HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

HotWheels Ferrari 308 GTB

2012.03.10. 22:28 Labdacs

összeszámoltam. ez a tizedik 308-asom. mind közül ezt szeretem legkevésbé. még a piros Elite verziónál is kevésbé. nem mondom ki rá így konkrétan, hogy ez egy szar, csak gondolok erre.

hogy miért? fekete. vörös belsővel. telitalálat párosítás, aki nem F40-en és Testarossa-n szocializálódott, vagy már kinőtt az "a Ferrari az piros" kórból, annak talán a legjobb kombináció. CMC 250 TR #124, Kyosho 365 GT4 BB. szerintem mindenki érti, hogy mire gondolok. ehhez képest mit kapunk kedvenc gyártónktól? egy szándékosan, külön pénz és erőforrások árán lebutított játékautót, amit ki lehet ugyan tenni a vitrinpolcra, de ha átjön a sógor a szomszéd faluból, eszünkbe nem jut neki megmutatni.

pedig így feketén eltűnik a Mattel-féle 308-as forma esetlensége, az elnagyolt ablakív jótékonyan elveszik a fényezésben, az amerikai lökhárító sem olyan otromba, mint amilyen egyébként lenni szokott, sőt, az oldalfények kifejezetten jól illenek a fekete testbe.

az még nem is nagyon izgat, hogy a típusjel, meg a matricák nem kis fotómaratott izék, hanem csak rá vannak festve a modellre, még talán amellett is elmennék szó nélkül, hogy mindez meglehetősen hanyagul, ferdén.

de azért az már bicskanyitogató, hogy kihagyták a bukólámpát. nem azért tették ezt, mert spórolni akartak rajta, még azt is megkockáztatom, hogy olcsóbb lett volna meghagyni az eredeti megoldást. itt az volt a cél, hogy a paraszt, aki bukólámpát akar, vegyen 70 euróért Elite 308-ast. aztán jól ráfaragtak, mert az Elite nem kell senkinek, csak a vakoknak, meg akiknek nem jutott Kyosho. meg az én fajta mindenevőknek.

az ablaktörlőknél is látható a spórolás, itt nem is tudom, mit gondoljak, mert nekem az Elite kétdimenziós síklapos rendszere sem nyerte el a tetszésemet, de azért ez az egy darabból öntött kígyó sem fog a díjnyertes megoldások közé tartozni.

a felni-gumi kombinációval tulajdonképp semmi baj. olyan, mint az Elite verzióé: mintha vajból készülne, amit már rég kivettek a hűtőből, és picit megpuhult.

ha már puhaság: igen, a két ajtó, a csomagtérfedél és a motorháztető is műanyagból készült, ráadásul a tejfölöspohár minőségűből. az, hogy az ablakkereteket lespórolták, az szinte természetes ebben a diszontkategóriában.

e fentiek után talán már ott tartunk, hogy külön öröm, hogy az ajtókat külön pénz és idő ráfordítása árán nem tervezték át egykaros zsanérosra. pedig az lett volna igazán stílusos.

egyébként maga a beltér nem olyan tragikus. kárpitra, színes-szagos festési bravúrokra, vérpezsdítő hangulatra senki ne számítson, de szódával elmegy kategória. pláne ha van velemi kis etilalkohol abban a szódában angolszász területről.

ma is lemaradtam egy jó kis whiskey-zésről, mert természetesen én voltam a sofőr, ezért csak szagolgattam a piát.sebaj, majd legközelebb.

a csomagtérfedéllel tessék vigyázni, tényleg papírvékony, középen nyitni/csukni, különben csavarodik, nem nyílik/csukódik rendesen.

a motoron senki nem fog csodálkozni: az Elite motorja, megfosztva minden olyan résztől, ami azon szép volt. sehol egy kábel, egy cső, egy szép kupak, egy típustábla. a csomagtartót takaró kis műbőr lebernyeg is hiányzik. de a rögzítésére szolgáló lyukak, rések ott éktelenkednek a csomagteret a motortól elválasztó falon. azt hiszem, ezt a képet fogom megmutatni Benedek fiamnak, amikor azt magyarázom neki, hogy mit jelent az, hogy igénytelenség.

ha fémből lennének az ajtói, néhány helyen nem látszana a szándékos butítás, akkor bátran felvehetné a harcot akármelyik 8ezer forintos Welly-vel, jó parkettán tologatós gép lenne belőle. de 12ezerért ez így egy rossz vicc, a színkombinációján kívül ráadásul semmi nem indokolja a létezését.

23 komment

Címkék: hw fekete bemutató 308 gtb saját gyűjtemény

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr894300866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MT21013 2012.03.11. 07:40:52

Szép napot mindenkinek! Labdacs Mester elég sarkosan odamondogattad a magadét :-) Ami különben teljesen igaz és jogos, csak ritkán szoktál ennyire köntörfalazás nélkül (lásd: "szar") véleményt alkotni. Messziről tényleg nem néz ki rosszul, közelről meg hát...
Ebben az esetben nem kérdés mit kell venni, 2-3 ezerrel többért ott az Elite. Én alapvetően Missa testvéremmel együtt ki vagyok vele békülve. Jó, tény messze van a Kyoshotól, de a piac be is árazta arra az összegre amennyiért véleményem szerint nem rossz opció.
Ha pedig a típustól elvonatkoztatok és az említett 12 rugóra gondolok, akkor eszembe jut a Norev, akik mostanában talajvizet megszégyenítően jönnek fel. Náluk ebbe az összegbe már kárpit, teljesen fém karosszéria, teleablakos ajtók stb. beleférnek. Bár már ők is kúsznak felfelé, az újabbak már 15 környékén és felette járnak.

Labdacs 2012.03.11. 08:47:56

@MT21013: a stílusról: lehet, hogy nem jött át, de valamiféle görbe tükör szeretett volna lenni a blogokon mostanában uralkodó kommentelési stílus felé. néha-néha érzem ide is beszivárogni. lehet, hogy nekem is meg kellett volna görbítenem a képeket, mint ahogy FarkasPeti csinálja az f1-hirek.hu-n.
Elite 308 GTB: én is leírtam, hogy beárazta a piac: "aztán jól ráfaragtak, mert az Elite nem kell senkinek". a 30-35 eurós árak, amikért mennek az ebay-en pontosan ezt jelentik.

Labdacs 2012.03.11. 09:02:58

@MT21013: Norev: sanos ma már inkább a 15ezer a jellemző, mint a 12. amikor komolyabban kezdtem foglalkozni a modellekkel, akkor kerültek 7-8ezer forintba. szépek-szépek, de a befalazott hátsóajtók, meg a Solido-tól átvett őskövületek azért jelzik, hogy ott is van igénytelenség. de a legnagyobb problémám velük, hogy lehetnek akármilyenek, ha Ferrarit nem gyártanak.

Missa 2012.03.11. 19:29:59

Nos igen, én azok közé tartozom, akik ki vannak békülve az Elite féle 308-assal. Persze, tudom, a Kyosho tető vonala harmónikusabb, meg az egész valahogy szebb. De sajnos én is azok közé tartozom, akik lemaradtak a Kyosho-ról. De vak nem vagyok! :-))) A Kyoshok, már csak azért is harmónikusabb képet nyújtanak, mert nem USA verziók. Ez egyébként igaz az 1:1-es 308-asokra is...
HW - Hát köszi az öszinte szavakat. Nem tudom mire jó ez a műanyag nyílászárós megoldás. Talán a HW adókedvezményt, állami hozzájárulást kap, mint itthon, akik műanyag nyílászárókra cserélték ingatlanaik ablakait? Engem inkább ebben az Elite kontra HW filozófiában inkább zavar,hogy az Elite limitált példányszámban kerül piacra, kis idő múlva meg elöntik a sima Foundation-ok a piacot. Az 599 GTO-XX, stb.-knél már volt róla említés, hogy a sima HW-k néha jobb szín kombinációkban jelennek meg, mint a drágább Elite-k. Nem feltétlenül a 308-ra gondolok. Bár, több helyen olvastam hozzászólásokat, hogy ezt a fekete változatot is szívesen látnák Elite kivitelben. De nem! Abból kapnak vöröset és kéket, aztán slussz. A GTS, a delikátesz (és drága) Magnum-vörös, fekete, sárga már eggyel több! Szóval, nem tudom, de olyan mintha a sima, nem "prémium" kategóriás piac fontosabb lenne nekik? A 12-13000 Ft-ot mindenképpen sokallom érte. OK, tavaly ősszel és télen szereztem be a GTB-GTS verziókat, de kb. ennyiért.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.03.11. 19:55:22

Uhh, most nézem, hogy a legutóbbi pakkos poszt óta read-only üzemmódban voltam...

Megnéztem múltkor magamnak ezt a Foundation-Elite 308 GTB párost, és egyiktől se vagyok elájulva. Ez a sima HW még feketében, távolról emészthető, csak épp nem ennyiért...viszont a többi színen szinte virít távoltról is az igénytelenség. Az Elite több fokkal jobb, de mivel nekem csak egy hely van 308 GTB-nek a vitrinben és az már kijelölt párizsi Kyo-ra foglalt hely, így nagyon nem is gondolkozom Elite-ben sem...tudom, sznob vagyok, de szerintem az a legszebb 308-as az 1/18-as piacon...:)))

P.S.: Xapa kollega, a legutóbbi leveledre írt válaszom megkaptad, vagy elkerülte a mailfiókodat? Ha sikeresen eltérítették, akkor elküldöm még egyszer, mindkét címedre! ;)))

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.03.11. 19:58:26

@Missa: "Az 599 GTO-XX, stb.-knél már volt róla említés, hogy a sima HW-k néha jobb szín kombinációkban jelennek meg..."

Igen, ez engem még mindig piszkosul bosszant, az a #27-es kék XX a kedvencem és akkor pont az a Foundation, de Elite-ben bezzeg van kétféle rosso is, há' nehogymá kevés legyen a kötelező Ferraripirosból...

Labdacs 2012.03.12. 09:30:44

@Missa: azért is írtam a három kategóriát. te nyilván nem a vakok közé tartozol, de ismerek olyat, aki szerint a Kyosho egy béna aránytalan valami, az Elite pedig hibátlan szépség. ami rendben is lenne, ha úgy adná elő, mint a saját véleményét, de ő ezt axiómaként tálalja.
a magam részéről annyira nem bánom, ha limitálva vannak az Elite darabszámok, ez azért valamilyen szinten garantálja, hogy egy érték alá egy idő múlva talán nem csökken az adott modell értéke. egy Elite gépnél 2-3 színvariációnál több nem nagyon szokott lenni. ott ugye a piros a kötelező, aztán jön hozzá még valami. ezüst-sárga-fekete-kék. van, ahol eltalálják, például a GTS-nél. itt most ez a kék Elite szerintem kár volt.

Labdacs 2012.03.12. 09:31:33

@Camaro96: azért egy sárga QV sem néz ám ki rosszul. :-)

Missa 2012.03.12. 11:37:28

@Labdacs: Kyosho béna és aránytalan??? Hmmm, mostanában láttam egy filmet egy testépítő ürgéről, aki olyan pszichés eredetű betegségben szenved, hogy csenevésznek látja magát. Amúgy sorra nyeri a versenyeket. De vígasztaló, hogy terápiával és enyhe gyógyszeres kezeléssel tünet mentesen gyógyítható. Lehet, hogy az illetőnek is hasonló problémája van... De, mint említettem, gyógyítható! :-) Nos az Elite nekem egy negyedik kategória miatt tetszik. 308-as elfogultság a kategória neve. :-) Amennyire lehet, törekszem a Kyosho-k beszerzésére, de most a 250 TR a fő projektem. Bár picit mérges vagyok magamra. A Szeszabi féle kollekcióból, legalább a sárga 328 GTS-t meg kellet volna "csípni". Jó, az 328, de azért hasonlít... :-)

Missa 2012.03.12. 11:41:46

@Camaro96: Lehet, hogy az a döntő, hogy a beszállítóktól milyen színű festéket tudnak szerezni. :-) Elite témában a 308 GTB kék verzió szerintem a Paris Debut akart lenni, csak nem az lett... Szép kék amit az Elite festett, csak nem sok ilyen színű 308-ast látni. Olyan, mintha a Mondial 3.2 sorozat kifutása után, maradt volna még pár kanna metál kékjük. :-)

hellsing 2012.03.12. 18:32:32

"vagy már kinőtt az "a Ferrari az piros" kórból"

Ezt azért úgy csendesen visszautasítom. A Ferrari = vörös szín. Ez hagyomány, tradíció, a világ autóbuzijainak 93,5%-a reflexből rávágná, hogy a Mercedes, Audi = ezüst, Aston = zöld, Bugatti, Ford = kék, BMW = kék-fehér, Honda = fehér, Ferrari = vörös.

Az más kérdés, hogy vannak színek, amikben jól néz ki egy Ferrari, és vannak Ferrarik (nagyon-nagyon kevés), ami meg kifejezetten ronda vörösben (nekem a 456 nagyon, a 612 kicsit ronda Ferrari-vörösben, de a bordó, avagy Rosso Mugello jól áll nekik).

Én a vöröseket gyűjtöm, ez már párszor felmerült. A vörös szín az autók gyártmánya mellett egy másik összefüggést ad a gyűjteménynek. De sose mondanám, hogy beteg, aki színesben gyűjti a modelleket. Csehov szerint ízlésről vitatkozni ízléstelenség. szerintem igaza van.

Amúgy a HW-nek sikerült egy bűn ronda piros műanyagot kikevernie, ez sokat ront ezen a modellen.

Labdacs 2012.03.13. 10:05:12

@hellsing: ferrari18.blog.hu/2012/03/10/hotwheels_ferrari_308_gtb_1/fullcommentlist/1#c16061429

ezt a kommentemet kéretik elolvasni, mielőtt halálosan komolyan veszed, amit írtam.

Labdacs 2012.03.13. 10:12:32

@hellsing: bővebben: ismersz, tudod, hogy szerintem is rendben van a "Ferrari legyen piros" elv, ha valaki így szereti. és igen, az olasz versenyistállók hagyományosan a vörös színt használták egészen a dohányreklámok elterjedéséig. ezért igen, jogosan köthető a vörös szín az utcai Ferrarikhoz, még akkor is, ha pont a hőskorban nem volt azért annyira elterjedt.
viszont fordítva azért kaptam már lehülyézést azért, amiért én nem ennek mentén gyűjtök, sőt kérdőjelezték már meg a szexuális beállítottságomat is emiatt, ezért úgy éreztem, hogy eljött az ideje a tükör ezen emberek való fordításának, ezért vannak a szokásosnál picit durvább mondatok leírva benne. sajnos úgy néz ki, hogy pont azokat értem el vele, akiket nem kellett volna.

hellsing 2012.03.13. 15:24:34

Részemről béke. Nem vettem magamra, de +lepett a fogalmazás.

Ha minden modelled gyöngyházfényben tündökölne, én is megkérdezném, hogy az asszony harisnyáit is használod-e, vagy csak a körömlakkját ;-)

Labdacs 2012.03.13. 15:28:37

@hellsing: :-) attól függ, mire.

Camaro96 · http://ferrarihistory.blog.hu/ 2012.03.16. 21:29:32

@Labdacs: Sárga QV? na egy olyan GTS akár jöhetne majd egyszer a távoli jövőben a távoli jövőben meglévő párizsi mellé...:)) az is tetszik, valahogy a piros annyira nem vonzz, pedig az se rossz...;))

@Missa: az elképzelésedet Mattelék esetében könnyen el tudom képzelni...:DDD

Missa 2012.03.16. 22:14:32

@Camaro96: Öööö, izé, melyik elképzelésem? A festék beszerzésre gondolsz?

Amúgy nézegettem a képeket, modelleket és "agyaltam". Az Elite-nél tudtommal a tető sarkossága az első sorban kritizált részlet. Az apróságokat, a kilincs-antenna csonk bumszliságát, szerintem hagyjuk... Na szóval, azon gondolkodtam, hogy a Kyosho, a Paris Debut és a többi színváltozatú, de nem QV változatú modell, a korai 1976-os Vetroresina (műanyag karosszériás) változat. Ha már Paris Debut, akkor ennek kell lennie! :-)
Az Elite, az pedig egyértelműen az USA változatú ("tökorrú" lökhárítók, marker fények) autót formázta meg? Az USA-ba tudtommal a Vetroresina-kat nem szállították, amik oda kerültek (hivatalosan) azok már fém kasznisok voltak. Próbáltam összehasonlítani a korai Vetro-k és a későbbi fém kasznisok tető vonalát, meg az egész autót. Nem tudom miért, de valahogy szemre valahogy "lágyabbnak", formásabbnak tűnnek a műanyagok... Esetleg más, hogy látja ezt a kérdést? Nem akarom én az Elite-t futtatni, mentegetni, csak ez a fenti logika motoszkál bennem. Valahogy bele tudnám magyarázni a sarkosságba, hogy a fémet azért nehezebb ívesre sajtolni (persze ez présszerszám kérdése), mint a műgyantát sablonba kenni...

Missa 2012.03.16. 22:19:25

Amúgy nemrégiben sikerült letöltenem a teljes 8 évad Magnum-ot. Pusztán csak a Ferrari miatt vetemedtem erre! :-) Most tartok a 3 évad 2/3-ánál. Húúú, rém bárgyú, elnagyolt sztorik. Nem is értem mi tetszett rajta annak idején? A Ferrari az biztos, hogy akkoriban is a szívem csücske volt. A másik talán az, hogy 2-3 havonta láttam belőle, 1-2 részt... :-)

Dinoenzo 2012.03.17. 13:33:07

@Missa: kb. 2 napja láttam a Riviera vadorzóit!

milyen verda van a filmben?!

Missa 2012.03.17. 13:42:28

@Dinoenzo: Szabad a gazda! Ferrari? 308-as? Csak annyira emlékszem a filmből, hogy két szélhámos egy mást szívatja, aztán őket veszi palira egy csaj. Igazándiból annyi maradt meg bennem, amikor Michael Caine, péppé veri Steve Martin lábszárát a tolókocsiban. :-)

Dinoenzo 2012.03.17. 13:56:58

@Missa: Én tökéletesen meg vagyok elégedve a HW-ELITE 308 GTB,és a 308 GTS verzióval is.

Meg is vásárolhattam volna a Kyosho féle GTB GTS GTB QV GTS QV-t Párizsi debütöst sort,de mivel nem a kedvencem ez a 308-as széria,és nem is vagyok hajlandó 100 eurónál többet kiadni egy sima Kyo-ért.

Nekem bejön ez a sima HW 308-as fekete!

Bár a vörös belső az ultragáz,de mivel lassan a vitrinemben nem sok helyem van már (csak szemből lehet már látni a gépeket),így a gyengébb (599 GTO fehér & F50 fekete) modellek is tökéletesen belesimulnak a gyűjteményembe.

Dinoenzo 2012.03.17. 14:02:44

@hellsing: Én szeretem a fehér Ferrarit :)
süti beállítások módosítása