HTML

Ferrari 1:18

1:18-as méretarányú sárvédős fém Ferrari modellautók, néha lehet más is...

Címkék

#1 (1) #124 (2) #172 (1) #177 (2) #22 (1) #24 (2) #25 (2) #29 (1) #34 (1) #37 (1) #40 (2) #46 (1) #51 (1) #512 (2) #55 (1) #6 (1) #64 (1) #7 (1) #71 (1) 0401 (1) 166 (1) 2011 (7) 2012 (5) 2013 (2) 246 (4) 250 (26) 275 (2) 288 (4) 308 (17) 312p (1) 328 (2) 333 (1) 348 (7) 360 (1) 365 (8) 375 (1) 410 (7) 412 (1) 456 (5) 458 (7) 512 (5) 550 (1) 575 (2) 599 (3) 612 (2) ajánló (1) áttekintés (3) barchetta (1) bb (1) bbr (5) bburago (11) bemutató (49) benedek (1) berlinetta (4) beszámoló (5) bordó (7) börze (7) california (5) chrono (1) cmc (9) competizione (1) cseresznyepiros (1) dino (6) ebay (1) elite (67) enzo (1) ertl (2) evoluzione (1) exoto (2) ezüst (6) f1 (2) f355 (6) f40 (7) f430 (5) f50 (2) fehér (19) fekete (21) ff (3) fiat (1) filmes sorozat (1) ghost (1) gmp (2) gruppen (3) gt (5) gt2 (2) gt4 (3) gta (2) gtb (10) gtb4 (1) gto (13) gts (4) gts4 (1) guiloy (1) hw (21) italia (2) kantorati (1) karácsony (2) katalógus (1) kék (12) kyosho (24) lista (2) lm (5) london (5) lw (1) m (2) magnum (2) maisto (1) majorette (1) mások gyűjteménye (11) mm (2) mondial (2) nürnberg (2) nyúl (1) offtopic (2) összehasonlítás (6) pakk (19) parizer (2) piros (58) programajánló (1) racing (15) reklám (1) revell (2) rolls royce (1) s (2) saját gyűjtemény (59) sárga (15) sessanta (2) shell (1) solido (1) spider (9) sszamegmindenki (1) superamerica (4) super elite (1) swb (9) szavazás (1) szombat (1) sztori (1) szürke (4) táblázat (2) tb (4) techno giodi (1) testarossa (4) testa rossa (7) tr (1) ts (1) umbau (15) ut (1) vasárnap (2) videó (1) vinaccia (1) xx (1) zagato (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Labdacs: @Missa: sajnos nagyon messze kerültem ettől a világtól, minden értelemben. mostanában biztosan nem... (2015.10.09. 22:46) Kyosho HE Ferrari Testarossa
  • =xapa=: Izgalmas pakk, számomra is az F-40 a csúcsragadozó benne. A fekete felnik és a fekete LM szárny na... (2013.02.19. 21:54) Labdacs pakkot kapott
  • MT21013: @SepangbronzeM5: a sárga nekem is tetszik, valahogy jobban adja az F12 formavilágát. De hogy az F1... (2013.02.06. 18:54) Nürnbergi kukucskáló: Mattel
  • hellsing: Bakker, ezek megcsinálják az F355 Challenge-et. Kezdhetek koplalni, pedig nagyon le akartam magam ... (2013.01.31. 00:18) Nürnbergi kukucskáló: Kyosho
  • hellsing: @MT21013: sajnos a gyárak nem a mi keszeg pénztárcánkkal foglalkoznak. Tőlünk kicsit nyugatabbra n... (2013.01.30. 14:33) Kyosho Ferrari F355 Berlinetta - újabb képek

2012-es évértékelés

2012.12.28. 22:46 Labdacs

ma jött utoljára a postás, meg sem állt a ház előtt, ezért a 2012-es évet lezártnak tekintem, gyorsan el is regélném, hogy milyennek éreztem ezt az évet gyűjtés szempontjából.

ha egy szóval jellemezném, azt írnám, hogy termékenynek. 47 darab modell parkolt be a gyűjteményembe. ez számomra is meglepő, hiszen mindenféle 1:1-es projektek miatt alapvetően takarékoskodási üzemmódban ment volna az év nagy része. ráadásul év közben volt egy jó nagy kiábrándulás is, ami szintén nem szaporította a jövevényeket.

nagyon rég elmúlt január, alig emlékszem már, hogy az idei első jövevényem egy igazán érdekes régiség, egy Anson (vagyis doboza szerint Majorette) 328 GTS volt. nem mai darab, de én szeretem, bemutató is készült róla.

a legutolsó jövevény nagyon friss, egészen pontosan ma reggel pakoltam át az eladó modellek dobozából a saját stócomba; a fekete Elite 550 Barchetta Pininfarina. egészen sértő áron árultam hónapok óta, ha ennyiért nem kell senkinek, inkább megtartom.

jöjjön egy kis száraz statisztika. egészen mostanáig a fenti képre nem volt szükség, hiszen csak Ferrarik jöttek, de idén hozzám került öt idegen is. pontosabban négy, mert a Fiat Ferrari-kötődését nehéz nem észrevenni. sokan aggódtak, egyvalaki különösen nagyon, amikor a Ferrari 1:18 elé odakerült a zárójeles "Nem csak" a blog címébe. az arányokat megnézve szerintem nincs nagyon nagy ok az aggodalomra, nagyjából hasonló várható a jövőben is.

a gyártóknál teljes a Mattel fölény, az idei modelljeim több, mint háromnegyede ettől a gyártótól származik. érkezett azért néhány Kyosho is, no meg a két CMC. meg ugye olyan idegen gyártók is szerepelnek, mint az AUTOart, vagy a Minichamps.

színben ahogy az minden évben lenni szokott, a piros a domináns. fura, hogy a fehér csak a negyedik helyet szerezte meg. a fekete nagyon belehúzott a végére, az utolsó három autóm ilyen színben pompázik.

pénzügyileg nem untatnék senkit számokkal, de talán kitalálható, hogy a legtöbbet egy hatalmas vasért, a CMC Bartoletti-ért fizettem. úgy érzem, nagyon hosszú ideig csúcstartó lesz. egyébként szeretem, meg minden, de még mindig nem nagyon tudom hová tenni. mármint a szobában is, de arra is gondolok, hogy agyilag.

a legolcsóbb, talán a legcsúnyább is a HotWheels 250 GTO-ja volt, amit nagyjából egy használt, doboz nélküli Bburago áráért vettem. annyit simán megért, de nem keseregtem volna, ha elszalasztom.

ami miatt talán kesergés lett volna, azok azok a gépek voltak, amikre rég vágytam, és nagy nehezen idén végre összejöttek. ezek az Elite 125 S #56, az Elite Sessanta, a piros '71-es Kyosho utcai Daytona, a HW 288 GTO, az, hogy teljes lett a Daytona Competizione és az 512 S sorom.

nem csak csupa sikertől volt hangos ez az év, előfordult, hogy keserű maradt az ember szája íze egy-egy biznisz után, durvább esetben maga a biznisz össze sem jött. de ilyenkor elég volt néhány jó alvás, esetleg egy aranykezű mester, és a dolgok máris nem mutattak olyan sötéten, mint ahogy először láttam őket.

nem csak emberekben sikerült csalódnom, de sajnos sokszor a modellek sem hozták azt, amit elvártam volna tőlük. ezért sokszor ki is ábrándultam, többször meg is fogalmazódott bennem, hogy eladom a gyűjtemény egy részét, vagy befejezem az egészet.

de a gordiuszi csomó elvágása nem azért nevezetes, mert úgy történt, ahogy számítottak rá; én is egy talán fura döntést hoztam. ha Ferrari modellgyűjtős kapuzárási pánikom van, akkor azt legjobban nem-Ferrari szeretőkkel lehet gyógyítani. az első kalandom egy Kyosho Ghost volt. nem bántam meg.

év végére persze helyreállt a lelki békém, főleg azért, mert a piacra került pár olyan Ferrari modell, ami rendesen visszaadta a hitem abban, hogy ez a Matel tényleg elkezdi végre komolyan venni saját magát.

de a legeslegjobb dolog kicsivel Karácsony előtt történt: CMC Ferrari 250 GT SWB California Spider. szinte sosem tudnék választani egy szem modellt, kedvencnek az adott évből, most a CMC nagyon megkönnyítette a döntést.

nektek milyen volt 2012?

28 komment

Címkék: 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://ferrari18.blog.hu/api/trackback/id/tr464985573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2012.12.29. 09:30:29

Szép év! Határozottan kedvezően alakul ez az egészen picit mindenevő, Ferrari-val túlsúlyozott vonal. Egyre inkább megkívánom a fehér Rolls-t. A CMC California-ra pedig nincsenek szavak. Pontosabban vannak, hiszen megírtad.

MT21013 2012.12.29. 09:42:21

Jónéhány nyálcsorgatást kiváltó járgány parkolt be hozzád idén, gratulálok! Szavaidat idézve nálam is van jópár 1:1-es projekt, ezért havi egy modellt engedélyeztem csak magamnak, azt hiszem ehhez tartani is fogom magam a jövőben, de még az is lehet, hogy ennyi sem jön össze 2013-ban. Majd meglátjuk.
Az én 2012-őm:

Ferrari szekció:
Elite 250 LM piros
Elite Dino 308 GT4 piros
Elite 348 tb piros
Elite FF piros

Lamborghini szekció:
Autoart Diablo 6.0 citromsárga
Autoart Gallardo LP 560-4 okkersárga
Kyosho Miura sötétkék
Kyosho Urraco halványzöld

BMW szekció:
Minichamps Z1 fekete
Paragon 6 Gran Coupe kávémetál

Rali szekció:
Sun Star Citroen Xsara WRC (Loeb) piros

Klasszikus szekció:
Norev Citroen SM világoskék
Autoart Alfa Montreal narancs

Azaz 13 db jött idén, 1 db-al több mint a terv, tehát nincs okom panaszra.

2013-ban boldog lennék, ha ezekről tudnék beszámolni:

Ferrari: Elite F12, Elite vagy Kyosho 355
Lambo: Autoart Aventador (piszok drága lett...)
BMW: Paragon M5, Norev M1
Porsche: Autoart 959 és 944
Rali: Kyosho Lancia 037
Klasszikus: Norev Citroen CX, Minichamps Opel GT

ferrarifan 2012.12.29. 10:41:42

Szép termés látom, az idén te haladtad meg a bűvös 40-es határt. Nekem az idén "csak" 33 modell jött össze.
Szerintem, jó ötlet volt, hogy elkezdted a nemferrarikat is gyűjteni, hiszen tudjuk, hogy a változatosság gyönyökrödtet. Sajnálom, hogy a Jeep-el igy jártál, sajnos vannak ilyenek is.
Nekem a Bartoletti tetszik legjobban az idei modelleid közül, meg talán még a Bentley.
Modellekben gazdag évet neked jövőre is.

ferrarifan 2012.12.29. 10:43:48

ha nem gond, megosztanám veletek a saját évértékelő táblázatomat.

Az idén 33 darab 1/18-as modellel gazdagodtam, szokás szerint idén is a francia autók, meg a Ferrarik vannak túlsúlyban.
Gyártók terén megint a Norev dominál.
Meglepődtem, hogy az idén nem az autoart.ro-ról szereztem be a legtöbb modellt, hanem a kovásznai havertől.
Az is meglepett, hogy csak egy darab Elite modellel gazdagodtam az idén.
Jelenleg 369 modellem van.

2012

Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 156 GTA
Audi A4 Cabrio
Bugatti Type 41 Royale
Citroen 2 CV Charlestone
Citroen DS 19 Cabrio
Citroen CX
Citroen GT
Citroen Xsara WRC T4
Ferrari 250 SWB
Ferrari 250 Testa Rossa Lucybelle
Ferrari 355 Challenge koszos
Ferrari 360 Modena Challenge koszos
Ferrari F50 Hard Top
Ferrari Enzo
Fiat Nouva 500
Ford GT 40
Ford Taunus 17M
Ford Sierra RS
Land Rover Freelander
Maserati MC12
Mc Laren MP4/12
MG B GT Nurnburgring
Peugeot 203 Taxi
Peugeot 407 Coupe
Peugeot D4A
Renault 5 Turbo
Renault Juvaquattre
Renault Megane Cabrio 1997
Renault Sport Spider
Renault Alpine A310 V6
Shelby Cobra 427
VW Karmann Ghia

HELYSZINEK SZERINT
Autoart.ro: 13
Kovászna: 19
Román fórum: 1

GYÁRTÓK SZERINT
Anson 2
AutoArt 1
Ertl 1
Hot Wheels 6
HW Elite 1
Minichamps 2
Norev 9
Revell 1
Ricko 2
Shelby Coll. 2
Solido 4
UH 1
Welly 1

Dinoenzo 2012.12.29. 11:50:24

Nekem idén 31 db modellem érkezett:

VÖRÖS FERRARIK:

HW-ELITE:

Mondial 3.2
246 GT LM 46#
F430 14#
FF
458 GT2

KYOSHO:

250 GTO HE street
365 GTB 64#

BBR:

375 street
375 LM 4#
375 1#

GMP:

330 P4 Spyder 6#

F1:

Exoto 246 D 4#

+8 db F1 gép

FEKETE FERRARI :

HW-ELITE:

550 Barchetta
California V8

CMC:

250 GT SWB California

KYOSHO:

250 GTO street

FEHÉR FERRARI:

BBR ENZO------HW 599 GTO

SÁRGA FERRARI:

KYOSHO:

575 GTC
365 GTB 36#

HW-ELITE:

250 LM 26#
512 S 20#
308 GTS

+ jött egy Mercedes Shell tanker is

Dinoenzo 2012.12.29. 12:04:06

@Dinoenzo:

HW: 1
HW F.1: 2
HW-ELITE: 10
MINICHAMPS: 6
KYOSHO: 5
GMP: 1
CMC: 1
BBR: 4
EXOTO XS: 1

VÖRÖS: 20
SÁRGA: 5
FEKETE: 4
FEHÉR: 2

Missa 2012.12.29. 13:23:40

Én nekem is a havi 1db jött össze. Igaz nem pontosan 30 naponként, hanem átlagban.
HW Elite:
125S (sima bordó)
166M (mikuláscsomagos)
308 GTS (fekete)
410 SA (bicolor arany-bordó)
California V8 (kék)
F430 - (bicolor vörös-fekete, RARE)
599 XX #55 (fekete)
599 GTO (fekete)
Mondial 8 (vörös)
250 LM #29 - Sebring (kék)

CMC:
250 Testa Rossa "Pontoon Fender" (vörös)
250 California SWB (kék)

A két "über alles" gondolom egyértelmű.
A "leggagyibbak" a 166M, F430, 250 LM. Bár alapvetően nekem tetszenek, csak tényleg vannak részletek amik elárulják, hogy nem Elite-nek születtek eredetileg.
Színek:
Vörös 4 db (ha a bordót és a mikulásos körömlakkost is ide számítom)
Fekete 3 db
Kék 3 db
Bicolor 2 db
Történelmi leosztásban:
Múlt század '40-es évek: 2 db
'50-es évek: 2 db
'60-as évek: 2 db
'70-es évek: 1 db
'80-as évek: 1 db
Új évszázad, új évezred: 4 db
Szóval nálam még mindig a klasszikusok dominálnak!

LeoNardo 2012.12.29. 13:36:24

@Missa: 166MM, mint Missa Modellje (vagy Mille Miglia).

Missa 2012.12.29. 13:42:06

@LeoNardo: Igazad van! MM!
Köszi, jól esett. Missa Modellje! Tényleg nagyon tetszik a csöppség! Most, hogy írtam róla, elő is vettem. Lehet, hogy nem is azért egyszerű, mert sima HW-ből született. Ilyen egyszerű volt az igazi is! De hisz ettől volt jó! :-)

LeoNardo 2012.12.29. 14:21:00

Mindenkinek gratula az idei zsákmányokhoz! Szépen gyarapodtatok.

Olyan 4-5 modellre emlékeztem, úgyhogy csodálkoztam, hogy a táblázatom szerint 9-et sikerült idén beszereznem. Magamhoz képest nem is volt rossz év :)
Kyosho 512TR, január
CMC 250 GT SWB rosso, február
Elite FF piros, február
Elite 348 tb piros, március
Elite 575 Superamerica piros, április
majd egy nagy szünet...
Elite 308 GTB piros, október (nem tartom meg)
Elite F40 Competizione test, november
HW 575 M Maranello piros, november
Elite 458 GT2 plain body a Jézuskától

Statisztika:
Ferrari: 100%
Piros: 100%
:)

Az újdonságok mellett szinte már csak régebben megjelent, ma már ritkaságnak számító modellek hiányoznak az általam elképzelt gyűjteményből, így nagy örömet szerzett, hogy sikerült megkaparintani az 512TR-t, az F40 Comp-ot és a sima HW 575-öt, de az Elite Superamerica sem egyszerű préda manapság.
Remélem 2013 is legalább ilyen szerencsés év lesz!

Dinoenzo 2012.12.29. 14:22:14

@Missa: Tényleg milyen a 166 MM?
Még nem láttam élőben a vörös Elite verziót.

Labdacs 2012.12.29. 14:34:55

@LeoNardo: mi a baj a jó kis Elite 308 GTB-vel? :-))

Labdacs 2012.12.29. 14:38:46

@SepangbronzeM5: szép is az a Rolls, nekem nagyon tetszik. várom már a Phantom-ot is nagyon.

Labdacs 2012.12.29. 14:39:37

@LeoNardo: a Superamerica tényleg szép fogás.

LeoNardo 2012.12.29. 14:54:14

@Labdacs: köszi! És talán már cigi szaga sincs...

Labdacs 2012.12.29. 15:01:34

@LeoNardo: jajj, azt nagyon tudom utálni...

Dinoenzo 2012.12.29. 15:14:53

@Labdacs: Nekem az F50-es gépem kb 1 év után is büdös még a bagótól.

De a dohos Kyosho 328 GTB-se piti :(

LeoNardo 2012.12.29. 15:18:57

@Labdacs: @Dinoenzo: én nem szagoltam mostanában, mert gondoltam elég volt neki ennyi szellőzés. Ha nem, mit lehet a szag ellen tenni? Fürdessek meg egy Elite modellt? Nem merném.

Dinoenzo 2012.12.29. 15:22:54

@LeoNardo: Én sem merem fürcsiztetni :)
A Kyoshot meg aztán totál.

Missa 2012.12.29. 16:01:31

@Dinoenzo: Nekem sem a vörös van. Hanem a körömlakkos-mikulás csomagszínű. Részleteket lásd itt:
missa-aquaristic.blogspot.hu/2012/02/hot-wheels-elite-ferrari-166-mm.html
Alapvetően nem rossz kis modell. Ahogy a feleségem mondta róla, olyan cuki, kis aranyos. Tenyérben simán elfér. Méretben méltó párja a 125S-nek. De hát a valóságban sem voltak hatalmasok. Érdekes, hogy a 125S picit szebbre, Elite-esebre sikerült. 166MM-en látszik a Foundation "génállomány". De pont azért, mert az igazi autó sem volt egy túl bonyolított, agyon csicsázott masina, a modellen ez fel sem tűnik. Kicsit zavaró az ajtó karos mivolta, a motor és környékének az egyszerűsége. Én kb. 85-90%-osra értékelem. A méretek. Összehasonlítható egy képen egy Sessantával. Ég és föld. Egyszer írtad a CMC California-ról, hogy kicsi. Tegnap tolómérővel, számológéppel ellenőriztem a méreteit. 100%-osan OK. Igen, nagy mellette a V8 California. Más korszak, az autók megnőttek!

Dinoenzo 2012.12.29. 16:57:57

@Missa: Nekem a California lámpája egy kicsit furcsa.....

Ha most lenne esze a CMC-nek ,akkor egy kevés reszelgetéssel piacra is dobnám az 1959-es 250 GT Spyder,vagy az 1958-as 250 GT Coupé-t,vagy az 1957-es 250 GT Cabriolet-et is.

Dinoenzo 2012.12.29. 17:16:08

@Dinoenzo: de pl: a CMC 250 TR-ből is lehetne még modelleket farigcsálni:

1955

118 LM & 121 LM

1956

500 TR
290 MM & 290 S
860 Monza
625 LM

1957

315 S
335 S
500 TRC

1959

196 S
246 S

de a 500 F.2-es gépből is lehetne mit kihozni még:

www.kephost.com/images4/2012/12/29/a1_2012_12_29_myxmib0njv.jpg

553 F.2
553 F.1
625 F.1
555 F.1
D50

ez pedig a CMC 156 F.1 gépének átalakított változata Passauból:

www.kephost.com/images4/2012/12/29/a1_2012_12_29_j6biyk1sa6.jpg

Missa 2012.12.29. 20:05:59

Sajnos, úgy néz ki jövőre tervezett modell beszerzéseim dugába dőlni látszanak... :-(
A modellekre fordítandó pénzem egy sajnálatos egészségügyi beavatkozásra kell fordítanom. Már bejelentkeztem egy szemműtétre. Akár hogy nézem az egyik, nem régiben beszerzett modellem, nem látom rajta a jelzett hibákat. Jó, OK, egy-két megbocsátható apróságot észre vettem rajta, de a többi hibáját nem látom! Vagy a szemem romlott, vagy szerencsésebb esetben, csak a beszerzése által okozott öröm vont valami hályogot a szememre. Szóval le kell műtettnem! :-)

Dinoenzo 2012.12.29. 21:31:39

és befutóra az év utolsó gépe is megérkezett :

MR FERRARI FF RESIN BLACK

www.kephost.com/images4/2012/12/29/a1_2012_12_29_jqq4z0ohek.jpg

:D

Labdacs 2013.01.04. 08:33:02

elrontottam, kimaradt az A4-es az összesítésből. azóta javítva, képek újragyártva.
süti beállítások módosítása