sokszor kapok kérdéseket gyűjtőtársaktól, de néha ismeretlenek is megtalálnak vele, hogy meséljem el, hogy egy-egy típust melyik gyártó adta ki, milyen színben, melyik milyen minőségű, mik a különbségek az egyes kiadott verziók között, stb, stb. van nekem ugye ez a táblázatom, de gyorsan rá lehet jönni, hogy az ezekhez az információkhoz nagyon kevés. ezért úgy döntöttem, hogy irkálok ilyen jellegű posztokat. ha úgy látom, hogy érdemes, lesz folytatás is. a legutóbbi kérdés a szívem csücskével, a 308-as Ferrarival kapcsolatban jött. a válasz pedig itt lent olvasható.
HW Elite 308 GTS. ez a hivatalos neve, az imcdb.org-on kutakodva rátalálhatunk, hogy valószínűleg inkább egy 308 GTSi-ről van szó. ott kell megnézni, mert a Mattel szerint ez ugye Robin Masters autója volt a Magnum PI sorozatból, még ha jogok híján ez sehol nem jelenik meg a modellen. jellegzetességei: amerikai nagy lökhárítók, oldalfények, egy szem szögletes tükör, a 328-asokhoz hasonlító, U alakú rácsos motorháztető. a modell egyébként a "beleadunk mindent"-féle Elite gépek közül való, eléggé szerethető, persze rendelkezik pár apró hibával, de alapvetően korrekt gép. természetesen csak pirosban létezik. nem olcsó már, az 5000 példány elég gyorsan elfogyott belőle. szerepelt itt a blogon már hosszabban is, amikor a Kyosho 308 GTS-sel lett összehasonlítva.
Kyosho 308 GTS. a nagy kedvenc, az egyike az "előbb a vesémet" modelleknek itthon. európai autóról van itt szó, rendes, szép első lökhárítókkal, QV köténnyel, kis hátsó szárnnyal, két szép kerek tükörrel, rendes normál 308-as motorháztetővel. mélyen a zsebbe kell nyúlni érte, de aki teheti, ne hagyja ki, nagyon jól sikerült modellről van szó. a fotón látható sárga mellett létezik pirosban is. a blogon a fent említett összehasonlításban lehet róla bővebben olvasni.
Kyosho 308 GTB. a korai, hengerenként kétszelepes verziót is megalkotta a Kyosho. szerencsére. picit kevésbé díszített, mint a QV; nincs szárny a tetőn, nincs nagy első kötény, csak egy tükröt kapott, hátul a négy helyett csak egy kipufogóvég található és mintha a kerekek is kisebbek lennének egy mérettel. beszerezhető, de ahogy az összes Kyosho 308-asnak, ennek is 100 euró körül indul az ára netes aukciókon. gyönyörűséges, ahogy az összes Kyosho 308. létezik ebben a pirosban és sárgában.
Kyosho 308 GTB QV. az autó, amin minden van, ami a sima GTB-ról hiányzik: első kötény, tetőszárny, négy kipufogó, két tükör. az én szememben ez az autó "A 308". ha valaki szerencsésebb, mint én, némi pénzmag beáldozása után igazi gyöngyszemhez juthat. sárga és piros színben adta ki a Kyosho.
HW Elite 308 GTB. gyakorlatilag egy QV-ről van szó, csak amerikaiul. a QV-ségről a "Quattrovalvole" feliratok árulkodnak az autó seggén és a szelepfedélen, az amerikai gyökerekről pedig a kelleténél nagyobb lökhárítók és az oldalfények mesélnek. sajnos a GTS-sel ellentétben ez a csukott verzió nem sikerült olyan jóra, hogy bármilyen téren versenybe szállhasson a Kyosho kiadásokkal, viszont ezt a tulajdonságát a piac is értékeli, ezért néha-néha egészen nevetséges áron beszerezhetők ebay-ről, vateráról, felszámolt gyűjteményekből. a képen látható kék mellett természetesen létezik pirosban is. aki többet tud róla, a blog londoni különkiadásában elolvashatja a részleteket.
nna, jöjjön akkor a parizer; Kyosho 308 GTB Paris Debut Version. a legritkább 308-as, az 1975-ös párizsi szalon slágerét, az akkor még friss és ropogós 308 GTB-t mintázza majdnem a tökéletességig konvergálva. gyakorlatilag egy kékeszöldre festett sima GTB, pezsgőszínű ülésekkel és ajtókárpittal, tetőantennával. le sem merem írni, mennyibe kerül most, meg, hogy mekkora hatalmas nagy érzés volt, amikor két évvel ezelőtt végre hozzám is beparkolt egy. az utána készült bemutató elolvasható itt.
elsőre talán nem is tűnik fel senkinek, de a nem piros Elite 308 GTS-ek nem csak a fényezésben különböznek a Magnum verziótól. kaptak szép ovális tükröket mindkét oldalra, ezen kívül rendes 308-as motorháztetőt. apróságok, de ezekkel azért mégis szebbek picit, mint a piros. érdekes módon a népnek mégis az kell, az ebből a fajtából kiadott sárga és fekete variánsok még szép számban megvásárolhatók, normális áron.
HW 308 GTB. először ki akartam hagyni, ha ha már egy egész bemutatón keresztül foglalkoztam vele, mégis úgy döntöttem, hogy szerepeltetem itt. gyakorlatilag az Elite verzió súlyosan lebutított változatáról van szó, fix bukólámpákkal, műanyag ajtókkal, faék motortérrel, beltérrel. olcsó-olcsó, de néha a piros Elite egy árban van vele. ha valakinek fekete kell, akkor persze csak ezt veheti, mert ugye pirosban, kékben, és a képen látható feketében létezik.
ennyi lett volna, így képzelném el ezt a dolgot. biztosan egy csomó minden lényeges infót kihagytam, de erre valók a kommentek.