HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

Válság van - vol2

2012.07.28. 06:49 Labdacs

az előző válságos poszt megjelenése óta elég sokat gondolkodtam, hogy mi legyen. merre tovább? első,  legdrasztikusabb ötlet a teljes gyűjteményfelszámolás lett volna. ha teljesen bolond lennék, akkor el is játszottam volna a gondolattal. de ez fel sem merült. természetesen. hiszen tényleg nem akarom csak úgy eldobni azt, amivel az elmúlt tízen-akárhány évben foglalkoztam. viszont két téma párhuzamosan így, ebben a formában nem megy. felmerült az is, hogy válogatok, eladok pár nekem nem olyan kedves vasat, amiből elindítom az általam csak "szépautós sornak" nevezett másik témát. de ilyet csináltam tavaly, (igaz, akkor nem önszántamból) és még most is nyalogatom a sebeimet miatta. nem, fájdalommentesebb megoldás kell. ami meg is született tegnap este, egy Xapa kollégával történő maratoni levélváltás során. íme:

azt csinálom, hogy minden Ferrari modellről készült képemet betöltöm egy gagyibb képszerkesztőbe, majd piros keresztet rajzolok rá. ja, nem. igaziból az lesz, hogy a Ferrari gyűjteményem címe mostantól: "1:18-as fém, sárvédős Ferrarik, amiket még látott Enzo Ferrari". tehát a nagyjából 1988-ig terjedő időszak. azért csak nagyjából, mert biztos vagyok benne, hogy látta az 1989-es 348tb-t is fejlesztés közben, de talán még a 92-es 456 GT-t is. de valahol 1988-nál húzom meg a vonalat. az előtte született autókról készült modellek szépen eddig is mennek be a gyűjteménybe, az utána készültek pedig csak akkor, ha beillenek a szépautósba. így például nagyon várom a 458 GT2 mindkét matricás verzióját. hogy mi lesz a meglévő kb 80 offtopik csodával? semmi. továbbra is érvényes, hogy ami egyszer bekerült hozzám, az marad is.

a szépautós már a jövő héten bővülni fog, újra egy angol nagyvassal, egy fekete Minichamps Bentley Arnage T fog érkezni, valószínűleg már kedden. jól fog mutatni a Ghost mellett. várom már, mint egy kisgyerek. a a Ferraris sem marad újdonság nélkül, nemsokára jön a fekete Kyosho HE Testarossa.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr734683003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LeoNardo 2012.07.29. 15:35:02

A te gyűjteményed, a te döntésed.
Az általam ismert 1:18-as (sárvédős) Ferrari gyűjtemények közül a tiéd volt a legteljesebb, ezért sajnálom, hogy ez a teljesség egy kicsit szellősebbé válik. De megértelek. A szépautós-sorba amúgy is bármilyen Ferrari beilleszthető a hangok segítségével :), úgyhogy ha jól érzem, csak kicsit szabadabb lett a kezed, de nem kell nagy változástól tartanunk. És még meg is gondolhatod magad bármikor, csak nehéz (és drága) lesz mondjuk 10 év múlva egy ma elszalasztott modellt beszerezni, de nem lehetetlen.
És azt se szabad elfelejteni, hogy a mai szemmel furcsának ható, modern kori Ferrarikból lesznek a jövő klasszikus Ferrarijai. Mindig az jár a fejemben, hogy egy Daytona vagy egy BB micsoda UFO lehetett a maga korában. Most meg ezekhez mérjük a mai autók formavilágát. Lehet, hogy ilyen mérföldkő lesz az F12 is? A 458 a következő 308? Szerintem igen, de ez csak az én ízlésem és véleményem.

Sajnálnám, ha a mostani döntésed miatt a későbbiekben lemaradnánk egy-egy újdonság bemutatásáról, de cserébe kitekintést nyerünk az off-os világba.
Kíváncsi leszek, hogy ebben is lesznek –e követőid :)

Missa 2012.07.29. 18:18:56

Nnnnna, már kezdtem örülni, hogy esetleg "rá tudok csapni" egy bicolor 599 Fiorano-ra... :-)

Labdacs 2012.07.29. 20:00:34

@LeoNardo: több dolog is van itt. az első, az a teljesség kérdése. mi számít annak? ha hellsingi vonalról indulunk, akkor nyilvánvalóan nagyon messze voltam tőle, de ha a realitások talajára helyezzük a célokat, akkor is sok mindenki szemében nem lehetett teljes a gyűjtemény, hiszen pl az F1-es paripák teljes egészében hiányoztak belőle. számomra attól kezdve vált (volna) teljessé, hogy minden kiadott sárvédős fém Ferrariból megvan legalább egy példány. most számomra bekerült egy olyan kitétel, hogy 1988-ig.
nem volt nehéz meghúzni a határt, a kötelező háziként az arcunkba nyomott modern Mattel modellekből egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány tetszett igazán. a legtöbbnél inkább a bosszúság maradt, meg a hiányérzet. ahhoz meg nem állok olyan jól, hogy olyan modelleket vegyek nyakra-főre, amik nem tetszenek. csak, mert témába illőek.
ha csúnyábban akarnék fogalmazni, akkor azt is írhatnám, hogy meguntam, hogy a Mattel hülyének nézi a saját vásárlóit. kifizetek 80 eurót egy modellre, amiről látatlanból meg tudom írni, hogy hol milyen, aztán fél év múlva, ha még van belőle és nem jut a piros 458 Italia sorsára, akkor az ebay, meg a két nagy német polcairól dől mindenkire 35-40-50 euróért. szóval még befektetésnek sem a legokosabb. persze, nem is ezért vesszük, de azért nem jó érzés ezzel szembesülni.

senkit nem akarok lebeszélni a Ferrarik gyűjtéséről, én is fogom őket továbbra is gyűjteni, de ha választani kell majd egy Ferrari és egy más modell között, akkor nem a ferrariság fog dönteni, hanem a szépség. 1988 utántól. például biztosan fogok venni 458 GT2-t, szerintem mindegyiket. de az Elite F12 valószínűleg kimarad. nem azért, mert az autó nem tetszik, hanem a modell.

LeoNardo 2012.07.30. 01:00:44

@Labdacs: ha jól emlékszem, Szeszabi kolléga is a Mattelen akadt ki, és nála ez vezetett a gyűjtemény teljes felszámolásához.
Egyetértek, hogy nem jól van ez így. Valamelyik nap nézegettem az egyik webshopon az újdonságokat, és totál kiakadtam, hogy a Kyosho Ferrarik pont 2x annyiba kerülnek, mint a többi Kyosho modell. Pedig nem kéne, hogy így legyen, ha annak idején a Mattel nem kényszeríti rá a Kyosho-ra ezt a mondvacsinált Hi-End kategóriát. Milyen szép életünk lenne, ha 90-100 Eurókért szép sorban jelennének meg az Kyosho újdonságok?! Sajnos tudom, hogy ez sokáig álom marad...

Azt viszont nem értem, hogy miért évjárattal húzol határt? A 88-előtti Ferrarikból a csúnya autó és a csúnya modell is kell? De félre ne érts ezt a kérdést nem kötözködésből tettem fel, hanem mert érdekel a válaszod. Az én eddigi gyűjtési "filozófiám" az volt (illetve mostanra így alakult), hogy minden olyan Ferrarit beszerzek 1:18-ban, ami autóként tetszik. Ha nincs meg szép kivitelben, akkor is. Ilyenek pl. a 275 GTB, 250 GTO '64. És hiába létezik több olyan modell is, aminek "ott a helye minden Ferrari gyűjteményben", ha nekem nem tetszik, akkor ingyen se kell. Ilyen a 288 Evo, a Mythos, az 575 GTZ. Persze van pár olyan darab, amit nem tartok a legszebb típusnak, de valamilyen más okból kedves nekem. Tehát ebből is látszik, hogy én az autókért gyűjtöm a modelleket és nem fordítva.

F12: nekem annyira megtetszett ez az autó, és annyira örülök, hogy végre van egy új Ferrari, ami őszintén tetszik, nem csak egy kis hunyorítással bizonyos szögből, hogy mindenképp beszerzem. Sőt, még azon is elgondolkoztam, hogy BBR-ben kéne megvenni, mert azon a modellen sokkal jobban viszontlátom az eredeti autó szépségét. Na de annak is az ára... Áh, majd ha rájuk rohad, és beakciózzák, mint a 375-öst.

Labdacs 2012.07.30. 08:44:27

@LeoNardo: értem a kérdést, nem veszem kötekedésnek. több okból van a 88. egyrészt tényleg főleg a sorozatban kijött höfö Mattel modellekkel van bajom, a régebbi gépek sokkal jobban sikerültek, szerethetők. gondolok itt az 512 S-re, vagy a régi Califroniára. a másik ok, hogy ezekből jóval kevesebb van, így tényleg marad pénz a másik témára. a harmadik ok, hogy valahol meg kellett húzni a határt, ez pedig az általam kiválasztható legstílusosabb.

Labdacs 2012.07.30. 08:47:04

@LeoNardo: F12. élőben nekem is tetszik, és én is a BBR verzióval szemezgetek, de le kell győznöm ezt a "nem fogja a mágnes" dolgot előtte még. :-)

Labdacs 2012.07.30. 09:07:43

@LeoNardo: egyébként nagy változás nem lesz. egy mondatba összefoglalva: a sorozatban nyomott Elite cuccok közül csak azt veszem meg, ami tetszik.

ez részben eddig is így volt, pl nem jött házhoz az Enzo Pirelli Test, az FXX Evo. ha tavaly határoztam volna el ezt, akkor nem jött volna FF sem. nagyjából ennyi lett volna a változás.

LeoNardo 2012.07.30. 10:36:03

@Labdacs: stílusosnak stílusos választás, az biztos.

BBR F12: engem az árcédulája jobban zavar, de persze vonzóbb lenne öntöttvasból.

=xapa= 2012.07.30. 13:30:13

Én soha nem gondoltam volna,gyűjtői pályafutásom alatt, hogy valaha komolyan ránézek nem-Ferrari modellre. De ez a tipikus Elite jelenség, amiről Labdacs mester írt, illetve LeoNardo mester Kyoshos példája is hozzájárult ahhoz, hogy a birtoklási vágyam az abszolút nulla irányába induljon el, ha Elite Ferrarit látok. (A Kyosho HE-nek meg a valóban durva ár/érték aránya rontja le a bizonyítványát.)

Most ott tartok, hogy ha szép modelleket szeretnék nézegetni a neten, akkor az AUTOart honlapját lapozgatom, az Elite honlapját meg ki is vettem a kedvencek közül :) Ámulok és bámulok, milyen csodák vannak, szóval én abszolút megértem Labdacs, hogy elindítod a szépautós gyűjteményt, ha lenne rá keretem, én is válogatnék pár gyerekkori kedvenc autótípust, szigorúan AUTOart-ból :)

A Kyosho Testarossa HE-re azért nagyon kíváncsi vagyok... :)
süti beállítások módosítása