HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Bburago Ferrari 348tb Evoluzione

2011.12.30. 21:22 Labdacs

nem is olyan régen egész hosszú beszélgetés folytattunk itt a blogon a hamarosan megjelenő Elite 348-cal kapcsolatban. abban mindenki egyetértett, hogy korántsem lett tökéletes modell, egy kis odafigyeléssel sokkal több örömöt okozhattak volna a gyűjtőknek. a beszélgetés hevében előkerült a burágózás is, amire én ugye elég érzékeny vagyok, ezért született ez a poszt; fogadjátok tőlem szeretettel ezt a kis könnyed szilveszteri fikázást.

a lehetőségét az adta, hogy a legutóbbi börzén sikerült hozzájutnom ehhez a Bburago 348 Evoluzione-hoz. először nem nagyon akartam hazahozni, de aztán addig győzködtek, amíg azt mondtam, hogy rendben, az enyém lehet, egy pipával több a kipipálandók között.

hazahozva, kibontva, megnézve, kézbe véve az ellenérzéseim nem csitultak. hogy miért? először is nem, nem az aranyszínű felni, ami olyan széles, hogy így biztosan nem menne át egy műszakin a világ összes kenőpénzével sem. az ok a matricázás. ugyanaz a jelenség, mint az egyszer már bemutatott Majorette F355 Challenge esetében, csak ha lehet azt mondani, egy picit határozottabban: az egy felület-egy matrica elv. azaz az egyes matricák nem egyesével, hanem egy közös lapon vannak, a lap ráadásul elég vastag, amiatt a modellnek van egy határozott tusfürdődoboz fílingje.

kár érte, mert a matricák képzeletbeli lehántása segítségével a bőr alatt egész szép kis arányos autót kapunk. de erről valamikor az ősidőkben volt is szó egy Mira kontra Bburago összehasonlítás alkalmával. de ez nem változtat azon, hogy ezt a példányt nem igazán jó érzés kézben fogni.

aztán ha egy picit is közelebb megyünk, rögtön előjönnek a tipikus Bburago hibák; a típusjelzés matricája tessék-lássék módon lett felragasztva, a kipufogók össze-vissza állnak, a motorházfedél sehogy sem akar illeszkedni a hátsó rácshoz, a lovacska inkább hasonlít egy megolvadt fém horogkeresztre, mint az ágaskodó állatra.

a Ferrari felirat olvasható ugyan, de nem a legszebb megoldással lett a helyére erősítve. a motorházfedél műanyag, a rondábbik fajtából. a modell sarkain jól látható a matrica felpenderedett széle.

elöl ott a rács, amit az Elite verziókon annyira szidtunk. maradjunk annyiban, hogy ezen sem szép. viszont a kis első helyzetjelző-irányjelző páros formailag egészen jól eltalált. picit fakó, közelebbről nem szabad nézegetni, de legalább nem szögletes.

régi jó szokás szerint ablakkeretek nem járnak a modellhez. sehol. se elöl, se hátul. és persze oldalt sem. ami jól széttagolja az amúgy kellemes formát. a csomagrétfedélre ragasztott matrica sajnos nem sikerült szimmetrikusra, összesen talán ha 3 mm eltérés van, az semmiség. gondolhatták a napfényes Itáliában. az alá szorult olasz levegőbuborékok grátisz járnak a modellhez.

a felnit megpadkázta az egytizennyolcas sofőrje. egész kis darabok hiányoznak a pereméből. a színéről inkább egy szót sem mondanék. a gumi anyaga meg sem próbál gumit utánozni, a fröccsöntött feliratokról a profilján nem is kell leírnom a véleményemet.

az ajtón levő műanyag légbeömlő betét csúnya éllel próbál illeszkedni az autóhoz, ami sajnos nem sikerül neki. ahogy írtam, az oszlopok, ablakkeretek színre fújva maradtak, kidolgozatlanok. a kilincs lyukát letakarja a matrica, ami természetesen itt is olaszos pontossággal lett felragasztva, az ajtó hátsó élénél lóg a levegőben egy kis része, aminek ragacsos fele az évek alatt szépen összegyűjtötte a dobozba bejutó port. gusztusos.

a csomagtartóval nem is volna bajom normál esetben. a szokásos kemény Bburago-plasztik izé, beleragasztott bőrönddel. van még kitámasztó rúd is, ami sajnos fix, nem lehet vele kitámasztani a fedelet. hogy mi a nem normál eset? az, hogy ez egy versenyautó. itt pálinkafőzőnek kéne lennie, nem az utcai verzió csomagtartójának.

az ajtók valami csoda folytán nem egykaros zsanér segítségével nyílnak, hanem egy kis fémnyelv van az ajtóra erősítve, csukáskor az csúszik be az A-oszlop mögé. mindenki döntse el magában, hogy ez mennyivel igényesebb megoldás az egykarozásnál. annyiból jobb, hogy nyitáskor nem áll el az autótól az ajtó, viszont nagyon könnyen megadja magát a szerkezet; több ilyen modellt láttam már nyitáskor lepotyogó ajtókkal.

a belsővel is az a bajom, mint a csomagtartóval. elvileg itt versenyülésnek kéne lennie sokpontos övvel, meg bukócsőnek, meg kibelezett utastérnek. ehhez képest semmi, még egy apró utalás sem sehol, hogy ez most nem az utcai verzió.

pedig nem lett volna rossz kidobálni egy pár dolgot, főleg, hogy a középkonzol lassan magától kiesik a helyéről. az anyagok, az illesztések természetesen mind a Bburago 90-es évek eleji színvonalát tükrözik. a kormányra orraesve felragasztott Ferrari lovacskáért külön gratuláció, a középkonzol ferde matricáját így szinte észre sem vesszük.

a motor színtelen, szagtalan. a csillogó műanyag blokk és a matt műanyag kiegészítő rendszerek kombinációja. egy kis plusz festék, némi törődés irtózatosan fel tudná dobni, de úgy látszik, ez anno nem volt cél.

ha összegezni kéne hat szóban, akkor azt írnám, hogy ez a modell egy rossz vicc. ebben a verzióban. a sima utcaival nem volt bajom, tulajdonképpen szerettem, de így, a matricákkal és a felnikkel elrontva, hanyagul összedobálva nem lehet egy minimálisan sem komolyan venni. a már említett Solido F355-öse után ez a második legpocsékabb modell, ami valaha a kezembe került.

6 komment

Címkék: bemutató piros tb bburago saját gyűjtemény 348 evoluzione #177

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr673507934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2011.12.31. 16:07:18

Hideg zuhany volt a durva valóságot olvasni itt. Ebből is látszik, hogy az idő mindent megszépít. Egy ilyen volt az első 1:18-asom. Modellnek rettenet, de micsoda körrekordokat tudott unokatesóm Viper-je ellen a mama kertjében... :)

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.01.01. 01:33:20

Az előbbi 328-as kommentem után nehéz bármit is hozzáfűzni ehhez a modellféleséghez...amikor a beltérhez étünk és megláttam a képet...közel álltam ahhoz, hogy elröhögjem magam...hát igen. ilyen hanyagságra is csak az olaszok képesek. Ahogy írtam az előbb, példát vehettek volna az Ansonról...nem volt nekem ilyenem sose, nem is lesz, így még kellemes emlék sem fűződik hozzá.

MT21013 2012.01.01. 15:07:47

Főiskolás koromban 97-98 körül még javában a Bubu-Maisto vonalon pörögtem. A Móricz körtéren lévő bolt kirakatában szoktam mindig kiválasztani a következő "áldozatot". A 348-as mint autó nekem mindig is tetszett, de már akkortájt sem vett rá a lélek erre a modellre (a matrica nélküli normálra). 5-6000 Ft körüli áron volt kirakva...Ugyanígy a Testarossáért sem voltam képes pénzt adni. Mai szemmel nézve tényleg csak "labdacsi filozófiával" tevékenykedő szent őrültek számára érdekes. Valóban - egyfajta evolúciós modelltörténeti visszatekintést nyújt. Etekintetben a maga módján a legsilányabb portéka is érdekes része lehet egy-egy gyűjteménynek.

MT21013 2012.01.01. 21:14:18

Most nézem azt a lovacskát a kormányon, mintha fejest ugrana lefelé...
Alulról a 3. képen a középkonzol és az oldalburkolat közötti illesztés...
De hogy pozitívat is mondjak, az ülések és az ajtóburkolat formája szerintem szép!

LeoNardo 2012.01.01. 21:46:43

Annak idején, amikor ezt a modellt kaptam, egy sima 348tb volt a kívánságom, de ez lett belőle. Emlékszem, már akkor rágtam a körmöm, hogy leszedjem a matricákat vagy sem, mert annyira gázosnak találtam őket. Pedig sokkal kevésbé voltam modellügyileg kikupálva :)
De ha leszedtem volna, akkor is ott otrombáskodtak volna ezek a batár kerekek, úgyhogy asszem emiatt letettem róla. Azóta sem a kedvenc modellem, de mivel (még) nincs választék 348-ból, színesítésnek megteszi.
Ismerve a HW jó értelemben vett "bőrlehúzós" üzletpolitikáját, szerintem van esélyünk egy pálya-változat megjelenésre a későbbiekben.

Labdacs 2012.01.02. 09:06:56

@LeoNardo: elég fura, hogy mennyire meg tudja ölni ez a szánalmas matricázás, meg a felni az eredeti modellt, amit egyáltalán nem tartok rossznak.
süti beállítások módosítása