xapa=:Kígyó car a 458! Egy igazi BOA autó!De ezt a formát szerintem 246 GT DINO -nál is megfigyelhetjük!Szintén cobrás az alakja!Illetve 360, vagy F430 is Snake Car szerintem!!Nem?!

=xapa= 2010.11.25. 17:18:02

Én ezóta a kerékdob probléma megoldás óta nem hallottam tűzesetről, de lehet hogy nem vagyok elég jól informált, ha tudsz vmi konkrétat akkor írd meg légyszi, mert kíváncsi vagyok :)

=xapa= 2010.11.25. 17:18:50

@dinoenzo: Az Italia tényleg kobrafejű autó, a többiek max vízisiklók ;)

308_gts 2010.11.25. 17:36:49

@=xapa=: Sajnos azóta is volt tűzeset, és valószínűleg nem a kerékdob körüli hercehurca lesz a ludas, de szerintem erről az olaszokat kéne kérdezni.

Ez a cikk november 10-i:

www.vezess.hu/vezetunk/ujabb_ferrari_sult_ropogosra/27518/

308_gts 2010.11.25. 17:38:27

Ja amúgy most egy fekete példány égett porrá. A fekete színnel eszméletlen brutálisan néz ki!!!!:)

Engem nem igazán érdekel hogy hajlamosak lángra lobbanni, ez akkor is elképesztő gép.

308_gts 2010.11.25. 17:42:07

Rosszul láttam, ez megint egy piros példány volt, a fekete régebbi eset:)))

Mindegy, még szerencse hogy 1:18-ban nem fognak meggyulladni:))))

hornando 2010.11.25. 18:57:14

@308_gts: Azért ez gáz! Egy ilyen patinás gyártónál ilyesminek nem szabadna előfordulnia, pláne a mai modern világunkban. Ugyanez természetesen vonatkozik a Lamborghini-re is és az Audi R8-ra is, és minden olyan gyártóra akinél 50+ millát kell leszurkolni a tulajdonjog megszerzéséért cserébe... :-)
Másfelől pedig nem értem ezeket az embereket, megvesznek egy szinte a végtelenségig tökéletesre fejlesztett, majdnem versenyautót és egy 30-50 Ft értékű tűzoltó berendezés nincs az autóban...?
Ti értitek ezt?

308_gts 2010.11.25. 20:16:18

@hornando: Szerintem is gáz. Kezdem azt hinni, hogy a szépség árát fizetik meg az olaszok. Lehet hogy ez tényleg konstrukciós hiba, nemcsak egy szimpla ragasztó/alkatrész van a dologban. Ha pedig ez így van, az tényleg nagyon-nagyon nagy gáz. Mit fog vele csinálni? Alapjaiban áttervezi az autó hátulját?:) Ehhez már késő van. Az utakon száguldozik több mint 1000 darab.

Tűzoltó berendezés: nagyon sok ilyen kőgazdag nem a pályára viszi az ilyen gépet, hanem csak villog vele szerintem. Meg se fordul a fejébe, hogy valamit ennyire "elkúrtak". Józan paraszti ésszel én magam el se tudnám képzelni, hogy 2010-ben veszek egy hipermodern autót, ami szó szerint megsül a hátsóm alatt.

Labdacs 2010.11.25. 22:58:52

@308_gts: ezért kell orrmotorost venni. :-)

=xapa= 2010.11.26. 10:18:53

@308_gts: Köszi a linket, erről lemaradtam akkor.

1:18-as meggyulladás: hát a Tradition of Race sorozat mintájára kiadhatna a Mattel egy Tradition of Fire sorozatot is, különböző színű/rendszámú , szétégett állapotú Italiák modelljeivel :P A McLaran és egyb anti-Ferrari fanok biztosan gyorsan elkapkodnák :)

Labdacs 2010.11.26. 10:29:12

@=xapa=: lehet valós az infó, de vegyük figyelembe, nem a Magyar Közlönyben jelent meg, azért a vezess.hu-t ne vegyük készpénznek. főleg egy olyan cikkben, ahol "Ferkázzák" az autót. ráadásul a cikkben is elég magas a "pletyka", meg a "ha" szavak koncentrációja. meg aztán átvették valahonnan, akik portugálról fordították angolra, ezt meg angolról magyarra.

=xapa= 2010.11.26. 10:44:16

@hornando: @308_gts: Egyetértek, szerintem is állati nagy égés kezd lenni ezekből az égésekből :)

A porral oltót én sem gondolnám alapesetben fontos tartozéknak egy ilyen értékű utcai sportkocsiba, habár az ukránok az ilyesmiben előttünk járnak. Nem tudom mennyire ismeretes előttetek, de elvileg Ukrajnába csak úgy léphetsz be, ha porral oltó és hullazsák is van az autódban :)

=xapa= 2010.11.26. 10:44:47

@Labdacs: "ezért kell orrmotorost venni. :-) "

Ennyi :) :)

Nem tudom amúgy a középmotort miért erőltetik ennyire (a divat persze nagy úr).
Értem én, hogy optimalizált súlyelosztás meg hasonlók, de egy sor példa van arra, hogy orrmotoros géppel simán lehet verni a középmotorost (Ferrari Daytona-Lamborghini Miura hogy egy régi, és Ferrari FXX-Ferrari 599XX, hogy egy újkori példát említsek.)

Persze ez megint szujjjjektív, de sztem is sokkal szebbek az orrmotoros kocsik, mint a túldimenzionált középmotorosok. Az öreg Enzo, aki ugye nagyon nehezen állt rá a középmotorra, azt mondta anno: "Az ökör is húzza a szekeret, és nem tolja" :)

=xapa= 2010.11.26. 11:20:06

@Labdacs: (vezess.hu)

Igen, ez nekem is megfordult a fejemben, hogy kezd kicsit bulvár szaga lenni a dolognak. A cikk azt sugallja, hogy továbbra sem sikerült megoldani a Ferrarinak a kigyulladásos problémát, de ezt tulajdonképpen csak az alábbi, nem túl betonbiztos lábakon álló félmondat támasztja alá:
"(...)és a dolog pikantériáját az a PLETYKA okozza, hogy a tulajdonos ÁLLÍTÓLAG már járt a szervizben, és kicserélték a hibás alkatrészt. "

Ettől még tényleg lehet igaz, és a Ferrari már sehogy sem jön ki presztízsveszteség nélkül ebből.
Na majd jövőre jól megnyerik az F1 vb-t, és belekerül a 2011-es Italiákba a szép kis 2011-es világbajnoki logó a többi mellé, aztán majd ez fátylat borít a típus kezdeti botladozására :)

Labdacs 2010.11.26. 11:28:26

@=xapa=: gondolom én, hogy rendkívül sok előnye van a középmotornak az orrmotohoz képest, nem véletlen, hogy a versenysportban, ahol a szabályok engedik, engedték ott mindenhol ez az építési mód uralkodott, uralkodik. F1-fől kezdve az Andros Thropy-ig. az, hogy ezt utcára kihozni mi értelme van, az egy másik kérdés. gondolom egyrészt a presztízs, másrészt ugye a Ferrarit kötelezi a Dinóval kialakult hagyomány. (halk kötekedésként megjegyzem, hogy a középmotor is húzza ugye a szekeret. :-))) )

Labdacs 2010.11.26. 11:30:44

@Labdacs: és akkor még nem beszéltünk az összeesküvés-elméletekről, miszerint vannak autógyártók, akik szeretnének jó sok ilyen cikket látni mindenféle újságokban a 458-asokról.

brian77 2011.07.31. 21:08:40

,,van nálam most két kartonnyi"

Van még? Ha van, mennyiért adod?

MT21013 2011.07.31. 21:36:10

@brian77: az már rég volt sajnos...én is lecsúsztam róla. Pirosat szeretnék,de itthon nem jártam sikerrel, pedig már vagy fél éve keresem. Az e-bay-hez meg valahogy nincs sok bizodalmam.

brian77 2011.07.31. 21:49:38

Meg elég drága ebay-ről is, mondjuk az se mindegy, hogy elite vagy sima foundation. Meg még ott van a postaköltség is.

Egy piros elite például 20000 körül mozog.

stekelvarken 2011.07.31. 22:06:34

@brian77: Karácsony előtt elkelt az összes. ebay, esetleg Ferrari Store

hellsing 2011.08.01. 19:53:11

@brian77: ha tudsz annyiért Elite Italia-t, nekem is vegyél párat :-) Egy barátom ma vette meg 28eFt-ért, az eBay-en nincs 130-180$ alatt, ami élből 24-33eFt + pk + szerencsétlen esetben vám, ÁFA, stb.

A Foundation szerintem játékautó-kategória: ronda, egybeöntött műanyag belső, szürke műanyag-kinézetű kerekek, gagyiság az egész.

MT21013 2011.08.01. 20:27:50

@hellsing: így van. Engem sem vesz rá a lélek, hogy azt állítsam be a vitrinbe. Akkor inkább egyelőre kimarad és sűrűn nézem az aukciós oldalakat...

MT21013 2011.08.01. 20:28:33

@hellsing: hol sikerült szert tennie rá? Ennyiért gondolom a piros volt...

dinoenzo 2011.08.02. 13:31:26

@MT21013: Engem sem vesz rá a lélek,hogy 110-120 eurót kiadjak érte,pedig itt van a boltban.

1/2 CMC az ára???!!!!

(Nagyon-nagyon nagy a felni sajnos,és zavar
optikailag.)

Akkor inkább Kyosho 308 valami,oder 328 valami :)

dinoenzo 2011.08.11. 12:32:12

@Voice27: BBR szint!!!

De a ferde Ferrari logo kicsit gáz !!

A fekete felnik miatt büntet!

KELL --KELL !!!

Voice27 2011.08.11. 20:53:25

@dinoenzo: Egyébként az első linken bemutatott 458-as kicsit módosítva van.
A srác javította a kipufogókat, és hajszál vékonyan meghúzta a kasztni illesztéseit is.
Ez látszik a pininfarina logó felett is. Az autó orrán, a lámpa mellett lévő kis négyzetek szintén ki lettek emelve.
Ezek az apróságok sokat dobnak az összképen. És így, hogy végül mégis a fekete felni mellett döntöttek, optikailag a kerék mérete is jobbnak tűnik.
Nagyon gondolkozom én is, hogy becserélem a sárgámat erre a fehér viperára.
süti beállítások módosítása